بازدید 5884

خواب سنگين وزارت!

شميم رضوان
کد خبر: ۲۵۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۲ 18 July 2012
 المپيك لندن ۹ روز ديگر افتتاح مي‌شود و هرچه به ششم مرداد و روز افتتاحيه نزديك‌تر مي‌شويم، استرس‌ها و نگراني‌ ورزشكاران ايراني بيشتر و بيشتر مي‌شود. نگراني از رخ دادن اتفاقات ناگواري كه زمينه آن را خودمان فراهم كرده‌ايم. 

به نوشته جوان : هنوز نام ورزشكاران تيرو كمان ايران تأييد نشده، هنوز پاروهاي طالبيان، حكيمي، عباسي و شادي با استرس و نگراني آب را مي‌شكافد، هنوز ركاب‌زنها نامطمئن ركاب مي‌زنند، هنوز شناگر ايراني در رسيدن به آن‌سوي استخر شك و ترديد دارد. اما در لاله به لاي اين همه نگراني و استرس، ‌ كسي هم پاسخگو نيست! 

هيچ‌كس حاضر به پاسخگويي نيست، نه وزير و نه حتي معاونينش! 
عباسي از كنار خبرنگاران سريع رد مي‌شود و تلاش‌ها براي رسيدن به او و طرح سؤالات متعددي كه ذهنشان را مشوش كرده، بي‌فايده است! 
سجادي، معاون او هم كه روزي مدعي بود:« بايد نام نيك از خود به يادگار بگذاريم»، امروز كه اتفاقات اخير، اوضاع را به غايت بغرنج كرده است، حاضر نيست حرفي قانع كننده بزند و در حاشيه مجمع عمومي سالانه فدراسيون اسكيت، وقتي بعد از مدت‌ها خبرنگاران موفق به صحبت كردن با او مي‌شوند و از اتفاقات ناگواري كه سايه تعليق را بر سر ورزش كشور انداخته مي‌پرسند، با قيافه‌اي حق به جانب مي‌گويد:«پيش از مصاحبه گفتم كه تنها در خصوص رشته اسكيت پاسخگوي سؤالات خواهم بود.» و در حاشيه سي‌ونهمين مجمع كميته ملي المپيك هم خبرنگاران را دور مي‌زند و قبل از پاسخگويي به سؤالات آنها، از راهي ديگر خارج مي‌شود! 

عدم پاسخگو بودن عباسي و معاونين او در خصوص اتفاقات ناگوار اخير و اخبار مربوط به تعليق برخي رشته‌هاي ورزشي، مهر تائيدي است بر اين مسئله مهم. با اين وجود، وزير، سجادي و ديگر وزارتي‌ها، همچنان بر حرف‌هاي خود كه سايه تعليق را روز به روز پر رنگ‌تر و سنگين‌تر مي‌كند، تأكيد دارند! 
عباسي هنوز هم مي‌گويد تغييري صورت نمي‌گيرد. يعني به قيمت تعليق برخي رشته‌هاي ورزشي هم او حاضر نيست از مواضع خود كوتاه آمده و رؤسايي را كه بدون برگزاري مجمع بركنار كرده را برگرداند تا حداقل بتوانيم با خيال راحت المپيك را پشت‌سر بگذاريم! 

سجادي به صراحت مي‌گويد كه از تعليق ترسي نداريم و در نقطه مقابل، سرپرست جديد فدراسيون تيرو كمان كه نيامده در اين فدراسيون حسابي گرد و خاك به راه انداخته و حتي المپيكي‌ها را هم عوض كرده، از دست رفتن احتمالي سهميه ايران را تأييد مي‌كند:« شايد سهميه ايران از دست برود.» تمام اميدها براي كوتاه آمدن عباسي تا بعد از المپيك، به مجلسي‌ها بود كه بعد از شنيدن اخبار مربوط به تعليق برخي رشته‌هاي ورزشي تصميم به استيضاح وزير ورزش را داشتند كه البته اين استيضاح هم با ضيافت شاهانه‌اي كه عباسي ترتيب داد، وتو شد و او بار ديگر در امان ماند! 

۹ روز ديگر، رقابت‌هاي المپيك رسماً آغاز مي‌شود. ميدان نبردي كه ورزشكاران ايراني، سال‌هاست كه براي آن به سختي و با كمترين امكانات و بودجه تمرين مي‌كنند. اما برخي، يك شبه، در حالي كه در اتاق‌هاي خنك و كولردار خود پا روي پا انداخته‌اند، با امضا برگه‌اي كوچك، جابه‌جايي‌هايي را اعمال مي‌كنند كه زحمات چهار ساله ورزشكاران المپيكي ايران را در يك لحظه به باد مي‌دهد! 

مراسم بدرقه كاروان المپيكي ايران هم برگزار شد! اما هنوز خيلي از ورزشكاران، مردم و. . . از اعزام برخي رشته‌هاي ورزشي مطمئن نيستند و اين عدم اطمينان را نامه‌هايي كه از سوي فدراسيون جهاني ارسال شده و تكذيب مي‌شود، بيشتر و بيشتر مي‌كند. اما به نظر مي‌رسد هنوز هيچ‌كدام از اين مسائل براي برخي آقايان مسئول حائز اهميت نيست و آنها همچنان در خواب به‌سر مي‌برند! خوابي كه گويي خيلي هم سنگين است! 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم