بازدید 102496

واقعه‌ای ایرانی که امروز در دنیا صدا کرد!

اعلام فیلتر شدن سایت جست‌وجوگر «گوگل» و سرویس پست الکترونیکی آن، «جی‌میل» که بنا به اعلام مقامات رسمی، در واکنش به فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام انجام شده، واکنش‌های متعددی را در درون و بیرون از کشور برانگیخته است. رسانه‌های خارجی امروز به طور گسترده این موضوع را پوشش داده‌اند.
کد خبر: ۲۷۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷ 24 September 2012
اعلام فیلتر شدن سایت جست‌وجوگر «گوگل» و سرویس پست الکترونیکی آن، «جی‌میل» که بنا به اعلام مقامات رسمی، در واکنش به فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام انجام شده، واکنش‌های متعددی را در درون و بیرون از کشور برانگیخته است. رسانه‌های خارجی امروز به طور گسترده این موضوع را پوشش داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، در پی اعلام دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه کشور مبنی بر فیلتر شدن سایت جست‌وجوگر «گوگل» و سرویس پست الکترونیکی آن، سرویس «جی میل» از شب گذشته تاکنون از دسترس خارج شده؛ هرچند دسترسی به سایت گوگل همچنان امکان‌پذیر است.

با این حال، صرف اعلام این خبر بازتاب بسیار گسترده‌ای در سطح فضای مجاری و در میان رسانه‌ها و مطبوعات خارجی داشته است؛ واکنش‌هایی که عموماً بر خلاف اعلام رسمی، این کار را با ایجاد سرویس «اینترنت ملی» در ایران مرتبط دانسته‌اند.



خبرگزاری «رویترز» با انتشار این خبر و با اشاره به گمانه‌زنی‌های پیشین درباره راه‌اندازی اینترنت ملی، نوشته ایران می‌خواهد شهروندان این کشور را به یک شبکه اینترنت داخلی متصل کند که بنا به اعلام رسمی، تلاشی برای بالا بردن امنیت سایبری است.

با این حال، این خبرگزاری مدعی است از دید ایرانیان، این کار می‌تواند به مثابه ایجاد محدودیت در دسترسی به شبکه جهانی دانسته شود. این خبرگزاری همچنین به بیان پیشینه‌ای از فیلترینگ در ایران و مصادیق سایت‌های فیلتر شده پرداخته است.



روزنامه «هافینگتون پست» مطلب خود را با اشاره به دلیل رسمی اعلام شده درباره فیلترینگ گوگل آغاز کرده و نوشته، این کار، واکنشی به ساخت فیلم موهن به پیامبر اسلام معرفی شده است. هافینگتون پست همچنین با اشاره به تهدیدات سایبری انجام شده علیه ایران، به ویژه ویروس‌های «استاکس نت» و «فلیم»، به موضوع تلاش ایران برای امنیت سایبری نیز اشاره کرده؛ اما در پایان این روزنامه نیز به آنچه «تهدیدهای موجود درباره ایجاد اینترنت داخلی» دانسته، پرداخته است.   



روزنامه «گاردین» نیز در مطلب خود به اظهارات عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه اشاره کرده که گفته بود فیلترینگ گوگل و جی‌میل، در پی درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر فیلتر شدن آنها انجام پذیرفته است. این روزنامه اشاره کرده که بر پایه گزارش‌ها، سایت گوگل همچنان در ایران قابل دسترسی است، اما جی‌میل از دسترس خارج شده است. گاردین نیز به همزمانی این کار با بالا گرفتن مباحث درباره ایجاد اینترنت ملی در ایران اشاره کرده است.



روزنامه هندی «تایمز هند»، «هندوستان تایمز» و «هندو» نیز به این خبر پرداخته‌اند. تایمز هند خبر رویترز را بازنشر کرده و مواردی را نیز به آن افزوده است؛ اما روزنامه هندو ضمن اشاره به اعتراض‌ها به ساخت فیلم علیه پیامبر اسلام، از احتمال تحریم مراسم اسکار از سوی ایران در اعتراض به این امر نیز خبر داده است. هندو ادامه دسترسی به برخی سرویس‌های گوگل را به این دلیل دانسته که هنوز برخی از خدمات دهندگان اینترنت در ایران، محدودیت‌های جدید را اعمال نکرده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره»، شبکه خبری «بی.‌بی.‌سی»، سایت خبری «اروپای جدید» و شماری از وب‌سایت‌های تخصصی رایانه و نرم‌افزار، از جمله «Computer Business Review» از جمله دیگر رسانه‌هایی هستند از نیمه شب گذشته و پس از اعلام فیلترینگ گوگل تاکنون، گزارش‌هایی را در این باره منتشر کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۰۱
انتشار یافته: ۲۸
ما که استفاده کردیم مشکل نداشت
موضوع اینجا است که ویدیوی موهن توسط یک کاربر در سایت یوتیوب آپلود شده بود و این سرویس نیز سال ها است که در ایران فیلتر شده. حالا چرا باید شاهد فیلتر شدن گوگل و جیمیل باشیم و در کار میلیون‌ها کاربر ایرانی اختلال اساسی ایجاد کنیم؟ واقعیت این است که ضررهای این کار بیشتر از همه متوجه کاربران ایرانی است و نه تنها جلوی رشد علمی را می گیرد، بلکه سبب اختلال جدی در بسیاری از کارها خواهد شد. این کار مانند این است که بگوییم به نشانه اعتراض تلویزیون‌هایمان را می شکنیم و کامپیوترهایمان را خُرد می‌کنیم. جیمیل و دیگر سرویس‌های اینترنتی تنها «ابزارهایی» برای انجام کارها هستند و این کار فقط فرو کردن سر نیزه در پهلوی خودمان است.
همه ی کارهای مان به هم ریخت!
پدر جان، یکی از راه های ارتباطی من با دانشگاهم از راه جیمل است.
بسمه تعالی
آخه فیلتر کردن این سایت که خودمون ازش استفاده می کنیم چه ربطی به اون فیلم داره!
اعتراض به اون فیلم موهن با از طریق مراجع ذیربط انجام بشه نه با خودزنی!
چرا قبلاً به خود مردم اطلاع ندادن؟
لااقل اعلام می کردند من از دیشب هرچقدر سعی کردم جی میلم باز نشد همه مکاتباتم از جی میل بوده است.
مدیران گوگل واقعا عوضی هستن اونها هم زیر یوغ صهیونیستا هستن ، خاک بر سرت گوگل که حاضری اعتبار و شرافت حرفه ایتو اینجوری به حراج بزاری و رضایت یه مشت صهیونیست بی بته رو با اهانت به اعتقادات میلونها انسان ترجیح بدی ! تف بر گوگل
آقا به خدا من تمام مکاتباتِ تجاریم از طریقِ جی‌‌ میل انجام میشه به خدا نون زن و بچم رو از این راه به دست میارم ضمنا تاجر هم نیستم فقط واسطه تجاری هستم چون زبان بلدم .
ای بابا ! قرار بود 24 و 25 سپتامبر تحریم کنیم گوگل رو .. این کارتون درست نبود
از صبح تا الان چندین خودم رو از چندین سرویس گوگل محروم کردم تا اعتراض خودم رو نشون بدم نسبت به فیلم موهن
میدونید امروز بعد 8 سال فهمیدم بی گوگل چقدر سخته! هرچند این کار تحریم دلیل بر نفرت نیست فقط میخواهیم نشون بدیم ما هنوز غیرت داریم سر پیامبرمون
فیلتر کار اشتباهی بود هنوز چک نکردم فیلتر شده یا نه اما اگه فیلتر شده واقعا متاسفم!
انشاءالله گوگل ورشكست بشه تا ديگه از اين غلط ها نكنه !!!
من که بدون فیلتر شکن دارم استفاده میکنم البته فیلتر شکن هم دارم
باید برای چند روز فیلتر بشه وگرنه خیلی از سایت های ایرانی ضرر می کننن
من که خیلی کیف کردم حالا به غیر از قضیه پیامبر اومد اسم خلیج فارسم دست کاری کرد
حقشه
کار بسیار عالی و به موقعی بود زیرا ما نا خواسته عامل سود فراوانی برای این سایت فعال ضد اسلامی بودیم.
ضمن تاکید بر این اقدام از متولیان امر تقاضا دارم امکانات جایگزین در عالیترین سطح را برای تو دهنی زدن به استکبار فراهم نمایند
ببیند
اکثر خدمات گوگل واسه ایرانی ها تحریمه
تنها درامد گوگل از ایران کرایه کلمات هست به این شکل که مثلا شما سرچ میکنی ثبت شرکت اولین سایتی رو که میاد درگوگل تبلیغ کرده
و این تبلیغ براساس تعداد کلیک هایی که رو لینک میشه هست نه تعداد روز
پس وقتی دو روز این سایت فیلتر باشه گوگل هیچ ضرری نمیکنه
وقتی ضرر میکنه که یه ماه دو ماه گوگل در دسترس نباشه اون وقت ما باید بیایم محاسبه کنیم که با توجه به نبود جایگزین اینکار درسته یا نه
درضمن خیلی از وبمسترها درامدشون کاملاوابسته به گوگل هست

درامدی که ایرانیا از گوگل دارن بیشتر از درامد گوگل از ایرانیان هست
والا من كه امر وز هر چي رفتم باز بود كار ام رو هم انجام دادم واسه من كه نبود
تشکر...کاش همه جا یکی دو روز گوگل رو فیلتر میکردن تا سهامش با سر میرفت تو چاه
ای کاش هم زمان با این طرح مناسب موتورهای جستجوی دیگری هم ارائه می شد .
چرا از قبل اعلام نکردن که حداقل ما بتونیم اطلاعات علمی خود را از جی میل استخراج کرده و دچار مشکل نشویم؟
اقدام بی شرمانه گوگل در مورد عدم حذف فیلم موهن از موتور جستجوگر، جوابی جز تحریم این سایت نباید داشته باشد
کار بسیار بسیار خوبی است بالاخره دفاع از پیامبران بزرگ الهی هزینه دارد . هیچ کار بزرگی بی هزینه نیست و هنگام پرداختن هزینه هاست که اخلاص انسانها و صداقت آنها عیار سنجی می شود .
به غیر از یوتیوب که قبلاً فیلتر بود بقیه سرویس های گوگل که صفحه شون باز نمیشه ولی صفحه پیوندها هم نمیاد.
واقعا متاسفیم من استاد دانشگاه هستم و ارتباط علمی با دنیا دارم
حالا باید حتما از فیلتر شکن استفاده کنم
متاسفیم
بنده به عنوان یک مسلمان شیعه متعهد ایرانی که فکر میکنم از خیلی مدعیان مسلمان تر باشم، از همه خوانندگان خصوصا مسوولان تقاضا می کنم بدون تعصب بیجا به موارد ذیل دقت نظر و توجه نمایند:
1- من به شکلات فندقی حساسیت دارم، آیا به این دلیل نباید از فروشگاهی که این شکلات را عرضه می کند خرید کنم؟ 2- آیا به دلیل حساسیت من، آیا می توانم از صاحب فروشگاه بخواهم دیگر این نوع شکلات را عرضه نکند؟ آیا به این دلیل اماکن می تواند فروشگاه را پلمپ نماید؟ نتیجه: شغل گوگل جستجوگری است از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای کل جمعیت دنیا. مثل موارد دیگر بهتر بود سایت های ارائه دهنده فیلم فیلتر میشد. همان طور که سالیانی است که یوتیوب فیلتر است. دلیل فیلتر کردن جی میل از مخیلات بنده خارج است. خدمات ارزنده گوگل در زمینه جستجوگری بر کسی پوشیده نیست. همچنین جی میل یکی از بهترین سرویس های ایمیل دنیاست.
کاربران جی میل در ایران که کم هم نیستند چه کار کنند؟ اصلا آقایون چه موتور جستجوگری رو جایگزین کردن؟ یا چی دارن که جایگزین کنند؟
باید زودتر از اینها فیلتر می شد
مردم ایمیلشوت را به صدها نفر دادند، مگر میشه به راحتی عوضش کرد یا با همه داخل و خارج تماس گرفت و خبر داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی