بازدید 2852

افزايش بودجه سينما در سال 91

کد خبر: ۲۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸ 13 August 2012
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در مقایسه با سال 90 اعتبارت سینمایی افزایش پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری از فیلمها را مورد حمایت قرار دهیم و شاهد رونق بیشتری در سینمای کشور باشیم.

سید محمد حسینی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره میزان بودجه و اعتبارات دولتی برای سینما اظهار داشت: در حوزه سینما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بخش خصوصی بتواند زمانی که فیلمی می سازد، با میزان فروش مناسب و از راه درآمد فیلم، کار خود را ادامه دهد یعنی نباید دائم این انتظار وجود داشته باشد که دولت حمایت کند.

وی افزود: اما به هر حال در شرایطی هستیم که دولت نیز باید از سینما و تئاتر و از دیگر فعالیتهای هنری و فرهنگی کشور حمایت کند. در این مدت هم سعی کرده ایم که اعتبارت را افزایش دهیم.

اما اینکه بتوانیم به تمام انتظارات پاسخ بدهیم، واقعا چنین چیزی امکانپذیر نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: به دلیل امکانات محدودی که وجود دارد، به ناچار باید اولویت بندی کنیم و از بین فیلمها، آنهایی که مناسب تر هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد: خوشبختانه غیر از بودجه سالانه ای که برای سینما اختصاص می یابد، به طور معمول رئیس جمهور هم عنایت ویژه ای به امر سینما دارد و اعتبارات دیگری هم اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: امسال هم در مقایسه با سال 90 اعتبارت سینمایی افزایش پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری از فیلمها را مورد حمایت قرار دهیم و شاهد رونق بیشتری در سینمای کشور باشیم.
 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار