بازدید 17531

حذف یارانه نقدی پردرآمدها کلید می خورد

کد خبر: ۲۶۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵ 30 July 2012
مهر نوشت:

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در جلسه دولت و مجلس گفت: فرزین با تاکید بر تلاش دولت بر اجرای سریع‌تر فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد که در این مرحله دولت قصد دارد از محل اعتبارات حذف یارانه اقشار پر در آمد بعضی برنامه های دولت را که به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی نشده اجرایی کند.

مصطفی افضلی فرد  با اشاره به ضیافت افطار یکشنبه شب رئیس جمهور که با دعوت از نمایندگان مجلس برگزار شد ، اظهار داشت: در جلسه ضیافت افطار ریاست جمهوری، فرزین رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در خصوص اهداف عمده هدفمندی یارانه ها، چالش ها و برنامه های پیش روی طرح تحول اقتصادی توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد که بسیار خوب بود ، هر چند بعضی از موارد آن را نمی توان رسانه ای کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در این جلسه با تاکید بر تلاش دولت بر اجرای سریع‌تر فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد که در این مرحله دولت قصد دارد از محل اعتبارات حذف یارانه اقشار پر در آمد بعضی برنامه های دولت را که به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی نشده اجرایی کند.

 وی افزود: فرزین در این جلسه زمان دقیقی را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تعیین نکرد اما اعلام کرد که دولت تلاش می کند فاز دوم هدفمندی را هر چه سریع تر اجرایی کند.

 سخنگوی کمیسیون اصل نود در خصوص اظهارات وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گفت: وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به مشکلات بخش مسکن در خصوص اثرات این بخش در اشتغال و ازدواج و زیر ساخت های مسکن مهر توضیحاتی را ارائه داد.

 افضلی فرد با اشاره به سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم دست یابی به تحلیل مشترک در زمینه مسائل اقتصادی و مهار تورم و گرانی  و اجرای جدی آن تاکید کرد.

 نماینده مردم اردبیل اظهار داشت: لاریجانی در این جلسه اعلام کرد مجلس شورای اسلامی آمادگی  بررسی اصلاحیه لایحه بودجه 91 و بررسی خلا های قانونی که مانع حل مشکلات گرانی و تورم هستند را دارد.

 وی در خصوص مهمترین بخش های سخنرانی رئیس جمهور در این جلسه گفت: احمدی نژاد نیز با استقبال از سخنان رئیس مجلس بر لزوم برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس تاکید کرد و در عین حال اعلام کرد متولی اجرای تصمیمات تنها دولت است.

 افضلی فرد ادامه داد: رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تقلیل هزینه های زائد اعلام کرد دولت و مجلس برای کاهش هزینه های زائد باید از خود شروع کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۷
خواهشا اول خوب بشینند کارشناسی کنند که معیار انتخاب پردرآمد از کم درآمد چیه.من مستاجرم با حقوق معمولی و آن اس ام اس کذایی را دریافت کردم.فقط میخوان اجرا کنند تا اینکه وقت برای تحقیق و بررسی بیشتر بگذارند.خدا به دادمان برسد.
اگر یارانه است و اگر از محل درامدهای ملی است باید برای همه باشد هم آن فرد ثروتمند متمول (که واقعا نیست) و هم من و شما که منتظر حقوق هر ماه مان هستیم تا زندگی ماه بعد را پیش ببریم.
کاش فقط پردرامدها باشن.که البته با حذف همونا هم مخالفم.گناه که نکردن عقلشون اقتصادی کارکرده.ضمنا اگه حقی این وسط پایمال بشه چه کسی پاسخگوست؟
هر ایرانی حق داره این پول رو بگیره-اگه خودش نخواست حسابش جداست-مثلا به کارمندهای دولت 100 هزارتومان کالا میدند به کارگرها نمیدند-
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
درعوض به کارگرها 3برابرحقوق عیدی میدن ولی به کارمندان حداکثر 350000توما!!!!
اگر یارانه حق ماست ما به هیچ عنوان راضی نیستم به کسی دیگر واگذار کنند. حلال نیست
مثل یارانه نان برای بعضی کارمنداوبازنشسته ها قطع نشه به دولتیها بگید خداوکیلی اگر آماری ازپردرآمدها ندارید برای کسی راحذف نکنید
همه ايراني ها از منابع و ثروت مملكت به يك اندازه سهم دارندٍپول دار ترين ايراني هم بايد يارانه را به همان اندازه فقير ترين فرد در يافت نمايد و اگر خودش خواست و صلاح دانست در راه خير هزينه كندٍ نه دولت به زور اين حق انتخاب را از او بگيرد
با سلام
من این پیامک (انصراف از دریافت یارانه) را دریافت کردم و به صاحبخانه و بعضی از اقوامم آن را نشان دادم، خداوکیلی همه تعجب کردند به خاطر اینکه من وضع اقتصادیم از همه اونها بدتره. به خدا قسم این عدالت نیست که یارانه من مستاجر با درآمد زیر خط فقر را قطع کنند و به شخص دیگری بدهند.
اول خوب بررسی کنید مقدار داراییها و بدهیهای افراد را بعد حذفکنید نکند مثلا داشتن یک ماشین سوزوکی که بصورت اقساطی و سهمیه بنیاد شهید خرید شده است برای شما ملاک باشد و فرد خریدار با تمام توان شبانه روز کارکند و اقساط بدهد و بعد وی پول دار شناخته شود
سلام عليكم نظر من اين هست كه چرا بايد يارانه پر در امدها هذف شود ايا من كه هزينه برق مصرفي منزل ١٢٠٠٠ تومان مي امده حالا شده ١٣٧٠٠٠تومان يا ما در خانواده وشركت چندين خودرو و كاميون داريم هزينه بنزين گازوييل ليتر چند بود حالا خودتان مي فهميد من كه شركت توليدي دارم دنبال مشتري هستم واگذار كنم چرا مرغ گران شد من خودم ششن سالن مرغداريم تعطيل هست جوجه گرانتر مي خرم دتنه مرغ و پول برق ايا كسي هست بيايد از نزديك به درد توليد برسد ما بيشتر از هر كس داريم زيان مي بريم
هر ایرانی حق داره این پول رو بگیره-اگه خودش نخواست حسابش جداست
باسلام سوال بنده این است ، خودم کارمند یک شرکت تولیدی وابسته به وزارت نیرو وخانومم نیز کارمند دولت است حقوق این دو قشر هم مشخص وقبل از دریافت حقوق ماهیانه بیمه ومالیات آنها کسر وپرداخت می شود آیا با این حقوق جزو پر درآمد ها هستیم وای به حال کم دارآمدها .....
كسي كه شعورش خوب كار بكنه وزحمت بكشه بايد از نعمات مملكتش محروم باشه ولي كسي كه از روي تنبلي كار نمي كنه و خودش رو خانه نشين كرده بايد حق تلاشگران اقتصادي رو دو لپي بخوره.
سالهای سال این یارانه به هر ایرانی در قالب کالا برگ و یارانه بنزین و انرژی ارزان قیمت داده می شد. گفتند به عدالت نیست و کسانی که خودرو دارند و مصرف بیشتری دارند از یارانه بیشتری بهره مند می شوند و از طرفی سیستم توزیع کالا هزینه بر و اصولا بدون مشکل نیست و بهتر است بی دردسر این یارانه به صورت نقدی پرداخت و کالا و خدمات هم به نرخ واقعی در اختیار مردم قرار گیرد.صرفنظر از اینکه قبل از این هم افراد متمول بعضا در پی دریافت اجناس کالا برگی نبودند و کوپن های تاریخ گذشته در دستشان زیاد بود و امروز هم داوطلبانه از ذریافت آن خودداری می کنند. واما راجع به ذیگرانی که حاضر به گذشت از حق خود نیستند و امروز کالا و خدمات را با قیمت واقعی و بدون یارانه دریافت می کنند . حق نیست که با این تورم و گرانی از دریافت یارانه محروم شوند. و اما اجرای فاز دوم و هر اقدامی که منجر به تورم بیشتر شود صلاح نیست. و اضافه کردن مبلغ یارانه حتی به افراد کم در آمد درست نیست و بهتر است این پول در راه ایجاد کارگاههای تولیدی و اشتغال و ازدواج جوانان صرف شود.
دولت باید یارانه خانواده هایی را که هردو کارمند دولت هستند و از نظر معیشتی ومسکن مشکلی ندارد،قطع کند.من افرادی از فامیل را میشاسم که هردو حقوق بگیرند و حتی خانواده هایی که خود از منازل انچنانی سازمانی استفاده میکنند و دو خونه و حتی سه تا خونه اجاره داده اند .
واقعاً اگر معیار پردرآمد برای برگزیدگان ارسال آن اس ام اس بوده ، یکی رو که من میشناسم و از دریافت کنندگان اس ام اس است ، بنده خدا تو این وضعیت اقتصاد از کاربیکار شده والان مجبور شده خانه اش هم بفروشه ویکجا کرایه کنه وبا ماشینش مسافرکشی کنه ، حالا وای به اونوقت که یارانش هم قطع بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان