بازدید 10306
۹
تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران به مقام سوم بازی‌های المپیك رسید

طلا و نقره فوق سنگين به ايران رسيد

بهداد سلیمی در رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا رسید. سلیمی با به دست‌ آوردن مدال طلا، قوی‌ترین مرد المپیک شد. مدال نقره هم مانند رقابت‌های جهانی پاریس به سجاد انوشیروانی رسید. قهرمان رقابت‌های جهانی پاریس در سال ۲۰۱۱ که بخت نخست طلای المپیک بود، بنا به انتظار، کارش را با وزنه‌های بالا و دیر‌تر از دیگران آغاز کرد و به راحتی قهرمان المپیک شد.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴ 07 August 2012
بهداد سلیمی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس، وزنه ۲۱۴کیلویی را مهار کرد تا رکورد جهان یک کیلوگرم افزایش پیدا کند، برای آغاز رقابت امشب خود با وزنه ۲۰۱ کیلوگرم آغاز کرد که موفق به مهار آن شد.

به گزارش «تابناک»، سلیمی در حرکت دوم، وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد.

بنا بر این گزارش، در حرکات دوضرب، سلیمی که در قهرمانی جهان در حرکات دوضرب ۲۵۰ کیلوگرم را مهار کرده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود، کار خود را در المپیک با وزنه ۲۴۷ کیلویی آغاز کرد. وی در حرکت دوم، وزنه ۲۶۴ را که رکورد جهان و المپیک است انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد و از زدن حرکت سوم خودداری کرد و طلای این وزن را از آن خود نمود.
 
همچنین سجاد انوشیروانی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس با وزنه ۱۹۸ کیلویی به مدال برنز رسیده بود، امشب در المپیک، کار خود را در یک ضرب با مهار این وزنه آغاز کرد.
وی برای حرکت دوم خود از پس مهار ۲۰۴ کیلویی برنیامد اما در بار سوم این وزنه را مهار کرد.
در رقابت‌های دوضرب نیز وی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم در حرکت اول کار را آغاز کرد. سجاد در حرکت دوم، وزنه ۲۴۵ را درخواست کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد.

وی در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ را برگزید که موفق به مهار آن نشد، ولی با مجموع ۴۴۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به راحتی مدال طلای المپیک و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.
سلیمی هم در‌‌ همان حرکت اول به رکورد ۴۵۵ کیلوگرم رسید و طلا گرفت.

گفتنی است بهداد سلیمی در پایان حرکات یک ضرب با رکورد ۲۰۸ به دلیل افزایش وزن نسبت به حریف روسی در رتبه دوم قرار گرفت.

در حرکت یک ضرب، وزنه بردار ملی پوش ۲۳ ساله ایران در حرکت اول خود وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و سپس وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را به سادگی مهار کرد.
قوی‌ترین مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد تا به استقبال حرکات دو ضرب برود.

در حرکت یک ضرب، «روسلان آلبگوف» از روسیه با ثبت رکورد ۲۰۸ کیلوگرم و وزن کمتر نسبت به «بهداد سلیمی» در صدر ایستاد و «سجاد انوشیروانی» دیگر وزنه بردار کشورمان با ۲۰۴ کیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفت.

تیم ملی وزنه برداری مردان ایران با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به مقام سوم مسابقه‌های وزنه برداری مردان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت.

تیم ملی وزنه برداری مردان ایران به مقام سوم بازی‌های المپیک رسید
 
در این پیکار‌ها که در سالن وزنه‌برداری «اکسل» شهر لندن برگزار شد و سه شنبه شب به پایان رسید، تیم ایران با یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز پس از تیم‌های چین و کره شمالی به مقام سوم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت.

تیم چین با دو مدال طلا و دو نقره به مقام قهرمانی رسید و تیم کره شمالی با دو مدال طلا، نایب قهرمان این مسابقه‌ها شد.

تیم لهستان نیز با یک مدال طلا و یک برنز در جای چهارم قرار گرفت.

در این مسابقه‌ها، «کیانوش رستمی» در دسته ۸۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و «نواب نصیر شلال» مدال نقره دسته ۱۰۵ کیلوگرم را از آن خود کرد.

در دسته فوق سنگین نیز «بهداد سلیمی» و «سجاد انوشیروانی» به ترتیب به مدال‌های طلا و نقره دست یافتند تا المپیک لندن، پر مدال آور‌ترین بازی‌های المپیک برای وزنه برداران ایران باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹
ایول ترکوندن.
آفرین و درود بر شیر بچه مازندران
درود برغیرتتان.
دم همه شون گرم من بشخصه احساس غرور میکنم مرسی مرسی
تورو خدا به داد این ورزش برسین ...
دم وزنه بردارا گرم ...
دلم برای حدادی می سوزه .
چقدر اذیتش کردن
چقدر عذابش دادن
حتی یک دهم یک فوتبالیست بهش پول ندادن که بره تو یه تیم و حقوق بگیره و گفتن زیاد می خواد.
اما اون خیلی چیزهارو ثابت کرد.
گل بگیرین در این فوتبالو خداوکیلی برسین به داد ورزشهای دیگه ...
امشب شب رویایی بود واسه ورزش ایران . حیف شد که سهمیه کشتی امون رو سوزوندن اگرنه ما کولاک می کردیم امشب ...
دم همه بچه های المپیکی گرم .
فوتبالیستها باید خجالت بکشن از خودشون ...
ایول
ایول ترکوندن.
فوتبالیستها باید خجالت بکشن از خودشون به اینا میگن با غیرت این فوتبال جمع کنیم فقط با اعصاب مردم بازی میکنن ..................
واقعا دمشون گرم امشب دو تا نقره و دو تا طلا گرفتيم يه طلا يه نقره تو وزنه برداري فوق سنگين و يه طلا تو كشتي با اين كه داور ها يه طلاي كشتيمون رو خوردم و يه نقره تو پرتاپ ديسك و در مجموع از دور وبر 60 كشور مقام يازدهم رو در المپيك 2012 كسب كرديم واقعا دمشون گرم من كه ديگه از فوتبال متنفرم تو كشتي وزنه برداري و پرتاب ديسك مدال ميگبرن پولش ميره تو جيب فوتباليست ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست