بازدید 29301

انتقاد بهزیستی از سریال خداحافظ بچه

کد خبر: ۲۶۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵ 31 July 2012
به گزارش مهر سازمان بهزیستی در اطلاعیه ای اعلام کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح، آگاه‌سازی، هدایت افکار عمومی نسبت به واقعیات موجود در جامعه وظیفه مهم رسانه‌هاست و نمایش مباحث خلاف واقع نه تنها گمراهی آحاد جامعه را موجب می‌شود، بلکه صدمات جبران‌ناپذیری به پیکره ساختارهای مورد بحث وارد می‌کند.

اینکه در ماه رمضان محتوای سریال باید معنوی و متناسب با حال و هوای روزهای این ماه مبارک باشد، هیچ تردیدی نیست و حتی لازم است برنامه‌سازان در رسانه ملی سعی کنند با تولیدات خود هرچه بیشتر مخاطبان را با موضوعات دینی و مذهبی آشنا کنند. اما اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح، آگاه‌سازی، هدایت افکار عمومی نسبت به واقعیات موجود در جامعه وظیفه مهم رسانه‌هاست و نمایش مباحث خلاف واقع نه تنها گمراهی آحاد جامعه را موجب می‌شود، بلکه صدمات جبران‌ناپذیری به پیکره ساختارهای مورد بحث وارد می‌کند.

مشکل درست همین‌جا شروع می‌شود که اکثر سریال‌هایی که در ماه مبارک رمضان به نمایش در می‌آید هدف درست و نیت خیر دارند، اما متأسفانه به علت بیان غلط و اشتباه کم‌اثر و گاهی بی‌اثر هستند و حتی در مواردی نتیجه معکوس دارند. سریال «خداحافظ بچه» از ابتدای ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ظاهراً توانسته نسبت به دیگر سریال‌های این ماه مخاطبان بیشتری را جذب کند، دقیقاً مصداق همان مطلب فوق است؛ سریالی با موضوعی به‌روز و هدفی درست، اما بیانی اشتباه.
 
بر این اساس دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی امر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای امور کودکان تحت سرپرستی بر خود لازم می‌داند نسبت به جریاناتی که این مدت در سریال «خداحافظ بچه» مبنی بر فرزندخواندگی اتفاق افتاده است، نکات قابل تأملی را متذکر شود.
 
براساس دستورالعمل تخصصی مراقبت و پرورش کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور، سپردن دائم کودکان به خانواده‌های واجد شرایط به عنوان فرزندخوانده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار و منوط به هماهنگی‌های سازمان بهزیستی، اداره سرپرستی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان پزشکی قانونی، وزارت بهداشت و ... است و مرجع وحدت‌رویه کارشناسان آئین‌نامه اجرایی فرزندخواندگی است که در آن با اشاره به مراحل انجام، شرایط زوجین منقاضی را تشریح کرده است.
 
مطابق فرآیند انجام کار، مسئولان و کارشناسان خانه‌های نوزادان، نونهالان و نوباوگان ضمن ارائه خدمت به کودکان تحت مراقبت صرفاً پس از معرفی کمیته فرزندخواندگی ملزم به راهنمایی زن و شوهر منقاضی برای انتخاب و نهایتاً تحویل کودک هستند و هرگونه فعالیت در زمینه فرزندخواندگی بدون اطلاع کمیته مذکور ممنوع می‌باشد که در این سریال لحاظ نشده و تمامی مراحل متمرکز در شیرخوارگاه بوده است.
 
پس از انجام مصاحبه اولیه با متقاضیان به منظور بررسی اجمالی وضعیت قانونی و اجتماعی متقاضیان مبنی بر فرزندپذیری و در صورت تأیید معرفی به دادگاه برای تشکیل پرونده قضایی و سپس معرفی به مرجع انتظامی جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و سازمان پزشکی قانونی جهت آزمایشات مبنی بر تأیید صحت جسمانی و روانی آنان صورت می‌گیرد؛ در حالی که در سریال «خداحافظ بچه» مصاحبه‌ای که در شیرخوارگاه صورت گرفت شباهتی به مصاحبه اولیه نداشته و صرفاً اخذ اطلاعات در خصوص مراحل فرزندخواندگی از جانب متقاضیان بود.
 
مطابق ماده 62 قانون مجازات اسلامی افرادی که دارای سوء پیشینه کیفری می‌باشند، محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت زمان معینی دارند که تشخیص آن بر عهده اداره تشخیص هویت است نه مددکار و یا مشاور مصاحبه‌کننده.
 
همچنین در شیرخوارگاه‌ها ورود افراد تحت عنوان متقاضی فرزندپذیری، افراد خیر به محل زندگی کودکان ممنوع است. حتی در صورت طی مراحل انجام کار و تأیید صلاحیت‌های تخصصی و اجتماعی اولین دیدار با کودک موردنظر خارج از شیرخوارگاه معمولاً در بخشی مجزا از سایر کودکان صورت می‌پذیرد و حضور افراد مجاز حتی کارشناسان ناظر در شیرخوارگاه به منظور رعایت نکات بهداشتی با پوشش استریل امکان‌پذیر می‌شود.
 
حضور افراد غیر حتی نیروهای داوطلب مستلزم اخذ تأییدیه از حراست سازمان بهزیستی کشور می‌باشد چه رسد به ورود منقاضی که به داشتن سوء پیشینه کیفری مورد تردید قرار دارد.
 
از طرفی اکنون که حدود 87 درصد از کودکان به علت داشتن پدر و مادر و جدپدری غیرقابل واگذاری هستند و مدت توقف کودکان واجد شرایط فرزندخواندگی بسیار محدود می‌باشد، حال چگونه متقاضی فرزندپذیری در سریال موصوف به راحتی وارد شیرخوارگاه شده، تمامی کودکان را مشاهده و به مراقب مربوطه کودک چشم آبی را شناسایی و سفارش می‌دهد.
 
تمامی مراکز مراقبت از کودکان کمتر از 6 سال در سراسر کشور مجهز به دوربین مداربسته می‌باشند در حالی که در سریال مذکور ورود و خروج به شیرخوارگاه بسیار آسان به نمایش گذاشته شده است.
 
با عنایت به موارد فوق بدیهی است که پخش سریال و فیلم‌هایی به ویژه در زمینه مسائل اجتماعی با نگاهی به آینده طراحی شود، بطوری که بتواند ساز و کارهای لازم را در راستای تقویت رفتارهای مثبت و اصلاح فرآیندها را موجب گردد؛ قطعاً سریال‌هایی این چنین که در آن نظرات، سیاست‌ها و اهداف تخصصی و کارشناسی افراد صاحب‌نظر لحاظ نشده باعث تشویش افکار و اذهان عمومی و مخدوش کردن سیاست‌های حاکم را پی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲۴
انتشار یافته: ۸۲
هنوز فرق سریال درام رو با مستند نمی فهمیم. مگه مستنده که باید ریز به ریز ماجرا رو مطابق واقعیت نشون بده؟ مگه اصلا خود ماجرای سریال واقعیه که کل شهر رو به هم ریختن واسه یه بچه؟
مسخره تر و بي محتوا تر از اين سريال نديده بوديم كه ديديم .
سريال هاي ماه رمضان هر سال مزخرف تر از پارسال
واقعا براي افطار چي داره امسال صدا و سيما
هر روز يك شبكه اضافه كردن هنر نيست
هنر كار والا كردنه
بابا بیخیال
حالا نکه اونجایی که میرن مربوط به بهزیستی نیست !
فیلم پس واسه چی میگن، فیلم هندی ندیدید یا امریکایی که یارو میره تو کاخ ریاست جمهوری؟
هدف و حرف سریال چیه شما چی می بینید
پخش اين سريال در ماه سازندگي روحي معنوي واقعا جاي تعجب دارد. اين سريال جز بد اموزي و ترويج تفكر غلط و ضد ديني وسيله هدف را توجيه مي كند هيچ ثمري ندارد .
واقعا سریال مزخرفیه
نمیدونید خانواده هایی که بچه دار نمیشن چقدر از این سریال ناراحت هستن
یک سریال عجیب و غریب
بی محتوا و واقعا حیف پولی که برای ساختش گذاشته شد
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
حداقل فكر نكردند كه اين فيلم 2 ساعته نيست كه تموم بشه 30 شب ميخوان با اعصاب و روان مردم بازي كنند. جدا از زن و شوهرهايي كه بچه دار نميشن خانواده هاي دوطرف هم بايد عذاب بشكن و حتي باعث دعوا بشه. اونم تو بدترين زمان ممكن!
واقعا جاي سريالهاي عطاران خاليه
امسال صدا و سیما اصلا برای ماه رمضان برنامه مناسبی ندارد
این سریال هم کاملا بی ربط به ماه مبارک است و با فیلمنامه ضعیف
کارهایی که این زن و شوهر در سریال می کنند هیچ ادمی که یک خورده عقل داشته باشد نمی کند پشت هم کارهای جاهلانه
بابا فیلمه دیگه !! اه اه . . . .فیلم سازای بدبخت دست رو موضوعی میزارن ، 4 تا نهاد و سازمان گله و شکایت میکنن..
سریال زیبایی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من که لذت می برم!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاد گرفتم انسان باید به هر قیمتی بچه داشته باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا دزدی باشد یا خرید غیر قانونی !!!!!!!!!
به عنوان خانمی که فعلا قادر به بچه دار شدن نیستم و راضی به رضای خدا هستم برای کارگردان نویسنده و عوامل تهیه این سریال متاسفم .
راستی که سریال بی محتوی و گیجی هست !!!بازهم بگ.ویند ماهواره چرا نگاه میکنید !!
هدف از ساخت این سریال چی بوده واقعا. پر کردن وقت ملت در ماه رمضان یا پول درآوردن . اگر بودجه اضافی دارند کارهای بهتری می شود کرد
واقعا حیف نبود برنامه زیبای ماه عسل علیخانی را بدهند دست یک مجری تازه کار بنام علی ضیا. مجری که مناسب قشر نوجوان است و برای ماه رمضان که خانواده ها جمعی این برنامه را نگاه می کنند خوب نیست.
به این آقا یا خانمی که این حرفها رو زده بگید بابا این فیلمه! طرف یه سریال سرگرم کننده ساخته، فیلم مستند که درست نکرده عزیزم!
بو بابا
به چی گیر دادی

فیلم های دنیا خیلی چیزها فرضی است

اگر قرار بود که همه چی واقعی بود که درام ساخته نمیشد
عامو مگر استثنا و تخلف وجود ندارد؟ حالا استثنایک نگهبان یا مدیر اجازه داده ملاقات صورت بگیرد وتخلف کرده حالا شما می فرمایید تخلف وجود ندارد؟!!اینهمه دست به عصا راه رفته اند به کسی بر نخورد حتی حتی به صنف دزدان !!! نظریهاست که باعث رکود فیلمسازی وترقی درسینماوسرسالسازی شده است همین تنگ
حالا در كنار همه اين مطالب، هزاران زوج وجود دارد كه از داشتن بچه محروم هستند اما كدام زوج را مي‌توان يافت كه مانند اين زوج در سريال (به خصوص مانند خانم) اين همه احساسي و بدون منطق عمل كنند و براي داشتن بچه از روش كودك‌ربايي استفاده كنند؟ مثلا شب از ديوار مردم بالا بروند و بچه را بدزدند يا از روش كانگورويي!! براي دزديدن بچه از شيرخوارگاه استفاده كنند يا چند ميليون پول بدهند و بچه‌‌اي را در يك قهوه‌خانه معامله كنند بدون اينكه از سلامت جسمي و رواني بچه اطلاعي داشته باشند؟
به هر حال يك سريال تلويزيوني بايد به واقعيات نزديك باشد مگر اينكه سريال مورد نظر تخيلي باشد.
سريال بسيار سطح پايين كه درهر قسمت اگر دقت شود فقط روش سرقت را اموزش ميدهد و به هيچ عنوان نكته اموزنده اي ندارد
فیلم خیلی پر محتوا و پر مغزی هست!!!!
آقا تو رو خدا نه سریال بسازید نه فیلم ! 80 درصدشون که در پیته یه چیزی معمولی هم که ساخته میشه به یه سری بر میخوره ! یه بار نیرو انتظامی ناراحت میشه یه بار بهزیستی یه بار آموزش پرورش ... آقا چه کاریه اصلا نسازید که به کسی بر نخوره !!!!!
با سلام. این سریال از نظر فیلمنامه بسیار بسیار ضعیفف بوده و به نظر من نباید از صدا و سیما پخش میشد....مد شده که بودجه میگیرند و بازیگر معروف می آورند و بی هدف اقدام به ساخت سریال سفارشی میکنند.
با پخش این گونه سریالهای مزخرف که فقط باعث فرار بیننده از تلوزیون و روی آوردن به شبکه های ماهواره ای میگردد هیچ نتیجه ای ندارد
یه بار شد در مورد یه قشر فیلم بسازن اینها اعتراض نکنن
کمی جنبه رو بالا ببریم
حق با شماست بهزیستی عزیز ، ما از حسن نیت و مراقبت خوب شما از فرزندان بی سرپرست این مرز و بوم سپاسگزاریم .
شاید به دلیل فشردگی و زمان کم ساخت سریال های مناسبتی است که فرصت تحقیقات کامل و تصویر برداری تمام مراحل اداری میسر نیست .
بابا جان اينقدر سخت نگير فيلمه ديگه بصورت كلي مطلبي را عنوان كرده مقداري هم چاشني طنز به سريال افزوده شده هنوز تا اخر سريال ونتيجه نهايي خيلي مونده
با سلام بنده سالها بچه دار نمی شدم اما قوانین بهزیستی حقیر را از قبول سر÷رستی بچه های بهزیستی می ترساند . اینکه بایستی یک سوم هستی خویش را به ÷ای بچه ای می گذاشتم که معلوم نبود رفتارش در اینده چه خواهد بود . در حالی که به خانواده ها در کشور های ارو÷ایی حقوق تعلق می گیرد باببت قبول سر÷رستی !!!!الان که دو بچه دارم هنوز هم مایلم سر÷رستی یک یا دو کودک را بعهده بگیرم البته نه بر اساس طرح کمیته امداد فقط با نشان دادن یک عکس !
ما فکر می کردیم بهزیستی به اصل ماجرا که در این سریال نادیده گرفته شده که ان اموزش صبر و بردباری و خواست خداوند متعال بودن را و چگونگی برخورد مادران و پدران نابارور نسبت به این مشکل که باید در سریال لحاظ میشد که متاسفانه خیلی کم رنگ دیده شده اعتراض میکد
خیلی هم سریال قشنگیه، دور از واقعیت هست ولی برا قشنگ بودن که لازم نیست واقعی باشه.
این سریال شبکه سه برای ماه رمضان بود نه مستند بهزیستی .اگه اونها میخوان کارشون رو به مردم نشون بدن بهتره هزینه کنن یه مستند بسازن .لزومی نداره توی یه سریال همه ی مراحل یه کار رو موبه مو ودرست نشون بدن.اصلا انتقاد بجایی نبود .
این طور که در بالا گفته شده شیرخوارگاه در واقع مثل یک پادگان است و بچه ها بالکل از دنیا و اجتماع بریده اند.
با این حال در باره سریال مذکور بهتر بود اسمش را میگذاشتند "چطور برویم دزدی" و یا "راه و روشهای بچه دزدی!!"
کاملا مزخرف و نا امید کننده است
اين سريال آبروي تمام زوجين نازارو برده
یعنی برای تهیه این سریال یکبار هم به سازمان بهزیستی مراجعه نکرده اند؟؟؟؟؟
سریال بیخود تر از این ساخته نشو انوقت میخوان مردمرماهواره نگاه نکن
soal injast in film ke dar chirkhargah Amene filmbardari shode (tebge titrag) chetor an moge masoli filmname ra nakhand.
Albate in zoj sabet kardand ke be adame sabege dar hag darand bache nadahand. hadeagal izoge in film.
خوشبختانه راههای مختلف خلاف را بلد نبودیم که این سریال در این زمینه آموزش عمومی لازم را به همگان می دهد !!!! به نظر من خیلی از سریال های بی محتوای ماهواره ای از این سریال کمتر مخرب اذهان نوجوانان و جوانان است
دیگه خیلی ها فهمیدن با هر سریال آبکی میشه توجه عامه مردم رو جلب کرد و دیگه زحمت کشیدن برای فیلم هنری لازم نیست برای خودمون و صدا و سیما متاسفم
بابا فیلمه دیگه ...... میخواین اصلا فیلم و سریال ساخته نشه
من بعنوان یه ایرانی...
دارم تو ماه مبارک رمضات فیلمی رو هر شب از تلویزیون میبینم که نه محتوا داره نه آموزش اجتماعی و فرهنگی و نه بعنوان یه فیلم وقت آدم رو پر میکنه....هیچی...
اما یه موضوع مهم اینه که 8 شبه ما کلا شاهد اجرای انواع و اقسام دزدی... کلاه برداری و سرقت بچه... هستیم
واقعا این پتانسیل صدا و سیمای این کشوره...
آقا ماشالله رو هر سال نشون بدین بخدا بهتر از این فیلمهای بی محتوا و چرنده...
بطور کلی در این سریال خیلی اغراق شده است !!
واقعا دست مریزاد
والا من تور ذهنیم همینی بود که تو این سریال درپیت دیدم!
ای بابا فیلمه دیگه شما هم جدیش گرفتید!
یه فیلمنامه نویس که علامه دهر نیست همه ی بخشنامه های شما را بداند.
البته فیلم هم اصلا جذاب نیست
دعلت مخاطب زیادتر این سریال صرفا زمان پخش مناسب ان است وگرنه هیچ نکته مثبتی ندارد
بابا سخت نگیرید همه میدونن که تو سریال این جوری نشون دادن و فرآینده گرفتن بچه خیلی طولانی تر از این حرفاست. حساس نشید!
اصلا به فرض که یه آدم ساده ای باور کرد و رفت بچه بگیره خب میبینه که شرایط اونی نیست که تو سریال بود اون وقت اعتراض می کنه که چرا تو سریال اون جوری بود؟! واقعا این کارو می کنه؟
اصلا مگه تو سریال ها و فیلم های ایرانی شرایط و حس و حال ادارات و بانک ها و بیمارستان ها و کلانتری ها همونی که در جامعه به صورت واقعی در جریانه؟ واقعا کلانتری های ما همونین که تو سریال ها هستن؟ دکترهای بیمارستان ها همون دکترهای واقعی تو جامعه هستن؟ نه!!!
پس کلا سخت نگیرید!
بد آموزی ، ترویج دروغ گوئی ، حمایت تماشاگر از سرقت و فعل مجرمانه و....از دیگر امور ناصواب این سریال سخیف است البته از امشب که شاهنامه مورد تفقد واقع شد قدری سریال جذاب گردید و از نوآوری حکایت داشت
موافقم
واقعا موقع دیدن این سریال اعصاب آدم خوردمیشه!آخه کدوم آدم عاقلی این راههای عجیب وغریب برای بچه دارشدن بسرش میزنه!اگه طنزبود بازیک چیزی...
کلا فیلم چرتیه
درست در زمانی که بیشترین تعداد بیننده پایس تلویزیون هستند و رسانه ملی از این فرصت ناب و طلایی میتواند با نشان دادن فیلم های پر محتوا و جذاب اقدام به فرهنگ سازی در جهت مثبت نماید و مفهیم عمیقی مانند سرمایه اجتماعی,نوع دوستی , تولید ملی استفاده از تولید داخلی بجای خرید کالا خارجی, احترام به والدین و خلاصه صدها مطالب ارزشی را بیاموزد فیلمی را نشان میدهد که تبلیغ دزدی دروغ خیانت از بین بردن قبح ماشین دزدی و ارزشهای ضد اجتماعی را نشان میدهد و تبلیغ میکند.
آیا این موضوع واقعا اتفاقی و در نتیجه سهل انگاری است>؟؟؟
واقعا یکی از آبکی ترین سریالهایی که تا بحال دیدم همین سریال بوده، که از هزار جهت میشه بهش ایراد گرفت
بابا فیلمه اسمش با خودشه
یه بار شد در مورد یه قشر فیلم بسازن اینها اعتراض نکنن
کمی جنبه رو بالا ببریم
انصافا سریال بی محتوا و غیر واقعی است. جذب مخاطبش هم به دلیل آنست که بلافاصله بعد از افطار نمایش داده می شود.
برای صدا و سیما هم بسیار متاسفم که در اکثر سریالهایش «دروغگویی» را به صورت امری بسیار عادی و توجیه پذیر نشان می دهد(حتی توسط شخصیتهای مثبت سریال)
hala khodetoon ra inghadr narahat nakonid.filmeh
واقعا سریال مزخرفیه حیف وقت ملت
واقعا فضای جامعه ما بازه!! هر فیلمی بسازن به یه قشر بر میخوره!!
خب حالا یعنی که چی
با با جان این یک فیلم ( سریال )است نه یک مستند . بدبخت صداوسیما هر فیلم یاسریالی بسازد یک عده ای با آن مخالفت میکنند ایکاش آستانه تحملمان کمی بالاتر برود.
فرمايش كاملا منطقي و صحيح بود. نبايد بخاطر جذب مخاطب هرچه در ذهن تهيه كنندگان نقش ميبندد وارد نمايش و فيلمبرداري گردد
خداييش اين فيلم خدا حافظ بچه خيلي بده .
از موضوعش بگيريد تا چكمه هاي اون زنه .
بابا شور دزدی رو دراووردن. اوون خانم که زود زود نقشه های دزدی میکشه نمیتونه نام مقدس مادر را برای خودش بزاره
بابا مثل اینکه اینا تا حالا فیلم ندیدن ها!!!!
بابا فيلم ساخته اخـــــــــــبار كه نيستش!
اين فيلم خيلي خوش ساخته داستان هم معقولانست
vaghean baraie seda va sima ba in tolidat moteasefam .
از رسانه ملی انتظار بیهوده دارید
قرار نیست سطح آگاهی مردم را بالا ببرند فقط سرگرم کنند کافیه
مثلا در موضوعات پلیسی تقریبا در هیچیک از سریالها و فیلمها شرایط قانونی دادرسی و بازداشت و دادگاه با واقعیت و قوانین همخوانی نداره
اصلا بازداشتیهای جنایی و آگاهی قانونا تا تکمیل پرونده ملاقات ممنوع هستن تازه درصورت اجازه ملاقات فقط بستگان درجه اول مجاز میشن
درحالیکه توی سریالهای رسانه دوست و دشمن و بقال و چقال هروقت بخوان میرن محبس آگاهی و با متهم به قتل و قاچاق ساعتها ملاقات خصوصی دارند!
یا در موضوعات پزشکی و بیمارستانی
یا کشاورزی و اقتصادی و صنعتی همین غیر واقعی بودن بیداد میکنه
یک جورایی تم فیلمهای هندی ایرانیزه شده تا فقط سرگرمی باشه و بس!
این سریال اونقدر ضعیفه که حتی به درد وقت پر کردن هم نمی خوره
جناب بهزیستی اول اینقدر به سریال ها گیر ندهید نمیدونم چرا باب شده هر سریالی که به یک شغلی ورود میکنه سریع داد اون قشر در میاد.ثانیا اگه دقت کرده باشید این زوج جوان برای دریافت کودک به بهزیستی رفتند اما به علت سوء پیشینه نتونستند فرزند دریافت کنند
واقعاً باید به حال سازندگان این سریال مزخرف گریست....
واقعا سریال بی معنی و مفهومیه و خیلی برای وقتم حسرت خوردم تا حالا فکر می کردم هر چی بگذره سریاله بهتر میشه ولی واقعا حیف از وقتی که برای همچین سریالی صرف بشه.
متاسفانه از نظر داستان و کارگردانی به این سریال باید نمره صفر داد،
اين سريال در اين ماه مبارك قرار است هرشب يك شيوه دزدي و خلافكاري را به مردمي كه تازه افطار كرده اند آموزش دهد. اينهم از كرامات صدا و سيماي جمهوري اسلامي است كه بجاي سريالهاي داراي بارمعنوي به اينگونه سريالها گرايش پيدا كرده است.
درست مثل فیلم هندیها شدن سریالهای صدا و سیما تمام ارگانها و ادارات را غیر واقعی و مسخره به تصویر میکشه مخصوصا بیمارستانها و کارکنان و پزشکان را خیلی مسخره و غیر واقعی نشان میدهند. و کسی هم نیست که رسیدگی کنه !! یعنی صد رحمت به فیلم هندی
گذشته از مطالب مطرح شده بهزیستی باید درمورد کسانی که بچه دار نمیشوند هم بیشتر مطالعه می شد تا خدای نکرده اهانت به کسی نشود پخش این سریال باعث شده که خانواده هایی که مشکل نازائی دارند در این شبها با اقوام خود کمتر رفت و آمد داشته باشندچون بعضی از افراد به خود اجازه می دهند که در مورد سرقت بچه از این افراد سئوال کنند که آیا شما به این فکر افتاده اید . کسانی که بچه ندارند اینقدر از اطرافیان خود می کشند که شما دیگر نباید هیزم زیر آتش میریختید .
سريالي كه هيچ معني ندارد-البته بجزياددادن روشهاي دزدي -قفل بازكردن
سریال بی معنائی است
کاملا روشن است که این سریال بدون مشاوره با متخصصین مجرب جامعه شناسی و جرم شناسی تهیه شده است و بی شک تاثیرات نابهنجاری در رفتار مجرمان با ساقه خواهد داشت. پرداختن به چنین موضوعاتی آنقدر حساس و پیچیده است که حتما" می بایست تحقیقات میدانی و علمی فراوانی برای تک تک جملات بکار رفته در دیالوگها و چالش های فیلم انجام شود تا فیلم همواره پیام مثبت به بیننده ارائه دهد در صورتی که این سناریو پیام هایی منفی را القا می کند که حتی باز گو کردن آنها در اینجا هم درست نیست و همان بهتر که فقط یک بار از سیما پخش گردد.
از نظر اخلاقی هم کارهای خلاف را آموزش می ده بخصوص وقتی داره از کارت ملی و . .. برای بازکردن درها استفاده می کنه!!!
سریال بسیار ضعیفیه
اين سريال بسيار ضعيف و بي مهتوا بوده و سرتاسر آن استرس است.
هرچيزي اعم از دزدي ماشين ، دعوا ، بچه دزدي، ورود به حريم شخصي افراد و ... را به كساني كه بلد نيستند هم آموزش ميدهد.
در ضمن آنقدر مسائل آن غير كارشناسي است كه فرزند چهار ساله من از آن ايراد مي گيرد. از صدا و سيماي محترم خواهشمنديم سريعتر پخش آن را متوقف و بجاي آن كارتون پت و مت و يا لولك و بولك را پخش نمايد.
سريال مزخرفي است هر چه زودتر پخش ان را قطع گنيد
متاسفم برای خودم که در جامعه ای زندگی می کنم که حتی برای سرگرمی مردم و اتحراف اذهان تن به ساختن این نمونه از سریالها می زنند به نظر من سریالهای طنز هم باید با معنا باشد اگر توجهی به خنده بازار کنید متوجه می شوید که چقد مضحک و بی معنی حاضر می شوند و ما فقط به بی مزگی افراد لبخند می زنیم واقعا صدا وسیمای ما به کجا رسیده است و نظارت چه شده است .خدا به بچه های ما رحم کند که در این جامعه باید پرورش پیدا کنند زیرا آنها مفسران خوبی هستن و ما جوابگویی ..........شاید بهتر باشد کانالهای مهواره ای را که مناسبتر است را شما گلچین کنید و اینقد سرمایه جامعه را هدر ندهید
نمیدانم چرا این متخصصین زنان و نازایی به این سریالها و برنامه ها اینقدر بی توجهی می کنند چون این سرتا پا غیر واقعیه چون برای همچین مشکلات در رابطه با بچه دار نشدن چندین راه درمان وجود داره که با انتخاب زوجین انجام می گیره این برنامه سازها فقط سریع این بودجه ای ماه رمضان را سرو تهشو هم میارن و بدون هیچگونه مشاوره و کارشناسی برنامه میسازن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل