بازدید 19690
۵

تصاویر: خانه عامری‌های کاشان

این خانه که در شهر باستانی کاشان قرار گرفته در دوره زندیه ساخته شده و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد، گسترش یافته و بازسازی شده است.
کد خبر: ۲۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰ 29 July 2012
این خانه که در شهر باستانی کاشان قرار گرفته در دوره زندیه ساخته شده و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد، گسترش یافته و بازسازی شده است. پیکر این عمارت منحصر به فرد که در نوع خود از نظر وسعت کم نظیر است، با هنر ناب ایرانی از کنده‌کاری و معرق گرفته تا آینه کاری در بخش‌های گوناگون، به ویژه طاق بلندش، جلوه‌ای زیبا و به یاد ماندنی خلق کرده است.

خوشبختانه با کمک و یاری اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان و همچنین مشارکت بخش خصوصی در دستور بازسازی فوری، با صرف هزینه کلان قرار گرفته تا به زودی میزبان گردشگران بافرهنگ داخلی و بین‌المللی قرار گیرد، چرا که گمان می‌رود، اگر با تأمین بودجه کافی و سرعت کنونی، بازسازی آن تکمیل شود، به اقامتگاهی استثنایی در کنار دیگر اقامتگاه‌های زیبای این شهر مبدل شود.

به امید توجه بیشتر و مستمر متولیان میراث فرهنگی کشومان.

شایان ذکر است، کادربندی نامناسب برای تهیه تصاویر بیشتر و کامل‌تر به دلیل نرده‌کشی و داربست موجود برای بازسازی بنا بوده؛ بنابراین، دسترسی به دیگر بخش‌های عمارت برای تهیه تصاویر مناسبتر غیر ممکن بود.

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.


عکس: علی علیزاده
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۵
معمارهای امروز هم ادعای معمار بودن دارن.
زیبا بود ممنون
چه صفا و آرامشي
ممنونم..خیلی قشنگ بود.ممنونار توجهتان به شهر های تاریخی
خیلی عالی بود دم معمارش گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست