بازدید 20553
۵

ایده‌های خوب در حد حرف و شعار باقی نماند!

رهبر انقلاب در میان پرسش‌های خود، پرسشی متفاوت مطرح کردند که شاید مهمترین آن، از جمله پرسش‌های فراوانی باشد که رهبری تنها برخی از آنها را مطرح کرده و آن این که چرا برخی سخنان و ایده‌های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می‌ماند؟
کد خبر: ۲۷۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹ 16 October 2012

اخبار منتشره دیروز و امروز، پاسخ یکی از پرسش‌های مقام معظم رهبری را آشکارا نشان داده است.


به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب در میان پرسش‌های دیروز خود، یکی از آنها را به اندازه‌ای متفاوت مطرح کردند که شاید مهمترین پرسش از آن سوال‌های فراوانی باشد که رهبری تنها برخی از آنها را مطرح کرده و آن این که چرا برخی سخنان و ایده‌های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می‌ماند؟

بخشی از آنچه رهبری به عنوان مفهوم سبک و فرهنگ زندگی در ایران از آن ایرادات و معایب فراوانی را برشمرده‌اند، رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های گوناگون است. به بیان ساده، اگر قرار است در کشور پیشرفت همه‌جانبه رخ دهد، به عنوان یک ضرورت، لازم است که رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های گوناگون در راستای پیشرفت کشور باشد.

رهبری به صراحت و همان‌ گونه که در تیتر بسیاری از روزنامه‌های امروز هم آمده است، آسیب‌شناسی و علت‌یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم را به اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان سپرده‌اند.

ایشان ابراز اطمینان کرده‌اند که اگر گفتمانی در زمینه آسیب‌شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی به وجود آید، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.

تجربه سالیان اخیر نشان می‌دهد که سخنان و ایده‌های خوبی مطرح شده که در حد حرف و رویا باقی مانده؛ اما همان‌گونه که سخنان رهبری نشان داده، راهکار مشکلات تعیین شده و یا رسیدن به آن اهدافی که قرار نیست به رویا تبدیل شوند، این است که نخست اندیشمندان این مسائل را حلاجی کنند و سپس در سطح نخبگان سیاسی و فکری به طرح‌هایی تبدیل شوند که دستگاه‌های اجرایی به دنبال اجرای آن بروند. همه افراد سلسله مراتب فوق هم باید چهارچوب گفتمانی مشخص را از دغدغه‌های خود بدانند.

نیت‌خوانی و بهتان زدن که غیر شرعی و غیرقانونی است و به همین دلیل نمی‌شود در این باره قضاوت کرد که آیا همه آنهایی که فوری ایده‌های خوب رهبری را بر زبان جاری می‌کنند، به آن معتقدند یا این که برای بهره‌برداری سیاسی و یا حتی مادی به آن متوسل می‌شوند.
اما لازم است که مسئولان و متولیان هم با دقت بیشتری به دغدغه‌های رهبری اندیشیده و برای چاره جویی در این زمینه تدابیری بیندیشند.


اکنون چگونه ممکن است به رغم سخن رهبری در مورد ضرورت آغاز به کار اندیشمندان، در فردای همان روز کسی از تشکیل کمیته مستندسازان برای ساخت شانزده فیلم مستند بر پایه سخنان اخیر رهبری خبر دهد تا در خیابان از مردم در این باره بپرسد؟ البته این کار به خودی خود بد نیست؛ اما اگر قرار است آغاز و انجام تلاش‌های مسئولان در مورد دغدغه‌های رهبری بدین جا پایان یابد، باید از آن جلوگیری و در روزها و ماه‌های آینده برنامه‌های بهتر و با کارکرد مشخص تری در این زمینه طراحی و اجرا شود.

اما با وجود این، باید امیدوار بود آنانی که دل در گرو رهبری، انقلاب اسلامی و کشور دارند، به تدریج با برنامه‌ریزی درست و منطقی و با رویکردی سازنده آسیب شناسی‌های رهبر انقلاب از سبک زندگی را مورد توجه قرار دهند.

«تابناک» نیز به عنوان یکی از رسانه‌های کشور، این آمادگی را دارد که تدابیر مسئولان را در این زمینه بازتاب رسانه ای کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۵
آقا جون من راه کاری دارم تا کشور ما از این موقعیت نجات پیدا کنه و همچنیین تو اقتصاد جزو 5 کشور دنیا باشه .مسوولان محترم دوست داشتید هستم در خدمت مردم شریف ایران .
تاوقتي آزادي بيان براي نقد نباشد هيچ پيشرفت واقعي صورت نميگيرد
احسنت!
اگه مسئولین به سفارشات و بیانات ایشان گوش جان میسپردند که الان تو این مقطع نبودیم متاسفانه نخبه پروری و استفاده مفید از این گونه افراد جایی در سیستم صنعتی و اداری ما نداره چون از اول کار گروهی رو خوب یاد نگرفتیم وهممون فکر میکنیم عقل کلیم اگرم بنا باشه طرحی کلید بخوره چنان تو بوق و کرنا میکنن و سطح توقع رو بالا میبرن تازه در کنارش چند ده طرح دیگه هم شروع بکار مینه درنهایت هیچ کدومش به سرانجام نمیرسه و تعطیل میشه طرح های دولت انصافا بد نبود ولی بدلیل عدم کار شناسی عدم فراهم کردن زیر سخات واستارت همزمان به بن بست یا کندی خورد .
باتشکرازخبرگزاری تابناک وپرسنل زحمت کش مجموعه -درخت دوستی بنشان که کام دل به بارارد نهال دشمنی برکن که رنج بی شمارارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار