بازدید 10323

تاکید مدیر حوزه علمیه قم بر توسعه روابط با چین

کد خبر: ۲۷۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲ 10 September 2012
 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور ایران و چین، تاکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) مکتبی است که انسان‌ها را به صلح، دوستی و مودت دعوت می‌کند.

به گزارش مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر دوشنبه در دیدار هیئتی از سازمان ادیان چین با وی در سخنانی با بیان اینکه اسلام، دین صلح و مودت است خواستار توسعه تعامل دینی میان ایران و چین همانند توسعه سیاسی و اقتصادی و ... شد.

وی با اشاره به وجود موسسات و مراکز متعدد دینی و پژوهشی در حوزه اظهار داشت: برخی از این موسسات در جهان اسلام بی نظیرند و ظرفیت بسیار بالایی برای تبادل اندیشه ای در حوزه دین با سایر ادیان و کشورها دارند.

اسلام دین صلح و مودت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام دین اعتدال و محبت است اضافه کرد: اسلامی که ما در کشورمان به دنبال آن هستیم اسلام نابی است که بر محوریت عقلانیت و اعتدال می‌چرخد و از افکار تند و خشونت آمیز در آن خبری نیست.

وی با اشاره به نگاه اسلام به حقوق بشر و با بیان اینکه اسلام اهمیت بسیار زیادی برای این موضوع قایل است بیان داشت: امام اول ما شیعیان در کتاب خود نهج البلاغه به حاکم خود در یکی از بلاد دستور می دهد که با مردم مهربان باش و برخورد خوب داشته باش زیرا آنان یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو که مانند تو انسان هستند و باید برخورد انسانی با آنان داشته باشی.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) تصریح کرد: این رساله بیانگر اهمیتی است که اسلام برای کرامت انسان قایل است.

صلح و معنویت گوهر وجودی همه ادیان است

وی صلح و معنویت را گوهر وجودی همه ادیان دانست و ادامه داد: مکتب اهلبیت(ع) دستور به قتل افراد به علت قرار داشتن در دین و مذهبی دیگر و تکفیر دیگران را به شدت نفی می‌کند و ما پیرو چنین روشهایی نیستیم زیرا تشیع همه را به زندگی مسالمت آمیز و وحدت، صلح و ارامش دعوت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خشنودی از ایجاد فضای آزاد برای فعالیت مسلمانان در چین و داشتن نماینده در مجلس این کشور ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های فرهنگی و علمی میان این دو کشور بیشتر شود.

وی در ادامه، شیعه را پیام آور محبت و صلح دانست و اضافه کرد: شیعه همواره آرای خود را در محیطی علمی و آرام مطرح کرده و نظرات دیگران را هم به خوبی شنیده و نقد کرده است و امام ششم ما پرچمدار علمی در این عرصه بوده اند و مناظرات علمی ایشان معروف است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی