بازدید 97247
ببینیم و بیندیشیم

چه نامه‌ها و چه روابط شگفت‌انگیزی!

نمونه‌هایی جالب از نامه‌های بین نمایندگان مجلس و دولت که خط بطلانی بر تفکیک قوا و روابط منطقی بین دولت و مجلس است. براستی چرا سلسله مراتب اداری و اجرایی و البته برنامه‌ریزی کشور در این وضعیت است؟ چه نامه‌های دست‌نویس عجیبی!
کد خبر: ۲۸۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴ 27 October 2012

اصل تفکیک قوا، رعایت سلسله مراتب اداره کشور و دقت در برنامه‌ها و وجود هر چیزی شبیه سازمان برنامه که بر تخصیص منابع و امکانات کشور نظارت واقعی داشته باشد، ضروری می‌سازد به اسنادی که در ادامه می‌آید، توجه شده و در صورتی که وجود مشکل به رسمیت شناخته می‌شود، برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش «تابناک»، بخشنامه چند هفته پیش ریاست‌جمهوری به مسئولین اجرایی برای حفظ حریم قوه مجریه در برابر دخالت‌های بیرونی، اعتراضات فراوانی را برانگیخت؛ هر چند دلسوزان فراوانی بودند که با وجود سابقه نمایندگی مجلس، باز هم از این بخشنامه استقبال کردند.

بنا بر این گزارش، در هفته گذشته و پس از پاسخ آشکارای احمدی‌نژاد به نامه محرمانه رئیس قوه قضائیه ـ که در آن رئیس‌جمهور ادعا کرده بود حق مردم است که از چنین نامه‌هایی آگاه شوند‌ ـ این پرسش جدی مطرح شد که چرا در کشور، قانون یا چهارچوب مشخصی درباره چگونگی انتشار نامه‌های اداری و بین مقامات وجود ندارد؟ به زبان دیگر، چرا هنگامی که یک مقام در سیستم اداره کشور، به سود کسی توصیه‌نامه یا درخواستی می‌نویسد، نباید شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا از بروز مفاسد جلوگیری شود؟!

آنچه در ادامه می‌آید، تنها بخشی از اسنادی است که یک نماینده مجلس، خود در وب‌سایت شخصی‌اش به عنوان اسناد پیگیری امور شهر خود منتشر کرده است. این نماینده با شفافیت و پیوسته نامه‌هایی از این دست را در سایت خود منتشر می‌کند.

قضاوت درباره اینکه نمایندگان مجلس تا چه اندازه باید در امور اجرایی دخالت کنند، چرا تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها با توصیه نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد؟ شیوهٔ اجرای مصوبات استانی هیأت دولت به چه ترتیبی است و اینکه رابطه استاندار با نمایندگان باید چگونه باشد و از هر یک از آن‌ها چگونه باید تأثیر پذیرد با خوانندگان محترم.

مجموعه نامه‌های زیر، بخشی از نامه‌های نماینده مجلس به استاندار مربوطه در چند ماه گذشته از دوره نمایندگی وی است. به لحن نامه‌ها نیز توجه کنید.



جهاد دانشگاهی... برای توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی نیازمند واگذاری برخی از اماکن زیر نظر آن استانداری است. محبت شود.

جناب استاندار با توجه به این که صد و سی هکتار زمین در منطقه ویژه ...داریم که در اختیار استانداری است. لطفا فرموده لااقل چهل هکتار برای پروژه ... جدا شده و در این راستا به کار گرفته شود.


جناب ...... استاندار محترم

مجتمع یاوران ولایت به تأمین مالی جهت خرید دوربین + بلندگو+ امپلی فایر نیازمند می باشد ... عنایت فرمایید.

لطفا جهت حل مشکل دو مرحله سیل در شهرستان... ده میلیارد تومان... جهت خسارات به زراعت و انهار ...


جناب استاندار از محل پنج میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون... حوزه علمیه مبلغ پانصد میلیون جهت حوزه علمیه ...

جهت برنامه‌ریزی راه اندازی اردوگاه قرآنی در دارالمومنین ... جهت مطالعات طرح مبلغ بیست و پنج میلیون تومان محبت گردد

لطفا برای شروع پروژه ... مبلغ سه میلیارد ریال کارسازی شود

درخواست دویست میلیون تومان برای آغاز به کار مصلا انشاءالله محبت فرمایید.

جناب استاندار: موضوع سی میلیارد تومان مورد نیاز راه ... به ... جهت حمل سیمان 3400 تنی با شش میلیارد حل نمی‌شود. پیگیری فرمایید.


رابطه جالب آقای نماینده و معاون اول رئیس‌جمهور

فارغ از حاشیه‌های آقای رحیمی، بی‌انصافی است اگر یادآوری نشود که رابطه معاون رئیس جمهور با نمایندگان ناشی از نظام شکل روابط قوا و مداخله در وظایف و اختیارات است و نمی‌شود همه چیز را به پای طرفین نامه‌های زیر گذاشت.

یکی از نامه‌های زیر بخشی از مکاتبات بین نماینده مورد نظر و معاون رئیس‌جمهور در باره مشکلات کشاورزان است. شیوه حل مشکل از جانب آقای رحیمی جالب است که از وزیر کشاورزی می‌خواهد یکی از مصوبات سفرهای استانی را بیابد که بتوان با استفاده از آن خواسته نماینده برآورده شود.

نامه دیگر هم تلاش آقای نماینده برای ارتقای شهر خود به فرمانداری ویژه است.

جناب دکتر رحیمی معاون محترم: لطفا در باب کمک به ... و ... از جهات وام (سرمایه در گردش) و تمهیدات افزایش تولید دستورات لازم به وزارت جهاد کشاورزی دستورات لازم صادر گردد.

دستور رحیمی خطاب به وزیر کشاورزی: جناب آقای خلیلیان... با سلام. با همکاری آقای ..... که سابقه امر را می‌داند، یکی از مصوبات سفر به ... را استخراج تا در جلسه‌ای در ... و ...

جناب آقای رحیمی: با سلام و احترام. فرمانداری ویژه ... آرزوی ماست و جناب صدوقی به کمک شما می تواند آن را اجرایی نماید.


یک زاویه دیگر: مگر مجلس برای نمایندگان وسیله نقلیه تهیه نکرد؟

نامه آخر از جنسی دیگر یعنی نامه یک استانداری به ادارات شهرستان‌های استان برای فراهم کردن اتومبیل برای نمایندگان است. جالب آن جایی است که مثلا استانداری از یک اداره آموزش و پرورش یک شهرستان مرزی می‌خواهد برای نماینده شهر که عضو کمیسیون برنامه است وسیله نقلیه فراهم کند. این که اداره آموزش و پرورش چنین هزینه‌ای را از کجا تأمین می‌کند به کنار، این که مجلس خود برای نمایندگان اتومبیل فراهم می‌کند هم به کنار؛ اما آیا روابطی از این دست میان دولت و مجلس همیشه سالم باقی خواهد ماند؟



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۶۰
انتشار یافته: ۱۶۴
احیانا ایشون نماینده بود یا مامور حاکم بزرگ میتیکامان !! احترام بگذار !!

خب ایشون مستقیما و بدون هیچ منبعی ذکر ارقامی برای کارهایی کرده هست که باید از طریق مجرای قانونی خود وسازمان های مربوطه اقدام شود نه از طریق دفتر نمایندگی ! ضمن اینکه ایشون باید درک کند که وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت بر قانون هست نه جهاد سازندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
احتمالا خیلی از این آقایون خودشونو پیرو امیرالمومنین علی میدونن دیگه؟حافظ بیت المال و از این صحبتا!!!خجالت داره به خدا.بماند که چقدر از مسئولین استان و شهرستانها رو با فشار همین نمایندگان انتخاب میکنن و فایل استیضاح وزیران هم که تو مجلس تایپ شده و آمادس که فقط اسمارو عوض میکنن تو این فایل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
این تابناکم دیگه شورشو درآورده یعنی نمیدونستی که نمایندگان دولت رو با سوال و استیضاح برای برآورده شدن خواسته هاشون تحت فشار میزارن؟؟؟ میدونم چاپ نمیکنی یعنی مردش نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
آقا وضع همینه
مگه نمیبینین اصفهان بهشته و خیلی جاها فلاکت زده؟؟؟
خوب این مال این رانتهاست دیگه. این بی در و پیکریها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
عجب مملكتي و عجب مجلسي
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
با کمی دقت می توان فهمید که این نماینده کیست . من سری به سایت ایشان زدم ودر بخشی که به عنوان نامه های تصادفی است نامه ای را دیدم که شخصی را برای مساعدت در تهیه جهیزه دخترش به کمیته امداد معرفی کرده اند . آیا برای نشان دادن بیلان کاری میبایست آبروی مردم نیز نمایش داده شود ؟ شاید خانواده داماد از نحوه تهیه جهیزه این عروس خبر نداشتند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
سوال اینجاست که نمایندگان دوره های قبلی ماشینی رو که براشون خریدن رو بعد اتمام مجلس مال خودشون میکنن ؟؟؟؟؟؟ که ماشین واسه دوره نهم میخوان
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
تابی جون.یه نامه هم دست من جا مونده بود. ایناهاش:

حضور محترم آقای ..... معاونت محترم ... و ...

جهت اتمام .... و ... وهمچنین برای برآورد هزینه امکان سنجی پروژه ...... لطفا محبت شود. درغیر اینصورت آبروت رو سر اون موضوعی که خودت میدونی میبرم.
خدايي ما مردم به اينها راي مي دهيم.واي برما.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
آره ، مردم به چه آدم های اشتباهی رای میدهند .
ای کاش یک ذره به جای دیدن کفش پاره ی خودشون ، پابرهنه بودن هموطنانشون رو میدیدند !
فقط یکم بزرگتر ببینیم .
جالبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متن نامه ها عجیبه نیست ولی خطشان خیلی عجیبه
چه دست خط زشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
نشان از سواد بالای نمایندگان محترم دارد ( حداقل فوق ),لطفا زیاد خورده نگیرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
البته شما هم بنویسید " خرده " نه که " خورده" !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
هر چند سعی شده که نشان داده نشود که این نامه ها مربوط به کیست ولی با کلمه منطقه ویژه حسن بکنده معلوم می شود مال استان گیلان بوده است
دلايل بشرح زيراعلام ميگردد1-عدم اطلاع وآگاهي تعدادي ازنمايندگان به وظايف سه قوه وقوانين موجود2-نبودوجوداحزاب مختلف كه براساس اصل ده باشند3-وامداربودن بعضي ازنمايندگان به بعضي ازحرف وعناصروجريانهاي خاص بدلايلي كه همه ميدانند4-عدول آگاهانه وياناآگاهانه بعضي ازنمايندگان ازوظايف محوله 5- نداشتن سوادسياسي بعضي ازنمايندگان6- بستر سازي بعضي ازنمايندگان براي انتخابات بعدي براساس توصيه تاكيدي عناصرخاص و...
باز خوبه متن رو نوشتيد وگرنه با اين دستخطها كه من نميفهميدم چه نوشتند.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
جل الخالق .......
پناه بر خدا
واحسرتا از این همه زیاده خواهی و تلاشی پوچ برای هیچ
يادت رفت بنويسي:
عجب خطي!!!!!!!!
ما چه نظری می توانیم داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
دلم نميخواد اينجوري فكر كنم ولي همش تو ذهنم مرور ميشه و اين كار آقايون منو ياد اون خدمتكاري ميندازه كه ظروف نقره رو در داخل خانه ارباب تو لابلاي زباله ها جاسازي ميكنه و بيرون ميفرسته و در بيرون اداي جادوگرها رو در مياره و از تو زباله ها اشياء گرانقيمت خارج ميكنه و مردم هم فكر ميكنن اون كاره اي هستش . نگو يارو دزد هستش البته با مدل خودش
جالب اگه نا مه های مربوط به استخدام و ببینید نماینده مجلس برای مهندس کشاورزی برای وزارت نفت نامه نوشته وزیر و تهدید کرده اگه اسخدام نشه این مهندس وزیر استیضاح میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
میگک اینا دفتراشون کجاست منم برم درخواست استخدام بدم
این عددا از کجا میاد؟یکی نمیپرسه این عددارو از کجا میارین؟ فاکتور و ... این چیزا کلا در کار نیست؟25میلیون. و30 میلیاردو...
خداوندا ما با این سیستم داریم میریم به سمت مدیریت جهانی!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
جهت برنامه‌ریزی راه اندازی اردوگاه قرآنی در دارالمومنین ... جهت مطالعات طرح مبلغ بیست و پنج میلیون تومان محبت گردد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!میدونی چقدر جوون تو این مملکت لنگ پول هستن و کاری از دستشون ساخته نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونوقت جهت مطالعات 25ملیون پول میدی؟؟؟؟؟ما هم که نمیفهمیم این مطالعه یعنی چی تو راحت باش!!!!
خب ؟ کلا یعنی چه خبره ؟؟
بنده به شخصه از تابناک جهت اطلاع رسانی تشکر میکنم
من الله توفیق
همینه که یه عده انقد پول دارن که نمیدونن چیکارش کنن..یه عده پول نون شبشونو ندارن
وقتی که یک برنامه مدون برای نظارت نیست مملکت می شود شیر توشیر
کجاشو دیدین در بعضی شهرها نماینده کل روسای ادارات و مدیر کل ها را عوض می کنه و از اعضاء ستاد انتخاباتی و فک و فامیل میزاره و مدیران استانی و وزیران در مقابل او هیچکارهند وقتی انتخابها اینطوری باشه هزینه ها نیز همینطوریه
پاسخ ها
اسد آباد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
اینجا بعد انتخاب نماینده با اتوبوس مدیرای جدید میارن جرات داری حرف بزن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اینجوری شدیم ؟ همه دزد شدیم هرکس هر چه قدر که در توانش هست داره دزدی میکنه. رایس بانک 3 هزار ملیارد، نماینده مجلس مبالغ بالا و راننده تاکسی 100 ، 150 تومن و .... . یه جورایی این عادت داره وارد ژن هامون میشه. همه هم ظاهر صالح داریم . :| :| :| :| :| :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
خوب اومدی!از ماست که بر ماست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
ایول... هممون هم خودمونو بهشتی و دستمون رو تو دست علی می بینیم.
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
آفرين حرف دل خيلي هاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
آخرش به هم میگن التماس دعا!!!
یکی از دلایل مخالفت مجلس با احمدی نژاد ، همین باج ندادن های احمدی نژاد به این آقایونه . معلومه از کجا می سوزند !!!! تابی جون اگه خدایی بی طرفی ، نظرمو بذار
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
اتفاقا برعکس ، دلیل اینکه وزرا تا دم استیزاح می روند ولی یکدفعه موضوع عوض می شود و ... اجراء این نامه ها و هزاران نامه و توصیه نامه است که بخش زیادی هم کاملا شخصی هست!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
این حرفا تازه یکی از میلیون هاست!!
حالا طرف توی سایت شخصی خودش کامل همه چی رو نوشته اونوقت شما اسم و رسمشو تیره می کنید یعنی چی؟
پاسخ ها
;کاربر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
ایشون آقای ندیمی نماینده لاهیجان وسیاهکله میتونید با زوم کردن سربرگش ایمیلش رو هم ببینید.واقعا براش متاسفم.دور وبر سربرگش رو کات کردن حتما بنده خدا ازکثرت سمت هایی که داشته خجالت کشیده
اتفاقا اداره کل بهزیستی استان ..... هم اعتبارات بلاعوضی برای نمایندگان در نظر گرفته است که به تشخیص نماینده این اعتبار بین افراد مورئ نظرش تقسیم گردد(بین هوادارانشان!)
تازه فهمیدید استانداران و نمایندگان چه آدم های ذلیلی هستند که به خاطر یک ری چه بده و بستان هایی دارند ؟ راستی بقیه چطور
تابناک جان لطفا مبلغ 600 هزار تومن جهت شهریه عقب افتاده دانشگاه این جانب عنایت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
عزیزم ؛ شما این رو به رئیس بانک مرکزی بفرست .
مگه چیتون کمتر از نماینده ی مجلسی هست که فقط نماینده شماست و یک شخص حقوقیه ، شما خودت یک پا حقیقی هستی !
آدم زنده که وکیل وصی نمی خواد !!!!
به نظر شما اگه بودجه توسط سازمان برنامه تخصيص پيدا ميكرد و استانداران آخر سال موظف به گزارش كردن بودن اين جور توصيه ها كمتر نميشد؟پس مقصر اول خود دولت و شخص رئيس جمهور هست كه اين سازمان رو منحل كرد.ضمنا يكي نيست وظايف نمايندگان رو بهشون گوشزد كنه؟نماينده مگه وظيفش پول پخش كردنه؟ پس قوه مجريه چكاره اس؟به نظر شما فساد فقط تو اين قسمته؟ببينيد تو اين مملكت هر كي يه جارو دستش گرفته ادعا داره خوبم داره ازش استفاده ميكنه يه جوارئي ارث پدرشه/در جواب اون دوستمون هم گفتن چرا همه دزد شدن ميگم هر چه بگندد نمكش ميزنند
خدا آن قوم را سروری داد که تقدیرش به دست خود بنوشت
بدان ملت کسی کاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت
نمایندگان مجلس در استان م.... وزیر کشور را تهدید نمودند که اگر فرد مورد نظر ما استاندار ما.... نشود ، برای استیضاح جنابعالی رای جمع خواهیم نمود....... وای بر ما وای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
سیاست دیگه ، مگه افسانه دونگی رو از تی وی ندیدی !
فیلم کره ای ها عجب آموزنده اند ;)
از نظر من نمايندگان مجلس اگر درك كنند يا بفهمند كه كوچكترين حقي از مردم ضايع ميشود بايد مجلس را به دادگاه تبديل كرده و ضايع كننده حقوق مردم را به پاي ميز محاكمه بكشانند..اما نمايندگان كنوني مجلس در مسابقه بي تفاوتي ركوردهاي گينس را شكسته اند.البته 95 درصد انها اينجوري هستند
به چه زبانی نوشتن؟
این عبارت " به حول و قوه الهی " در نامه آخر خیلی جالب بود!
این نشان می دهد نمایندگان همه کارهایشان، حتی استفاده غیر مجاز از بیت المال، هم با توکل به خدا انجام می شود!!!
اینها را نوشتی یاد وزارت کشور افتادم . عجب وزیر قاطعی . استاندار منصوب کرده یا بله قربان گوی بی کفایت
استان 18 نماینده ای مگه چندتا داریم؟
بازناکی ای کاش جرئت داشتی حتی یکی از دستورات آنچنانی دولتین کارگزرانی علی الخصوص و اصلاحاتی در مرحله بعد را برای مردم پخش می کردی !!! البته اگر جرئت می کنی ....
خودتی ... دولت احمدی نژاد هرچه باشد دزد نیست ولی خیلی ها در کشور معرف به غارتگران بیت المال بودند ....
پاسخ ها
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
دوست عزيز دولت احمدی نژاد تا حاميانی مانند شما دارد نياز به دشمن ندارد در این مطلب اشاره شده که مقامات دولت از طرف نمايندگان مجلس تحت فشار قرار دارند نه اینکه دزد هستند
مبالغ چقدر ساده و راحت بر کاغذ نقش میبندند و در ادامه اصلا مهم نیست چگونه و در چه راه خرج خواهد شد..آنوقت ملت بیچاره ی ما برای گرفتن یک وام با خون درصد سود...
خدایا تو به داد برس.
فقط تاسف
هرچند نظر ما منعكس نمي شود ولي تابناك اين مدارك را چطور بدست اورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
گفته که از سایت خود مثلا نماینده.
یه نامه هم برای من بزنند که چهار ماه حقوق پانصد هزار تومنی نگرفتم اونوقت ا ین اقایان....
خطشارو نیگا
پاسخ ها
ناشناسزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
از تحصيلات بالاست! به دل نگير حالا
Har Che begandad namakash mizanand vay be vaghti ke begandad namak
عجب كه از نظرات مردم -من هر چي نگاه مي كنم نمي فهمم اين بنده خدا چه كار اشتباهي انجام داده و چرا تابناك اين همه دنبال تضعيف مجلسه - كمك به مردم اطلاع رساني به مسئولين اخذ اعتبارات عقب افتاده اگه اشكال داره به من بگيد خداييش تا حالا فكر مي كردم نماينده هاي شهر من خيلي ضعيف اند كه ساكت نشسته اند و دم نمي زنند نگو بايد مجلس ضعيف باشه كه مثل شمايي بر مثل مايي .... از ماست كه بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
موضوع اینه که پس از این توصیه ها که خارج از روال انجام میشه مبالغی خارج از روال .....
نماینده به این بامحبتی دیدین؟!! محبت نمایید!!!!
خداوند به ما آگاهی انتخاب دهدوبه آنان وظیفه شناسی
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
چقدرشماساده اید؟؟؟کدوم آگاهی؟؟وقتی که یک نماینده برای رفتن به مجلس که حقوقش مثلاماهی 3میلیون تومان است،ودرکل چهارسال120میلیون میشه،یک میلیاردهزینه میکنه پس تاآخرش وبخون که چه پولهایی رد وبدل میشه!!!!
از دست اندر کاران سایت تابناک تشکر میکنم موضوع بسیار مهمی را مطرح کردید, در حال حاضر یکی از مشکلات ریشه ای جامعه ما این است که برخی ازنمایندگان وظیفه خود که قانون گذاری ونظارت بر قانون است را فرموش وعامل اصلی بی قانونی در جامعه شده اند . در برخی شهرستانها عملکرد نمایندگان باعث تشدید طایفه گری شده است ومحیط را به جهنم تبدیل کرده ,در حقیقت در شهرستانها نماینده خان منطقه است که تمام اختیارات قوه مجریه در دست اوست و آن را به طرفداران و اقوام خویش اختصاص می دهد .اگر کسی حقوقش ضایع شود یا بی قانونی ببیند باید سراغ نماینده رود اما وقتی عامل اصلی این موضوع خود نماینده باشد سراغ چه کسی باید رفت. این چه شرایطی است که شما نخبگان متعهد برای ما عوام بوجو د آوردین. آیا کار سختی است که نمایندگان را وادار کرد که مطابق قانون وشرح وظایفشان عمل کنند , آیا شورای نگهبان, قوه قضائیه این موارد را نمی بیند یا نمی داند, کاش برای شهرستان ...... هیچ نماینده ای منظور نمی شد , چون در آن حالت همسایه ها با هم دشمن نبودند. مقصر اصلی این شرایط مردم بدبخت شهر ما نیستند بلکه مقصر اصلی کسانی هستند که به نمایندگان اختیارات غیر قانونی می دهند
آنها همین هستند و همیشه هم همینطور بوده اند، مردم چرا اینان را نمایندۀ خود کرده اند و یا اجازه داده اند که بعنوان نماینده شان در آن مکان مقدس قرار گیرند
وامصیبتا!!!
این دیگه نوبره!
تو فساد کم نمیاریم،نه از کسی شنیده بودم ونه اصلا به مخیله ام خطور می کرد سیستم حکومتی ما دچار همچین مرضی باشه.
اونوقت اینها میخوان از رئیس جمهور سوال کنند.
نماینده محترم! امری، فرمایشی چیزه دیگه ای داشتید در خدمتیم!
از طرف همون استاندار
شرط مدرك فوق ليسانس براي نمايندگي از دست خط و نوع نامه نگاري حضرات به نظر ميرسد واقعا مفيد واقع شده است!!!!!
ممنون که نامه های ایشون رو از خط میخی به فارسی ترجمه کردید! ناقلا از کجا خط میخی بلد بودی؟؟؟!
طرف گمونم دکتر بوده فکر کرده داره نسخه مینویسه
تابناک جان شما که با مردم هستی تورا خدا بنویس دراستان اردبیل هم مجتمع کشت وصنعت مغان که بزرگترین تکیه گاه مردم استان وبا بیش از2000کارگروداشتن باغات ومزارع چندصدهکتاروکارخانه های مانندروغنکشی رب سازی آب میوه لبنیات کارخانه قندوشکردرحال واگذاری به بخش خصوصی است کارخانه ای که با قیمت 120میلیاردتومان قیمت گذاشته انددرحالیکه قیمت واقعی اش بیش از120میلیارددلاررررررراست خواهش داریم نگذاریدبه بهانه هزینه به عمران استان این سرمایه ملی را بین خودتقسیم کننداگراستان عمرانی لازم داردبودجه دولتی داردچرا ثروت مردم را می خواهیدبه بهانه های واهی بالا بکشیدما آبادانی نمی خواهیم حاضریم درچادرزندگی کنیم ولی سرمایه خودرا به تاراج ندهیم خواهشمنداست درج کنیدودرآینده این خطه سهیم باشیدعنقریباًمسئولان عالی رتبه دولتی برای فروش به اردبیل می آیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
خوب نمی توانید اجازه لابی سازی ندهید و خودتان بخرید.؟
اگر مزایده است کارکنان آن در چند گروه شرکت کنند.
بعضی وقتها اگر آدم باعرضه ای جایی را بخرد پیشرفت بهتری می کند. البته نه از قبیل این مفتخورها....
خدا اخر و عاقبت همون رو با این نماینده ها به خیر و خوبی کنه.
اولا اینکه سلسله مراتب و ارتباط و تعامل سازمان یافته و اصولی بین قوا در ایران معنا و مفهوم نداره. ثانیا انگار کسی متن نامه ها رو نخوندکه همه فریاد واحسرتا سرمیدن این نامه ها که همش خواسته های عام المنفعه رو مطرح کرده نه شخصی. ثالثا روابط سیاسی در کشور ما فقط و فقط براساس لابی گری و باندبازی و منفعت گروهها معنی پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
دوست عزیز شما از کجا فهمیدی موارد بالا عام المنفعه است/ ایا وظیفه نماینده هزینه کردن بودجه است/
آقا این کارتون حرام است... شما با این کارتون باعث سوء استفاده دیگران (دشمن) می شوید و جنجال در مملکت می کنید. این مطالب نباید در سطح عوام مطرح شوند تا خواص حالش را ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
کی گفته که تو فتوا بدی؟درد و بلای این عوام بخوره توی سر اینجور خواصی که نمونه نامه هایش را دیدیم.
نمونه روشن عقب افتادگي، بجاي انجام كارها بر اساس برنامه، انجام كارها بر اساس سفارش. واقعاً مشاهده اينهمه عقب ماندگي تلخ و دردآور است.
آقا من یکی از مدیران دولتی هستم.... هرروز از این نامه ها برام میاد.... شما تازه فهمیدید؟؟؟ این بازار خیلی وقته بپا شده.
حق دو در هزار !!! نفط خوزستان چی شد؟
پس بگو اينقدر هزينه مي كنند انتخاب بشن براي چييه
سلام به همه. روحیه پشت سر این بد خطی که به نفس دستور میدهد دیگران ارزشی ندارند و بنده تواند و تو مجازی هر طوری دلت خواست مکاتبه کنی، بدتر از دستخط است. من نماینده ای را میشناسم که قبل از نمایندگی بسیار شیوا و بصورت کتابی مرقوم می فرمودند ولی حالا...
اينها همش دليل با دست پس زدن و با پا پيش كشيدن مجلس محترم در امر استيضاح وزرا و سوال و .. است . بيشترشون وام دارند
فكر كنم اين دست نوشته ها از طرف دولت انتشار داده شده تا چهره مجلسي ها خراب شود . البته كه اين حركات مربوط به منافقين است تا نفاق را گسترش دهند . قابل توجه اينكه بنده اينگونه توصيه نامه ها را اصلا قبول نداشته و تائيد نمي كنم
تمام بدی ها را گفتین. این نماینده یه خوبی نسبت به سایر نماینده ها داره و اون اینه که با منتشر کردن این مطالب و شفاف بودن خودش در جهت دموکراسی گام برداشته.
گمانم مقصر آمریکا باشد ااااااااااااا
مقصود توئی کعبه وبت خانه بهانه پول پول پول.
اینا سند سازیه برای تخریب نماینده های زحمت کش و مومن .
( ساده نباشید و فوری قضاوت نکنید . )
در شهر ما اتفاق جالب تری افتاد کاندیدا قبل از انتخاب از شایسته سالاری گفت و گفت و ماهم به خیال ... رای دادیم همین که نماینده شد پسر خواهرش رو با دیپلم به عنوان معاون آموزش و پرورش شهرستان منصوب کرد و یک وام تپل هم داد تا به وضعش سروسامانی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
عجيبه كه از آبروشون هم نميترسن , تو شهرستانا اين كارا خيلي زود لو ميره , تهران و مشهد و اصفهان نيست كه كسي خبردار نشه و مردم همديگرو نشناسن .
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
از نمايندگاني كه مي خواهند رييس جمهور رابا اراده و خواسته خودشان انتخاب نمايند انتظار بيش از اين نبايد داشت
بدبختا از ترس فوري پولو مي دادن كه مبادا از كار بركنار بشن
خدا رحمت کند شهید بزرگوار دکتر بهشتی را که می فرمود "تخصص و تعهد با هم" خدا پیغمبری آیا هر یک از این دو عنصر را حتی به تنهایی در خیلی از مسئولین می بینیم؟
این سد هزار سوراخ را چگونه درست کنیم خدا
حداقل چیزی که از نحوه نگارش و انشائ این حضرات میتوان فهمید اینه که واقعا اینها از نخبه ترین قشر این جامعه انتخاب شده اند؟!!!
اينها بده بستون هاي دوطف هست كه مواقع لازم هواي همديگر را داشته باشندبعبارت ديگر مشكلات وگيرهاي دوطرف ديده نشودو حقي از مردم ضايل شود
آقاي دكتر احمدي نژاد كار كردن با اين سيستم خسته نباشيد ميخواهد. از قديم گفته اند واي به روزي كه بگندد نمك
روزانه تعداد بسيار بالايي از اين نامه در ادارات مختلف از سوي نمايندگان مجلس به روساو مديران دستگاه اجرايي ارسال مي شود كه هيچ كدام مبناي قانوني ندارد . از جمله استخدام افراد ، پرداخت وام و تسهيلات بانكي ، واگذاري زمين رايگان ، تخفيف خدمات يا كالا و با ادبياتي كه جز شرمندگي براي ملت و دولت چيزي ندارد و انسان از ميزان عوام فريبي اين عزيزان متعجب ميشه و باعث ميشه تا افرادي كه اين نامه ها به دستشان داده ميشه فكر كنن كه نماينده محترم چقدر به فكر مردم و مسوولين چقدر مشكل ساز هستن . در حالي كه خود نماينده مجلس مي داند كه مديران و روسا در نگرفتن حتي يك يك ريالي از بيت المال اختياري ندارند و تمامي درخواستها مي بايد بر اساس بخشنامه ها و دستورالعملهاي ارسالي مطابق باشد . متاسفانه گاهي اين فشارها تا حد عوض كردن يك مدير و رييس دستگاه پيش مي رود و استانداريها هيچ عكس الكعلي نمي توانند نشان دهند . اين اتفاق در يكي از دستگاههاي دولتي اين شهرستان افتاد و رييس دستگاهي كه داراي عملكرد بسيار خوب و قابل ستايشي بود صرفا بدليل اينكه تنها بنا به خواسته يك نماينده نما!! كه مدت طولاني است با اين عوام فريبي ها براي خود كسب مقام و مرتبت دائمي در مجلس كرده تغيير مي دهند خدا همه ما را به راه راست هدايت كند .
جلل الخالق جلل الخالق ماشاالله
بنده خدا سرش بي نهايت شلوغه حتما وقت خيلي كم مياره كه درست و حسابي نمي تونه دو خط كه قابل خوندن باشه بنويسه
از دست خطش معلومه سوادش مال كدوم قرنيه
بابا بزرگ منم ششم ابتدائي قديم درس خونده بود خطش دقيقا اين شكلي بود خدا بيامرزدش
در ضمن آقاي نماينده يه 3000 ميليارد توماني هم به من لطف و عنايت بكنيد براي يه پروژه اي ميخوام.
تابناك اگه چاپ كني ازت بعيده.
عجبا
وقتي سازمان برنامه و بودجه در مركز منحل و در استانها زير چتر استانداري قرار گيرد چيزي بيشتر ازاين نميشود توقع داشت !!!!
ازدین اسلام وروش حضرت علی درحکومت بگذریم که ما خودرا تابع او میدانیم ولی طوری عمل میکنیم که حضرت مولا خجالت میکشد بگوید اینها شیعه من هستند در همین المان که بلاد کفر تلقی میکنیم چند سال قبل نماینده ای یا وزیری ماشین تحویلی خودرا ساعتی دراختیار همسرش قرار داده بود از وزارت یا وکالت عزل شد ولی در کشور اسلامی توسط مسئولین میلیاردها ویا هزارها میلیارد جابجا میشود و اب هم از اب تکان نمی خورد ...........این است .............
خدایا ما را حفظ بفرما
یادم مآید که در سفر آموزشی در ماه رمضان سال قبل در کشور سوئد دونکته برایم جالب بود.اول اینکه یکی از وزرائ زن کابینه سوئد که برای سفر و شرکت در جلسه ای به کشور انگلیس رفته بود از محل کارت اعتباری خود که حقوق دریافت میکرد در آنجا برای شرکت در جلسه لباس خرید که در کشورش علاوه بر توبیخ و رسانه ای شدن موضوع کلی آبروی طرف رفت.دیگر اینکه یکی از اساتید ما که زیاد هم از مسلمانان خوشش نمی آمدو فکر میکرد که همه مسلمانان مثل طالبان هستند با خودکار محل کار که آرم شرکت را هم داشت حتی کار شخصی و غیر اداری را انجام نمیداد که وقتی من به ایشان گفتم این رفتارش مثل رفتار پیشوای اول ما یعنی حضرت علی علیه السلام است بسیار تعجب کرد و علاقه نشان داد که بیشتر بداند.و آن وقت ما با یک ورق پاره و بدون ثبت و شماره میخواهیم پارتی بازی کنیم.
برداشت از نامه های مورد اشاره مبنی بر خط بطلان به تفکیک قوا کاملا اشتباه است ؛ بلکه بده به بستانهای متداول و معمول بین مسئولین و نمایندگان در کلیه رده ها می باشد و بدون این بده بستان ها بسیاری از کارها غیر ممکن می باشد .
ببخشید ایشان استاندار بودند یا صندوقدار.
بندگان خدا از جان ومالشان مایه میگذارند وبا اخلاص مشکلات مردم را حل میکنند . شما عوض اینکه بگید خسته نباشید، ایراد هم میگیرید .نکنید آقا، خوبیت نداره ،خدای نکرده دلشون میشکنه وبادل شکسته هم دیگه دستشون به کار نمیره ونمیتونن مشکلات مردمو حل کنن بعد گناش میفته گردن شماوباید پاسخگو باشید . حالا خود دانید.
آقا چرا نمیذارین نماینده کارشو بکنه آقای نماینده این حرفهارا ول کن شما که دستتون تو دست بزرگان است یک نامه هم درباب حل مشکل نیروهای قراردادی سازمان صنعت،معدن وتجارت اردبیل بنویس تاشاید دل مسئولین بدرد بیاد وقرارداد سال 91 را براشون اجاره کنند چون که این بدبخت ها علیرغم گذشت 7 ماه واندی ازسال 91 کماکان با حکم سال 90حقوق میگیرندآن هم بدون اضافه کار.اگر این کار عملی بشه پول بنزین یک روز ماشینت با ما.دمت گرم
این احساس تکلیف نمایندگان ما رو کشته.
تابناک عزیز ، تو هم مقصری
چرا نامشان را سانسور کردی
چرا رد نامه ها را باتوجه به سندی که در دست داری پنهان کردی
ای بابا کرم شب تاب گفت خرگوش کوچولو من رفتم بنیاد شهید رامشیر برای سنگ قبرچنان مرا پیچاندن که از برادر شهیدم غافل شدم معلوم نیست تو این مملکت چه خبره
تقریبا با 90 درصد کارهای احمدینژاد همیشه مخالف بودم اما نامه اخیری که به دستگاههای اجرایی کشور زده ک جلوی دخالت نماینده هارو بگیره، یکی از بی نظریرترین حرکتهاش بوده.
البته اگه خیلی زودتر این کارو کرده بود بدون شک امروز اوضاع دولت و مردم کاملا متفاوت بود.
متاسفانه تعداد زیادی از نمایندگان که اکثرا هم از سواد اجرایی یا سیاسی خوبی برخوردار نیستن با دخالت در کارهای اجرایی و عزل و نصب های فرمایشی باعث ضرر زیادی برای مردم و دولت شدن.
ایکاش به جای این دخالتها، در تدوین قوانین کامل و بدون نقص همت میکردن تا امروز ایران به بهشتی دیگر تبدیل میشد.
آخر برنامه ریزی اقتصادیست.
نميخواستم اين نظر رو بدم ولي بايد بگم كه شما هم در اين بازي شريكي. اگر اينجوري نبود، اسم اين نماينده ها رو منتشر ميكردي.
نامه آخری مربوط به .... است و نماینده ردیف 16 همین یک ماه پیش خودرو دانشگاه علوم پزشکی .... را چپ و داغون کرد.البته فدای سرش همه مردم به فدای این عزیزان.
نماینده حتی تو انتخاب آبدار چی ادارات دخالت میکنه جه برسد به انتخاب روئسا بعد همین نماینده وزیر را استیضاح میکند
اين كار شما شبيه به كار سايت ويكي ليكس است مراقب خودتان باشيد :(
تابناک چه کردی دوست خوبم؟
پس فكر كردين براي چي سر و دست ميشكنند تا بروند مجلس؟
دوباره از اول بابا آب داد آن مرد با اسب آمد.....
عدالت برقرار نیست چون عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش اما می بینیم که نمایندگان مجلس با این سوادشون سرجای خودشون نیستند. در ضمن خطشون هم خیلی خیلی زشته.
همه این هم در زیارت عاشورا ،دعای کمیل ، دعای توسل دعای ندبه و نماز جمعه در صف اول می ایستند.!!!
آقا وضع همینه
مگه نمیبینین اصفهان بهشته و خیلی جاها فلاکت زده؟؟؟
خوب این مال این رانتهاست دیگه. این بی در و پیکریها
یه جمله معروف هست که میگه: " دیگر چه می توان گفت ؟!!! "
مصلا، کارخانه سیمان، راه سازی، فعالیتهای آموزشی، کمک به اردوی قرآنی، خرید بلندگو و آمپلی فایر... مگه برای هزینه کردن تو هر کدوم از این موارد مسیر و بودجه ای تعیین نشده ؟!!!
یا شاید هم آقایون از ترس اینکه کسی به دلیل مخالفت برای کمک به مصلی و... براشون حرف در نیاره با این موارد موافقت می کنن، هر چند می دونن که مخالف قانونه...!
آیا واقعا اگه یه جوون برای دریافت 1 میلیون تومان آنهم بصورت وام به این آقایان مراجعه کند، دست پر به خانه بر می گردد...؟؟!!!
روز عرفه مداح محترم یکی از عوامل گرانی ها و مشکلات مردم را بی حجابی دختران می دانست... (من موافق بی حجابی نیستم ولی) آیا حق الناس بالاتر است یا ... ای کاش کمی هم درباره روز رسیدگی به اعمال فکر می کردیم... جایی که دیگر نه مال و فرزند به داد کسی می رسد و نه پست و مقام و نامه سفارشی...
(ننشتم تا حتما چاپ بشه، نوشتم تا کمی درد دل کرده باشم)
پاسخی از یک امیر کبیر به توصیه پذیری ناصرالدین شاه صغیر:

قربانت شوم
الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ همایونی به شکستن لبه‌ نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده ‌بودم به توصیه‌ عمه‌ خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلی‌حضرت بدانند که اداره‌ امور مملکت به توصیه‌ عمه و خاله نمی‌شود.
توصیه نامه جهت دریافت وامهای شخصی را پیگیری فرمایید.
يه نامه هم برا من بزنن كه چند ساله با مدرك كارشناسي حقوقو400 هزار تومني ميگيرم اتفاقاً جايي كه كار ميكنم خيلي با نامه هاي سفارشي آقايان روبرو ميشم....
هامش نویسی استاندار محترم هم بعضا قابل توجه است!!!
بی خود نبود که بعضیا انقدر رو انحلال برنامه و بودجه حساس بودند. یادشون به خیر.
اينها رو آمريكا منتشر كرده !!!!!!
همه چي آرومه ، من چقدر خوشحالم!
اینکه این موضوع تو سایت خبری مثل تابناک منتشر میشه خیلی خوبه. من از یادم نمیره در دو دوره قبلی نمایندگی مجلس، یکی از کاندیدها، به ازای هر رأی 5000 تومان پول می داد. آخر وقت انتخابات که خیلی حساس و رقابتی شده بود هر رای تا 15000 تومان هم خریده می شد. اون روز من به یکی از روستاهای شهرم رفته بودم و می دیدم که چطور بعضی از روستایی ها می رفتن و این کار رو می کردن. استدلال اونها هم این بود که برای من فرقی نمی کنه که کی نماینده بشه، با این پول لااقل به یه زخم خودم می زنم. تو اون سال اون آقا نماینده مجلس شهرمون شد. به خدا سوگند هم میخورم. چون خودم شاهد این ماجرا بودم.
با نوشتن این مطلب نمی خوام خدای نکرده به همه نماینده ها توهین کنم. اما نماینده ای که اینجوری وارد مجلس میشه میتونه عادل هم باشه ؟
این آقا آقای ایرج ندیمی هستند.
این هم آدرس وبسایتشون که تمام این مکاتبات در اونجا گذاشته شده:
http://www.irajnadimi.ir/archive/
البته تابناک عزیز سمت راست برگه های ایشون رو برای اینکه شناخته نشن حذف کرده ولی لطفا وقتی به این سایت مراجعه کردید حتما ستون سمت راست رو ملاحظه کنید. مطمئن هستم که مثل من دو عدد شاخ گنده روی کله مبارکتان سبز خواهد شد..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
ولی خداییش زورش میرسه و حتما این روش خوب جواب داده که نماینده ی سه دوره بودن ایشون
بنویسید و ثروتمند شوید!! (اثری جدید از ناپلئون هیل!!!)
قومی متفکرند انر ره دین قومی به گمان فتاده در راه یقین میترسم از آنکه بانگ آید روزی که ای بیخبران راه نه آنست نه این
با سلام هرچند که نامه با تایپ و رسمی خواهد بود ولی اگر اینطوری باشه که شما نوشتید وای به حال ما.....
چقدر بد خط هستند این مسئولان!!!!!!!!
عمر ابن سعد هم به خاطر ملک ری دين و ايمانش رو فروخت.
آقایان هم به خاطر 100 مليون و 200 مليون.

ترسو نباش. نظر رو منتشر. وگرنه فرقی با اونائی که در مقابل ظلم به امام حسين سکوت کردن نداری. داره علنا ظلم ميشه به مردم.
اونایی که منفی میدن حتما خودشون یا نماینده هستن یا که........
متاسفیم
کتاب "آئین نگارش" و همچنین کتاب "روش سخن گفتن" برای بسیاری از مسئولین ما ضروری است. متاسفانه!!
این رویه نمایندگان مجلس از قدیم در ایران رواج داشته است. بهترین راه اصلاح همین اطلاع رسانی ها ست. اگر بتوانی نام و اسامی را هم بنویسی بهتر است.
تابناک خدا بهت خیر بده که این کار را شروع کردی. انشالله ادامه دار باشه.
تابناک خطر خطر خطر داره حسن
بابا این خط مال نماینده مجلسه؟؟؟؟
Ajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab??????????
جناب آقای ...: زندگی افراد با ماهی 400 هزار تومان حل نمی شود. مرحمت بفرمائید
امام حسین فرمودند :

مردم بنده دنیا هستند.
مترجمتون رو از کجا آوردین احتمالا از اون نسخه خونهای داروخونه بود البته یه احتمال دیگه هم میدم که همه نویسندگان نامه ها پزشک بودن
وقتی به ضرب پول نماینده ای بالا میاد یا این که صرف این که از یه منطقه ایه مردم اون منطقه بگن تو حوزه ی انتخابی هر چند کاندید ما ضعیفه ولی چون از منطقه ی ماست همین رو بفرستیم و نگذاریم کاندید دیگه ای از مناطق دیگر همون حوزه بالا بیاد هر چند که قوی باشه.( فرض کنید چند شهر با هم فقط یه نماینده میتوانند بفرستند. یکی از این شهر ها روی کاندید خاصی متمرکز شود و جمعیتش هم زیاد باشد باعث میشود کاندید مورد نظر دیگر شهرها بالا نرود ، و کاندید خودشان بالا برود هر چند که شایستگی لازم را نداشته باشد)
از اون همه پولی که میگیرند یه ماشین تایپ بخرن با این دست خط زشتشون
این رقمای کوچولوشه که فاکتور شده وای به حال رقمای درشتش که بی حسابه!
بیشتر شبیه کتابت دعانویس هاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل