بازدید 39045
تحیلگران مدعی شدند

هدف آمریکا در خلیج فارس ایران نیست!

همزمان با بالا گرفتن مباحث درباره برنامه هسته‌ای ایران و تلاش غرب برای متوقف کردن این برنامه، ایالات متحده اقدام به افزایش حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس کرده است. هرچند بهانه آمریکا برای این کار، جلوگیری از هر گونه اقدام احتمالی نظامی از سوی ایران بوده، برخی تحلیلگران دیدگاه دیگری در این باره دارند.
کد خبر: ۲۶۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱ 10 August 2012
همزمان با بالا گرفتن مباحث درباره برنامه هسته‌ای ایران و تلاش غرب برای متوقف کردن این برنامه، ایالات متحده اقدام به افزایش حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس کرده است. هرچند بهانه آمریکا برای این کار، جلوگیری از هر گونه اقدام احتمالی نظامی از سوی ایران بوده، برخی تحلیلگران دیدگاه دیگری در این باره دارند.

به گزارش «تابناک»، در آخرین نمونه از تلاش‌های آمریکا برای افزایش حضور نظامی خود در خلیج‌فارس، این کشور اقدام به ایجاد یک سپر دفاع موشکی در کشورهای عربی همسو با سیاست‌های خود کرده است؛ اما آن گونه که شبکه خبری «راشا تودی» از نگاه برخی تحلیلگران مطرح کرده، هدف آمریکا از این کار، چیز دیگری است.

به گزارش این شبکه، ایالات متحده از ایران به عنوان بهانه‌ای برای پیشبرد سیاست‌های تفوق و سلطه جهانی خود استفاده می‌کند.

آن گونه که «نیویورک تایمز» پیش از این درباره سامانه موشکی نامبرده گزارش داده بود، این سامانه نیازمند آن است که کشورهای حاشیه خلیج فارس، اطلاعات خود را تسهیم کرده و زرادخانه‌های جداگانه موشک‌های رهگیر خود را با یکدیگر هماهنگ کنند تا دربرگیرنده همه آنها باشد.

بنا بر این گزارش، به تازگی واشنگتن فروش سامانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی و آتشبارهای موشکی را به متحدان خود در منطقه، از جمله امارات متحده عربی و قطر افزایش داده است؛ افزون بر این، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا به تازگی گفته است: «ما حتی می‌توانیم کارهایی بیشتر از این را برای دفاع از خلیج فارس از طریق سامانه دفاع موشکی بالستیک انجام دهیم».

با این حال، به نوشته راشا تودی، تحلیلگران مستقل در اینکه این سامانه موشکی پاسخی به تهدید بالقوه ایران باشد، تردید دارند.

در این مطلب همچنین آمده است: «اگر ایران زمانی بخواهد انتقام‌گیری کند، حمله نخواهد کرد. اگر این کشور بخواهد انتقام حمله‌ای را بگیرد، ساده‌ترین و بهترین کار برای انجام آن، بستن تنگه هرمز است. همین کار بر همه دنیا تأثیر خواهد گذاشت.

راشا تودی در ادامه با بیان اینکه این سامانه، بیانگر تلاش دیگری از سوی آمریکا برای کسب تفوق جهانی است، می‌نویسد: آمریکا نوعاً در پی این بوده که پایگاه‌های خود را نه تنها در منطقه، بلکه در سرتاسر جهان برپا کند. این کشور به سازماندهی دوباره نیرو‌هایش به منظور کنترل و سلطه بهتر بر جهان اعتقاد دارد.

بنابراین، جلوه دادن ایران به مثابه یک تهدید، کشورهای عربی را وامی‌دارد با آمریکا همکاری کنند، زیرا آن‌ها برای تأمین امنیت داخلی خود به ایالات متحده وابسته هستند. بیشتر کشورهای منطقه و پایگاه آمریکایی مستقر شده در آن‌ها، برای سلطه جهانی آمریکا و همچنین دستیابی این کشور به نفت منطقه ضروری هستند.

به این ترتیب، به باور تحلیلگران مورد اشاره راشا تودی، استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در خلیج فارس را باید به عنوان قطعه‌ای از یک پازل در نظر گرفت که با هدف کامل کردن سلطه آمریکا بر مناطق گوناگون جهان طراحی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۳
امیدوارم ایران با هوشمندی خود را این مناقشات کنار بکشد در این صورت علاوه بر آشکار شدن اهداف اصلی آمریکا ، فشار بر مردم ایران هم کم بشه
به نظر من آمریکا سعی دارد جلوی وقوع یک جنگ جهانی را که جرقه اش بین ایران واسرائیل زده خواهد شد بگیرد و تمام تمهیداتش در راستای محدود کردن دامنه جنگ احتمالی و جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط است .
روزی که موشکهای نقطه زن ایران جور و پلاس آمریکا رو منهدم کند میفهمند با کی طرف هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
هیچ گاه دشمن را هر چند به ظاهر کوچک باشد خوار فرض نکن.
سیاستهای امریکا همواره سلطه گری وچپاول کردن ملتها بوده و هست.مهم اینه که ما در برابر امریکا و غرب بهترین تصمیمات و بهترین برنامه دفاعی رو داشته باشیم و هوشمندانه عمل کنیم.
فاشيسم در لباس نئوليبرالهای آمريکا ظهور کرده است قربانيان مردم منطقه هستند چرا غرب نياز به بازار کار ارزان دارند تا اقتصاد ورشکسته غرب را نجات دهد. بيچاره اعراب حاشيه خليج فارس هم سر از دست می دهند هم سرمايه حتی شتر ها برايشان نمی ماند.
كسى كه شطرنج باز است تا چند حركت را پيش بينى مى كند؟ولى با لحظه اى كه در ان است بهترين حركت رامى كند مهرها هميشه فداى زمين بازى وبازى گر ميشوند
سلام بر خوانندگان
با توجه به تمام شدن نفت انگلیس و آمریکا در ده سال آینده سلطه آن ها بر خلیج فارس از هم اکنون تدبیری برای تامین انرژی در آینده نزدیک است. اگر چنین نکنند برای تامین نفت مورد نیاز خود و مشتقات آن خسلس به زحمت خواهند افتاد. محمد الله اکبری
تهدیداین پایگاه های آمریکایی درمنطقه دردرجه اول متوجه خود کشورهای مرتجع عربی است. هرکدام ازاین کشورهااگرروزی مانند عراق دوران صدام علیه آمریکا یاغی شود بااستفاده از پایگاه های موشکی مستقر در دیگرکشورهای عربی همسایه موردهدف قرارمیگیردودخلش را می آورند اما اعراب متاسفانه غافلندوآمریکارا دوست می پندارند.
سیاست نزدیکی‌ به روسیه هرگز منافع ایران را تامین نخواهد کرد.... روسیه ایران را مانند سوریه و عراق و لیبی‌ به منزله سرعت گیریهایی برای غرب در نظر می‌گیرد که بدون اینکه مجبور باشد کوچکترین منافع مادی و یا معنوی خرج کند از قبل تضاد آنها با غرب بهترین استفاده را کرده و در سیاست جهانی‌ آاش در رقابت و امتیاز گیری از غرب از آنها استفاده می‌کند و هرگز بابت تخریب و کشتار و خونریزی در این کشورها اشکی نخواهد ریخت مگر اشک تمساح!!!...
قبول، ولی تا وقتی ایران مستقل در قلب این منطقه است تفوق آمریکا بر منطقه کامل نیست، پس باز هم هدف اصلی ایران است
تحلیلش خیلی آبکی وبی محتو وغیر کارشناسی بودبه نظر میرسه تحلیلکر آشنایی با سطوح تحلیل ومسایل آن نداشته است
, این طرح امریکا یک درامد بلند مدت برای ان کشور و بازار کاری مستمر برای اتباع خود در سراسر دنیا با بهترین حقوق و گردش چرخه کارخانجات تسلیحات سازی انان که البته همه اینها از جیب نا مبارک اعراب منطقه تامین میشود خدا برکت بدهد به نفت هر چه گرانتر درامد امریکا بیشتر
تحلیل گر عزیز خودت می گی راشا تودی گفته. این می تونه یکی از دلایل آمریکا برا این گار باشه. به هر حال هرکی دلیلی رو مطرح می کنه که رو منافع خودش اثر میگذاره. ایران هم هم بهتره مواظب باشه بازیچه این گنده لاتای محل نشه(نه شرقی نه غربی).
اگه امریکا بخواد غلط زیادی بکنه باید همین کاری که داره انجام میده رو انجام بده دیگه...هیچ جای این تحلیل نگفت که هدف امریکا ایران نیست میشه برداشت کرد که امریکا علاوه بر ایران هدف دیگه ایی هم داره.
خدا را شكر يكى متوجه اين موضوع شد!
سلام...این تحلیل روسها رو باید بازم با شک و بی اعتمادی پذیرفت...باید گول تحلیل اونها را هم نخوریم و همیشه اماده باشیم..
اگر ما هدف آمریکا از استقرار این همه تجهیزات نظامی در منطقه و خلیج فارس را نادیده بگیریم و بگوییم آمریکا به فکر حمله به ایران نیست دقیقاً مثل کبک عمل کرده ایم که سرشو زیر برف میکنه و فکر میکنه کسی اونو نمیبینه(خودشو به اون راه میزنه)
راهکار:و اعد لهم استطعتم من قوه
با سپاس از تابناک
و البته ما این وسط بازنده هستیم که روز به روز از نفوذمون کم خواهد شد و کشورهای عربی در اقداماتشون بر ضد ما جسورتر خواهند شد- باید یک فکری کرد
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اگر اراده های ایرانیان قوی باشد
انشائ الله اسلام پیروز است
اگر نادان تر از این سران کشورهای حاشیه خلیج پیدا کردید، به ما خبر کنید.
با پول، سرمایه و در اختیار گذاشتن سرزمین خود به دشمن اصلی خود خدمت می کنند و برای اهداف و برنامه های آن تلاش می کنند.
اگر بخواهیم ارتش و قدرت آمریکا و متحدانش رو در نظر بگیریم ایران در مقابله با آن ناتوان است ولی ما توکل به خدا و امدادهای غیبی خدا رو داریم و همچنین مردم غیور انقلابی
آمریکا تلاش میکنه با کمترین هزینه و با تحریم و اینجور مسائل ایران رو ضعیف کنه و آنوقت با کوچکترین حمله نظامی ایران رو تصرف کنه مثل عراق
فقط اتحاد و ایمان به خدا میتونه جلوی آمریکا بایسته
سیاست امریکا درخلیج فارس فروش اسلحه به کشورهای حوزه خلیج فارس است .که انشاالله این سلاحها روزی به دست مسلمانان بیفتند ودمار ازروزگار صهیونیستها دربیاورند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها