بازدید 2593

هدف وزیر از راه‌اندازی بورس ارز مشخص نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی باید مشخص کند که تمرکز بورس ارز بر ارز تک نرخی است یا ارز چند نرخی، اما متاسفانه هنوز هدف وزیر اقتصاد مشخص نیست.
کد خبر: ۲۶۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷ 05 August 2012

ابراهیم نکو راه‌اندازی بورس ارز را نیاز به کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق خواند و اظهار کرد: اگر این بورس به صورت فی‌البداهه راه اندازی شود، به طور قطع ذهنیت‌ها و مشکلات دیگری به وجود می‌آورد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای راه‌اندازی بازار بورس ارز باید کار کارشناسی دقیقی صورت بگیرد تا فردا پشیمانی را در پی نداشته باشد؛ اما امیدواریم که این بورس بتواند تا حدی بازار آشفته ارز را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی یکی از مراجع اصلی است که باید درباره راه‌اندازی بورس ارز اظهار نظر کند، گفت: به نظر می‌رسد که آقای بهمنی و بانک مرکزی نظر مساعدی در رابطه با راه‌اندازی این بورس ندارند.

نکو در توضیح دلایل تمایل نداشتن بانک مرکزی به احداث بورس ارز، یادآور شد: در مجموع با توجه به شرایط پیش آمده برای ارز، این بورس نمی‌تواند بازار ارز را ساماندهی کند، از سوی دیگر باید بدانیم هدف از راه‌اندازی این بورس چیست.

به گفته نماینده مردم رباط کریم در مجلس نهم، وزیر امور اقتصادی و دارایی باید مشخص کند که تمرکز این بورس بر ارز تک نرخی است یا ارز چند نرخی، اما متاسفانه هنوز هدف وزیر اقتصاد مشخص نیست.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، افزود: برای احداث این بورس باید پیش از اجرا یک گروه کارشناسی در این رابطه نظرات خود را بیان کنند و پس از جمع‌بندی تصمیم نهایی درباره بورس ارز گرفته شود.

شمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت از تصویب کلیات راه‌اندازی بورس ارز در جلسه ویژه چهارشنبه شب در بانک مرکزی خبر داده و اعلام کرده است: اگر مانع خاصی پیش نیاید، در ماه جاری معاملات گواهی ارزی در بورس راه می‌افتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست