بازدید 35436
«نیویورک تایمز» فاش کرد:

نخستین مخالفت آمریکا با مخالفان بشار اسد

با ادامه ناآرامی‌ها در سوریه، آمریکا نیز برای نخستین بار، نگرانی خود را از ترکیب و نوع فعالیت گروه‌های مخالف بشار اسد ابراز داشته است؛ این شاید نخستین حرکت آمریکا برای تغییر راهبردش در سوریه تلقی شود.
کد خبر: ۲۶۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹ 25 July 2012
با ادامه ناآرامی‌ها در سوریه و تشدید اقدامات گروه‌های مسلح علیه دولت بشار اسد، نگرانی‌ها از افزایش نقش گروه‌های تروریستی افراطی در این کشور شدت گرفته است. با این حال، این بار این دغدغه‌ها صرفاً معطوف به دولت سوریه نیست و بیش از همه، آمریکا را نسبت به چشم‌انداز رخدادهای سوریه نگران کرده است.

به گزارش «تابناک»، با افزایش ناآرامی‌ها در سوریه، این نگرانی فزاینده در میان مقامات آمریکایی پدید آمده که گروه «القاعده» می‌خواهد با تغییر ماهیت اعتراضات، آن را به سمت خشونت هر چه بیشتر بکشاند؛ انجام حملات انتحاری علیه دولت، بخشی از اقدامات این گروه به شمار می‌رود.

روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن انتشار این خبر نوشته است، افزایش فعالیت‌های القاعده، به یک منبع جدی نگرانی مقامات امنیتی آمریکا تبدیل شده و در عین حال، دولت همسایه سوریه (عراق) را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، هرچند رهبران گروه‌های سیاسی و نظامی مخالف بشار اسد، نقش‌آفرینی القاعده در کشمکش‌های سوریه را رد می‌کنند، القاعده موجب تغییر ماهیت منازعات در سوریه شده و سلاحی را که در استفاده از آن مهارت دارد (حملات انتحاری) علیه دولت اسد نیز به کار بسته است.

نیویورک تایمز می‌افزاید، شواهد در رابطه با اینکه سوریه در حال تبدیل شدن به پایگاهی برای افراط‌گرایان سنی مذهب است، افزایش یافته است؛ از جمله این افراط‌گرایان می‌توان به آنهایی اشاره کرد که زیر پرچم القاعده فعالیت می‌کنند.

در همین زمینه، مؤسسه مطالعات جنگ گزارش داده است که از ماه دسامبر ۲۰۱۱ تاکنون، دست‌کم ۳۵ بمب‌گذاری خودرو و ده حمله انتحاری تأیید شده در سوریه رخ داده که «جبهه نصرت» القاعده، مسئولیت چهار تای آنها را بر عهده گرفته است.

به این ترتیب،‌‌ همان گونه که مقامات سوری و همچنین بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی از مدت‌ها پیش به آن اشاره می‌کردند، افزایش ناآرامی‌ها در سوریه، تنها به نفع گروه‌های افراط‌گرا عمل کرده و موجب تقویت بیش از پیش آنها و گسترش حوزه ‌کاری‌شان شده است.

بنابراین، هرچند آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در آغاز کار، حمایت جدی خود را متوجه گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد کرده بودند، اکنون این نگرانی در میان آنها پدید آمده که در صورت تداوم وضع کنونی و سقوط احتمالی بشار اسد، دولت بعدی نه تنها با آنان همسو نخواهد بود، بلکه عملاً یکی از جدی‌ترین تهدیدات را متوجه منافع آنها در خاورمیانه خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۶
آمریکا داره خودشو آماده تغییر موضع در مورد تحولات سوریه میکنه
مارا به رخت وچوب شبانی فریفته اند
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
ورود گروه هائی مثل القاعده در سوریه فقط نتیجه اصرار بشار اسد در ماندن سر قدرت بود واگر مثل همنوعان خود در دیگر کشورهای عربی زودتر کنار می رفت حالا وضع سوریه مثل مصر و تونس آرام با حکومت مردمی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
وقتی اکثریت مردم سوریه طرفدار اسد هستند چه دلیلی داره به از ترس چند هزار تروریست از قدرت کنار بره این سلفی ها و تروریست ها هنوز به قدرت نرسیده دارن علوی ها رو تو خونه هاشون قتل عام میکنن وای به حال اینکه به قدرت برسن.
مثل اینکه خواب تشریف دارید. الان دیگه خواجه حافظ شیرازی هم فهمیده القاعده و دیگر گروه های تروریستی و وهابیون ساخته دست آمریکا و مجری سیاست های اون هستند و برای هر عملیاتشون از آمریکا دستور و امکانات میگیرن. شاهدش اینه که بیشترین ضرر رو به کشورهای اسلامی زدن و همه کاراشون به نفع آمریکا و اسرائیله.
به نظر بشار موندنی نه..!
گروه القائده مگه چیست بجز شاخه ای از مزدوران سیا؟ القائده درست مثل بلک واتر است اما با ماسک اسلامی برای فریب مردم خاورمیانه و مسلمان ها. کارهایی که القائده می کند دقیقا سفارش خود سیا هستند که در منطقه به اجرا در میایند.
غلط کردن این ملعونها خودشون اینها رو حمایت و پشتیبانی میکنند و حالا برای تبرئه خودش این بازیها رو در میارن ! تمام این جنایات تو سوریه بوسیله امریکائیها هدایت میشه .
شاید هدف اصلی اونها همین باشه که دولتهای بظاهر دشمن سر کار بیان و در نهایت اونها از آب گل آلود شده ماهی بزرگ خودشون رو سید کنند.
تعجب از شما است که هنوز شیطان بزرگ را نشناختید.
با بودن القاعده در سوریه، با یک تیر دو هدف می زند. تضعیف القاعده و سوریه هر دو.
این نتیجه خیلی روشن و واضح این داستان است.
اهداف پشت پرده دیگه خیلی روشن نیست.
عامیانه: قربون عقل اخر مسلمون
رسمی: همیشه با فکر عمل کن
از این اتفاق اینجوری برداشت می شه کرد که امریکایی ها هم خیلی از کارهاشون بی برنامست
خود کرده را تدبیر نیست
امریکا هیچ وقت درک نمیکنه چون درک نداره فقط دنبال منافع مادی و سلطه طلباه خودشه همبین بس ایران اشاره کرد اما کو گوش شنوا خود کرده را تدبیر نیست دیوانه را زنجیر نیست
حقوق بشر انها دامنشان را سوزانده بود چون سوزاندن پایان ندارد فرار خود را توجیج کند
اگر القاعده در سوریه قدرت بگیرد دنیا رو به نابودی خواهد رفت
درصورت سفوط احتمالی حکومت اسد , آمریکا وشرکایش باید مطمین باشد حکومت ذیگری در کار نخواهد بود!! نه تنها القاعده که حتی اون مزدورای جمع آوری شده توسط قطر وعربستان هم نه تابع حکومتی خواهند بود و نه مطیع امریکاو عربستان وقطر وترکیه! یک بلبشویی درست کنن که ترکیه و اسراییل وبقیه به غلط کردن بیفتند!
اینقدر ساده فکر نکنین آمریکا با این سیاست میخواد به بهانه وجود القاعده به سوریه حمله کنه چیه فکر کردین دلش به حال بشار اسد سوخته
امریکا از اون گربه ها نیست که بخاطر خدا موش بگیره....
شاید دنبال بهونه ای جدید و مردم پسند برای ورود نظامی به سوریه باشه(حمایت از مردم در برابر تروریست های القاعده)
این بهانه هارو میاره چون سوریه بمب شیمیایی داره میخواد یه جوری مجوز حمله بگیره تا این سلاحها گیر القاعده نیفته.
نگران آمریکا نباش تابناک جون اون خودش بلده چکار میکنه سیاست خودش هست که داره میگه نگرانی اون الان حتی جانشین اسد را هم تعیین کرده اونا همش حرف میزنن میخوان ببینن مردم دنیا در قبال حرفهاشون چه موضوعی میگیرن
امریکا بزودی خواهد فهمید که در قبال ایران هم دچار اشتباه بزرگی شده است. چون در این آشفته بازار دنیا هیچ کشوری قابل اعتمادتر از ایران پیدا نمیشه. دنباله روی از این متعصبین جاهل ومبهم دنیارو به ورطه خطرناکی خواهد برد. امریکا و غربیها همه زشتیشون را روی ایران انداخته اند اما از اونور بام خواهند افتاد امیدوارم که دیر نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لابد بعدش هم به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده خودش مستقیماً به سوریه حمله می کنه!
چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم دیگران .چاهی که آمریکا کنده بود خودش دارد داخل ان سقوط میکند
هدف چیزی نیست جز پیاده سازی سناریوی افغانستان برای سوریه.
هدف حمله به سوریه به بهانه از بین بردن القاده است.
اين فيلم امريكاست برادر القاعده ساخته و پرداخته ي خود امريكاست و تا بحال هم بهره برداريهاي زيادي از آنها كرده شما ديگه چرا؟
اولا دوستان این ممکنه یه طرفند جدید باشه
در ثانی گاهی اوقات آمریکاییها برای استفاده بهینه و سریع از فرصتهای بدست آمده دچار شتابزدگی میشن که نتیجه بدست آمده خلاف آن چیزی میشه که انتظارش رو دارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها