بازدید 36674

انتقادها در کانادا به قطع روابط با ایران

پس از اینکه دولت کانادا روز گذشته در یک اقدام ناگهانی اعلام کرد، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و سفارتش در تهران را تعطیل می‌کند، رسانه‌ها و کارشناسان کانادایی، انتقادات خود را به دولتشان آغاز کرده‌اند. طیف متنوع این رسانه‌ها، نشان‌دهنده سطح نسنجیده بودن اقدام دولت این کشور است.
کد خبر: ۲۷۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱ 08 September 2012
پس از اینکه دولت کانادا روز گذشته در یک اقدام ناگهانی اعلام کرد، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و سفارتش در تهران را تعطیل می‌کند، رسانه‌ها و کارشناسان کانادایی، انتقادات خود را به دولتشان آغاز کرده‌اند. طیف متنوع این رسانه‌ها، نشان‌دهنده سطح نسنجیده بودن اقدام دولت این کشور است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که کمتر از یک روز از زمان اعلام قطع روابط سیاسی کانادا با ایران می‌گذرد، رسانه‌ها و مطبوعات کانادایی در حال تحلیل و بررسی این اقدام و سنجش جوانب و پیامدهای هستند؛ کاری که به انتشار مطالبی در انتقاد از دولت این کشور انجامیده است.


در نخستین واکنش انتقادی، روزنامه «تورنتو استار» اقدام به انتشار اظهارات سفیر سابق کانادا در ایران کرد و به نقل از وی، تصمیم دولت این کشور در قطع روابط با ایران را زیر سؤال برد.

«جان ماندی»، دیپلمات بازنشسته کانادایی که در سال ۲۰۰۷ به عنوان سفیر در ایران خدمت می‌کرده، اظهار داشته: پایان دادن روابط با ایران، می‌تواند یک گام اشتباه استراتژیک باشد که نقش کانادا را به عنوان یک بازیگر جهانی در موضوع حل و فصل مسأله هسته‌ای ایران از میان می‌برد.

وی همچنین در این باره گفته است: «این یک گام مهلک است که نمی‌توان به آسانی از آن بازگشت... من بنا به تجربه خود، می‌دانم که [پس از قطع روابط با ایران] آگاهی یافتن از اینکه در این کشور چه می‌گذرد، بسیار بسیار دشوار است».

البته جالب اینجاست که ماندی در همین بخش از اظهارات خود، به نوعی به جمع‌آوری اطلاعات و شاید بتوان گفت، جاسوسی سفارت کانادا از ایران نیز اشاره کرده است. وی در همین باره، با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران، یکی از دلایل اشتباه بودن تصمیم کانادا را این دانسته که: «هم‌اکنون جامعه جهانی به اطلاعات بیشتری درباره ایران نیاز دارد، نه کمتر».


اما از سوی دیگر، روزنامه «ونکوور سان» نیز با انتقاد از تصمیم دولت کانادا، هشدار داده که این کار می‌تواند روابط این کشور با روسیه را «پیچیده» کند. این روزنامه با اشاره به روابط نزدیک روسیه با ایران و همچنین سوریه، نوشته اقدام دولت کانادا می‌تواند از این لحاظ پیامدهایی برای این کشور به همراه داشته باشد.

ونکوور سان همچنین با اشاره به اینکه قرار است، «استفن هارپر»، نخست وزیر کانادا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، فردا در حاشیه اجلاس کشورهای ساحلی اقیانوس آرام با یکدیگر به طور خصوصی دیدار کنند، نوشته، ممکن است هارپر با پذیرایی سردی از سوی میزبان خود روبه‌رو شود.


اما شاید بتوان گفت، انتقاد روزنامه «گلوب‌اندمیل» از اقدام دولتش در قطع روابط با ایران، از بقیه تند‌تر است. تحلیلگر این روزنامه در مطلبی با بررسی این کار، آن را به مانند «شلیک به پای خود» ارزیابی کرده است.

نویسنده این مطلب اشاره می‌کند که بی‌گمان، دلایل متعددی در سردی روابط میان ایران و کانادا بود که می‌توانست بر روابط دیپلماتیک دو کشور تأثیر بگذارد؛ اما دلایلی که «جان برد»، وزیر امور خارجه این کشور به آن اشاره کرده، در بر گیرنده هیچ یک از این دلایل نیست. در حقیقت، آنچه از اظهارات برد برمی‌آید این است که کانادا، روابطش را با ایران قطع کرده، صرفاً چون از این کشور خوشش نمی‌آید!


از سوی دیگر، برخی از روزنامه‌های کانادایی نیز به بررسی پیامدهای این تصمیم دولت کانادا بر زندگی اتباع ایرانی حاضر در این کشور و یا افراد دارای تابعیت دوگانه ایرانی ـ کانادایی پرداخته‌اند.

سایت خبری «کانادا» ضمن اشاره به موضوع تعطیلی سفارت، نوشته این کار موجب بروز مشکلاتی فراوان برای دانشجویان ایرانی حاضر در کانادا می‌شود؛ در حالی که این افراد هیچ گونه نسبتی با سیاست و تمایلی نیز برای درگیر شدن در موضع‌گیری‌های سیاسی دولت کانادا علیه ایران ندارند.

این سایت خبری با انتشار مصاحبه‌هایی از شماری از ایرانیان مقیم کانادا، تلاش کرده ابعاد این موضوع را به نحو روشن‌تری نمایان سازد.

این بخش از پیامدهای تصمیم دولت کانادا تا اندازه‌ای جدی است که حتی «سی.‌بی.‌سی نیوز»، خبرگزاری رسمی این کشور نیز نتوانسته از پرداختن به آن خودداری کند و تصمیم دولت این کشور را دارای پیامدهای جدی برای ایرانیان مقیم کانادا دانسته است.

به این ترتیب،‌‌ همان‌گونه که از آغاز گمان می‌رفت، تصمیم دولت کانادا بدون هیچ گونه پشتوانه تحلیلی و دقیق و تنها بر پایه منافع موقتی و تحت تأثیر لابی‌های اسرائیلی انجام گرفته و به هیچ عنوان منافع ملی، اتباع و یا دست‌کم ساکنین کانادا در آن لحاظ نشده است. تجلیل‌های کم سابقه مقامات رژیم صهیونیستی و جامعه یهودیان آمریکا، می‌تواند به خوبی نشان‌دهنده انگیزه اصلی دولت کانادا از این کار خود باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۱
انتشار یافته: ۶۶
ممکنه از روی عصبانیت بگیم گور بابای کانادا ولی خودمونیم برای بعضی از هموطنانمون در اونجا مشکلاتی در زمینه ترددشون به ایران و بالعکس پیش میاد.برای بعضی ها هم که به دور از سیاست های دولت به تجارت با این کشور مشغولن به یکباره بن بستی در مقابل چشماشون ایجاد میشه که گذر از اون نیازمند به کار گیری انواعی از روش های هزینه بر هست.نتیجه اینکه یه سری اجناس هم به همین جهت قیمتشون بالاتر میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کانادا خیلی وقت است که رابطه تجاری خود را با ایران قطع کرده است و تبادل بازرگانی چندانی بین دو کشور وجود نداشت.
امیر
| Ukraine |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
عزیز من اون هموطن رفته و زیر پرچم کانادا برای وفاداری به اون کشور قسم خورده اخلاقا و قانونا و عقلا یک کانادایی هست نه یک ایرانی. مشکل قانون مملکت ماست که اجازه تابعیت دوگانه را می دهد. تو ایران پول در میارن و سرمایشون میبرن اونجا تا جوونهای کانادایی بیکار نمونن/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
محسن جان یه مثال : یک فرد آمریکایی هر جای دنیا درآمدی کسب کند باید مالیت بر درآمد به دولت آمریکا پرداخت کند.حالا دوستانی که از ایران کرور کرور پول بردن کانادا آیا حاضر هستند 1 دلار به عنوان مالیات بر درآمد به ایران پرداخت کنند ؟مضاف بر اینکه دوستان میلیونی خرج کرده اند سیتیزن کانادا شوند این مشکل آنهاست.و از نظر تجارت هم نمیدونم آیا سطح روابط اقتصادی ایران با کانادا چقدر است ولی بدونید چیزی نیست وگرنه این گشنه صفتان از سرش نمی گذشتند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ناشناس جان که به محسن جان توپیدی. در مقابل هر دلار مالیاتی که در این کشورها به دولت میدی، خدمات محسوسی در زندگیت دریافت میکنی، از تخفیف در خرید بلیت هواپیما گرفته تا تخفبف در خرید خودرو. تو ایرانم همینجوره ؟؟؟!!!
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
حسادت بعضی از ماها حد نداره، طرف شهروندش اونور دنيا قتل ميکنه تا تهش پاش وايميسته و حقوقش دفاع ميکنه ، حالا ما شديم قسم خورده ی کانادا ؟ ما که شهروند هم نيستيم ، دانشجوييم ، حتما حقمونه نه ؟ ميباس تو ايران ادامه ی تحصيل بديم ؟ اين کار به ضرر ايرانيان کانادا تموم شده ، حالا چه دانشجو و چه شهروند
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
اقای امیر مگر هر کسی که رفته کانادا اونجا تبعه هست یا قسم خورده زیر پرچم کانادا؟؟ بسیاری از ایرانیها اینجا در حال تحصیل هستن مثل خود بنده ما هزاران کار کنسولی اینجا داریم که توسط سفارت انجام میشد. ایا شما کلا از این چیا خبر دارید؟؟؟ دوست دارید تو اون شهری که زندگی میکنی همه اداره هارو ببندن؟؟ من نمیدونم شما چکاره اید اما امثال منی که به خاطر مشکلات علمی ایران مجبور به مهاجرت علمی شدیم از یه سفارت کشورمون هم اینجا باید محروم باشیم؟؟ این که شما وطن پرستید جای خود داره اما یه کم فکر کنید به این سادگیها که میگید نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ايران كه پيشقدم براي قطع رابطه نشده سي وسه ساله كه با امريكا قطع رابطه ايم كاندا هم مثل ايالت پنجاه ويكم امريكا همونجوري كه براي ايرانيا تو امريكا شد براي ايرانياي كانادا هم ميشود
سسلام
اتفاقا ما هم خوشمون نمیاد روابطی داشته باشیم
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
به جهنم که رابطه نداشته قطع شد
تو این چند سال کدوم مسئول کاندایی با مقامات ایرانی دیدار کرده؟!

ما 120 کشور غیر متعهد رو داریم یعنی دوسوم سازمان ملل
به عبارتی یعنی این حرکات هیچ رسمیت و مقبولیتی در جهان نداره!!
بازی دو سر باخت همینه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
می دونید انگار که این دوستان نمی دونن زندگی انسان جمعی معنی داره. خنده دار
کشورهای غیر منعهد هم با ما رابطه خوبی ندارند. شاید این دوستان نعتقد هستند که خوب عالم اند و بقیه همه بد ....
هی جمع آوری اطلاعات با جاسوسی هزاریش فرقه
جالب اينجاست كه چندي پيش وزير دفاع كانادا اعلام كرده بود كه ناوچه هاي كانادايي در خليج فارس مي توانند عليه ايران اقدام كنند و ايران را تهديد نظامي كرده بود. متاسفانه اين خبر خوب پخش نشد و واكنش مناسبي نداشت. حال فقط كافيست اعلام شود كه ناوچه هاي كانادايي در خليج فارس هدف موشك هاي ما قرار مي گيرند. آن وقت حساب كار دستشان مي آيد!
در هردرگیری یک عده پیشمرگ می شوند تا میزان و وضعیت برای دیگران روشن شود. خوش به حال امریکا و اسراییل که چنین پیش مرگی دارند. پیامد واضح تر برای مسولان ایران که بعضی کشور و دولت های تا چه حد برای ابرقدرت جانفشانی می کنند.
پاسخ ها
علیرضا
| Spain |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
در تاییدنظر دوستمون کشوری مثل ژاپن رو درنظربگیریدکه با اینکه ما خیلی باهاشون روابط هم اقتصادی هم غیر اقتصادی نزدیکی داشتیم چه طور توی فشار اوردن به ما شریک شدن. وقتش نیست یه فکردیگه ای کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آخه کانادا مثل بچه انگلیس و امریکاست معمولا دز حوادث خیلی اوضاع بحرانی بشه دلشون میاد بچشونو بدن جلو پس وضع براشون بحرانیه
ايران كه پيشقدم براي قطع رابطه نشده سي وسه ساله كه با امريكا قطع رابطه ايم كاندا هم مثل ايالت پنجاه ويكم امريكا همونجوري كه براي ايرانيا تو امريكا شد براي ايرانياي كانادا هم ميشود
دل صهوینیستی هارو به دست آوردن هنره؟
همین اسرائیل فردا پاش برسه خود کانادارو هم می بره زیر سوال!!!!
شاید این اقدام مشکلاتی برای ایران درست کنه(ازنظر دنشجو ها واتباع ایرانی واقع در کانادا)####
اما مشکلاتی که برای پیدا کردن جایگزین نفت ایران که دارای فرمول شیمیایی خاص واختصاری است پیامد های شدیدی برای اون ها خواهد داشت****
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
حسام جان. فرمول شیمیایی نفت انحصاری هست نه اختصاری. اختصاری رو یجا دیگه بکار میبرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
جهت اطلاع : کانادا از ایران نفتی نمی خرد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
آقا اطلاع نداری چرا نظر میدی آخه فرمول تخصصی چیه؟ ما نفت رو خام می فروشیم. بعدشم کانادا خودش صادر کننده هست.
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آلبرتای کانادا اندازه کل عربستان سعودی نفت داره ، فقط مسئله اينجاست که با اين قيمت ها تا الان نمی ارزيده که استخراج کنه ، الان داره استخراج ميکنه بيا و ببين ! ما با حدود 400 هزار ايرانی تو کانادا بيشتر نيازمند اين رابطه بوديم ببم جان
کانادا:
کانادا، استرالیا و امریکا یکی از به اصالت ترین کشورهای دنیا هستند. در واقع اصالت کانادایی ها همان سرخپوستانی هستند که کانادایی های و امریکایی های امروز به اصطلاح متمدن انها را به وحشیانه ترین وجه ممکن قتل عام کردند که الانه تغریبا اثری از انها نمیبینید و ان تعداد اندک هیچ قدرتی در انجا ندارند.
این خود یه جور غصب است مثل غصبیی که اسرائیلی ها انجام دادند فقط در کانادا و امریکا تغریبا همه بومیان ( سرخپوستان ) نابود شدند و صدایی از انها در نمیاد اما در فلسطین صهیونیستها نتونستند همه آنها را بکشند.
پس این طبیعی است که انها با ایران و ایرانی و کلا هرکسی که در برابر آنها صداش در بیاد، مشکل داشته باشند و نتوانند تحمل کنند و خط قرمزشون بشود.
این را باید مردم ایران بدانند که امریکا و کانادا و کشورهای اروپای با هم متحد هستند و دوست. چه درست و چه غلط از هم حمایت می کنند. مهم این نیست که اسرائیل باعث این کارها می شود و یا سیاست غلط و جنگ طلبانه انها.مهم این هست که در دنبای سیاست باید قوی بود و دوست و متحد داشت که حتی به غلط از کشوری حمایت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
درسته که غربی ها منافع مشترک زیادی دارند اتحاد نظامی ناتو و از این لحاظ در یک جبهه هستند ولی اختلافات خیلی زیادی هم دارند چه بین خود اروپایی ها و چه بین اروپا و آمریکا در مورد مسائل گوناگون اقتصادی و سیاسی... البته کانادا که کشور استقلال یافته ای نیست و اهمیت سیاسی ندارد...
مسئولان کانادا سگ دست نشانده
ملکه انگل ستان هستند
خیلی خوب شد. اصلا کانادا برای بدن ضرر داره. دکترا همیشه می گن کانادا و نوشابه نخورید. خدا راشکر که رابطه ما با کانادا قطع شد. همین که با پرتقال رابطه داریم جای شکرش باقیه
هر چقدر این شیاطین دستشون از ایران کوتاه تر شه به نفع ایرانه
مثل آدم های سنجیده صحبت کنید قطع رابطه از هر طرف اصلا خوب نیست ما باید وجه جهانی داشته باشیم این از آموزه های محمدی دین ما خارج است که طوری رفتارکنیم که دیگران را با خود بد کنیم . اگر همه بد باشند ما که مسلمان زیرکیم باید خوب باشیم
این یک واقعیت است تا کی میشه یک رویه درست یا اشتباه را ادامه داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
ما که نفهمیدیم وایسیم کتک بخوریم یا بزنیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
اميد جان:
وقتي ميگن هر چي ما ميگيم درسته هر چي شما ميگي غلطه !! شما به اين ميگي رابطه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
امید جان این عمل نسنجیده و عجولانه از طرف کانادا بوده نه ایران.
آقا قلاده این کشورها دست امریکااست اربابشان چه غلطی کرده تا اینها چه واق واق کنند کانادانخوریم چه میشه اصلاکوکامی خوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اونم امریکاییه داداش بهتره دوغ بخوری
بسمه تعالی
اگر ایران از استقلال طلبهای فرانسوی الاصل کبک حمایت همه جانبه کنه یا در سازمانهای جهانی حقوق پایمال شده سرخپوستان رو گوشزد کنه اون موقع کانادایی ها ماهیت اصلی خودشون و نشون میدهند
کانادا که مستعمره بریتانیای خبیث است پس دنباله رو!!!
دولت کنونی کانادا بنا به امار کمترین حمایت مردمی را در بین دولتهای یک دهه یا بیشتر گذشته دارد و با توجه به مشگلات عدیده داخلی خود نیاز شدید به منحرف کردن اذهان عمومی را دارد ابتدا این کار را با مسئله سوریه انجام داد حالا با این حرکت که هیج توجیه منطفی برای مسئولین پارلمانی کانادا ندارد انجام میدهد حرکتی دیگر که برای منحرف کردن اذهان در دو ماه گذشته انجام داد قطع تمام درخواستهای مهاجرت به کاناد به هر شکل به جز برای دانشجویان رشته دکتری است اینکار را با قول کاهش بیکاری و پشتیبانی از احساسات ناسیونالیستی داده است که امری بدیعی از زمان استقلال کانادا است و با توجه به وسعت و روش شک گیری کانادا نوعی سنت شکنی است همین حساسات ناسیونالیستی انگلیسی باعث گسترش احساسات ضد کانادایی در کبک شده است
سفارتش که ویزا نمی داد ملت باید می رفتند ترکیه!
اصلا همون بهتر که تعطیل شد!
امریکا اسراییل کانادا انگلیس المان یا هر کشور دیگه که ارتباطشون رو با ایران قطع کنن هیچ تاثیر موثر یا مهمی بر روی ایران نمی ذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اونا ازما میترسن وگرنه دلیل دیگری ندارد ایران که کاری باهاشون نداره تازه درباره کبک هم تا امشب چیزی توتلویزیون نگفتن مبادا کانادا بهانه داشته باشه وامشب کبک را نشان دادمیترسن چون ماداریم پیشرفت میکنیم باکمک خدا ازهمشون مهمتروبالاتریم درود برایران واسلام چه باکانادا چه بی کانادا
اقدام کانادا با مدیریت روباه پیر انگلیس است! یکی از دلایل در انتخاب کاندا در قطع ارتباط با ایران عدم نیاز به نفت خلیج فارس است زیرا خود تولید کننده گاز و نفت می باشد!
این اقدام را نباید براحتی ازش گذشت و با توجه به همراه اتهاماتی که به ایران زده، کلید اجرای قطعنامه جدیدشورای امنیت با منشور هفت توسط سازمان ملل مورد نظرشان است!
خیلی غیرمنتظره و نسنجیده اقدام کردن.از همه عجیب تر بهانه شون بود "عدم تامین امینیت دیپلمات ها" . واقعا کاسه ی داغ تر از آش شدن و خیلی بچگانه رفتار کردن
من به شدت مخالف قطع رابطه هستم اما هنوز نتونستم بفهمم این وسط کانادا چه کارست؟!! آخه دعوا بین دو نفر دیگست تو چه کاره ای. کانادا از نظر اقتصادی قویه اما از نظر سیاسی حرفش اهمیتی نداره شاید می خواد با این کار خودش رو بزرگ جلوه بده اما بیشتر حماقتشو نشون داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
احتمالا نتانیاهو بهشون گفته این کار رو بکنید چون دیواری کوتاه تر از کانادا پیدا نکرده
کانادا از ایران خوشش نمی آید ؟؟؟!!! برید ببینید ایرانیهای مقیم کانادا در چه سطح تحصیلی هستند و چه کارهایی در کانادا انجام دادند .بله وقتی فهمیدم کانادا مستعمره انگلیس هست همانقدر که از سوسکهای انگلیسی متنفرم از این کانادا متنفر شدم .فقط نگران هموطنانم هستم که در این کشور بی کیاست و حاکمان بی فکر دستنشانده دچار مشکل نشوند .
با محکوم کردن این حرکت از طرف چند کانادایی شکممون سیر میشه؟ مسئله این است که یک کشور با ما قطع رابطه کرده .
ما که به اونا نیازی نداریم همون بهتر که شرشون و از این مملکت کم کردن ورفتن.
امیدوارم مثل قضیه سوریه نشه چون کانادا جز اولین کشور هایی بود که سفارتشو تو سوریه تعطیل کرد بعدشم جنگ شروع شد
یکم فکر کنید ایران چقدر هزینه کرد تا با اجلاس عدم تعهد یک وجه سیاسی برای خود بدست بیاورد ولی این حرکت کانادا از لحاظ تبلیغاتی چه تأثیری داشته شاید شروع برنامه دیگری علیه ایران است در نظر داشته باشید کشور بحرین که پس از قطع رابطه باز هم سفیر خود را برای برقراری رابطه فرستاد ولی کشور کانادا به یکباره رابطه اش را با ایران قطع کرد با عرض تأسف برخی از نظرها خیلی نسنجیده است.
اگر قطع رابطه با منافع ملی ما سازگار است خوب است و اگر بر ضد منافع ملی هست بد است.
آخر من نمی فهمم حداقل ۳۰۰ هزار ایرانی تو کانادا هستُ یعنی ۱٪ جمعیت اون کشور. واقعا انقدر آن ها ضعیف هستند که دولت این کشور براحتی دریچه رابطه با ایران که وطنشون هست رو از این ها می گیره این ها هم هیچ نمی گن.

حالا اگر بجای ایرانی همون تعداد یهودی در کانادا زندگی می کرد الان کانادا می شد یکی از استان های اسراییل.
نميدونم حرف من چقدر بين هموطناي عزيزم در كانادا خريدار داره ولي فقط تصور اينكه درصد بالايي از ايرونيهاي مقيم كانادا ظرف يكي دو ماه آينده برگردند ايران چه اثري بجا ميگذاره؟
عجب كلكي زدن ، نخبه هامونو با بهترين پولهاشون بردن اونجا گروگان گرفتن ، يعني ديگه نميتونن سرزمين مادريشونو ببينن . . . !!
از بودنشان چه سودی برده ایم که از نبودنشان هراس داشته باشیم.
اي كاش زنده باشم و اوج قدرت و شكوفايي ايران رو ببينم.
اون روزي كه ارتباط با ايران باعث افتخار همه باشه.
دولت کانادا ی دولتی دستنشانده هست که بطور موثری تحته نفوز لابیهای یهودیهاست. اقدام این دولت در ارتباط با ترک روابط با ایران همون طور که در روزنامه " گلوب اند میل " عنوان شد هیچ توجیه منطقی نداره، سخنان آقای هارپر واقعن بچه گانه هست در توجهه این حرکت ناشیانه دولتش. به هر حال اتفاق خاصی حاصل این رویداد نیست، همچون که هموطنان ایران مقیم امریکا طی چند سال تجربه کردن..
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
این اولین بارشون نیست که. قبلا هم از این دم ها برای اسرائیل تکون دادن
با سلام
باید به اطلاع عزیزان برسانم در اینگونه مسائل سیاسی نباید با احساسات برخورد کرد زیرا :
مردم کانادا در این تصمیم گیری نقشی ندارند
در بین کشورها این برخوردها پیش میاید
و باید با سیاست و با روشهای درست و دیپلملتیک از این فرصت بدست آمده به نفع ملت ایران استفاده کرد
پیشنهاد میکنم ایرانیان مقیم کانادا و دانشجویان عزیز در این کشور با یک همبستگی و اتحاد به رفع مشکلات بپردازند و با این کار شکوه فرهنگ و بالا بودن درک و شخصیت ایرانی رو به دنیا نشان بدهنذ زیرا یک ایرانی در هر کجای جهان که باشد دلش برای ایران و ایرانی میتپد البته هستند افرادی که از این امر مستثنی هستند .
ضمنا یادمان نرود دولت فعلی کانادا دولتی است که با استرداد خاوری به سیستم قضایی ایران کخالفت کرده و دارد با پولهای غارت شده ملت ایران توسط این فرد مشکلات خود را حل میکند پس شایسته است بحث مطرح شدن این موضوع و همکاری این دولت با این متهم در دستگاه های قضایی بین المللی پیگیری سریع شود .
در پایان امیدوارم دولت ایران راه حلی سریع برای ثبات وضعیت ایرانیان در کانادا بیابد .
در ادامه نظر سيروس كه گفته كانادا ايران تهديد به اعزام ناوچه كرده بود بايد بگويم كه چندي پيش روسيه پچمش را در ابهاي اقيانوس منجمد شمالي وادعاي مالكيت اين منطقه را كردهبود كه كاناداييها وبرادر بزرگترش امريكا جيك نزدند وشايد هم گفته ميليونها كيلومتر مربع ازاراض اسكيمو ها وسرخپوستها را كه اشغال كرديم مقداري از ان هم كه برود اشكالي ندارد
يك سال تمام كشورهاي اروپاي سفيران خود را از ايران خارج كردن امام فرمود اينان خودشان رفتن و خود باذلت بر مي گرددند يك روز با ذلت خودش بر مي گردد
من متاسفم که خودخواهانه و غیر سنجیده بعضی از دوستان می نویسند . اگر نیازی به کشوری ندارید دور ایران یک حصار بکشید و خوشحال باشید که کشورهایی که سودی ندارد ارتباطی با ایران ندارد . واقعا تاسف بر انگیز این اظهار نظرات .
ما هم علاقه ای به رابطه با کانادا نداریم .ما همیشه سربلند خواهیم ماند چه کانادا با ما رابطه داشته باشه یا نه
خدا رابايد شكر كرد كه دشمنان اسلام را دارد با دستان خودشان به مهلكه نابودي مي اندازد. خد را شكر كه خداوند دشمنان اسلام را از احمق ها آفريده است. خداوندراشكر كه دشمنان اسلام را از بزدلترين و فاسد ترين قرار داده اند وخداوند راشكر كه دشمنان را روز بروز ازدرون از هم مي پاشد. افتخارم اين است كه ايراني هستم و حرف زور اين دشمنان ذليل را هرگز نمي پذيريم .
وقتي 400 هزار ايراني تو كانادا زندگي ميكنن حتما انجمني چيزي دارن كه بتونن حرفشونو به دولت كانادا بگن پيشتهاد ميكنم اين 400هزار نفر كه عمدتا تاجر و نخبه هستن كانادا رو تحت فشار بذارن و اگر نتيجه اي نگرفتن اگر امكانش بود ميتونن راههاي ديگه مثل مهاجرا به كشور هايي ديگه مثلا امريكا رو بررسي كنن درسته كه كارو زندگيشون كاناداست ولي خيلياشونم ميتونن از كانادا خارج شن يا حداقل سرمايشونو خارج كنن
کانادا کیلویی چنده.رفتم دیدم هیچی نیستن فقط یک کشور که از جیب مهاجرا نون میخوره.
هرچه قدرم روابط سیاسی ما با کانادا کم بوده اما باز هم بستن سفارت و قطع روابط دیپلماتیک ما با کانادا به ضرر ماست. اولش ایجاد فضای ملتهب تو کشوره که آثارشم کاملا واضحه، دلار از دیروز 200-300 تومان رفت بالا و البته طلا. دوم ایرانیان مقیم کانادا هستن که از این جهت کلی متضرر میشن و برای رفت و آمد به ایران واقعا اذیت میشن. سوم اینکه این کار خودش فضای بدی رو در مجامع بین المللی علیه ایران ایجاد میکنه. در هر صورت کشورهایی مثل کانادا تابع سیاستهای انگلیس هستند و باید به همین زودیا منتظر تعطیلی سفارت استرالیا هم باشیم. در هر صورت خدا به خیر کنه انشاالله از این گردنه سخت هم ایران به سلامتی عبور کنه!
کانادا اشتباهی استراتزیک را در مورد ایران اسلامی مرتکب شد و البته مشکلاتی را برای ایرانیان مقیم کانادا خصوصا دانشجویان ایجاد کرد واین اقدام ریشه در شرایط داخلی این کشور دارد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار