بازدید 20013

جوانان علوی ترکیه مسلح می شوند

کد خبر: ۲۷۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵ 04 September 2012
سرویسهای اطلاعاتی ترکیه در روزهای اخیر از آماده شدن جوانان علوی در استان هاتایای برای حمایت از مردم سوریه در برابر گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و رژیمهای عربی و ترکیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه " تودی زمان" چاپ ترکیه ، سرویسهای اطلاعات محلی ترکیه از فعالیت سازمانی به نام " جبهه آزادی خلق ترکیه" دراستان جنوبی این کشور" هاتایا" که هم مرز با سوریه می باشد خبر دادند.

به گزارش این روزنامه، سازمان مذکور با هدف مقابله با گروه های تروریستی و القاعده و گروه های مسلح که با حمایت غرب ، ترکیه و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه در حال کشتار مردم بی دفاع سوریه و ادامه اقدامات خشونت آمیز هستند، در تلاش است جوانان علوی این منطقه را برای پیوستن به مردم سوریه، سازمان دهی و به سوریه اعزام کند.

گفتنی است این منطقه از ترکیه دارای جمعیتی بیش از 500 هزار نفر علوی است.

پیشتر بسیاری از تحلیلگران درباره سیاستهای مداخله جویانه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه درقبال تحولات سوریه هشدار داده و اعلام کرده بودند که سیاستهای غلط وی در سوریه می تواند منجر به بروز تنشها و ناآرامی های قومیتی در داخل مناطق مرزی ترکیه شود که با گذشت زمان صحت این پیش بینی ها بیشتراثبات می شوند.

لازم به ذکر است روز گذشته  نیزهزاران نفر در شهر انطاکیه ترکیه با حمل تصاویری از بشار اسد رئیس جمهورسوریه به حمایت از وی پرداختند و شعارهایی بر ضد آمریکا و امپریالیسم و در حمایت از بشار اسد دادند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی