بازدید 28608
۷

جزییات زمين‌لرزه شمال غرب كشور

کد خبر: ۲۶۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷ 11 August 2012
3 زمين‌لرزه كه بزرگترين آن 6.2 ريشتر بود حدود ساعت 17 امروز شهرستان اهر و ورزقان در استان آذربايجان‌شرقي را لرزاند.

به گزارش ايسنا، اولين زمين لرزه در ساعت 16 و 53 دقيقه و 15 دقيقه با بزرگي 6.2 در مقياس امواج دروني زمين و دو زمين‌لرزه ديگر در ساعت 17 و 4 دقيقه و 34 ثانيه و 17 و 19 دقيقه و 14 ثانيه به ترتيب به بزرگي 6 و 4.7 در مقياس امواج دروني زمين در منطقه ثبت شد.

بنا بر اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران در يك هفته گذشته 5 لرزه و زمين لرزه اين منطقه را لرزانده است.

به گزارش ايسنا، اين منطقه در 35 كيلومتري شهرستان هريس و 510 كيلومتري پايتخت واقع شده است.

اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطق‌زلزله‌زده

قطع برق بيشتر نقاط تبريز


دكتر معصومي، رييس اورژانس كشور از اعزام دو تيم ارزياب به تبريز و اهر خبر داد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ايسنا با بيان اينكه در پي وقوع زلزله 6/2 ريشتري در اهر، ارتباط تلفني با تبريز و اهر قطع شده است، گفت: بر اين اساس يك تيم از اردبيل براي ارزيابي به تبريز اعزام شد.

وي با بيان اينكه ارتباط تلفني با اهر كه كانون زلزله بوده، قطع است، گفت: يك تيم ارزياب از مشكين‌شهر براي ارزيابي منطقه زلزله‌‌زده به اهر اعزام شد.

به گفته وي تاكنون خبري از مصدومان يا كشته‌هاي احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.

برهان، مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز نيز درباره اين حادثه با بيان اينكه هم‌اكنون ترافيك شديدي در اكثر معابر شهر تبريز برقرار است به ايسنا گفت: بيشتر نقاط تبريز با قطعي برق روبرو شده و همين امر اضطراب و استرس شهروندان را رقم زده است.

به گفته مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز، تاكنون آماري در خصوص تعداد مجروحان يا تلفات احتمالي اين حادثه مخابره نشده است.

وارد شدن خسارت به دو روستا در زلزله براساس گزار‌ش‌هاي اوليه

حسين درخشان، مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر نيز از اعزام تيم‌هاي ارزياب اين سازمان به دو روستاي «خرمالو» و «هريف» خبر داد.

وي با بيان اينكه در پي وقوع زلزله 6.2 ريشتري و 6 ريشتري استان آذربايجان‌شرقي در ساعت 16:53 خطوط ارتباطي با اين شهرستان قطع شده است به ايسنا گفت: دو شهرستان «اهر» و «ورزقان» كانون اين زلزله بودند.

وي با بيان اينكه دو روستاي «خرمالو» و «هريف» در اين زلزله آسيب ديده‌اند، گفت: تيم‌هاي ارزياب براي ارزيابي اوليه اين مناطق اعزام شده‌اند.

مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر به ايسنا گفت: تاكنون گزارشي مبني بر خسارات و همچنين تلفات جاني احتمالي گزارش نشده است.

آماده‌باش نيروهاي اورژانس اردبيل

دكتر محمد جعفرزاده، رييس اورژانس اردبيل از اعزام دو تيم ارزياب از اورژانس اين استان به تبريز و اهر خبر داد.

وي به ايسنا گفت: در پي اعلام وقوع اين زلزله در شهرستان اهر مقرر شد دو تيم ارزياب از استان اردبيل به تبريز و اهر اعزام شوند.

جعفرزاده با بيان اينكه دو تيم ارزياب متشكل از هشت كارشناس و تكنيسين كه به همين قصد دوره ديده‌اند، به محل اعزام شده‌اند، خاطرنشان كرد: يكي از تيم‌ها از پايگاه مشكين‌شهر به سمت اهر اعزام شده و تيمي ديگر نيز از پايگاه نيز به سراب و از آنجا به تبريز اعزام خواهد شد.

به گفته رييس اورژانس استان اردبيل، نيروهاي اورژانس در اين استان، به عنوان استان معين هم‌اكنون در حالت آماده‌باش قرار دارند و در صورت نياز امدادرساني به مجروحان حادثه را آغاز خواهند كرد.

رييس اورژانس اردبيل اضافه كرد: تاكنون اخباري مبني بر تعداد مجروحان و تلفات احتمالي حادثه گزارش نشده است.

به گزارش ايسنا، اين زمين‌لرزه در بيشتر شهرهاي استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، زنجان و حتي گيلان نيز احساس شده است.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۷
ارومیه چندین بار لرزید .فقط تبربز را مخابره نکنید
ما ساکن مشکین شهریم ، زمین لزره اول شدت متوسطی داشت دومی کمی خفیف تر بود و آخری حدود 10 ثانیه نفس گیر نشانمان داد که به حادثه ای بندیم ، ظاهرا و خوشبختانه در شهر تلفات جانی نداشته ایم
دیوارها ترک خورده و شیشه های شکسته و بیشتر مردم ترجیح می دهند در کوچه ها و خیابانها بمانند.
امشب خواب راحتی نخواهیم داشت ، امیدوارم هیچ هموطنی عزیزش را از دست نداده باشد و زیان مادی ندیده باشد.
انشالله که برای هموطنای عزیزمون مشکلی پیش نیومده باشه.
ولی واقعا این برای یک کشوری که میخواد انرژی هسته ای بسازه زشت نیست؟؟؟(وي در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ايسنا با بيان اينكه در پي وقوع زلزله 6/2 ريشتري در اهر، ارتباط تلفني با تبريز و اهر قطع شده است.)2.6=قطع تلفن وبرق و آب و....!!!!
خیلی بزرگ بوده!
تابناک خبر رو بزار روی تیتر اصلی مردم شهر های مجاور باید سریع برای کمک بسیج بشن
وقتی این خبر رو شنیدم خیلی ناراحت شدم. امیدوارم دیگه چنین اتفاقی نیفته. یاد یکی از بستگانمون افتادم که توی زلزله بم 300 نفر از خانوادشو از دست داد.
اینجا تبریز
برق اصلا قطع نشد. فقط مخابرات و اون هم موبایلها قطع شدند.
تا حالا 8:42 بعد دو زمین لرزه اولی 11 پس لرزه داشتیم.
الحمد لله
واقعا ما چقدر برای مقابله با سوانح طبیعی آماده ایم.
یه زلزله نسبتا کوچیک که کانونش کیلومتر ها با تبریز فاصله داشته برق و تلفن و ... رو تو تبریز قطع میکنه و ساعت ها پس از حادثه هنوز تو خبرها میاد خبری از خسارات دریافت نشده.حالا حساب کنید خدای نکرده زلزله بزگ باشه و تلفات هم داشته باشه.
از ماست که بر ماست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار