بازدید 21924
۴

مخالفان اسد: نماینده جدید سازمان ملل از ما عذرخواهی کند!

گویا، مخالفان بشار اسد و حاکمیت کنونی سوریه، شمشیر را از رو برای نماینده جدید سازمان ملل در امور این کشور بسته‌اند. اخضر ابراهیمی، دیپلمات باسابقه الجزایری که جانشین کوفی عنان شده، پیش از آنکه بتواند به سوریه سفر کند، با چالشی از سوی مخالفان روبه‌رو شده است
کد خبر: ۲۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷ 20 August 2012
گویا، مخالفان بشار اسد و حاکمیت کنونی سوریه، شمشیر را از رو برای نماینده جدید سازمان ملل در امور این کشور بسته‌اند. اخضر ابراهیمی، دیپلمات باسابقه الجزایری که جانشین کوفی عنان شده، پیش از آنکه بتواند به سوریه سفر کند، با چالشی از سوی مخالفان روبه‌رو شده است.

به گزارش «تابناک»، اخضر ابراهیمی در نخستین کنفرانس خبری خود در سازمان ملل درباره مأموریت خود در سوریه به دو نکته اشاره کرده بود:

نخست اینکه وی همه تلاش خود را خواهد کرد که کشورهای عضو شورای امنیت ملی متحد به موضع واحدی در قبال سوریه برسند. البته تردیدی نیست که منظور وی از اعضای شورای امنیت، نه همه آنان که‌‌ همان پنج عضو دارای حق وتو است.

دوم آن که وی گفته بود، از بشار نخواهد خواست که استعفا دهد، چرا که اصلا وی نمی‌داند چه شده است، حال آن که نماینده پیشین، یعنی کوفی عنان از بشار اسد رئیس جمهور این کشور خواسته بود که استعفا دهد.

این جمله اخیر نماینده جدید سازمان ملل متحد به مذاق مخالفان خوش نیامده و آنان از وی خواسته‌اند به خاطر این موضع خود از آنان عذرخواهی کنند.

در همین زمینه، روزنامه تودی زمان که از آغاز پیدایش شورای نظامی سوریه، کشورش میزبان آنان بوده و این روزنامه در کنار دیگر روزنامه‌های ترکیه‌ای، پوشش خبری این شورا را بر عهده گرفته است، به نقل از این شورا نوشته که اظهارات اخضر ابراهیمی، یعنی فرصت دادن به بشار اسد برای کشتن هر چه بیشتر مردم و تخریب بیشتر سوریه.

آنان همچنین مدعی شده‌اند که ابراهیمی تا کنون با هیچ سوریه‌ای از مأموریتش صحبت نکرده است؛ بنابراین، نباید در مورد این کشور سخن بگوید و برای‌‌ همان گفته نیز باید عذر‌خواهی کند.

البته ابراهیمی در گفت‌وگو با الجزیره پاسخ مخالفان اسد را داده و گفته، من هنوز دو روز است که به این مأموریت گمارده شده‌ام؛ چگونه می‌توانم از یک طرف منازعه بخواهم که استعفا دهد، در حالی که اطلاعات دقیقی ندارم.

گویا، نماینده سازمان ملل، اتفاقا درست گفته است که بدون اطلاعات نمی‌توان به قضاوت نشست، چرا که مخالفان اسد، نه تنها انتظار قضاوت که صدور حکم را هم در همین آغاز از ابراهیمی می‌خواهند.

درباره اخضر ابراهیمی، نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه

دانشنامه ویکی‌پدیا درباره ابراهیمی نوشته است:
 
ابراهیمی در یکم ژانویه ۱۹۳۴ در شهر عزیزه در جنوب الجزایر متولد شد. در دوران جنگ استقلال الجزایر، بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۱ نماینده جبهه آزادی‌بخش میهنی الجزایر (مهمترین سازمان مقاومت الجزایری‌ها در آسیای جنوب شرقی در جاکارتای اندونزی) بود.
پس از استقلال الجزایر به عنوان نماینده این کشور در اتحادیه عرب برگزیده شد و تا سال ۱۹۷۰ این پست را در اختیار داشت. از ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ سفیر الجزایر در بریتانیا و مدتی نیز سفیر این کشور در مصر و سودان بود. ابراهیمی بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور الجزایر شد.

وی از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ به عنوان معاون دبیرکل اتحادیه عرب فعالیت می‌کرد و از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ نماینده ویژه این سازمان برای پایان جنگ داخلی لبنان بود. پس از پایان این مأموریت، بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ وزیر امور خارجه الجزایر شد. در دوران پایان حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴ نماینده سازمان ملل در این کشور شد و در رابطه با این مأموریت به کشورهایی چون زئیر، سودان، یمن، لیبریا، و نیجریه سفر کرد. او از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ هم به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در هائیتی برگزیده شد.

اخضر ابراهیمی در ۱۹۹۷سال  به عنوان نماینده سازمان ملل در افغانستان برگزیده شد و تا ۱۹۹۹ این مقام را بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۱ دوباره این مأموریت او از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۴ ادامه داشت، تا اینکه در این سال به عنوان نماینده این سازمان در عراق انتخاب شد. وی در سال ۲۰۰۵ از کار در سازمان ملل بازنشسته شد، ولی در سال ۲۰۰۹ دوباره ریاست تیم تدارکات امنیتی برای کادرهای فعال سازمان ملل را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۱۲ نیز اعلام شد که وی احتمالا جایگزین کوفی عنان به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای کمک به حل بحران سوریه خواهد شد.

دختر وی ریم علی، همسر علی حسین، برادر عبدالله دوم پادشاه اردن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴
مساله اين است كه ايشان بدون اطلاع حكم را داده و اينگونه داده كه تقاضاي استعفا ندارم. ظاهراً مخالفان هم همين را گفته‌اند كه شما كه با كسي صحبت نكرده‌ايد و اطلاع نداريد چرا پيشاپيش اين حرف را زده‌ايد. بگوئيد ابتدا اطلاع كسب ميكنم بعد حكم مي‌دهم.
براي تابناک متاسفم که از روي ويکي پديا مطلب مي‌گذارد.
به نظر من باید کسی را انتخاب میکردن که هم اطلاع کافی از اوضاع داشته هم بیطرف باشد
به نظر من این نماینده ی جدید اول باید ماهیت واهداف مخالفان اسد رو مشخص کنه بعد درخواست استعفای اسدو بکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل