بازدید 8869

آمار وزیر بهداشت درباره زلزله در صحن مجلس

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طی دعوت مجلس جهت ارائه گزارش از روند رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله اخیر در جلسه صحن علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مردادماه) گزارشی از روند کار ارائه کرد.
کد خبر: ۲۶۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲ 13 August 2012
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح اقدامت انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: تعداد افرادی که به دلیل زلزله جان خود را از دست داده‌اند به ۳۰۶ نفر رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طی دعوت مجلس جهت ارائه گزارش از روند رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله اخیر در جلسه صحن علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مردادماه) گزارشی از روند کار ارائه کرد.

دستجردی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های زلزله دیدگان گفت: با بیان اینکه زلزله عصر روز شنبه یکم مردادماه به وقوع پیوست گفت: اولین زلزله راس ساعت ۱۶:۵۳ دقیقه در بیست و سه کیلومتری جنوب اهر و زلزله دوم نیز راس ساعت ۱۷ در بیست کیلومتری ورزقان.

وی افزود: از زمان وقوع حادثه تا شب گذشته که این گزارش آماده شد ۱۱۶ پس لرزه به وقوع پیوست که بیشترین قدرت آن ۴.۸ ریشتر بوده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: ورزقان با وسعت ۲۳۶۸ کیلومتر مربع و با ۸۳ هزار و ۳۴۶ هزار نفرجمعیت و اهر با وسعت ۳۷۳ کیلومتر و ۱۴۷ هزار و ۷۸۱ نفر جمعیت و هریس نیز با وسعت ۲۳۷۳ کیلومتر مربع و روی هم رفته هر سه شهرستان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این زلزله آسیب دیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش درمان اقدامات لازم انجام شد وبه محض اعلام وقوع زلزله با هماهنگی در تهران و مرکز استان آذربایجان شرقی، دانشکده‌های علوم پزشکی تبریز، ارومیه و اردبیل به حالت آماده باش در آمدند.

وی تصریح کرد: در راستای اعلام فراخوان مدیریت بحران که ساعت ۱۶:۵۸ دقیقه شنبه اعلام شد چهار اکیپ به سرعت راس ساعت ۱۸: ۵۹ دقیقه به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: همچنین تکنسین‌های شاغل نیز فراخوان شده و ۳۴۰ تکنسین اورژانس و آمبولانس نیز به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: جلسه‌ای نیز با ریاست دانشگاه علوم پزشکی به سرعت شکل گرفت و به تمام بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی اعلام شد که بیماران غیر اورژانسی را ترخیص و فضای لازم برای پذیرش مصدومان را فراهم آورند.

وی گفت: در این راستا ۱۳۷ آمبولانس از تمامی پایگاه‌های جاده‌ای سطح شهر پشتیبانی دانشگاه وبخش خصوصی و همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به منطقه اعزام شدند.

دستجردی در ادامه افزود: بیمارستان صحرایی نیز در سه راه خواجه جهت رسیدگی به مصدومان ورزقان احداث شد.

وی گفت: سالن‌های ورزشی شماره ۱ و ۲ علوم پزشکی نیز به تجهیزات پزشکی مجهز شد تا با سرعت به وضعیت مصدومان رسیدگی شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: راس ساعت ۶ صبح دیروز یکشنبه از تهران به مقصد تبریز حرکت کردیم که ساعت ۷ در تبریز بودیم و سپس با بالگرد شهرستان‌های ورزقان، هریس و اهر نیز بازدید داشتیم و همه مصدومین از زیر آوار خارج شده و به سرعت توسط آمبولانس‌ها به بیمارستان اعزام می‌شدند.

وی گفت: همچنین از بیمارستان بازدید داشتیم خوشبختانه کار‌ها به سرعت پیش می‌رفت و در حوزه بهداشت و درمان مسائل به سرعت پیگیری و به نتیجه رسید به طوری که یک رضایتمندی داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه د ر بیمارسان‌های اهر و هریس هر چند تازه ساخت بودند ولی اشکالاتی در ساختمان آن‌ها به وود آمده بود که مجبور شدیم رسیدگی به وضعیت مجروحین را در محوطه بیرونی بیمارستان انجام دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخشی از گزارش خود با انتقاد از وضعیت ارتباطات در سطح استان گفت: از مخابرات تقاضا داریم با ایجاد خطوط ویژه بی‌آی پی زمینه ایجاد ارتباط دانشگاه‌های علوم پزشکی را فراهم آورد تا هیچ مشکلی به مجروحان رسیدگی شود.
وی همچنین گفت: البته به بالگردهای بزرگ نیز نیاز داریم تا به عنوان بالگرد بیماربر به رسیدگی مجروحان کمک کند و هچنین به اتوبوس آمبولانس نیز نیاز داریم.

وی با اشاره به آمار بیمارستانی گفت: حدود ۶۱۵ مورد اعزام از بیمارستان‌های کوچک به بیمارستان بزرگ داشتیم و ۱۳۴۰ مورد مصدوم بوده‌اند که روی هم رفته ۲۰۰۰ مورد اعزام داشتیم که البته اکثرا سرپایی درمان شده و ۷۰۰ مورد نیز بستری شدند.

وی گفت: طبق آمار ما فوتی‌ها ۲۱۹ مورد و آمار فوتی مذکر ۴۹ مورد بودند که روی هم رفته کل آمار فوتی‌ها ۳۰۶ نفر اعلام شده است.

وی همچنین گفت: جراحی انجام شده نیز در بخش اورژانس ۱۱۶ مورد بود که تعداد اعمال انجام شده در بخش اتاق عمل به ۶۵۲ مورد می‌رسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: تمام اقدامات درمانی جهت رسیدگی به مصدومین در حال پیگیری است وادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری