بازدید 24221

تصویری مغایر با قرآن و انجیل از نوح نبی(ع)

کد خبر: ۲۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲ 11 August 2012
فیلم هالیوودی «کشتی نوح» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» که خبر آن از مدت‌ها قبل منتشر شده، حضرت نوح را متفاوت از آنچه در ادیان روایت شده، کاشف شراب تاریخ بشریت معرفی می‌کند!

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تاکنون بارها زندگی پیامبران اولوالعزم در هالیوود به تصویر کشیده شده است، این بار نیز خبرها حاکی از آن است که «دارن آرنوفسکی» کارگردان برنده اسکار فیلم «قوی سیاه» در حال ساخت یک پروژه عظیم سینمایی با موضوع داستان زندگی حضرت نوح (ع) است.

پرداختن به چنین موضوعاتی در عالم سینما حتی برای چندین بار جذابیت‌های خاص خود را دارد ولی آنچه که در تمامی این فیلم‌ها مشترک است، داستان کلی این فیلم‌هاست که روایتی از تاریخ است.

البته به نظر می‌رسد که هالیوود این بار سعی دارد داستان زندگی حضرت نوح را متفاوت از آنچه که در انجیل و قرآن روایت شده، به تصویر بکشد که به این اقدام از منظر خوش‌بینانه برای ایجاد جذابیت بیشتر و از منظری دیگر با هدف تحریف تاریخ و فراتر از آن روایتی دینی، می‌توان نگاه کرد.  
 

«دارن آرنوفسکی» که از سال 2004 در حال نگارش فیلمنامه پروژه سینمایی «کشتی نوح» است، در چند مصاحبه خود به مسئله تفاوت فاحش داستان فیلمش با روایات مذهبی اعتراف کرده و متذکر شده که در این فیلم نوح آن پیرمرد با ریش‌های بلند که کشتی می‌سازد نیست، بلکه او یک زیست‌شناس است.

او در بخشی از مصاحبه‌های خود اذعان داشته است: آنچه که بیش از همه در این پروژه جذاب است، این است که نوح صاحب اولین مزرعه انگور تاریخ بشریت است، او اولین کسی است که شراب می‌خورد و مست می‌کند.

به عقیده «آرنوفسکی»، آنچه که در فیلم او به تصویر کشیده خواهد شد، با آنچه که یکشنبه‌ها در کلاس‌های درس گفته می‌شود، کاملا متفاوت است.

به گزارش فارس، در این فیلم «راسل کرو» در نقش حضرت نوح و «آنتونی هاپکینز» در نقش پدربزرگ 969 ساله حضرت نوح بازی خواهند کرد.

فیلم «کشتی نوح» آرنوفسکی قرار است مارس 2014 در سینماها اکران شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار