بازدید 16458

مرسی هم دارای گروه مسلح در سوریه شد!

کد خبر: ۲۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱ 25 September 2012
گروه تازه مخالفان سوري با حمايت مصر به زودي اعلام موجوديت مي كند.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، پايگاه اينترنتي "جهينه نيوز" نوشت: پس از شكل گيري مخالفان سوري مورد حمايت مالي و سياسي تركيه به رهبري عبدالباسط سيدا تحت عنوان "شوراي ملي" و مخالفان سوري مورد حمايت قطر به رهبري هيثم المالح كه مقر آن در دمشق است و تحت عنوان "هيئت امناي انقلابي" فعاليت مي‌كند و همچنين پس از فعاليت مخالفان تكفيري وهابي به رهبري عدنان العرعور كه مورد حمايت عربستان سعودي است ؛ اكنون نوبت به شكل گيري گروه تازه اي از مخالفان سوري با حمايت دولت مصر رسيده كه قرار است تحت عنوان "تشكل ملي فراگير" رسيده است.

بر پايه اين گزارش جلسات برخي از سوري‌ها در يكي از هتل‌هاي قاهره براي اعلام موجوديت اين تشكل آغاز شده است.

به گفته منابع آگاه، وظيفه مخالفان جديد سوري، هياهو به نفع رئيس جمهور مصر و تبليغ شعار يكپارچه سازي (مخالفان سوري در تركيه، قطر و عربستان) است. تشكيل اين گروه در واقع مقدمه اي براي دخالت مصر در امور سوريه تا ابتكار عمل را از دست قطرِ دچار سكوت شده، تركيه دچار نابساماني و سعودیِ غرق در مشكلات عربستان و بحرين بگيرد و به تنها سخنگوي مخالفان سوري تبديل شود.

اين منابع تاكيد كردند كه آمريكا از اين گروه به طور جدي حمايت خواهد كرد زيرا بر خلاف قطر و عربستان، مرسي منتخب مردم مصر است و مانند تركيه نيست كه دچار بحران‌هاي داخلي است كه نتواند هجمه‌اي رسانه‌اي ضد سوريه را سامان دهد. به اين ترتيب انتظار مي‌رود همچنان كه در ابتداي بحران سوريه، هجمه رسانه‌اي روزانه بود، هجمه مصري نيز به هجمه‌اي روزانه تبديل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار