بازدید 101168
۳

دردسر پیراهن گلدار برای خانم وزیر +عکس

یکی از اعضای حزب سارکوزی که یکی از دوستان شخصی و نزدیک وی محسوب می‌شود، در اظهار نظری عجیب گفته بود: من خانم دوفلو را تحسین می‌کنم زیرا با پوشیدن این لباس‌ها باعث می‌شود که ما دیگر به حرف‌های او گوش نکنیم!
کد خبر: ۲۵۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸ 22 July 2012
از پارلمان فرانسه به خاطر تبعیض جنسیتی انتقادات فراوانی شده است.

حالا خانم «سیسیله دوفلو»، 37 ساله وزیر مسکن فرانسه به خاطر پوشیدن یک پیراهن گلدار با دامن کوتاه در هنگام سخنرانی خود در پارلمان فرانسه مورد تمسخر قرار گرفته است.

خانم دوفلو معمولا در جلسات کابینه دولت فرانسه نیز شلوار جین به پا می‌‌کند که تا حدی غیر معمول است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، وی به یکی از خبرنگاران گفت: من تا به حال با چنین صحنه‌ای رو به رو نشده بودم. این رفتار نمایندگان پارلمان نشان دهنده برخی خصوصیات آنهاست و من به همسران آنها فکر می‌کنم!

حزب اتحاد برای جنبش مردمی که متعلق به نیکولا سارکوزی، ‌ریس جمهوری سابق فرانسه است مقصر اصلی اتفاقاتی است که روز سه شنبه در پارلمان فرانسه روی داد.

گفته می‌شود اعضای این حزب به تمسخر خانم دوفلو پرداخته‌اند.

هم اکنون فیلمی منتشر شده از این رویداد باعث برانگیخته شدن انتقادات بیشتری در سراسر فرانسه شده است.

برخی می‌گویند این رویداد نشان دهنده تنفر از زن در طبقه سیاسی کشور است.

یکی از اعضای حزب سارکوزی که یکی از دوستان شخصی و نزدیک وی محسوب می‌شود، در اظهار نظری عجیب گفته بود: من خانم دوفلو را تحسین می‌کنم زیرا با پوشیدن این لباس‌ها باعث می‌شود که ما دیگر به حرف‌های او گوش نکنیم!

یکی دیگر از اعضای قدیمی این حزب نیز اظهار داشت: اعضای پارلمان در احترام به زیبایی این خانم سوت کشیدند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۸
انتشار یافته: ۳
اونجا گشت ارشاد نداره؟
وا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پیراهن این خانم که در عکس خیلی معمولی است .
موضوع لباس در تمامی کشورها دارای شان وجایگاه ویژه است.تناسب جایگاه اجتماعی فرد؛ شان مکانی که فرد آن لباس را میپوشد ؛ زمان پوشیدن لباس؛آداب ورسوم ؛ اعتقادات فردی واجتماعی و... فرهنگ لباس پوشیدن را در کشورها تشکیل میدهد.در اکثر کشورها هرگونه تخطی از فرهنگ لباس پوشیدن موجب تمسخر ؛اعتراض وحتی جریمه میشود.زیرا لباس ونوع آن برای همه فرهنگها اهمیت دارد واصلا لباس نشان اصلی یک فرهنگ است.اجازه میخواهم خاطره ای را برایتان نقل کنم.چند سال پیش به اتفاق تعدادی از همکاران جهاد کشاورزی در همایش .....شرکت نمودیم .از همان بدو ورود مشخص بود که وضعیت لباس در این همایش متناسب باشان یک همایش علمی نیست .بالاخره به سراغ دبیر اجرایی همایش رفتم وقدری پیرامون این موضوع مباحثه کردیم از جمله اینکه چرا شما راجع به لباس مستقبلین و شرکت کنندگان تدبیری نیندیشیده اید.ایشان مدعی بود که چون همه از بخش خصوصی آمده اند ما هیچگونه کنترلی روی این موضوع نداریم حتی شرکت طرف قرارداد که گروه مستقبلین را تشکیل داده است از بخش خصوصی است وما کنترلی روی لباس آنها نداریم .به ایشان گفتم مگر این اشکالی داشت که شما در متن قرارداد این موضوع را قید میکردید که با نوع خاصی از پوشش مورد قبول جامعه در همایش حضور داشته باشندو بالاخره ایشان قبول کرد که برای سال آینده این موضوع را مد نظر داشته باشند اما در طول وانتهای این همایش دو موضوع جالب دیگر در ارتباط با لباس رخ داد که نشان از اهمیت لباس در سایر فرهنگ هاست.
در یکی از کارگاه های آموزشی یکی از اساتید از کشور انگلستان بدون کت موضوعی را مطرح کرد ولی قبل از شروع بحث از همه حضار برای نپوشیدن کت عذر خواهی کرد وگفت به این دلیل کت نپوشیده ام که تصمیم به طرح یک مطلب علمی به صورت غیر کلاسیک دارم واین حالت کارگاهی است که باعث شده لباس رسمی نپوشم.همین فرد سخنران کلیدی مراسم اختتامیه همایش بود .او در جلسه رسمی اختتامیه با لباس کاملا رسمی مورد قبول فرهنگ خودشان - کت وشلوار وکراوات - ونه لباس رسمی مورد قبول ما (که در واقع تعریفی از آن نداریم ) به ارائه سخنراانی خود پرداخت.
در همین جلسه اختتامیه دعوت نامه ای بین حاضرین در جلسه توزیع گردید واز ایشان دعوت به عمل آمده بود تا در همایشی باهمین نام در اروپا شرکت نمایند .از جمله نکات قابل توجه در این دعوت نامه این بود که برگزار کنندگان همایش در بروشور دعوت نامه به صراحت قید نموده بودند که خانمها وآقایانی که تمایل به شرکت در همایش اروپایی را دارند باید در مراسم افتتاحیه واختتامیه لباس رسمی بپوشند ونوع لباس رسمی را نیز مشخص کرده واطلاع رسانی نموده بودند.
موضع اسلام راجع به لباس کاملا مشخص است "لباس التقوی ذلک خیر "اما چرا ما جز برای دختران دانش آموز وخانمهای معلم وکارمند در هیج جای دیگری تعریفی از لباس ونوع پوشش نداریم ودر واقع در جامعه سردر گمی جدی در این زمینه است .در هواپیما نشسته بودم به این موضوع فکر میکردم که مهماندار محترم به سه نکته تذکر میدهد ؛میزهای جلوی خود را ببندید ؛صندلیها را به حالت عمودی برگردانید ؛برای حفظ ارزشهای اسلامی حجاب خود را رعایت کنید .اما وقتی موقع نظارت میشود فقط دوتای اول نظارت میشود وموضوع سوم فقط یک تذکر بی اثر وتکراری است .ایراد در کجاست ؟تعاریف بالادستی ازلباس ؟فرایند فرهنگ سازی ؟یا نظارت وکنترل ؟ویا همه موارد ؟بالاخره این موضع دنیا واین هم موضع دین .برای ما که مدعیان داشتن فرهنگی متعالی هستیم زیبنده نیست که راجع به لباس در عرصه اجتماع اینقدر دست خالی باشیم . در مدینه ودر حرم حضرت رسول (ص) با یک الجزایری مباحثه ای بیش از دوساعت پیرامون موضوعات مختلف مذهبی وسیاسی داشتم وبه حول وقوه الهی در هیچکدام موضع قوت با طرف الجزایری نبود . اما در جایی انصاف حکم کرد که تسلیم گفتار منطقی او شوم وآن در جایی بود که ایشان از شدت استیصال به موضوع لباس در ایران پرداخت .سکوت کردم وخداحافظی. والسلام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان