بازدید 39873

سفیر آمریکا در لیبی کشته شد

«کریستوفر استیونز»، سفیر ایالات متحده آمریکا در لیبی، در بنغازی در شرق لیبی کشته شد؛ این رخداد ناشی از خشم مردم شمال آفریقا از توهین به پیامبر اسلام در یک فیلم آمریکایی است.
کد خبر: ۲۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵ 12 September 2012
منابع خبری از قتل سفیر آمریکا در کشور لیبی در نتیجه خشم مردم از توهین به پیامبر اسلام (ص) در یک فیلم آمریکایی خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، منابع رسمی لیبی به رویترز گفته‌اند که سفیر و سه کارمند آمریکایی در حمله‌ای راکتی کشته شده‌اند.

یک کارمند سفارت ایالات متحده در لیبی که در این باره مورد پرسش قرار گرفته، در پاسخ گفته است: «ما در این باره اطلاع خاصی نداریم»؛ اما گفته است که سفارت آمریکا، مرگ یک نفر را تأیید می‌کند.

یک مقام در دولت لیبی گفته‌ است که پس از اینکه تظاهرکنندگان خشمگین به کنسولگری آمریکا حمله و تیراندازی کرده و یک کارمند آن را کشته‌اند، سفیر در راه مکانی امن بوده است.

وی گفت که سفیر و سه کارمند دیگر، هنگامی کشته شده‌اند که افراد مسلح، راکتی را به سمت خودروی آنها شلیک کردند. سفارت آمریکا یک هواپیمای نظامی فرستاده است تا جنازه این افراد به تریپولی و سپس ایالات متحده منتقل شود.



 کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در زمان تسلیم استوارنامه
 خود به مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی لیبی


بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هنوز این خبر را نه تأیید کرده است و نه رد. گفتنی است، محل دیپلماتیک ایالات متحده در شرق لیبی، پس از درگیری‌های خشونت‌بار تخلیه شده بود و افراد خشمگین پس از حمله به ساختمان آن، آنجا را به آتش کشیدند.







خشونت‌ها بخشی از اعتراضات علیه یک فیلم آماتور آمریکایی است که نسبت به پیامبر اکرم (ص)، توهین‌آمیز دانسته شده است.
همچنین رخدادهای مشابهی در قاهره، پایتخت مصر نیز به وقوع پیوسته است و افراد مسلح از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته و پرچم این کشور را پایین کشیده و آتش زدند.



فیلم مورد بحث توسط یک گروه مستقر در آمریکا تولید شده که شامل «تری جونز»، کشیش آمریکایی است که توهین وی به قرآن در گذشته نیز باعث اعتراضات شدیدی شد. در سالگرد حمله یازده سپتامبر، این کشیش آمریکایی، ویدئویی را در تبلیغ فیلم فوق منتشر کرده است.

این گزارش می‌افزاید، در تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا، نزدیک دو هزار نفر شرکت داشته و خواستار ممنوعیت فیلم و عذرخواهی آمریکا شده و خواستار اقدام محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر در این مورد شده‌اند.

سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه‌ای «تلاش مستمر عده‌ای گمراه برای توهین به احساسات مسلمانان» را محکوم نموده و همچنین احمد بن حلی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب، این فیلم را محکوم کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۹
انتشار یافته: ۵۲
توهین به بهترین مخلوق بشر بی پاسخ نمیمونه
فکر کنم این اتفاق (کشتن سفیر آمریکا در یک کشور دیگر) از جنگ جهانی دوم تا بحال بیسابقه است.

من به کل داستان مشکوکم چون این موضوع دقیقا در سالگرد یازده سپتامبر اتفاق افتاد که می تونه حاکی از توطئه پیچیده ای برای نشان دادن چهره ای خشن از مسلمانان داره.
خدا کنه من اشتباه کنم!
آمریکای بدبخت که همیشه سپر بلای اسرائیل میشه.
آیا این خشونت و افراط گری تایید اهداف تهیه کنندگان فیلم نیست؟؟؟؟
ما چیکار میکنیم ؟ دست رو دست میذاریم و فقط به تماشا می نشینیم . این چندمین بار هست که دارن به اشرف خلق عالمین ، حضرت محمد ( ص ) اسائه و توهین میکنند . باید ما هم همانند دیگر مسلمانان لیبی و مصر و پاکستان و حتی مسلمانان خود آمریکا مخالفت و انزجار خود را از این اقدام شیطانی اعلام کنیم . راهپیمایی اعتراضی نیاز هست .
کار اونا به کنار ، این حرکات احساسی مسلمانان بیشتر باعث تاسفه.
سزای جتایتکاران وتوهین کنندگان به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام (ص) ، وحامیان کثیف آنان چیزی جز مرگ نیست !!!
غیرت اسلامی یعنی همین. اف بر آمریکایی های ضد اسلام
ایول به بروبچ لیبی و مصر
نتیجه دموکراسی از راه بمباران دیگه
مرگ بر امريكا
ايشاالله كه باعث نزديك تر شدن شيعه و سني بشه .
خود کرده را تدبیری نیست!
آمریکا باید از این رویداد درس گرفته و از پشتیبانی گروههای تروریست سلفی در سوریه دست بکشد.
آمریکا باید بداند که ماجراجویی های قطر، عربستان و ترکیه در سوریه، و مسلح کردن این تروریست ها به سلاح های مدرن می تواند در آینده برای خود آمریکا نیز دردسر درست کند.
با خشونت موافق نیستم اما حقش بوده. کسی که حمایت از حکومت آدم کشی مثل آمریکا بکنه و سفیر اون کشور خونخوار باشه چنین عاقبتی براش زیاد هم هست.
ان المنافقين في الدرك الاسفل من النار ولن تجدلهم نصيرا
همانا منافقان در پست ترين اعماق آتشند و هرگز براي آنان ياوري نمي يابي
سوره مباركه نساء آيه 145
این فیلم یک فیلم سیاسی است نه دینی امیدوارم قاطعیت برخورد با اینگونه برنامه ها دیده شود نه فقط یک تظاهرات ساده مثل وقتی که قران را به اتش کشیدند که همان ساده اندیشی باعث تولید این فیلم شده امیدوارم قاطعیت امام خمینی در مقابل سلمان رشدی را بار دیگر ببینیم
سپتامبر ماه التهاب.......
خدا بخیر بگذرونه
اين تری جونز هم شده براي آمريكا دردسر من كه اگه بشنوم تو يك حادثه رانندگي كشته شده و يا خود كشي كرده تعجب نميكنم .
چهار جمله :
1. توهین به مقدسات بدون پاسخ نیست!
2. گروههای تندرو و سلفی لیبی را همین سفیر حمایت میکرد!
3. در مجموع زهره چشم مناسبی بود!
4. امیدوارم جریان ضد اسلامی و متعاقب آن این وقایع متوقف شود!
متشکرم
خاورمیانه جدید برای آمریکا بدون هزینه نخواهد بود این را گاو چرانها باید قبول کنند و هکذا گاوهای خوش خیال هم همینطور.
الحمدالله رب العالمين
حالا کم کم بهار اسلامی مردم منطقه، خودش را نشان میدهد.آنچه تا کنون میدیدیم بهار ناتو و بهار عربی بود و مردم باز هم قربانی دسیسه های غرب و نو کرانشان در منطقه بودند .مردم انقلابی مصر هم دیروز خدمت جاسوس خانه امریکا در قاهره رسیدند.تا پاکسازی کشورهای انقلابی از لوس جیره خواران غرب و اسرائیل خیلی راه باقی مانده......!!! اونا به راحتی از کنار چاههای نفت کنار نمیروند.
فیلم مذکور توسط تری جونز تایید شده اما این فیلم توسط سام باسیلی که یک صهیونیست اسراییلی هست که در امریکا زندگی میکنه و کارش بساز و بفروش خانه است با بوجه ۵ میلیون دلار تهیه شده. جناب تهیه کننده فعلا از ترس قایم شده اند. ظاهر این یک فیلم دو ساعته استکه چند دقیقه اش را در یو تیوب پخش کردهاند که بسیار توهین آمیز و مبتذل است. یعنی به نظر من این فیلم فقط نشان دهنده ترس صهیونیستها از گسترش اسلام است. دیگر اینکه به نظر من این فیلم را عمدی در زمانی پخش کرده اند از یک طرف مسلمانان جهان را بر علیه امریکا (دولت اوباما ) به شورانند که کشته شدن سفر امریکا در لیبی و تظاهرات جلوی سفارت امریکا در مصر تازه شروع ان است و از طرف دیگه انتخابات امریکا را که ظاهر اوباما چند پوینتی جلو است را تحت تاثیر قرار بدهند. حتمن در جریان هستید که اوباما با نخست وزیر اسراییل ، نتن یاهو ، که قرار است از امریکا دیدار کند ملاقات نخواهد کرد که دلیل آنهم سخنان اخیر جناب نتن یاهو استکه گفته بود "امریکا از نظر اخلاقی حق اینکه جلوی حمله اسراییل به ایران را بگیرد ندارد" که این برای کاخ سفید یک کمی سنگین بود.
دمشون گرم تا اونا باشن از این غلطا نکنن
باید بین کشورهای اسلامی اجماعی برای برخورد با این آزادی معنی دار در آمریکا برای توهین به مقدسات اسلامی بوجود بیاید
هرچه همان کشت همان بدروی
توهین کار زشتی هست
اما کشتن را توجیه نمی کند!
مگر سفیر آمریکا آن فیلم را ساخته بود!
پس جنگ با امريكا هنوز شروع نشده است هر چه ايران را بيشتر تهديد كنيد بيشتر موجوديت مسلمانان بخطر مي افتد نمونه اش اين... ميخواهم بگم امريكا دير اقدام به امتياز نبود خط قرمز را داد.. ما از حالا با توجه به شكل گرفتن روحيهء ضد امريكايي در منطقه مخصوصا با تهديد كردن ايران به حمله شاهد يك سري عمليات هاي اين چنيني خواهيم بود
شاید بعضی ها بگن زیاده روی کردن
اما باور کنید اگه همین با غیرت ها نبودن
هر روز و همه جا بهمون توهین میشد
- كساني كه باد ميكارند طوفان درو ميكنند.
- بهار را چشيديد تابستان را هم بچشيد.
باید کشورهای مسلمان آمریکا رو تحریم کنن.
یکی باید پیداشه این کشیش خبیث رو به درک واصل کنه.
بمنظور تامین آرامش و سعادت بشر پیشنهاد میشود از طریق سازمان ملل ا قدام گردد :-
1-حرمت پیامبران دارای کتاب و شریعت درتمام جهان لازم الرعایه گردد.
2- قوانین شریعتهای آسمانی برای پیروان آنها مانند قوانین مدنی هر کشوری از سوی سازمانهای بین المللی برسمیت شناخته شود.
3- اهانت به ادیان از شمول آزادی عقیده و بیان خارج شود و درمقابل هرکس آزاد باشد تا هردینی را بدون معترص انتخاب نماید
چرا آمریکا با این عده گمراه و فیلم موهن ساز هیچ برخوردی نمی کند؟ چون آنجا آزادی بیان!!! هست؟ خب من می خوام یه فیلم در مورد هلوکاست بسازم.
امریکا تا کی می خواد واسه اسراییل هزینه بده؟کارگردان اون فیلم هم که یک یهودی اسراییلیه که حتی بودجه ی فیلمش رو هم اسراییلی ها تامین کردن....
جدا اسراییل که هیچ سوذی واسه امریکا نداره....اسراییل به امریکا نیاز داره اما امریکا به اسراییل نه...پس واقعا دلیل این همه هزینه ای که امریکا بابت اسراییل می ده چیه؟این همه کمک های مالی امریکا به اسراییل و دنبال کردن سیاست ها به خواست اسراییل واسه چیه؟چرا امریکا اینقدر هزینه می کنه وقتی نبود اسراییل صلح رو میاره و همه هم راحت می شن
وقتی گروه های مختلف (قومی ، مذهبی، سیاسی) توسط آمریکا و هم پیمانانش مسلح شدند و پول گرفتند باید منتظر این واکنش ها هم باشند ترکیه هم به همین درد گرفتار خواهد شد
اگر امریکایی ها به این رفتار ادامه دهند بزودی در داخل خاک امیریکا شاهد این حملات می شوند امریکا نمی تواند با کل کشور های مسلمان دنیا وارد جنگ شود
خود کرده را تدبیر نیست. وقتی به اسم آزادی بیان اجازه ساخت هر فیلمی رو میدن باید چنین عکس العملهایی رو هم پیش بینی کنند. جالب اونجاست که اجازه ساخت فیلم ضد هولوکاست در آمریکا داده نشده است وگرنه احتمالا سفیر آمریکا در اسرائیل با این سرنوشت مواجه میشد.
قربان غیرت لیبیایی ها شاید امریکاییها اینگونه درد مردم پاکستان رابفهمند.که هر لحضه بمب امریکایی روی سرشان میریزد
بنظر من اینکار،کار خوبی نبود.اصولا اینگونه رفتارها به نفع جهان اسلام نیست.
لعنت خدا بر كساني كه حرمت رسول اكرم ص را شكستند
حمله راکتی کار معترضان نمی تواند باشد .
یک بار جَستی مَلَخک ، دو بار جَستی ملخک ، آخر به شَستی ملخک.
حمله به سفارت امریکا و قتل سفیر امریکا خلاف اصول انسانی و بین المللی است ولی جای تعجب است که این کشیش احمق و بیمار امریکایی هنوز آزاد است و هر غلطی دلش میخواهد میکند دولت امریکا باید این ابله دیوانه را زنجیر کند
در برابر کاری که انجام دادن این کمترین بود...
بیشتر از اینا حقشونه
میوۀ درختی که خودشون کاشتن چیدن!!
به هلاكت رسيد
منتظر یه 11 سپتامبر دیگه باشید
اعتراض آری .کشتار نه
افرین به مسلملنان شیر دل لیبی
من اگردستم می رسید سازنده فیلم رومیکشتم
لعنت خدا بر اسراییل و امریکا که به پیامبر ما اهانت کردند دمتون گرم مردمان لیبی حقشون بود تا بفهمند که نباید چنین کار ناپسند و کریح را انجا م بدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر