بازدید 52304
در ۲۴ ساعت رخ داد

وقوع زلزله امنیتی در چهار نقطه جهان

مقامات امنیتی چهار کشور در ۲۴ ساعت کشته و یا برکنار شدند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در آن ۲۴ ساعت، اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می‌کند؟!
کد خبر: ۲۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶ 21 July 2012
مقامات امنیتی چهار کشور در  ۲۴ ساعت کشته و یا برکنار شدند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در آن ۲۴ ساعت، اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می‌کند؟

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، رخدادهایی که در ۲۴ ساعت از حد فاصل چهارشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته برای برخی از چهره‌های امنیتی جهان رخ داد، باعث شده که زلزله‌ای امنیتی بی‌نظیری را رقم بزند.

بنا بر این گزارش، کشته شدن چهار مقام نظامی و امنیتی سوریه که «هشام بختیار»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور نیز در میان کشته‌شدگان بود، نخستین شوک امنیتی را وارد کرد.

در این باره باید گفت، به رغم اینکه معارضین سوریه مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند، بررسی‌های اولیه، نشان می‌دهد که برای انجام این عملیات از ماه‌ها پیش با همکاری سازمان‌های اطلاعات آمریکا CIA و رژیم صهیونیستی (موساد)، کار اطلاعات انجام شده بود.

اما در کمتر از ۲۴ ساعت از آن انفجار، خبر مرگ ژنرال «عمر سلیمان»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر ـ که از او به عنوان «جعبه سیاه» رژیم مبارک یاد می‌شود و مهمترین اطلاعات محرمانه را داشت ـ دومین شوک امنیتی را وارد کرد.

این گزارش می‌افزاید، مرد شماره یک اطلاعات و امنیت رژیم مبارک، در ایالات متحده آمریکا از دنیا رفت. مرگ وی بسیار مشکوک و ناگهانی بود، به گونه‌ای که او حتی پیش از این، هیچ گونه بیماری نداشت و در سلامتی کامل بود.

این در حالی است که رسانه‌ها و مطبوعات جهان و به ویژه کشور مصر، با پرداختن به مرگ مشکوک وی، دست‌های پشت پرده را عامل حذف او دانسته‌اند، زیرا اطلاعات محرمانه‌ای که او داشت، می‌توانست برای بسیاری از قدرت‌های جهان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرآفرین باشد.

از این روی، پنجشنبه، خبر برکناری شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز آل سعود»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سعودی و روی کار آمدن شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود»، سومین شوک امنیتی در منطقه بود.

سایت‌ها و مطبوعات گوناگون جهان عرب در شماره صبح امروز خود، با انتشار خبر تعیین «بندر بن سلطان» در این سمت جدید، اعلام کردند که این تغییر به درخواست مستقیم ایالات متحده آمریکا انجام شده است؛ بنابراین، شاید بتوان گفت، سفر اخیر «دیوید پترائوس»، رئیس سازمان CIA به عربستان که هفته گذشته انجام شد، در همین راستا بوده است.

ساعاتی پس از اعلام خبر تعیین «بندر بن سلطان» نیز خبر ترور «بن عویز شامیر» فرمانده سازمان اطلاعات خارجی «شاباک» (سازمان امنیت رژیم صهیونیستی) ـ که در وین رخ داد ـ چهارمین شوک امنیتی را رقم زد.

گفتنی است، شبکه تلویزیونی اتریش این خبر را اعلام کرد؛ اما اطلاعات بیشتری در این باره نداد و تنها اعلام کرد که ترور وی، عملیاتی مشکوک بوده است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در آن ۲۴ ساعت، اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می‌کند که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت آن هستند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۱۰
معلومه چی نوشتی برادر؟ موساد رئیس شاباک رو ترور می کنه ؟؟ مثلا CIA بیاد رئیس FBI رو ترور کنه که چی بشه ؟ بعدش بلاخره شاباک سازمان امنیت داخلیه یا خارجی ؟!
خوب چکار میشه کرد تازه اگه به فرض تحلیلت درست باشه
جمبندی جالبی است!
واقعا عجیب است و تابناک مثل همیشه تیزبین
امیدوارم این اتفاقات به ضرر کشورم نباشه؛ ولی ترور این شاباکیه شاید جواب حزب الله به ترور عماد مغنیه باشه
امیدوارم این اتفاقات به ضرر کشورم نباشه؛ ولی ترور این اسراییلیه شاید جواب حزب الله به ترور عماد مغنیه باشه
ای بابا شما دیگه کی هستی.ایول
بابا 007!!
باید مراقب اوضاع باشیم .
این چهار مسئول که همه تو خاورمیانه هستن و باید بگیم زلزله امنیتی در خاورمیانه
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی