بازدید 13905

ردپاي فرانسه در ماجراي قتل قذافي

کد خبر: ۲۷۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۲ 01 October 2012
رئيس سابق كابينه انتقالي ليبي فاش کرد، "سرهنگ معمر قذافی" دیکتاتور سرنگون شده این کشور به دست یک مزدور فرانسوی کشته شده است.

به گزارش العالم، "محمود جبريل" در مصاحبه با یک شبکه مصری گفت: ساکت کردن قذافي به مصلحت بسياري از كشورها بود؛ به ويژه آنکه نزديكان وي تهديد كرده بودند كه كمك هاي مالي وي به تبليغات انتخاباتي نيكلا ساركوزي رئيس جمهور سابق فرانسه را فاش خواهند كرد.

روزنامه فرانسوي "پاريس" نیز با اشاره به  اظهارات جبریل تأکید کرد: تماس تلفنی قذافي موجب شد که ناتو محل اختفاي وي را شناسایی كند؛ به همين دليل گروهي را براي دستگيري وي فرستاد كه از جمله آنها مزدور فرانسوي عامل كشته شدن وي بود كه گلوله ای به سر قذافی شليك كرد.

اين اطلاعات پس از مرگ جوان ليبيايي که در جریان دستگیری قذافی حضور داشت، منتشر می شود. در ویدیوهای منتشر شده پس از به دام انداختن قذافی، این جوان لیبیایی هفت تير قذافي را در دست داشت و چگونگي دستگيري وي را تعريف كرد. اين جوان پس از مجروح شدن در شهر "بني وليد"، در يكي از بيمارستان هاي پاريس درگذشت.

با این حال، برخی ناظران معتقدند كشف اين راز نشان دهنده آن است كه مقامات ليبيایی تمايل دارند انتقام از قذافي را به بيگانگان نسبت دهند، و اين موضوع را از چارچوب منازعات قبيله اي و داخلی خارج سازند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان