بازدید 5450

احمدی نژاد: اسلام ایرانی ها انسانی است

کد خبر: ۲۷۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶ 04 September 2012
رییس‌جمهور اظهار داشت: اسلامی که ملت ایران برگزیده اسلام انسانی است که به انسان اموال، حیثیت و موجودیت او احترام گذاشته و تعالی و کمال او را دنبال می‌کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح دو پروژه صنعتی و خدماتی در استان کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم ایران را بسازیم نقطه عزیمت ما خاک وطن عزیزمان است، گفت: باید ایران را بسازیم و برای این منظور باید چشم‌مان به دست و همت خودمان باشد، نه دیگران.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هر آنچه را بناست در آینده ایجاد شود، باید در دل خاک ایران زمین بجوییم، افزود: خداوند همه نعمت‌ها و منابع و مواهب طبیعی را برای ساختن این کشور و تلاش در راستای اعتلای جامعه بشری در خاک ایران زمین قرار داده است و شخصاً معتقدم هنوز از یک هزارم ظرفیت و داشته‌های معدنی و طبیعی کشورمان هم استفاده نکرده‌ایم.

ایران را با اندیشه ایرانی می سازیم

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید با اتکاء به اندیشه ایرانی کشور را بسازیم، اظهار داشت: آنچه دیگران به عنوان مدل‌های پیشرفت و توسعه به کشورهای در حل پیشرفت ارائه کرده‌اند، فقط با هدف وابسته کردن بیش از پیش این کشورها به صاحبان این مدل‌ها طراحی و ارائه شده است و اگر تمام کشورهایی که این مدل‌ها را اجرا کرده‌اند مورد بررسی قرار دهیم، حتی یک کشور نخواهیم یافت که براساس این مدل‌ها به استقلال و عزت رسیده باشد.

رییس‌جمهور گفت: کشورهایی که براساس مدل‌های اینچنینی به دنبال توسعه بوده‌اند، چندین دهه کار و تلاش کردند اما امروز حتی بیش از حجم تولید داخلی خود مغرور هستند و همه مردم و توان کشورشان به استخدام نظام سرمایه‌داری درآمده است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: باید با مدل خودمان و با اتکاء به اندیشه و همت ایرانی کشور را بسازیم و اینکه می‌گوییم ایرانی یعنی اندیشه برآمده از زلال اسلام ناب محمدی و البته نه آن اسلامی که خیلی‌ها ادعای آن را کرده و فقط برخی ظواهر آن را اجرا می‌کنند.

اسلام ما انسانی است

رییس‌جمهور اظهار داشت: اسلامی که ملت ایران برگزیده اسلام انسانی است که به انسان اموال، حیثیت و موجودیت او احترام گذاشته و تعالی و کمال او را دنبال می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: اسلامی که ملت ایران انتخاب کرده به عنوان ابزاری برای سلطه‌جویی و تسلط بر دیگران نیست بلکه مسیری برای بازگشت به فطرت الهی انسان‌ها و خداگونه شدن آنهاست و این همان هدفی است که ملت ایران همواره به دنبال آن بوده و اسلام را نیز با همین نگاه برگزیده است.

هیچ قدرتی نمی تواند ما را شکست دهد

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید ایران را با استفاده از ابتکارات، طراحی ها، هنرمندی ها و خلاقیت های ایرانی بسازیم، خاطرنشان کرد: هنوز از ثروت های موجود در کویر به طور کامل استفاده نکردیم و باید از این ثروت برای ساختن ایران بهره ببریم.

وی ادامه داد : در مسیر ساختن کشور از امکانات مادی موجود در جهان نیز استفاده کرده و دست خود را از آن کوتاه و خود را محروم نمی کنیم، اما پایمان را روی همین خاک و سرزمین محکم می کنیم چرا که تمام امکانات، ثروت و نیروی انسانی در کشور وجود دارد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: اگر با این مبنا حرکت کنیم هیچ قدرتی نخواهد توانست ما را شکست داده و یا به زانو در آورد؛ این نشدنی است و راه آن بسته است.

رییس جمهور با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در اوایل دوران پیروزی انقلاب و زمانی که دشمنان با بستن راه ها فشار آورده و جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرده بودند، گفت: باید به خودمان و داشته هایمان متکی باشیم تا هم پیشرفتمان سریع، درست و اصولی باشد و هم شکست ناپذیر شویم.

مقام هفدهم ایران در تولید فولاد


دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران در میان تولیدکنندگان فولاد در دنیا در مقام هفدهم قرار دارد، تصریح کرد: همه امکانات و منابع لازم برای انجام تمامی مراحل اکتشاف تا تولید فولاد در کشور وجود دارد، اما هنوز از تمام ظرفیت ها به طور کامل استفاده نشده است.

رییس جمهور با اشاره به مشکلاتی که در خصوص استفاده از زمین برای انجام فعالیت های اکتشافی معادن وجود دارد، خاطر نشان کرد: مجوزی که دولت برای انجام کار می‌دهد فروختنی نیست و طبق قانون باید برای این مجوزها زمان تعیین شود تا اگر بعد از مدتی برای استخراج و برداشت فعالیتی نشد، مجوز باطل شده و در اختیار سایر افراد قرار بگیرد.

هشدار به سوء استفاده کنندگان

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید مجوز معدن به کسانی که کارخانه را نیز خودشان ایجاد می کنند اعطا شود، اظهار داشت: اینکه برخی به نام ساخت کارخانه مجوز اکتشاف معدن را گرفته و پس از آن معدن را راکد کنند غلط است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید عده ای بواسطه رابطه ‌بازی‌ها به منافع برسند ، گفت: باید کسی که همت و اراده داشته و فداکاری می‌کند، سود ببرد و نباید امکانات کشور معطل شود.

"ایمیدرو" نباید رقیب تولید کنندگان باشد

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه تردید ندارم ذخایر آهن کشور بالای 100 میلیارد تُن است،گفت: با این مقدار ذخایر آهن اگر همه طرح‌هایی که در این حوزه بیان شده فعال و از همه ظرفیت‌ تولید فولاد استفاده شود، باز هم به اندازه کافی ذخایر خواهیم داشت.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید موانع را برداشته و دست‌هایی را که بی‌جهت وارد صنعت و معدن شده است، کوتاه کنیم، اظهار داشت: مجموعه "ایمیدرو" نباید به رقیبی در مقابل تولید کنندگان تبدیل شود، بلکه باید خودش را کنار بکشد و از تولیدکنندگان پشتیبانی کند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه باید کاری کرد که در همه خانه‌های دنیا پسته و قالی کرمان بوده و صنعت و تولیدات صنعتی ایرانی در نقاط مختلف جهان باشد، گفت: زمانی این اتفاق می افتد که نگاهمان را از دست دیگران برداشته و به فرهنگ خودمان متکی باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه قدرت ملت، قدرتی بی پایان، نشانه قدرت خدا و جاری شدن آن در زندگی است، تصریح کرد: اگر 75 میلیون فکر و اراده در کنار هم باشند می توانند دنیا را متحول کنند و هنر مسوولان اینست که راه را برای تحقق این هدف باز کرده و همه اراده، فکر و توان ملت را در یک مسیر قرار دهند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه زمانی ایران ساخته می شود که همه دست به دست هم داده و به میدان بیایند، خاطر نشان کرد: در مسیر پیشرفت و اعتلا همواره موانعی بوده است؛ حتی اگر ما هیچ آرمان جهانی نداشته و جدا از یکدیگر زندگی کنیم باز هم اگر هر انسانی بخواهد خودش را بالا بکشد ، شیطان جلوی او می ایستد چه برسد زمانی که ملتی بخواهد خود را بالا بکشد که در این صورت همه شیاطین داخلی و خارجی برای شکست آنان بسیج خواهند شد.

تمجید رئیس جمهور از کرمانی ها

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان کرمان از استان هایی است که مردم آن با سختی در دل کویر زندگی می کنند، ادامه داد: مردم این استان مردمی با فرهنگ، مؤمن ، مهربان ، صمیمی ، باصفا ، مجاهد و شجاع هستند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به افتتاح 11500 واحد مسکن مهر در سطح استان کرمان ، خاطرنشان کرد: باید طرح مسکن مهر تا رسیدن به نقطه ای که مسکن دغدغه اصلی خانواده ها نباشد در کشور ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته آنچه اکنون به عنوان طرح مسکن مهر اجرا می شود هنوز آن طرح آرمانی دولت نبوده بلکه نوعی جبران عقب ماندگی های تاریخی است.

رییس جمهور با بیان اینکه در استان کرمان طرح های خوبی در زمینه مسکن مهر اجرامی شود، بر لزوم رفع برخی نواقص موجود در تعاونی ها تاکید کرد.

دکتر احمدی نژاد همچنین درباره طرح کارخانه کنستانتره سنگ آهن نیز با اشاره به ارزشمند بودن این طرح، خطاب به مسئولان آن تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که فولاد نیز در همین جا تولید شود، یعنی خط کامل از معدن تا فولاد و اگر بشود این زنجیره را تا پایین دست هم ببریم زیرا باید اشتغال فراوانی در منطقه ایجاد شود.

رییس جمهور تاکید کرد: باید از آخرین تجهیزات و امکانات استفاده و معادن و ذخایر را در این منطقه شناسایی کنیم.

دکتر احمدی نژاد در پایان با اشاره به برخی مشکلات برای سرمایه گذاری ها در این بخش خاطرنشان کرد: همه کسانی که می خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند باید به اصل کار و راه اندازی محورهای اصلی و خطوط تولید پرداخته و حواشی کار از جمله ساخت ساختمان های غیر ضروری را به بعد موکول کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل