بازدید 116140
نشریه استراتژی پبج مدعی شد

این سنگ از ایران جاسوسی کرده است + تصویر

«وولف پک» و به عبارتی «بسته گرگی» یک دستگاه گیرنده و اختلال امواج ۲ کیلو و۷۳ گرمی است که در قلمرو دشمن‌‌ رها می‌شود تا اطلاعات دریافت و در همان حال، سیستم مخابراتی دشمن را مختل و مسدود کند. این بسته‌ها معمولا با رنگ‌های پوششی و در درون تخته سنگ‌های مصنوعی گذارده می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶ 29 September 2012
نشریه «استراتژی پیج»روز جمعه هفتم مهر ماه، در تازه‌ترین شماره خود در مقاله‌ای با نام « تخته سنگ‌های هوشمند، ایران را تسخیر می‌کنند» به رویدادهایی پرداخته که به تازگی پیرامون تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی اورانیوم در فردوی شهر قم رخ داد و موجب قطع برق تأسیسات و آسیب به روند غنی‌سازی شد.

به گزارش «تابناک»، نشریه «استراتژی پیج» می‌نویسد که مظنون معمولی، مانند هر کار مشابه دیگری، ایالات متحده و اسراییل بودند که برای چندین دهه از این گونه تخته سنگ‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

نشریه «استراتژی پیج» در تشریح چگونگی عملکرد «تخته سنگ‌های هوشمند» می‌نویسد: جزییات این ابزار کارآمد که به محض تماس با آن منفجر می‌شود و به عبارتی «خود نابودگر» است، به ندرت فاش می‌شود و آن هم به هنگامی است که بازنشسته عملیاتی و از دور خارج بشود.

برخی از این ابزار‌ها البته از مقداری تبلیغات عمومی برخوردار می‌شوند؛ مانند نوعی از آن به نام «وولف پک» که یک دهه پیش بر سر زبان‌ها افتاد.

«وولف پک» و به عبارتی «بسته گرگی» یک دستگاه گیرنده و اختلال امواج ۲ کیلو و۷۳ گرمی است که در قلمرو دشمن‌‌ رها می‌شود تا اطلاعات دریافت و در همان حال سیستم مخابراتی دشمن را مختل و مسدود کند.

این بسته‌ها معمولا با رنگ‌های پوششی و در درون تخته سنگ‌های مصنوعی گذارده می‌شوند. این گونه ابزار، نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی، نزدیک نیم قرن پیش ساخته شدند.

بنا بر این گزارش، هنگامی که «وولف پک» یا «بسته گرگی» در قلمرو دشمن‌‌ رها و یا توسط فردی در مکانی جاسازی شد، نه تنها اطلاعات الکترونیکی را جمع‌آوری و مخابره می‌کند، که در سیگنال‌های دشمن و حتی در تلفن‌های همراه هم اختلال ایجاد خواهد کرد. این کار می‌تواند با فرمان از راه دور انجام گیرد و یا «وولف پک» از پیش برنامه‌ریزی شده باشد.

نکته دیگر در کارکرد این ابزار الکترونیکی این است که یک «تخته سنگ هوشمند» و به عبارتی، تخته سنگی که «وولف پک» در آن جاسازی شده، می‌تواند با تخته سنگ‌های هوشمند دیگر تماس برقرار کند و یک شبکه الکترونیکی تشکیل بدهد و اطلاعات را به صورت مجموعه مخابره کند.


اگر یکی از این تخته سنگ‌های هوشمند، کشف بشوند و یا از کار بیفتند، دیگر ابزارهای شبکه، ‌تجدید پیکربندی کرده و به کار ادامه خواهند داد.

هزینه هر یک از این «وولف پک»ها یا بسته‌های گرگی ـ که اکنون «تخته‌سنگ‌های هوشمند» نامیده شده‌اند ـ نزدیک ده هزار دلار است و همواره قابل استفاده دوباره هستند.


«استراتژی پیج» در پایان می‌نویسد که روسیه،‌ تکنولوژی «تخته سنگ هوشمند» را آموخته و به کار گرفته و چین نیز احتمالا از آن برخوردار است، ولی هم اینک، در درون ایران کشور یا کشورهایی از آن استفاده می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۶
انتشار یافته: ۲۳
وزارت اطلاعات باید به شدت موضوع را بررسی کند که این تخته سنگ از کجا و توسط چه کسی وارد مکانی امنیتی شده است.
یه بار هم توی روسیه این کار رو کردن انگلیسی ها و روسیه فهمید
پاسخ ها
محمد ج
| United States |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
یعنی الان من که اینجا کامنت می ذارم می تونن جای منو شناسایی کنن؟ یه وقت نکنن اینکارو؟!
از اینا در جنوب لبنان هم بارها کشف شده..وظیفه شون هم شنود و اختلال در تماسها رادیویی و مخابراتی و الکترونیکی بوده.ماهم باید با تمام قدرت در فکر آسیب زدن به دشمن باشیم.
این یک تهدید جدی برای کشورمان است. در جنگ عراق نیز نیز شنیده می شده که آمریکا با استفاده از بمب های الترونیکی و مختل کردن سیستم راداری عراق توانست مانع هر گونه عملیات هوایی ارتش عراق گردد. امیدوارم دانشمندان کشورمان در صناع دفاع هرچه زودتر این مسئله را بررسی و حل کنند.
پاسخ ها
محمد ج
| United States |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
اون تخته سنگ نبود برادر من، تو عراق جنگ الکترونیک با هواپیماهای جنگ الکترونیک بود، اگه نمی دونی اظهار نظر نکن، فله ای حرف نزنیم.
این دستگاهها که افشامی شوند دیگه قدیمی هستند تازه ما پی میبریم اونا ببین چقدر از ما جاسوسی میکنن
خوب این یک احتمال بود یا یک خبر؟؟ یعنی همچین چیزیو پیدا کردن یا فقط احتمال میدن؟؟
بهتر است ماهم یادبگیریم بسازیم واستفاده بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
تمام قطعات فرکانس بالای آن در همین کشور های غربی ساخته می شود ما آی سی هم هنوز نساخته ایم
اقا فیلمشون هس! حتما یه چیز دیگه رو گذاشتن برا جاسوسی میخان فکرا رو از اون دور کنن!
خالی بندیه ... اگر بخوان چیزی رو ارسال کنن یا شبکه تشکیل بدند یا هر چی... از روی امواجشون سریعا شناسایی میشن! البته راهکار عملی ایه ... اما احتمالا در آنگولا و کومور جواب میده .... تازه وقتی با صد هزار تومن میشه آدم خرید ... کی میره 25 میلیون هزینه یه تکه سنگ کنه؟ از همه خنده دار تر اگر برفرض آمریکا چنین نقشه ای هم داشته باشه که نمیره کف دست یک نشریه درجه چندم بذاره!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
این وسیله خیلی وقت پیش شناسایی شده مطمئن باشید هیچ کشوری تجهیزات مدرن خودش رو به این راحتی در خبرگزاری ها منتشر نمی کند
سلام
روش کشف آن آسان وقدیمی است . و با آشکارساز سینوسی می توان آن را از کار انداخت .
چند تا سوال در مورد این خبر مطرح میشه اولا صحت خبر به گفته دوستمون اگر چنین چیزی وجود داشته باشه که احتمالش زیاده یا شبیه اون چرا این اطلاعات در اختیار یک مجله قرار گرفته ؟
دوم از نظر فنی هر صدایی حتی تکان خورد یک جسم فرکانسی رو در فضا ایجاد میکنه پس چطور نمیشه شناساییش کرد با اونهم تکنولوژی مثل هواپیماهای جاسوسی و رادارهای زیاد؟
سوم چرا حالا به این موضوع پرداخته میشه در این زمان و شرایط؟
چهارم آیا جدیدتر ازاین موضوع ساخته شده و هر چند شاید بی اهمیت جلوه کنه ولی قابل پیگیری و دشمن رو هم نباید کوچک شمرد؟
باید از ابزار خودش بر علیه خودش استفاده شود
یاد اسب تروا افتادم
با سلام باتوجه با این خبر دیگر نباید به همه چیز وهیچکس در رابطه با مسائل امنیتی اطمینان کرد و به همه چیز باید سو ظن داشت
انتشار خود این مقاله بخشی از یک نبرد اطلاعاتی است در مورد صحت وسقم آن هم فقط سازمانهای متخصص این رشته می توانند اظهار نظر نمایند
میخاهند ما را دنبال نخود سیاه بفرستند . وگرنه هیچ وقت خودشان را لو نمیدهند. سر کاریه
بیشتر شبیه جنگ روانی میمونه با این بحثا میخوان بگن ما خیلی قوی هستیم مثل جنگ ستارگان
بهتره يكي از متخصصين نظامي امنيتي توي همين سايت نظرشون رو در اين مورد بگند كه ايا واقعا دشمن ميتونه اينكارو بكنه ؟ضمنا ايران نه تنها بايد پاتك بزنه بلكه بايد يك سيستم قويتر از و هوشمندتر بسازه ب از دشمن اطلاعات كسب كنه منتظر جواب متخصصين هستيم
ممنون
دوستان عزیزی که در یک چنین تکنولوژیهایی شک میکنن به یاد بیارن که نوی جنگ بالکان که بیش از 20 سال پیش بود آمریکا از گوی های الکترونیکی برای شناسایی مقرهای حکومتی صربها استفاده میکرد. اون زمان این گویها شبیه به یک توپ چینگ پونگ بود که کرواتها در نزدیکی یا در داخل سطل زباله در نهادهای وابسته به صرب ها می انداختن و شب این گوی ها سیگنال میفرستاد تا هواپیماهای آمریکا همون نقطه که سیگنال میداد رو با خاک یکی کنند.
توی همون جنگ بود که برای اولین بار بشر با پدیده موشکهایی مواجه شد که 5 طبیقه یک ساختمون را به قطر یک متر سوراخ میکردن و 2 طبثه زیر زمین رو به خاکستر تبدیل میکردند و ساختمون هنوز سر پا بود. بعد از 10 سال این تکنولوژیها لو رفت چون ابزار جدید جاشون رو گرفت. مطمئن باشید این تکنولوژی تخته سنگ هم حداقل واسه ده سال پیشه و حالا از رده خارجه که منو شما را جع بهش میخونیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل