بازدید 42025
۶

تلويزيون خودش را ضربه فني كرد!

کد خبر: ۲۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱ 12 August 2012
سازمان صدا و سيما كه سعي داشت با پوشش خوب المپيك، مخاطبان را راضي نگه دارد، با پوشش ضعيف اخبار مربوط به زلزله‌ي شمال‌غرب كشور، موجي از انتقادات را عليه خود به راه انداخت.

به گزارش ايسنا، انتقادها در يك روز بعد از حادثه‌ي زلزله و در حالي كه صداوسيما تلاش مي‌كند، اين نقطه ضعف خود را با ارائه‌ي خبرهاي لحظه به لحظه از زلزله پوشش دهد، همچنان ادامه دارد؛ زلزله‌زدگان، نمايندگان مجلس و قشرهاي مختلفي از مردم از جمله كساني هستند كه تاكنون عملكرد صدا و سيما در جريان حادثه‌ي زلزله را مورد نقد قرار داده‌اند.

عليرضا منادي سفيدان ـ نماينده مردم تبريز ـ از جمله معترضاني است كه به ايسنا مي‌گويد: مردم از انعكاس خبري صدا و سيما در خصوص زلزله روز شنبه بسيار گله‌مند بودند و علي‌رغم اينكه شب گذشته صدها نفر زير آوار بودند، در برنامه‌هاي تلويزيوني و سحرگاهي اشاره‌اي به وقوع اين فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد كه در دعاهاي خود، زلزله‌زدگان را مد نظر داشته باشند.

اما اين انتقادها در حالي صورت مي‌گيرد كه در حوادثي غيرمترقبه مانند زلزله، اطلاع‌رساني به موقع سازمان صداوسيما براي كمك بهتر و سريع‌تر، مي‌تواند بسيار موثر باشد.

تلويزيون همچنين بلافاصله پس از اين اتفاق آماري دقيق از تعداد كشته‌شدگان و مجروحان زلزله ارائه نداد، تا كساني كه اين حادثه را تنها از طريق تلويزيون‌ و راديو پيگيري مي‌كردند، متوجه عمق فاجعه اتفاق افتاده در شمال‌غرب كشور نشوند.

صداوسيما در حالي نتوانست به توقعات مخاطبان در ارائه آخرين اخبار زلزله اخير پاسخ منطقي دهد كه خبر زلزله شمال‌غرب ايران به يكي از مهم‌ترين اخبار تلويزيون‌هاي جهان تبديل شده بود؛ تا در حالي كه تلويزيون مي‌رفت با عملكرد موفقيت‌آميزش در پوشش المپيك به مردم نزديك‌تر شود، خودش را ضربه فني كند و در پاسخگويي به انتقادات به‌جاي مردم و مسؤولان، بي‌پاسخ بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶۸
انتشار یافته: ۶
پوشش المپبک یعنی به کانال بهش اختصاص بدی صب تا شب پخش کنی نه اینکه دو دیقه مسابقه رو بزاری بعد آقایون بیان و ...
متاسفانه شبکه های استانی هم . همانند شبکه های سراسری عمل کردند و تا ساعاتی مردم فقط از طریق موبایل و تلفن ثابت از احوال اقوام خود در شهر های دور و نزدیک با خبر می شدند !! و این در حالی بود که تقریبا تمامی شهر های استان های آذربایجان لرزه های زلزله را مشاهده کرده بودند .
و اینجاست که حای رسانه های خصوصی خالی دیده می شود تا حداقل وظیفه رسانه ملی ! را آنها بدوش بکشند!!
المپیک بیچاره رو چیکاردارید
المپیک که فقط از شبکه 3 داشت پخش می شد
منظور اون 5 شبکه دیگه است
شبکه 1 و خبر که از المپیک چیزی پخش نمیکردن که!
حالا کی گفته المپیک رو خوب پوشش داده ؟
ما فقط مسابقه ایرانی ها رو دیدیم
شبکه ورزش هم که فقط در مراکز استان ها قابل دریافت هست
جالب اینه که صدا و سیمایی ها فکر میکنن کشتی هم نود دقیقه هست و حدود یک دقیقه اول رو پیام بازرگانی پخش میکنن
تلویزیون اخبار المپیک را هم اصلا"خوب پوشش نداد!!! رشته های متعدد بسیار جالب توجه است که صدا و سیما پوشش نداد بعد بخواهید جلوی ماهواره بگیرید!!!!
واقعا شورش را درآورده تابناک با این انتقادات بی مورد از تلویزیون.
اتفاقا تلویزیون درست عمل کرده. چون نباید ایجاد واهمه و نگرانی بین مردم نمود تا امدادگران بتوانند وظایف خود را درست انجام دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی