بازدید 10702

چرا من را طلایی حساب نمی‌کنند؟

کد خبر: ۲۶۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸ 22 August 2012
پس از مواجهه با يك ناداوري محض در المپيك لندن،‌ حالا دل علي مظاهري، پرچمدار كاروان ورزش ايران در المپيك از مسئولان ورزش كشور هم گرفته است. مظاهري معتقد است نبايد بين او و ساير ورزشكاراني كه در المپيك با ناداوري مواجه شدند تبعيض قائل شوند. سوال كاپيتان تيم ملي بوكس اين است كه چرا به سعيد عبدولي پاداش مدال طلا را مي‌دهند اما كسي درباره حق خوري مسابقه او صحبت نمي‌كند.
به گزارش جهان متن گفت و گو با پرچمدار ایران در المپیک را در ادامه می خوانید:

قبل از المپيك تصورش را مي‌كردي كه زحماتت با ناداوري محض بر باد برود؟

 

اگر چنين فكري مي‌كردم آن همه رياضت نمي‌كشيدم. من اردوهای پرفشار زيادی را سپری کردم. به تورنمنت «سنت پترزبورگ» روسیه اعزام شدم و پس از آن اردویی مشترک را در ایتالیا با بزرگان بوکس جهان برپا کردیم. تمرینات طاقت فرسایی را طی این مدت سپری کردیم اما متاسفانه آن چیزی که باید در المپیک رخ می داد، اتفاق نيفتاد.

 

قبل از المپيك قول داده بودي كه حتما مدال مي‌گيري.

 

من به شدت از ميزان آمادگي خودم رضايت داشتم. طی 10 سالی که در اردوهای تیم ملی بوکس حضور دارم هیچ گاه قول کسب مدال ندادم. حتی در تورنمنت‌های خیلی ضعیف هم که به‌ دست آوردن مدالم در آن قطعی بود قولی مبنی بر قرار گرفتن روی سکو ندانم. در المپيك لندن براي اولين بار قول کسب مدال دادم، چون حریفانم را آنالیز کرده بودم و مي‌دانستم مشكلي براي مدال گرفتن ندارم. زمانی که در اردوی ایتالیا حضور داشتم به من اعلام کردند پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن هستم. از آن زمان به بعد تمریناتم دو برابر شد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم. مي‌دانستم مردم از کسی که پرچمدار کاروان کشورشان است، انتظار زيادي دارند.

 

فكر مي‌كني چرا در همان بازي اول آن ناداوري بزرگ اتفاق افتاد؟

 

در مراسم قرعه کشی با قرعه پایین جدول روبه‌رو شدم. در آنجا بوکسورهایی از کوبا، ایتالیا و آذربایجان حضور داشتند. احتمال رویارویي من با هر یک از آنها وجود داشت. نماینده کوبا قهرمان جوانان جهان بود. در صورت بردن او باید در دیدار بعدی به مصاف حریفی از ایتالیا یا آذربایجان می‌رفتم. یک ماه پیش در اردوی مشترک ایتالیا هر دو بوکسور را شکست داده بودم. مي‌خواهم بگويم در صورت برد در دیدار اول، به راحتی فینالیست می‌شدم. ‌مسئولان برگزاركننده مسابقات هم اين را خوب مي‌دانستند.

 

بوكسور كوبايي مي‌توانست برايت دردسرساز شود؟

 

پس از پایان زمان اول متوجه شدم که خیلی راحت می‌توانم این بوکسور را از پيش رو بردارم اما متاسفانه وقتی داور دید روند بازی به نفع من دنبال می‌شود، در مدت زمان 56 ثانیه سه اخطار به من داد و كار را تمام كرد. هیچ جای دنیا چنین چیزی را ندیده بودم. اینکه چه چیزی پشت پرده بود را نمی‌دانم اما ایتالیایی‌ها خیلی در داوری و فدراسیون جهانی نفوذ و قدرت دارند.

 

عده‌اي از كارشناسان بوكس معتقدند مافيا در داوری بوکس حرف اول را مي‌زند.

 

صد در صد همين طور است. رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی صبح فردای مسابقه من در رسانه‌ها اعلام کرده بود این نوع داوری باعث شرمساری است و با اخراج این داور از رقابت‌ها سعی می‌کنیم داوری‌ها را تغيير دهیم. البته دیگر فایده‌ای نداشت چرا که حق من ضایع شده بود.

 

مسئولان چقدر در اينكه حق ورزشكار ما به راحتي خورده مي‌شود مقصرند؟

 

متاسفانه ما در کشتی هم به همین صورت كار مي‌كنيم و کرسی جهانی نداریم. این نشانگر ضعف ماست. اگر یک کرسی جهاني داشته باشیم کمتر چنین اجحاف‌هايي را در حق‌مان انجام می‌دهند. در بیشتر فدراسیون‌های جهانی هیچ کرسی محکمی نداریم و باناداوری بعضی از مدال‌ها را از ما می‌گیرند. تعدای از مدال‌ها در المپیک با لطف داوری تقسیم شد و ورزشکار هیچ کاره بود.

 

برخورد مردم و رسانه‌ها پس از آن اتفاق با تو چطور بود؟

 

رسانه‌های خارجی، بوکسورهای حاضر در رقابت‌ها، مربیان، قهرمانان دنیا و همه به نوعی از شکست من با ناداوری ابراز تاسف می‌کردند. در لندن انگار که من مدال طلا گرفته بودم. رسانه‌ها هم در ایران مانند یک قهرمان با من برخورد کردند و چیزی برایم کم نگذاشتد.

 

مسئولان چطور؟

 

متاسفانه مسئولان کم لطفی می‌کنند. آقای رئیس جمهور اعلام کرده‌اند با سعید عبدولی که پس از من در المپیک لندن با ناداوری روبه‌رو شد، مانند دارنده مدال طلا برخورد شود اما به من گفتند با شما به عنوان ورزشکاری که حقش خورده شده برخورد می شود نه یک مدال‌آور. این یک تبعیض است.

 

اين در حالي‌است كه ناداوري در مسابقه تو بسيار واضح‌تر از ناداوري در مسابقه عبدولي بود.

 

در یک کشور بیگانه حق‌مان خورده می‌شود و اگر در کشور خودمان هم این اتفاق رخ دهد واقعا جای تاسف دارد. من هم زحمت کشیدم، حق من هم در لندن خورده شد، من هم حتما مدال می‌گرفتم. عبدولی هم حقش خیلی بیشتر از اینهاست. او زحمات زیادی کشیده است اما ما هم زحمت کشیده‌ایم و دور از خانواده بودیم. متاسفانه در ایران به عنوان یک مدال‌آور روی من حساب نشده است. مسئولان فعلا گفته‌اند عبدولی به عنوان طلایی ایران در المپیک و مظاهری هم به عنوان کسی که حقش خورده شده است مورد تقدیر قرار می‌گیرند. این واقعا تبعیض است.

 

چه انتظاري از مسئولان داري؟

 

دوست دارم برای ورزشکاری که حقش به آن واضحی خورده شد هم کاری کنند. داور دیدارم از ادامه رقابت‌ها محروم شد و فدراسیون جهانی از فدراسیون ایران عذرخواهی کرد. اینها نشانگر اين است که حقم پایمال شده. اميدوارم من را هم به عنوان یک مدال‌آور ببینند. واقعا داوران نگذاشتند مدال بگیرم. در تمرینات خیلی عالی کار می‌کردم و در اوج آمادگی راهی المپیک شدم. فکرش را هم نمی‌کردم چنین اتفاقی رخ دهد و هنوز نتوانسته‌ام با آن كنار بيايم.

منبع: تهران امروز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی