بازدید 170960

ارتش بعث عراق برای سر این خلبان جایزه تعیین کرده بود

صبح سی‌ام تیر ماه سال ۱۳۶۱ خلبان شهید، عباس دوران که در تعداد پرواز جنگى در نیروى هوایى رکورد داشت و عراق، براى سرش جایزه تعیین کرده بود، پس از بمباران پالایشگاه بغداد، هواپیما را که آتش گرفته بود، به هتل محل برگزارى اجلاس سران غیرمتعهدها مى‌کوبد.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹ 26 August 2012
مطلبی که در ادامه می‌آید، گزارشی است که تابناک در روز سی‌ام تیر در سالگرد خلبان شهید عباس دوران منتشر کرد و هم‌اینک به دلیل  برگزاری اجلاس عدم تعهد، بازنشر می‌شود.



سی‌ام تیر ماه، سالروز شهادت مردی بزرگ از مدافعان کشور اسلامی‌مان است؛ خلبانی که با شجاعت و ایمان خود در دوران دفاع مقدس، نام خویش را به عنوان یکی از قهرمانان تاریخ و ملت مسلمان ایران ثبت کرد.

عباس دوران به سال 1329 در شیراز متولد شد. وی با آغاز جنگ تحميلي، خدمت خود را در پست افسر خلبان شکاري و معاونت عمليات فرماندهي پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه ادامه داد.
او در سال‌‌هاي دفاع مقدس بيش از يکصد سورتي پرواز جنگ انجام داد. دوران در تاريخ 7 /9/ 1359 اسکله «الاميه» و «البکر» را غرق کرد و در عمليات فتح المبين نیز حماسه آفريد. در تاريخ 30/ 4/ 1361 براي انجام مأموريت حاضر شد و هدف مورد نظر او ناامن کردن بغداد از انجام کنفرانس سران کشورهاي غيرمتعهد بغداد بود؛ اما هنگام عملیات اصابت موشک عراقي، باعث شد هواپيما آتش بگيرد. دوران به طرف پالايشگاه الدوره پرواز کرد و همه بمب‌ها را روي پالايشگاه فرو ريخت. قسمت عقب هواپيما در آتش مي‌سوخت. کاظميان، همراهش با چتر نجات به بيرون پريد، ولی دوران به سمت هتل سران ممالک غيرمتعهد پرواز کرد و در آخرين لحظات با يک عمليات استشهادي، هواپيما را به ساختمان هتل کوبيد. سردار دلاور 32 ساله ايران اسلامي در روز سي‌ام تير سال 1361 به شهادت رسید.
 
با هواپیما به  قلب دشمن می‌زنم
او در طول جنگ تحمیلی بیش از ١٢٠ پرواز جنگی داشت. وی بارها می‌گفت: اگر هواپیما بال نداشته باشد، خودم بال درآورده و بر سر دشمن فرود می‌آیم و هرگز تن به اسارت نخواهم داد.

در طول پرواز صحبت نمى‌كرد. همواره مى‌گفت: اگر از مسير منحرف شده و يا حالت نامتعادلى داشتم، با من صحبت كنيد، خودتان هم مواظب اطراف باشيد. همچنين بسيارى از دوستانش از زبان او شنيده بودند كه اگر روزى هواپيماى من آماج قرار گيرد، هرگز آن را ترك نمى‌كنم و با آن به قلب دشمن حمله‌ور مى‌شوم.

او به عنوان لیدر دسته‌ای دو فروندیF_14 برای مقابله با تجاوز هوایی ۹ فروند هواپیمای دشمن از زمین بلند شد. دقایقی بعد در حالی کنترل زمینی به آنها هشدار می‌داد که مراقب باشند تا مورد اصابت قرار نگیرند، در آسمان خوزستان به سوی جنگنده‌ها مهاجم حمله‌ور شد و با سرنگون کردن دو فروند میگ ۲۳ عراقی، بقیه را مجبور به فرار کرد. این نبرد درخشان هوایی در جدول آمارهای و رکود درگیری‌های هوایی جهان با نام A_DoWran بسیار پرآوازه و برای هر ایرانی غرورآفرین است.

حماسه‌ای در آذر 1359
عملیات در تاریخ 1359.9.7 آغاز می‌شود. در همان ساعات نخست نبرد در یک عملیات متهورانه، عباس دو ناوچه نیروى دریایى عراق را در حوالى اسکله «الامیه» و «البکر» سرنگون کرد. تا پایان عملیات، دوران و هم‌رزمانش مرتبا هواپیما عوض می‌کردند، به گونه‌‌ای که پس از فرود، دوران از هواپیما پیاده می‌شد و به هواپیمای دیگری که مسلح بود سوار می‌شد و به نبرد ادامه می‌داد. عباس بی‌نهایت شجاع بود. آن روزها سخت‌ترین مأموریت‌ها را می‌پذیرفت. در این عملیات به او که در حال پرواز بود، اطلاع دادند باید عملیات نیمه تمام رها شود، که عباس نپذیرفت و با رشادت تمام، این دو اسکله را نابود ساخت. چنانچه مى‏گفتند و به اثبات هم رسید، نیروى دریایى عراق را سرهنگ خلبان عباس دوران و سرهنگ خلبان خلعتبرى به نابودى کشاندند.

در آستانه فتح خرمشهر
در آستانه عملیات بیت‌المقدس، دشمن دست به تحرکات گسترده‌ای زده بود و مرتبا نیرو و تجهیزات به جبهه‌های جنوبی می‌فرستاد؛ بنابراین، از سوی نیروی هوایی تدبیری اندیشیده شد تا ضربه‌ای کاری به دشمن وارد شود. برای همین، پس از گرفتن اطلاعات لازم و تهیه نقشه‌های پروازی، تصمیم بر این شد که در یک عملیات گسترده هوایی، عقبه دشمن از جمله نفرات و تجهیزات آنها از ارتفاع بالا بمباران شدید شود.

در 29 اسفند سال 1360 طرح آغاز شد و دوران به عنوان لیدر یا همان فرمانده دسته پروازی، برگزیده و پانزده نفر از خلبانان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز انتخاب شدند. پس از توجیهات لازم توسط دوران، همگی به پرواز درآمدند و با هدایت او، مواضع دشمن به سختی بمباران و راه برای فتح خرمشهر هموار شد.

از حماسه تا شهادت
تابستان۱۳۶۱صدام حسین بر برگزاری کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد پافشاری و تأکید داشت و چند ماه زودتر بنزهای تشریفاتی خریداری شده را در اتوبان‌های بغداد به نمایش گذاشت؛ اما صبحگاه تیر۱۳۶۱ آخرین پرواز عباس دوران، جولان بر فراز بغداد با جنگنده دوست داشتنی‌اش E3_F4 ۶۵۷۰ و بمباران پالایشگاه الدوره بود. او با نمایشی از عزت و شجاعت، جنگنده شعله‌ورش را با خشم و کین بر قلب دشمن فرود آورد تا خواب صدام را پریشان کرده و میزبانی اجلاس سران غیرمتعهد‌ها را از او بگیرد.

این عملیات برای جمهوری اسلامی از نظر سیاسی بسیار مهم بود. اگر کنفرانس سران کشورهای غیره متعهد در بغداد برگزار می‌شد، صدام برای هشت سال ریاست آن را به عهده می‌گرفت؛ بنابراین، تنها راهی که می‌شد از برگزاری کنفرانس جلوگیری کرد، ناامن نشان دادن بغداد بود؛ آنچه که صدام به امنیت آن افتخار می‌کرد.

عباس با این حرکت شهادت طلبانه‌اش، باعث شد، این اجلاس به علت نبود امنیت در بغداد برگزار نشود. او به آسمان پر کشید؛ آن هم با روحی به گستره آسمان. وی قصد ترک سفینه آتش گرفته را نداشت و این را بارها پیش از حادثه به دوستانش گفته بود که بعثی‌ها آرزوی اسارت من را به گور خواهند برد.

و این گونه بود که عاشقانه در حالی که به کابین عقب خود دستور خروج اضطراری داده و دستگیره خروج را کشیده بود، جنگنده شعله‌ورش را به یکی از ساختمان‌های نظامی بغداد کوبید و از حجم انبوه دود و آتش برای دیدار جمال الهی به آسمان‌ها پرکشید. 

صبح سی‌ام تیر ماه سال ۱۳۶۱ خلبان شهید، عباس دوران، که در تعداد پرواز جنگى در نیروى هوایى رکورد داشت و عراق براى سرش جایزه تعیین کرده بود، پس از بمباران پالایشگاه بغداد، هواپیما را که آتش گرفته بود، به هتل محل برگزارى اجلاس سران غیرمتعهدها مى‌کوبد و بدین ترتیب با شهادت خود، کارى کرد که اجلاس سران غیرمتعهدها به علت ناامنی در بغداد برگزار نشد. اما دیگر خلبان این هواپیما، منصور کاظمیان، به دست نیروهاى عراقى اسیر شد.

ماجرای شهادت شهید عباس دوران از زبان خلبان کابین عقب تیمسار خلبان منصور کاظمیان

زمانی که جنگ در سال 59 آغاز شد، من در پایگاه بندرعباس بودم و بنا به درخواست خودم به پایگاه‌های همدان، دزفول و بوشهر مأمور شدم. زمانی که به پایگاه بوشهر رفتم، در آنجا با شهید بزرگوار «عباس دوران» آشنا شدم و در همانجا دو پرواز با هم انجام دادیم که هر دوی آنها موفقیت آمیز بود.

سپس در سال 1360 به همدان مأمور شدم و این همزمان بود با مأمور شدن شهید دوران به همدان، که از آنجا دیگر بیشتر وقت‌ها با هم بودیم و پروازهای بسیاری انجام دادیم، به ویژه در عملیات فتح‌المبین که پروازهای ارتفاع بالا انجام می‌دادیم. حال اگر بخواهم از ویژگی‌‌های اخلاقی شهید دوران بگویم، باید چیزی را یادآور شوم و آن اینکه ایشان آدم بسیار ساکتی بود، ولی بسیار با دل و جرأت، به گونه‌ای که هر نوع مأموریتی به او سپرده می‌شد، با آگاهی به اینکه درصد کشته شدن زیاد است، می‌پذیرفت و همیشه در این گونه مأموریت‌های خطرناک پیشگام می‌شد.

زمان عملیات رمضان بود که سخن از برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد به میان آمد و قرار بر این بود، رئیس کنفرانس صدام باشد.
اما ایران این موضوع را نمی‌پذیرفت و می‌گفت: «به علت اینکه عراق در جنگ است، بغداد ناامن است»، ولی سخنگویان صدام در بغداد می‌گفتند: «نه ، بغداد محل خوبی برای برگزاری این کنفرانس است و از نظر زمینی و هوایی، امنیت کامل دارد، به گونه‌ای که در آسمان بغداد یک پرنده هم جرأت پر زدن ندارد.

به همین منظور شب 29 تیر61 دستور مأموریت به پایگاه همدان ابلاغ شد. من همان شب «آماده شب» بودم و فردایش به اداره رفتم. نزدیک ساعت 11 بود که شهید دوران با من تماس گرفت و گفت: «بیا پست فرماندهی». من هم رفتم و پس از ده دقیقه، او که قرار بود با من پرواز کند، به همراه «شهید یاسینی»، مسئول عملیات پایگاه و «شهید خضرایی» فرمانده پایگاه و خلبانان اسفندیاری، باقری، توانگریان و خسروشاهی، به پست فرماندهی آمدند و درباره چگونگی انجام عملیات صحبت‌هایی کردند و نتیجه آن شد که سه هواپیما تا لب مرز با هم پرواز کنند و وقتی به لب مرز رسیدیم، یکی از هواپیماها برگردد و دو تای دیگر با ارتفاع کم، وارد خاک عراق شوند؛ یعنی یک حالت ایذایی ایجاد شود و رادارهای عراق، نشان بدهند هواپیماها برگشتند.

صحبت‌های اصلی که تمام شد، کابین‌های جلو و عقب، صحبت‌های خصوصی را با هم انجام دادند. شهید دوران به من تأکید کرد که: «شما بیشتر حواست به هواپیماهای دشمن باشد که به ما حمله نکنند و اگر زمانی هواپیما دچار نقص شد و نتوانستیم به پروازمان ادامه دهیم، شما به تنهایی اجکت کن و من به مأموریتم ادامه می‌دهم».

این سخنان که تمام شد، رفتیم منزل برای استراحت. سی‌ام تیر سال1361 مصادف بود با سی‌ام ماه رمضان و آن شب مشخص نبود که فردا روزه است یا عید روزه! با این حال آن شب بلند شدیم و سحری خوردیم. قرار بر این بود که مأموریت ما ساعت 5 و 30 دقیقه آغاز شود؛ آن هم بدون تماس گرفتن با برج مراقبت و رادار، چرا که هدف این بود تا سکوت رادیویی رعایت شود و از طرف عراقی‌ها شنود نگردد.

ساعت 5 صبح بود که جیپی آمد جلوی منزل و من رفتم. همه خلبانان در جیپ بودند. رفتیم گردان و از آنجا به اتاق چتر و کلاه. چتر و کلاه را برداشتیم و به سمت هواپیما حرکت کردیم. در این هنگام احساس می‌کردم، دیگر برنمی‌گردم و اسیر می‌شوم، ولی صددرصد مطمئن نبودم.

همین طور که می‌رفتم، گفتم: «خدایا، اگر واقعاً قراره برنگردم، زمانی که رفتیم پای هواپیما، هواپیما یک اشکال جزیی داشته باشه». وقتی رسیدیم مکانیک‌های هواپیما به ما خوشامد گفتند. شهید دوران پیرامون هواپیما، شروع کرد به گشت زدن و چک کردن بمب‌ها و دستگاه‌های بیرونی هواپیما و من هم رفتم درون کابین‌ها تا دستگاه‌های داخلی را چک کنم.

مشغول بررسی بودیم که متوجه شدم، سمت نما و حالت نمای هواپیما در حال گردش است، در صورتی که اینجوری نباید می‌بود و باید ثابت می‌ایستاد. مکانیک‌ها آمدند و گفتند: «فعلاً نمی توانیم درست کنیم. شما می‌توانید پرواز نکنید». اما عباس می‌گفت: «این سمت نما و حالت نما در هوای صاف و بدون ابر، اصلا کاربرد ندارد و ما در این هوا نیاز به این وسیله نداریم و می‌رویم سر باند و به عنوان شماره 3 آماده پرواز می‌شویم. در اصل ما شماره 1 بودیم و شماره 3 هواپیمایی بود که که قرار شد برگردد؛ بنابراین، نخست شماره 2 بلند شد و شماره 3 دچار نقص فنی بود و نتوانست بلند شود. برای همین، ما پس از شماره 2 بلند شدیم. معمولا ما در ایران به دلیل اینکه مصرف سوخت کم باشد، با ارتفاع بالا و سرعت کم می‌رفتیم؛ یعنی با ارتفاع 15000 پا و سرعت 350 مایل به سمت بغداد حرکت کردیم. وقتی به مرز رسیدیم به خاطر اینکه رادارهای عراق ما را نگیرند، ارتفاعمان را به ده تا پانزده متری زمین رساندیم و سرعتمان را به دلیل اینکه از برد موشک‌های سام-7 (استرلا) در امان باشیم، به 450 مایل افزایش دادیم.

وقتی از مرز رد شدیم، در یک آن دیدم که موشک سام به طرف هواپیمای شماره 2 پرتاب کردند. به آنها گفتم: «موشک براتون پرتاب کردند، مواظب باشید»، ولی خب خوشبختانه موشک به سرعت هواپیما نرسید و در سیصد متری هواپیما منفجر شد. پس از مدتی از دستگاه‌های درون هواپیما، متوجه شدم رادارهای عراق ما را گرفتند؛ بنابراین، موضوع را به شهید دوران اطلاع دادم و گفتم: «رادارهای عراق ما را گرفتند».

گفت: «مسأله‌ای نیست». هواپیمای شماره 2 هم این موضوع را به ما اخطار کرد که شهید دوران به شوخی خطاب به آنها گفت: «می فرمایید که من برم زیر زمین پرواز کنم!» قرار ما بر این بود که از شرق بغداد به سمت جنوب شرق بغداد حرکت کرده و سپس به سمت پالایشگاه «الدوره» که به شهر بغداد چسبیده، برویم و در آنجا بمب‌ها را روی هدف تخلیه کنیم تا پس از مأموریت مستقیم به سمت ایران بیاییم و مجبور نشویم گردشی داشته باشیم و مورد اصابت گلوله قرار گیریم.
نزدیک پنج تا ده مایلی بغداد بود که متوجه شدیم، باید از دیوار آتشی که پیرامون شهر درست کرده اند، گذر کنیم. برای همین، وقتی دیوار آتش را رد کردیم شهید دوران به من گفت: «موتور راستمون نشون میده آتیش گرفته». گفتم: «مسأله‌ای نیست. فعلاً بریم جلو از شهر که رد شدیم یا موتور را خاموش می‌کنیم یا یک کار می‌کنیم تا از این مسأله جلوگیری بشه».

به پالایشگاه که رسیدیم از پیرامون پالایشگاه با موشک‌های سام، شروع کردند به زدن ما. من هم با یک دستگاهی که هواپیما مجهز به آن است، مشغول از کار انداختن رادارهای آنها شدم تا دست‌کم موشک نزنند. به بالای پالایشگاه که رسیدیم، با موفقیت کامل بمبها را تخلیه کردیم و در حال برگشت بودیم که من یک لحظه برگشتم به پالایشگاه نگاه کنم، دیدم هواپیما از دم تا پشت سر من آتش گرفته و می‌سوزد. سریع به شهید دوران گفتم: «هواپیما آتیش گرفته، آماده باش بپریم» و نگاه کردم، دیدم دستگاه‌های جلوی چشمم هم سیاه شده و همان زمان بود که من داشتم می‌رفتم بیرون از هواپیما. همه این رخدادها در عرض یک ثانیه رخ داد.

حالا روایت بر این است که احتمالاً آتش هواپیما به بمب‌های زیر صندلی رسید و صندلی من خودش عمل کرد و من را از آن آتش نجات داد. من که پریدم بیرون بیهوش بودم و وقتی به هوش آمدم در وزارت دفاع عراق بودم و یکی داشت لبم را که پاره شده بود بخیه می‌کرد. در این لحظه به خودم گفتم: «خدایا، من تو هواپیما بودم. اینجا کجاست؟»

پس از مدتی برای امنیت من لباس پروازم را درآوردند و دشداشه به تنم کردند و مرا به بیمارستان بردند. از آن جا هم دوباره به وزارت دفاع آوردنم. به آنها گفتم: «جناب دوران کو؟» گفتند: «از هواپیما نپرید و کشته شد». من باور نکردم، چون معلوم نبود که آنها راست می‌گویند یا دروغ، ولی خیلی دنبال این مسأله بودم و می‌خواستم برایم روشن شود که چه شده است.

نزدیک پانزده روز من را در وزارت دفاع نگه داشتند. آنجا خیلی شکنجه ام کردند. پس از آن تحویلم دادند به سازمان امنیتشان. آنجا هم 45 روز بودم تا اینکه سپردنم به دژبانی تا مرا به اردوگاه بفرستند. در آنجا یک سربازی بود که کمی انگلیسی بلد بود. به من گفت: «تو همان خلبانی نیستی که هواپیمایت را زدند؟».

گفتم: «بله! چقدر از این موضوع خبر داری؟» گفت: «پس از اینکه پالایشگاه بمباران شد، هواپیما در حالی که آتش گرفته بود، به طرف شهر می‌آمد. یکهو دیدم از داخل آن چتری بیرون پرید و پس از مدتی که هواپیما جلوتر رفت منفجر شد».

بعدها که من از خلبان‌های دیگر پرسیدم: «آیا امکان دارد هواپیما بر اثر آتش خودش در هوا منفجر شود»، گفتند: «نه، مگر اینکه موشک به آن اصابت کند، منفجر شود».

خلاصه مرا بردند اردوگاه. در اردوگاه از چگونگی حادثه پرس و جو کردم. آنها گفتند: «بیست دقیقه پیش از اینکه شما به بغداد برسید، آژیر خطر را زدند و زمانی هم که پالایشگاه را آماج قرار دادید، فردایش عکس سانحه را روزنامه‌های عراق چاپ کردند و بدین صورت بود که تکه‌های هواپیما نزدیک یکی از میدان‌های شهر به زمین خورد و از شهید دوران پوتین و دستکشش مشخص بود»؛ آنجا بود که برایم مسجل شد عباس دوران به شهادت رسیده است.

پس از سال‌ها غربت در روز دوم مرداد سال ۱۳۸۱بقایای پیکر پاک سرلشکرشهید عباس دوران به خاک میهن بازگشت تا این سند افتخار همیشه جاویدان تاریخ ایران اسلامی در سرزمینی که دوست داشت، تشییع و در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۰۲
انتشار یافته: ۲۰۰
خداوند با سروروسالار شهیدان همنشینشان بکند واقعا عجب جوانانی بودند ماهم اسم خودمونو گذاشتیم جوان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
هم وطن عزیز فرهاداین شهدا که در راه وطن سر از پا نمی شناختند الگوهستند .قطعا شما هم این دعا را براش کردی ازامید های ما حوانان نسل انقلاب وجنگ هستی .خداوند شما ازگزند دشمنان این مرزبوم حفظ نماید. آمین.
بامزی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
خدا نکند جنگ شود . اما اگر روزی جنگ شود نفر اول صف جنگ من هستم . استخوان متجاوز را خرد خواهم کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
لطفا سایر خلبانان شهید مثل خلعتبری فکوری اقبالی و غفور جدی و سایرین را که مطمئنا عزیزان نیروی هوایی بهتر می شناسند معرفی کنین
روحش شاد
پاسخ ها
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
بغض گلویم رو گرفته و اشک در چشمانم جمع شده . روحش شاد
در بین شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی عباس دوران جایگاه خاصی در قلب من دارد.کاش میشد شجاعت مثال زدنی این شهید بزرگوار را به راحت طلبان و زیاده خواهان و بزدلان کنونی حداقل یادآوری کرد
روحش شاد
بله... اینجا ایران است
افرین به شهید دوران
افتخار می کنم به چنین هموطن هایی که جانشان را فدای میهن کردند
سربازان پاک وطن
درود بر شرف این سرباز جان بر کف میهن
درود بر تبارش..
درود بیکران بر تمامی انسان های وطن دوست و آزاد خواه.ممنون از تابناک
روحش شاد یادش گرامی. انقلاب ایران روی دوش این جوانمردان به اینجا رسید.
وای بر کسانی که در این دنیا و در این خاک فقط به منافع شخصی و حرص مال خود می اندیشند، آیا ما وارثان خوبی برای این دلیران هستیم؟
زنده باد دوران افرین مرحبا همیشه ودر همه حال در قلب منی برادر شهیدم اگر هزار بار خاطرات عملیاتت را بخوانم هرگز خسته نمی شوم زنده باد دوران زنده باد ایران زنده باد اسلام زنده باد قران
اشک تو چشمام جمع شد!!!
ما همه مديون خون همه اين دلاورانيم
روحش شاد به برکت صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد
خدايش بيامرزد.ايراني چه خوش درخشد در آسمان دليري.
وكاش خياباني و و دانشگاهي بنام او مي بود تا هميشه درس آموز او باشيم.
كاش مجسمه اش در خياباني پر رفت و امد نصب ميشد و خاطره دلاوري اش بر لوحي از طلا در كنارش در مقابل ديده گان به زر و زور رسيدگان امروز مي بود تا بدانيم و بدانند آنچه را امروز از ما ستانده اند و بنام خود سند كرده اند حاصل كار چه كساني بوده است.
روزی دنیا در برابر مردان ازاده این سرزمین سجده میکند
برای شادی روح این انسان فداکار و وارسته فاتحه بفرستیم
کل عمرمان سرپا برای شجاعتش (شجاعتشان) دست بزنیم باز هم کمه. یاد دلیر مردان بی ادعا گرامی و روحشان شاد
درود بر روح مطهر این دلاور مردان ایران زمین
یادشان جاودان باد
دمشون گرم.. این انسان ها خیلی بزرگ بودند.. نمیشه وصفشون کرد..
جا داشت از شهید خلعتبری هم کمی توضیح میدادید.. این شهید عزیز لقب شکارچی ناوهای "اوزا"ی عراقی رو داشت.. خودش گفته بود: اگر ذره ای از خاک میهنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آنرا با خونم در خاک وطن می شویم...
او بدون شک بهترین خلبان فانتوم در جهان بود..
یاد همه این عزیزان بخیر...
امیدوارم که تمام وطن فروش ها عبرت بگیرند و بدانند که هنوز عباس دوران هایی وجود دارند که نگذارند مملکت به دست دشمن و منافق بیافتد.
پاینده باد ایران و ایرانی
روحش شاد ويادش گرامي
و هم فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر.خوشا به حال این سبک بالان عاشق.یادمان نرود که در گذر دوران مدیون" عباس" ها هستیم که برای سربلندی ایران اسلامی در کمال اقتدار ،از همه چیز خود گذشتند.مبادا فراموش کنیم و قدر نشناسی
افرادی که مرگ هم نمی تواند آنها را از بین ببرند جزء مفاخر ملی می باشند.
روحت شاد، راحت سرلوحه زندگیمان باشد دلاور.
این حرکت حقیقتا در حد غرور آفرینی پهلوانان بزرگ ایران زمین نه در افسانه که در واقعیت میباشد.رشادت ایشان بعد از گذشت سالها هنوز در این دوره غبار آلود هم پر تلالو و درخشنده است.با وجود این افراد به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم.
نثار روح همه شهدا صلوات
با سلام
الان داشتم وبلاگم را بروز میکردم و مطلبی را در مورد این شهید بزرگوار میگذاشتم ... میخواستم به تابناک تذکر بدم چرا یاداوری نکردی سالگرد شهادت این قهرمان ملی ما را و بعد الان که به سایت آمدم دیدم تابناک این مطلب را گذاشته ...
درود بر تمام شهیدان 8 سال جنگ تحمیلی و قهرمانان دلیر نیروی هوایی ... ارامش امروز وطن را مدیون خون غیورمردانی چون دوران و بابایی و یاسینی و خضرایی و اردستانی و جدی اردبیلی و صد البته تمام شهدای نیروهای سه گانه ارتش و سپاه و بسیج هستیم ...
خداوند روح تمام شهدا را بیامرزد و ما را در پاسداشت آرمانهای این عزیزان یاری بفرماید
الهی آمین
پاینده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
پاینده ایران مرگ و ذلت بر خائنان وطن فروش و منفی زن که از آب و خاک این سرزمین استفاده می کنند و به فکر خیانت هستند
هزاران درود و سلام بر روان پاک خلبان عباس دوران و خلبان خلعتبری نابود کننده نیروی دریائی عراق برای شادی روحشان صلوات
خدا روح این وطن پرست را قرین رحمت خود نمایند. قطعا از نسل آرش کمانگیر چیز دیگری انتظار نمی رفت.
زنده باد یاد و نام ای شیر دلان که غرور ملت ایران زنده نگه داشتند. رو حشان شاد.
درود خدا بر شهیدان پاک ایران ،درود بر دلیر مرد ایران زمین، رستم نشان، عباس دوران. او در تمام دوران تاریخ سرزمین پارس جاودانه خواهد ماند. او برای دفاع از وطن و ناموس و رفاقت با ملتش شهید شد. هرکس این صفحه را می خواند یک درود محکم بفرستد.
زنده با یاد و خاطره ی بزرگ مرد ارتش جمهوری اسلامی ایران؛شهید والا مقام؛عباس دوران
با عرض درود وسلام به تمام شهدای عزیز بنده به عنوان یک استان فارسی همیشه به این شهیدبزرگوارو اسطوره شجاعت ومقاومت وتمامی شهدای نیروی هوایی که عباس وار از میهن عزیزمان دفاع کردند افتخار می کنم.
درورد بیکران به روح بزرگ و پاک عباس دوران.
درود بر دلیر مردان شجاع و بی ادعای غیور ارتش که بدون چشمداشت دلیرانه جنگیدند
روحش شاد باشه کاش این قهرمانهای ملی به مردم معرفی میشدند.ای کاش صدا وسیما عوض حروم کردن بیت المال و خرید سریالهای مزخرف کره ای لااقل یه مستند یا فیلم از این قهرمانان ملی میساخت.ما داریم به کجا میریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
البته در کم کاري صدا و سيما شک نيست ولي در اين مورد يک سريال ساخته شد
یادش همواره گرامی باد
سربلندم که ایرانیم.
خدا این قهرمان دلیر را بیامرزد.
من تقزیبا یکساله بودم که این شیر دلیر ایرانی به شهادت رسید.
افتخار ماست خون شهدا
شهید دوران باعث افتخار ماست
خدا بیامرزدش اگه این آدم های بزرگ نبودند معلوم نبود چی بر سر مملکت می اومد
درود بر شهید دوران ، عباس بابائی و همه شهدای نیروی هوائی و جنگ تحمیلی که باعث افتخار این کشورند،یادشان گرامی باد*
خدایا تو را به شهیدان بزرگمان قسم میدهم که روز قیامت این شهیدان شفاعتمان را بکنند بهشت برین وشهدهمنشینی با پیامبر (ص)وعلی (ع)وامامان معصوم گوارای وجودتان
روحشان شاد ما این جور مردان بزرگ زیاد داریم ولی نمی دانم چرا بجای ساخت فیلم برای این بزرگواران سینمای ما به دنبال مسایل دیگراست
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
فیلمش رو خیلی وقت پیش ساختند و از سیما هم پخش شد دوست عزیز.
بنظرتون میتونیم برای چنین قهرمانانی نظر بدیم.مگه در این اندازه هستیم که اظهارنظر کنیم.
کجایید ای شهیدان خدایی...
بلاجوبان دشت کربلایید...
یادش گرامی باد
افتخار میکنیم به این مردان خدایی
عجب شیرمردی بودی، جاویدان یادت
روح شهید عباس دوران شاد که موجب سربلندی و افتخار ایران عزیز شده است.
درود خدا بر روح پاک و مطهرشون
ای شیر آسمان و زمین،شیر مادرت حلالت. با چشامی پر اشک بهت افتخار میکنیم. به یا شهدا صلوات بر محمد و خاندانش
اشکمونو در آوردی
روحش شاد...این قهرمان ایرانی
زنده باد قهرمان و پهلوان شهید دوران
خدایافدای خاک کف پوتین شهیدعباس دوران
شادی روح سرلشکر شهید عباس دوران وسرلشکر شهیدعباس بابایی وتمامشهدای تیزپرواز نیروی هوایی که بارشادت تمام درمقابل دشمن تادندان مسلح عراق ایستادند صلوات
خداوند روحش را غرق رحمت فرماید.
کجایی عباس عزیز؟!
وقتی جوانان امروز را با تو و نسل تو مقایسه می کنم آه و افسوس وجودم را می گیرد کاش ما هم به اندازه تو خدایی بودیم...
خداوند این شهید بزرگ رو با اهل بیت پیامبر ع محشور بفرماید.
واقعا از تابناک بخاطر درج این مطلب ممنونم.
خداوند ارواح تمام شهدای عزیزمون رو با حضرت سید الشهدا (ع) محشور فرمایید.
باعث غرور و افتخار
روحشان شاد دلیر مردان ایران
سلام .به ایرانی بودنم مفتخرم و شرمنده انسان های شجایی مثل این شهید عزیز هستم .این گونه رشادت ها را فقط در فیلم های ژاپنی و کره اییی دیده بودیم ولی به دنیا ثابت شد که ما ایرانی ها شجاع و باهوش هستیم .خدایا همه شهدای جنگ تحمیلی را با امامشان محشور بفرما
واقعا"برای خودمان متاسفم که با داشتن چنین قهرمانانی که درتاریخ نظیرشان یافت نخواهد شد دنبال قهرمانان خیالی کشورهای دیگریم.فیلمهای مزخرف کره ای و ژاپنی ایسان و..... پخش میشود ولی بعد از سالها ما سریالی بسار قوی چون شوق پرواز میبینیم.سرال عباس دوران کو؟سریال باکری ها همت ها کو؟سردار بزرگ شمخانی ومحسن رضایی آیا باید بعد از نبودشان زندگی در جنگشان به تصویرکشیده شود؟کم نیستند سرداران بزرگ و غریبی در هر شهر کوچکی از ایران بزرگ که اگر ممالک دیگر نظیرشان را داشتند الان تمام دنیا خبر داشت.تا دیر نشده و شرمنده شان نشده ایم .....کاش خاک بودم و گامهای مردانه شان را روی خود احساس میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
صدا وسیما برای عباس دوران فیلم ساخته اگر اشتباه نکنم با عنوان عبور از خط قرمز
هر چیز دیگری بنویسم این تابناک بیخود سانسور می کنه.
روحش شاد
افتخار می کنم و به ایرانی بودنم می بالم ولی چرا این چیزارو کسی زیاد نمیدونه؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
اینکه شما نمیدونین دلیل نمیشه بقیه هم لزوما ندونن
مرحبا به این مرد
خدایش بیامرزد...
شهادت قسمت ما میشد ای کاش
خدایش بیامرزد و قرین رحمت گرداندش
باشد درسی برای نسل امروز
روحش قرین رحمت ابدی باد
جوانانی مثل او کم نیستند ، جانبازان را هم دریابید آنانی که در غربت زندگی می کنند و کسی به فکرشان نیست برای خدا جنگیدن نه برای مال دنیا
آفرین بر این غیرت.
تمام متن رو با اشک و با افتخار به ایرانی بودنم، به ریشه های خودم در این خاک خوندم، متشکرم تابناک، من کودک جنگ ام، در اهواز بزرگ شدم، تمام جنگ رو اهواز، دزفول و اندیمشک بزرگ شدم، پدرم خبرنگار جنگی بود، همیشه بیادم می مونه که حضور و وجودمو مرهون و مدیون چه کسانی هستم. با تمام بضاعتی که از آدمیزادی در وجودم باقی مونده در برابر این رادمرد تعظیم می کنم. روحش شاد، راهش پایدار ...
روح شهید دوران شهید علی اقبالی و شهید غفور جدی و سایر عقابان تیز پرواز که از بهترین و شجاع ترین خلبانان دنیا بودن شاد باد
روحششان شاد که زندگی خود را فدای مردم و میهن کردند
روحش شاد که هنوز این افراد هستند که افتخار ایران و ایرانی هستند
این انسان یک قهر مان به معنای اخذ کلمه بود.فکر کردن به کاری که کر ده لرزه به بدن ادم می اندازه
شهید دوران ، شهید دوران هاست ،

بزرگ مردی که عراق متجاوز را به ذلت کشاند،

شهدای جنگ تحمیلی ، سروران ما هستند، شهدای اسلام و ایران و افتخار ایران ،


زیباست یادآوری شهدا

شهدا ، جانبازان و ایثارگران افتخار اسلام و ایران هستند.
((تصنيف يا د شهيد))

دلم را به جشن درختان مي سپارم
كه سبزندو جان زمينند
به ميلاد باران
به سكر صبور خواب ماهي
به پرواز مرغان دريا
به صبحي طلايي
و ذرات نوري كه رقصند بر امواج گاهي

عليرغم اندوه چنگي
كه ياد آورد زخمه بر مرد جنگي

بهار است و گل جام لبخند
هزاران و آغوش صحرا وپيوند
شقايق حضور شهيديست
كه دارد چواو
خون به دل
داغ و شيون
سزد گر به جاي ماند اين رسم و آيين
كه آهي برآرند و اشكي بريزند
به ياد شهيدان جاويد ميهن

جبهه در روزهای جنگ علی ربیعی (علی بهار)
درود بر شهید سرقراز عباس دوران

شاید تا به حال کمتر از این شهید بزرگوار سخن گفته شده ولی جدیدیا ،فکر کنم دو سال پیش بود که دیدم بزرگراه و پلی رو در شرق تهران به نامش نامگذاری کرده اند.

کتابی هم چاپ شده است به نام بمبی در کابین که شرح حال شهید بزرگ ایران زمین عباس دوران است.

راهش پر رهرو و روانش شاد .
زنده باد ایران قهرمان پرور و ایرانیان دلیر و بزرگمرد
خداوند رحمت کند آن شیر مرد را
تمامی ملت ایران به این سرباز دلیر وهمه همرزمان وبرادران شجاعش تا ابد افتخار میکند.آن شهید بزرگ ازفراز همه قلل افتخار عبور کرد وپیروزی و سرافرازی را برسر ملت ایران فرو ریخت . یادش گرامی وراهش پررهرو بادا
به این می گن سرباز واقعی ولایت
زنده باد ایران وایرانی روحش شاد
سالار دوران افتخارمی
خلبانان نیروی هوایی از متواضعترین و با معرفت ترین ها هستن...با هرکدومشون که صحبت میکنی ذره ای ازغرور دروجودشون نمیبینی همه میگن اگه کاری زمان جنگ کردیم وظیفه مون بود...دم همشون مخصوصا شهید دوران گرم
با یاد همه ی شهدای این آب و خاک.درون این گهواره پسرانی هستند هنوز.
روحش شاد و قرين رحمت الهي،مايه مباهات و افتخار هر إيراني،اين سرباز شهيد راه وطن الگوي جوان إيراني و نماد شجاعت و وطن دوستي ،هم احساس غرور مي كنم هم چشمانم پر از اشك،دو احساس بسيار زيبا،باشد دفاع از ميهن از دوران بياموزيم،
مادرایرانمان از دوران باستان تاحالا انسان ازاده اینچنینی کم نداشتیم
شهادت هنر مردان خدا است .فراموشمان نشود که همه ما مسئول هستیم در مقابل این خونها
آن روزی که پیکر مطهرش به خاک سپرده شد بنده از شاهچراغ تا گلزار شهدای شیراز به همراه تابوت بودم بیاد آن روز ..درود بر روح پر فتوح عباس و همه شهدای گرانقدر ایران زمین
السلام علی الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین الحق که عباس دوران خودش بود و برای برادری نظام کم نگذاشت
درود بر همه همانند دوران ها که خیلی بودند یک روز فکر می کردم اگر بچه ام که این همه نازش را می کشم پدر نداشت چی می شد باید بگم خیلی بی نهایت سخت باید به همه آنهای که در جنگ با آگاهی خودرا فدا کردن درود فرستاد هیچی جایگزین آن نیست
واقعا اوج شکوه زندگی یک انسان بیش از این نمی تونه باشه-دست مریزاد و روحش شاد -تا حالا بارها از کنار اتوبان افسریه رد شده بودم و تصویر ایشون رو در کنار دیگر شهیدان نیروی هوایی دیده بودم ولی ممنونم که با این مقاله شکوه وجود این سردار رو بهمون معرفی کردید
انشاالله شهدا در بهشت با امام حسین هم نشین باشندو روحشان شاد
درود بر دلیر مردان وطن
دعا میکنم خدا با حضرت عباس محشور کنه این مرد بزرگو و دعا میکنم عباس های زیادی باشن که جای این شهیدو تو این زمونه هم پر کنن .
درود خداوند برشهيدان راست قامت كه سرو گونه زيبا زندگي كردند اميدواريم همه از انها الگوبگيريم . اميري
خوش به حالشون...
درود به شرفش
درودخدابرملت ایران،جای افتخاراست که همه ملت ایران قدردان شهیدان راه وطن هستند،وقتی به نظرات کاربران عزیز نگاه کردم غرور وافتخار کردم به مردمان وطنم،حتی یک مخالف ارزشهای شهید وشهادت ندیدم،افرین برایران وایرانی، ایران پاینده وجاودان میماندبا این مردم
سلام بر عباس دوران ها، سلام بر عباس بابایی ها و سلام بر تمام افتخار آفرینان ایران اسلامی که خار چشم دشمنان هستند
خدا روحش را با روح شهداي كربلا محشور كند
درود خدا به روان پاک و آرام گرفته در جوار رحمت الهی اش.آرامش امروزمان را مدیون فداکاری های شهداییم.بدا به حالمان اگر فراموشمان شود لیاقت و از خودگذشتگی شان.
نفرینمان باد اگر از یاد ببریم خانواده های معزز شهدایمان را که گل سر سبد این میهن هستند.
اما ای وای که..............................
چه قول و قرارا ها با شهدا داشتیم و همه را با بازی های سیاسی محو کرده ایم.
آقا بیا................
یاران چه غریبانه رفتند از این خانه
ممنون از تابناک
نمیدونم این حرکت انقلابی و حسینی وار را کی باید به جوانان ایران اطلاع رسانی کرد
این خون های پاک هستند که کشورما را بیمه حضرت صاحب الزمان کرده اند. کدام افتخار از این بالاتر که یکتا پرستی ایرانی عجین شده با دلاور پیشگی انها.
صلوات بر روح پرفتوح شهیدان و امام شهدا.
ناصر از کیتو - اکوادور
روحش شاد و يادش گرامی باد، خوب است ما هم در هر مقام و موقعيتی هستيم از خودمان بپرسیم چه کاری داريم برای کشورمان انجام می دهيم؟
درود بر عزت وشرف افتخار آفرینان ایران واسلام
ای کاش فیلمی از دوران زندگی ایشان تا شهادتشان ساخته شود...
هیچ جمله ای نمی تواند رشادت و از جان گذشتکی چنین مردان دلیری را توصیف کند. خیف که رفتند.
رحمت خداوند بر روح پدر و مادرت که نامت را عباس نهادند
ما سربازان ایران فقط منتظریم رهبرمان دستور دهد جانمان را برای وطن می دهیم
نمیتونم در وصف این دلیر مرد چیزی بگم
عباس دوران مایه افتخار هر ایرانیه
فقط میتونم بگم متاسفم برای صدا و سیما
من امروز سعی کردم زیاد نگاشون کنم تا ببینم چیزی در مورد سالگرد شهادت ایشون میگن یا نه
که چیزی ندیدم
ولی مهم اینه که یاد این دلاور مرد ایران زمین برای همیشه در قلب هر ایرانی زندست
روحش شاد
پهنه بهشت جایگاه ابدی اوست
خدایا کاری کن که در روز قیامت شرمنده شهیدانمان نشویم
دوران زندست ما اورا در قلبهايما زنده نگه داشته ايم و شجاعتش در رگهايمان جاريست
درود خداوند بر همه تیزپروازان دلاور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصا شهیدان عباس بابایی و عباس دوران!!
واقعا مردانگي كرده روحش شاد
افتخار ایران,روحش شاد
پاينده وجاويد باد فرزندان دلير ايران زمين
ایکاش راه عباس هم مثل نامش درخشان میشد . درود به شرافت همه شهدا.
روحش شاد-یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
شاید اگر این اتفاقات برای چند نسل دیگر نوشته وبیان شود آنرا یک داستان خیالی بدانند ولی ای کاش ما می توانستیم این قهرمانان واقعی ملی خودمان را به دیگران ویا حتی به نسل کنونی خودمان بشناسانیم تا که به آنها افتخار کنند خداوند روح بزرگوارشان را قرین رحمت کند گرچه که همیشه نام ایشان جاودان خواهد بود
خدایا در آستانه ماه مبارک رمضان و شبهای عزیز قدر روح این خلبان شجاع و از جان گذشته در راه وطن رابا آقا علی (ع ) محشور بفرما .. آمین
لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموات بل احیا عند ربهم یرزقون
درود بر شهیدان راه خدا...
شهدا از اینکه اینگونه ایم، شرمنده ایم!
احسن
وقتی این مطلبو خوندم تنم لرزید روحش شاد
دقت کنید به اسم زیبایش عباس دوران :راستی ای شهید عزیز تو عباس دوران مایی برای حسین زمان ما
شما حماسه سرودید و ما به نام شما فقط ترانه سرودیم و نان دراوردیم.انشالا هر کس بتونه همون جایی که هست رو همچون عمل شهدا درست کنه و دست از خود سازی بر نداریم
متنو با اشک خوندم واقعابه ایرانی بودنم افتخار میکنم کاش مردم ما ایناوخانواده های شاهدفراموش نکنن که هرجی داریم ازاینا داریم. شرمنده ایم شهدا
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
خدایا کمکمان کن شرمنده خون پاک شهدامون نشیم
خدایا کمکمان کن جوابگوی خون پاک شهدامون باشیم
پروردگارا. مارا قدردان رشادتهاوایثار ان بزرگ مردان قرار بده. امین یارب العالمین
غیرت جونهای ایرانی همیشه ترس تو وجود دشمن می ندازه
چه اسم برازنده ای عباس در این دوران
به قول «هگل» آلماني، در زير هر وجب از خاك ايران، مردي در خون خود خفته است تا موجوديت اين سرزمين پاسداري شود. درودبرتمامی شهیدان وپاسداران این مرزوبوم ازآغازتاابد.
با سلام ازيك ايراني مسلمان اين انتظار مي رفت چون او ايراني و از فرزندان آرش و كاوه بود روحش شاد به بركت صلوات بر محمد و ال محمد
با خوندنه این مطلب بیشتر به ایرانی بودنم افتخار می کنم ولی صد حیف که راهشان زیاد دوام نداشت
درود بر تو عباس که مردانه جنگیدی و ذلت از دست دادن وجبی از این خاک را نچشیدی
درود بر تو و میلیون ها عباس که تا هستند ایرانی سر خود را بالا خواهد گرفت
درود بر شرفت به مردانگیت
راهت را ادامه میدهیم
سلام بر امام حسین و این سربازان با وفایش
ببین چه شیر مردی بوده که دشمن بهش گفته جناب دوران
روحت شاد مرد ممنونیم
شرمنده مردانگیش هستیم
بغض غرور ، گلوم رو پر کرد.
خداوند با سرور و سالار شهیدان محشورشون کنند ، به حق که ایرانی واقعی اینها هستند و مسلمان واقعی عباس دوران‌ها...
برادر شهادتت مبارک
روحش شاد. ای کاش در دوره فعلی هم از این افراد داشته باشیم
هر چی سعی کردم نتونستم گریه نکنم....
وقتی از کوچه ای که نام شهیدی بر آن است رد می شوم به یاد می آورم که آسایش امروزم را مدیون چه کسانی هستم
روحش شاد
سلام و درود بر تمام شهدا ی عزیز وسلام بر شهید عزیز عباس دوران امیدوارم که همه ما راه این عزیزان را با افتخار ادامه بدیم و فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که راه شهدا را ادامه بدن
خدایا یعنی در بین ما که نسل بعدی این بزرگ مردان هستیم و نسلهای بعد ایران زمین چنین جوانمردان شجاع و وطن پرستی باز ظهور خواهند کرد؟!! .... این دغدغه اصلی من است ..... درود و بخشایش خدا بر او و همرزمان شهیدش .... شیر مادر حلالش باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
قطعا چنین جوانانی باز هم وجود دارند که حاضرند همه چیزشان را برای دین و وطنشان فدا کنند و همین نکته است که ابرقدرتهای شرق و غرب در مواجهه با ایران نمی توانند در محاسبات خود بگنجانند.
چه اسم وفاميلي داشته كه الحق برازنده اوولايقش بوده (عباس دوران )
روحش شاد وخدايش بيامرزد
او افتخار جاويد اين كشور است وياد او هميشه در دلهاست
کاشکی یک کم از غیرت این آدم ها تو وجود جوان های امروزی مثل من بود
ما با افتخار راه این شهیدان عزیز را ادامه می دهیم و دشمنان داخلی و خارجی بدانند ما نهنگیم و نهنگان دریا ترسی از غرقاب ندارند . ما به امام خمینی ره و مولایمان خامنه ای و شهیدان پر افتخارمان پشت نخواهیم کرد . و انشاء ا... پرچم اسلام را در قلل رفیع جهان برافراشته خواهیم کرد.
درود بر دلاوران شهید ایران زمین.سرزمین ارش و کاوه.پیشنهاد میکنم سازمان تبلیغات با پشتیبانی از بخش خصوصی تی شرتهائی با تصاویر این عزیزان(دوران همت بابائی زین الدین و.......)طراحی نمایند.با اینکار یاد این دلیر مردان همیشه در ذهن حک خواهد شد و حس وطن پرستی رشادت و غرور ایرانی در بین جوانان عزیز متبلور خواهد گردید. چو ایران نباشد تن من مباد.
روحش شاد مردان بزرگي كه به براحتي از جان خود گذشتند تا ما در امنيت و اسودگي زندگي كنيم
قابل توجه بعضی از دوستان
شهیدان زنده اندو نظاره گر اعمال ما پس مراقب باشیم خیلی خیلی مراقب باشیم
روحت شاد .صفت مردونگی برازنده شماست .
افتخارمی کنم که چنین دلاورمردانی درمملکتم بودندخداوندپاداش آنهارراخواهد.
درود خدا بر سرباز سرافراز و شجاع وطن ، و من هم به ایرانی بودنم افتخار می کنم
یعنی واقعا دمش گرم

چرا اینقدر کم از ایشون نام برده میشه؟؟؟

تو مشهد که من به ذهنم نمیرسه خیابونی -جایی- مکانی به اسمش باشه

خدایا به حق این ماه عزیز مارو از شفاعتشون محروم نکن
درود بیکران به روح پر فتوح این شهید عزیز و دیگر شهدای وطن.
عباس جان روحت شاد، ازینکه هموطن تو هستم احساس غرور میکنم، بزرگی و شهامت ایرانی تو قابل توصیف نیست، ،برای حانواده محترمت آرزوی عزت و سربلندی دارم و درود میفرستم به پدر و مادر گرامیت
یاد و حاطره تو و همه همرزمان باشرفت همیشه گرامی
چو ایران مباد تن من مباد
عباس عزیز راهت ادامه دارد
واقعا گریه ام گرفت
این شهدا مایه افتخار هر ایرانی است. تا زمانی که دلاورانی چون این شهید عزیز داریم نباید از هیچ تهدیدی از طرف بیگانگان بهراسیم.
دستان و زبان در مدح اینگونه افراد کم می آورند
دلیرمردانی از سرزمین عشق ،حماسه، ایثار
واقعاً عباس دوران بودی. نشده است درباره این بزرگوار بخوانم و اشک از چشمانم جاری نگردد. روحت شاد ای محبوب دلها.
خدا رحمتشان کند
مرد یعنی این
مرد بود و مرد زيست و مرد رفت .
روحش شاد و راهش پر رهرو باد بنده فقط اسم این شهید را شنیده بودم جالب بود.
عباس جان شهادت مبارک ، خود میدانی که هیچ نسبت سببی با تو ندارم اما خدا میداند خودت هم میدانی تو یک چیز دیگر برای من هستی و هروقت عکست را می بینم دلبستگیم به تو بیشتر می شود تو را بجان حضرت زهرا(س) در آن دنیا دست مارا هم بگیر . درود و سلام خدا بر خانواده عباس دوران آنهای که اصلا نمی شناسمشان اما از صمیم قلب نوکر و اردتمند آنها هستم .
سلام و درود بر تو و بر روح بزرگت كه مردانه ايستادي اي زنده جاويد
سلام .کمی به اسم و فامیلش هم نگاه کنید هم اندیشه. عباس دوران .عباس دوران. عباس دوران.عباس دوران.................................خدایا چقدرزیباست.ماکجائیم.؟انهاکجایند؟چقدراحساس غرورمیکنم.
روحش شاد و یادش برای همیشه گرامی. حفظ حرمت خون پاک دوران ها وظیفه ما جوانان بوده و این را نباید فراموش کنیم.
شهید عباسدوران، افتخار تمام دوران
درورد بر تو ای فرزند ایران زمین ، دوستت داریم .... روحت شاد و یادت گرامی باد
در برابر رشادت و جوانمردی این عزیزان چیزی نمی توان گفت.. ای کاش امروزی ها درس بگیرند.
روحش شاد يادش گرامي .ممنون از لطف شما ا
افتخارمی کنم به شجاعت وصلابت ابرمردانی همچون عباس دوران که تا آخرین لاحظه ازماموریتی که داشت عقب ننشست وبرای رسیدن به خدالحظه شماری می کردبازه درود به روان تابناک همه شهدا امروزی هاهم یادبگیرند
درود بر روح ملکوتی شهیدان گلگون کفن به ویژه خلبان سرافراز ارتش عباس دوران که با رشادت مثال زدنی خود را در راه میهن و مردم فدا کرد تا ما در راه پیشرفت و عزت گام زنیم
بجاست تذکری به صدای و سیما داده شود که بین شهدا فرقی قائل نشود و اسوه های شهادت را معرفی کند. واقعا جا دارد از عباس عزیر برنامه ویژه ای در سیما پخش شود اینجوری با تهاجم فرهنگی مبارزه می کنید؟!
خداوند او را با انبيا و اوليايش محشور سازد و ما را از ادامه دهندگان راهشان قرار دهد.
اشکمونو در آوردی :عباس کجا وماکجا خاک برسر مان جرا اینقدر کم لطفی شده به عباس باورت میشه من تازه فهمیدم توچیکار کردی کی بودی وچیکار کردی اسمتو شنیده بودم ولی نمیدونستم چیکارکردی مطمنا هیچ کسی هم نمیفهمه خوشا بحالت عباس جان امروز دلم شکست اگه اومدم شیراز قسمت شد حتما میام پیشت
با درود به روان پاک شهید دوران و دیگر شهدا 8 سال دفاع مقدس . بایداز اینگونه رشادت و دلاوریها فیلم و سریال تهیه کرد و به نسلهای بعدی نشان داد که چه جوانان برومند و شجاع و چه مردانی خدائی در این مملکت بودند و چه جانفشانیهائی کردند
خوشا به حال شیرمردانی که با عزت و آبرو دیار فانی را پشت سر گذاشتن
درود بر تمام ایرانیان وطن پرست. از خواندن این شرح حال سرشار از غرور شدم. حسی که مدت هاست با آن غریبه ام.
روحش شاد ويادش گرامي باد.
تا اينان هستند ايران پاينده است
کجائید ای شهیدان خدائی
روحت شاد دلاور
روحشون شاد راهشون پررهرو و یادشون تا ابد گرامی! مخلص هر کی که برای این مملکت فداکاری کنه هم هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار