بازدید 13995
۷

پیشنهاد نصرالله برای مقابله با اهانت به مقدسات

سيدحسن نصر الله افزود: آيا مسلمانان حق ندارند از قانوني مشابه قانون مجازات منكرين هولوكاست برخوردار باشند؟
کد خبر: ۲۷۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۴ 17 September 2012
دبيركل حزب‌الله لبنان به دنبال انتشار فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم (ص) اقدام بين‌المللي عليه توهين‌كنندگان به مقدسات را ضروري دانست و خواهان تشكيل جلسه اضطراري سازمان همكاري اسلامي در اين زمينه شد.

به گزارش ايسنا، سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مطمئن باشيد در آينده هم شاهد ابعاد ديگري از اين توهين خواهيم بود.

وي خاطرنشان كرد: به دنبال به آتش كشيده شدن مسجد الاقصي، سازمان همكاري‌هاي اسلامي شكل گرفت و اين سازمان با توجه به توهين به ساحت پيامبر اكرم (ص) بايد جلسه اضطراري تشكيل دهد.

وي خطاب به شيوخ و رهبران برخي كشورهاي عربي گفت: اين قرآن و دين شماست؛ چرا در مقابل توهين به آن ساكت هستيد؟ اگر اين فيلم به يكي از شيوخ عربي مي‌پرداخت، به طور قطع خشم آنان برانگيخته مي‌شد. آيا اهميت پيامبر (ص) از شيوخ عربي كمتر است؟

دبيركل حزب الله لبنان گفت: آيا ما با امكانات عظيمي كه در اختيار داريم از دفاع از پيامبر خود عاجزيم؟ حكام جهان اسلام بايد آمريكا را به احترام به مقدسات و نبي اسلام وا دارند.

وي در ادامه اظهار داشت: سازمان همكاري اسلامي بايد با تشكيل جلسه‌اي فوري و اضطراري به اين موضوع بپردازد.

سيدحسن نصرالله در ادامه تصويب قانوني بين‌المللي براي جلوگيري از اهانت به اديان را امري ضروري دانست و گفت: از حكام عربي مي‌خواهيم در اين مورد اقدام كنند. آنها بايد به عنوان نمايندگان ملت‌هاي عربي به كاخ سفيد فشار اعمال كنند تا از تكرار توهين‌هايي از اين دست جلوگيري شود.

سيدحسن نصرالله توقف پخش فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم (ص)، جلوگيري از ساخت فيلم‌هاي مشابه و محاكمه عوامل سازنده اين فيلم را خواستار شد.

دبيركل حزب‌الله لبنان عنوان كرد: ملت‌هاي عربي و اسلامي بدانند كه دوستان و هم‌پيمانان آمريكا با مطرح كردن توجيه‌هايي ضعيف به دنبال كم‌رنگ نشان دادن اين توهين هستند.

وي افزود: اگر در انجام مسئوليت خود كوتاهي كنيم، در آخرت شرمنده همه اديان و به خصوص پيامبر اكرم (ص) خواهيم بود.

دبير كل جنبش حزب الله لبنان با خطرناك توصیف کردن رويدادهاي اخير، آن را به مثابه جنگ عليه اسلام دانست و گفت: سكوت در برابر اهانت به رسول الله (ص) خطري است كه امروز جهان اسلام را تهديد مي‌‌كند.

وي دفاع از رسول‌الله (ص) را دفاع از مقدسات، انبيا و اديان آسماني دانست و خاطرنشان كرد: ايجاد فتنه ميان مسلمانان و مسيحيان جهان، هدف اصلی دشمنان از تكرار اهانت به مقدسات است و اين بار مسيحيان براي پيشبرد اهداف دشمنان، وسيله قرار داده شده‌اند.

نصرالله گفت: خشم ملت‌ها از فيلم موهن به مقدسات اسلامي متوجه آمريكا - و نه مسيحيان- است و نبايد کسی در دام فتنه گرفتار شود.

دبيركل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد: بايد آمريكا به سبب پخش اين فيلم توهين‌‌آميز مجازات شود.

نصرالله در ادامه گفت: دولت آمريكا به بهانه آزادي بيان اعلام مي‌كند كه اقدامي عليه عاملان ساخت و پخش اين فيلم صورت نخواهد داد، حال آن كه صاحبان ديدگاه ضد صهيونيستي از سوي آمريكا مجازات مي‌شوند كه اين امر دال بر مواضع دوگانه آمريكا در قبال آزادي بيان است.

سيدحسن نصر الله افزود: آيا مسلمانان حق ندارند از قانوني مشابه قانون مجازات منكرين هولوكاست برخوردار باشند؟

دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد: بايد براي جلوگيري از چنين اقدام‌هاي توهين‌آميزي تلاش كرد. فتواي امام خميني (ره) درخصوص نويسنده كتاب آيات شيطاني، عامل بازدارنده‌اي براي تكرار نشر چنين كتابي شد.

وي تصريح كرد، كنگره آمريكا كه قانون مجازات منكران هولوكاست را تصويب كرد تا كنون قانوني براي مجازات عاملان توهين به اسلام تصويب نكرده است.

به گفته سيدحسن نصرالله، قضيه توهين به اسلام، امنيت بين‌المللي را در معرض تهديد قرار مي‌دهد و بحراني غيرقابل‌مهار است.

در همين حال، دبيركل حزب‌الله لبنان با اشاره به وضعيت كنوني اين كشور خاطرنشان كرد: لبنان توانست اراده خود را در مورد جلوگيري از اختلافات ميان مسيحيان و مسلمانان نشان دهد.

وي گفت: در جامعه لبنان با توجه به سطح هوشياري ملي، هم‌زيستي مسالمت‌آميز برقرار است و اين مساله در سفر پاپ به اين كشور رخ نمود و لبنان مي‌تواند با توجه به جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي كه دارد ايفاگر نقش مهمي در سطح جهان باشد و برگزاري نشست سازمان همكاري اسلامي براي جلوگيري از توهين به اسلام را خواستار شود و در سطح مردمي نيز براي جلوگيري از پخش فيلم موهن به رسول اكرم تلاش كند.

به گفته سيدحسن نصرالله، روز دوشنبه به عنوان آغاز تظاهرات مردمي در منطقه جنوب لبنان در اعتراض به ساخت فيلم موهن به مقدسات اسلامي تعيين شده و همه حكومت‌ها بايد دريابند كه احترام به مقدسات مسلمانان، با منافع آنان در ارتباط است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷
پیشنهاد میکنم کشورهای مسلمان وتولید کننده نفت به مدت حداقل یکهفته از فروش نفت به کشورهای غربی جلوگیری کنند
من فکر می کنم آگر واقعاآنها معتقد به آزادی بیان هستند اجازه دهن مردم در باره هولوکاست تحقیق بکنند وعقاید خودرا بیان نمایند.
اگر اینکار را کردند مردندآن وقت ثابت می شود آزادی بیان وجود دارد یا نه؟
پيشنهاد مي شود سازمان كنفرانس اسلامي طي بيانه اي اعلام دارد در صورت تكرار اين گونه شيطنت هاي خبيثانه و غير قابل توجيه كشورهاي اسلامي يك روز از فروش نفت به غرب و خريد كالا هاي غربي خوداري خواهد كرد و تا عذر خواهي بالاترين مقامات مسئول يك دلار به قيمت هر بشكه نفت و 1 درصد به عوارض كالاهاي وارداتي از غرب اضافه خواهند نمود.
حفظهم الله ، سلمکم الله
مسلمانان نبايد دست روي دست بگذارند تا امريکا و هم پيمانانش هر چه مي خواهند بکنند. بايد متحد باشيم و يکصدا با هم اين غده سرطاني را از پا درآوريم...
بمیرید ،لال شوید ای کسانی که می گویید در غرب آزادی است سوال از چند و چون هولوکاست جرم است ولی توهین به پیامبر و اسلام نه. بمیرید دهانتان را ببندید که بوی گند حماقت تان آزار دهنده است.
باید نه تنها سلمان رشدی بلکه هر توهین کننده ی دیگری به اسلام چنان هراسی در وجودش بیفتد که حتی در صورت کشته نشدن امکان ادامه ی زندگی عادی از او سلب شود و در خفا زندگی کند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی