بازدید 27987
۸

اجرای حکم مدیر سایت مستهجن، کی و کجا؟

کد خبر: ۲۷۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹ 23 September 2012
پس از گذشت هزار و ۲۵۰ روز از آغاز بررسی پرونده سعید ملک‌پور، مدیر سایت غیر اخلاقی آویزون و تأیید حکم اعدام او از سوی دیوان عالی کشور سرنوشت اجرای حکم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش مهر در آخرین روزهای سال ۸۷ سپاه پاسداران و دستگاه قضائی از انهدام سایتهای غیراخلاقی فارسی زبان و دستگیری عوامل اصلی این سایت‌ها خبر دادند. یکی از این مجرمان، شخصی به نام «سعید ملک‌پور» با نام مستعار «سیاوش حسین خانی» گرداننده یکی از بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین سایت‌های پورنو فارسی به نام «آویزون» و حامی چندین سایت مستهجن معروف دیگر بود. که در خارج از کشور زندگی می‌کرد و در مهرماه ۱۳۸۷ بازداشت شد.

سعید ملک‌پور پس از طی مراحل قانونی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهای دینی، توهین و فحاشی به معصومین (ع) و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددینی خارجی، گردآوری، تولید و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددینی ایرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غیراخلاقی و غیررسمی، تولید و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنسگرایی، فتیشیسم و...، تحریک جوانان در مسائل جنسی و عضوگیری از آنان برای ایجاد گروه‌های اینترنتی، تهیه و انتشار تصاویر تجاوز به عنف و زورگیری از دختران و بانوان ایرانی و انتشار تصاویر برهنه دختران و بانوان ایرانی از طریق دوربین مخفی و هک وب کم از سوی قاضی مقیسه محاکمه و به اعدام محکوم شد.

پس از انتشار صدورخبر حکم اعدام برای سعید ملک پوررسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی سی فارسی، شبکه‌های فیس بوکی و دولتمردان کانادایی بازداشت این متهم را غیرقانونی و مخالف اصل حقوق بشر اعلام کرده و جریان رسانه‌ای وسیعی به راه انداختند تاجائیکه پای همسر سعید ملک‌پور هم در مصاحبه‌های تلویزیونی رسانه‌های غربی و ضد ایرانی باز شد. همسر این متهم حتی با نخست وزیر کانادا هم دیدار داشت و از وی درخواست کرد سعید ملک‌پور را به عنوان یک شهروند کانادایی از زندانهای ایران‌‌ رها کند.

متهم این پرونده در اعترافات خود اعلام کرده است: یکی از روشهایی که برای تولید تصاویر مستهجن و هرزه نگاری استفاده می‌کردیم این بود که وب کم افراد را با یکسری نرم افزارهایی که از کانادا یا انگلیس خریداری کردیم، هک می‌کردیم. وب کم می‌تواند چیزهایی که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتی ما وب کم را هک می‌کردیم طرف فکر می‌کرد کامپیوترش خاموش است، ولی وب کمش روشن می‌ماند یا ما روشن می‌کردیم و می‌توانستیم خیلی چیز‌ها را ببینیم. خیلی چیزهای مستهجن یا چیزهایی که مربوط به حریم خصوصی افراد بود، این طوری درمی‌آوردیم و روی سایت قرار می‌دادیم... بعد از اشاعه مرحله مستهجن نگاری و هرزه نگاری گفتیم بیاییم، اعتقادات مذهبی را تمسخر کنیم.

مراسم مذهبی و شمایل مذهبی بود که عکس‌های مستهجن روی آن‌ها قرار می‌دادیم و حتی در نوشتار، مراسم مذهبی را مسخره می‌کردیم و هدف نیز، ضربه زدن به اعتقادات مذهبی و دین مردم به خصوص جوانان بود. وقتی اعتقادات مذهبی یک جوان از بین برود، برای خیلی کارهای دیگر آماده می‌شود. نکته قابل تامل اینجاست که خود متهم در مورد اعمال خودش می‌گوید: اگر از بیرون بخواهم به سعید ملک‌پور یا سیاوش حسین خانی نگاه کنم هیچ رحمی نمی‌کنم. می‌گویم مفسد فی الارض است و باید اعدام شود.

نیمه خرداد ماه حکم اعدام این متهم و از سوی دادگاه انقلاب برای تأیید به دیوانعالی ارائه شد ولی قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام را لغو کردند. که علت آن نقص تحقیقات و لزوم مواجهه وی با بعضی از مرتبطان با سایت‌های مستهجن بود و پرونده دوباره به دادگاه انقلاب بازگشت.

قاضی مقیسه پس از بررسی مجدد پرونده و رفع نقایض حکم اعدام را دوباره صادر و پرونده را برای تأیید به دیوانعالی ارسال کرد تا اینکه پس از مدت هزار روز محمد علی عارفی مدیر روابط عمومی دیوانعالی کشور نهم بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد: حکم اعدام سعید ملک‌پور رفع نقایص شده و حکم اعدام به تأیید و ابرام دادنامه صادر شده از سوی دادگاه انقلاب رسیده است

حال نزدیک به هشت ماه از تأیید حکم اعدام سعید ملک‌پور می‌گذرد و اجرای حکم او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این درحالی است که برخی منابع خبری از توقف اجرای حکم اعدام وی به دلیل توبه سعید ملک‌پور از کار‌هایش خبر می‌دهند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور نیز در پاسخ به این پرسش، بدون اشاره به پرونده ملک‌پور گفت: اگر این افراد قبل از صدور حکم توبه کنند، کار برایشان راحت‌تر خواهد بود اما در برخی از موارد نیز شاهد هستیم پس از قطعیت حکم مجازات به دلیل توبه واقعی محکوم علیه حکم او با تخفیف روبرو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۸
به هر حال این مورد در قانون وجود داره که توبه در جرائم خاصی باعث تخفیف و حتی گاهی توقف اجرای حکم میشه.
آخه این طرف که فقط به خودش ضربه نزده. یه عده ای رو درگیر مفاسد خودش کرده.
به مقدسات توهین کرده و باید کشته بشه.
بابا در اسلام تاخیر نداریم. این طرف حکم که صادر شد باید کشته میشده.
واقعا که. ادعا هم داریم شیعه امام علی علیه السلام هستیم.
توبه گرگ مرگه
توبه!!!!!!!!!!!!!
توبه این آدمها تا وقتی که پاشون از کشور خارج بشه! اینجوری که هر کسی گستاخ میشه هر کاری میخواد بکنه بعد که گیر افتاد توبه کنه!! مسخره است.
این شیطان باید اعدام شود.چرا تا به حال تعلل کرده اید.مگر دیگر چه کار باید بکند که مستحق اعدام شود؟
کار او بسیار شنیع و قبیحه اما اعدام او تبعات منفی دارد و صحیح نیست
یعنی چی توبه؟!
چقده از جوونای ما رو همین ها بدبخت کردند
اعدامش کنین این کثافتو
در پذیرش توبه از سوی خدا برای همه هیچ شکی نیست. ان شالله هم توبهش قبول شده باشه. ولی جرمش هم کم سنگین نیست. باید امثال این آدمها اعدام بشن....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار