بازدید 24590
۲
نبرد ویروس‌های جاسوسی ادامه دارد

ویروس جاسوسی «مدی» ایرانی است یا اسرائیلی؟

این ویروس جاسوسی که در آن از کدهای فارسی استفاده شده، هم سیستم‌های ایران را آلوده کرده است و همه سیستم‌های اسرائیل را؛ در عین حال احتمال دارد، ایران یا اسرائیل این ویروس را ساخته باشند
کد خبر: ۲۵۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹ 17 July 2012
ویروسی جاسوسی به نام «مدی»، تا کنون هشتصد کامپیو‌تر را در ایران و کشورهای دیگر آلوده کرده است. لابراتوار «کاسپرسکی» در روسیه و «سکیولرت» در اسرائیل این ویروس جاسوسی را شناسایی و معرفی کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، این ویروس زمانی که فایل‌ها را آلوده می‌کند، نام «مدی» مشخص می‌شود. کار‌شناسان می‌گویند که این ویروس جاسوسی چندان پیچیده نیست و از راه یک سرور کنترل و پخش می‌شود و می‌تواند فایل‌های مکتوب و صوتی را به سمت سرور خود هدایت کند؛ تا کنون ۳۷۸ کامپیو‌تر در ایران و ۵۴ کامپیو‌تر در اسرائیل به این ویروس جاسوسی آلوده شده‌اند.

بنا بر این گزارش، کارشناسان می‌گویند نخستین نشانه‌های این ویروس از راه یک ایمیل منتقل شده است؛ ویروسی که به همراه یک «فایل ورد»، انتقال داده شده است.

این فایل ورد، مقاله‌ای از سایت دیلی بست درباره حمله نرم‌افزاری اسرائیل به تأسیسات و زیرساخت‌های ایران بوده است. ویروس مدی دست‌کم با چهار سرور در ارتباط بوده که یکی از آنان در تهران و سه سرور دیگر در کانادا بوده‌اند.

شرکت اسرائیلی «سکیورلت» بلافاصله به دلیل تشابه این ویروس جدید با ویروس فلیم یا همان شعله بلافاصله با کارشناسان کاسپرسکی تماس می‌گیرند، ولی درمی‌یابند که ارتباطی بین این دو ویروس نیست، حال آن که عملکرد بسیار مشابهی دارند.

هنگامی که ویروس جاسوسی «فلیم» منتشر شد، یکی از کار‌شناسان دولتی آمریکا به واشنگتن پست گفت که این ویروس محصول مشترک آمریکا و اسرائیل بوده است.

اما ویروس جدید مدی، در ارتباط با سرور خود، کد‌هایی به زبان فارسی دارد و افزون بر این در تنظیم و طراحی آن، کدهایی دارد که مطابق تاریخ در تقویم‌های ایرانی است.

نفوذ این ویروس در ایران و اسرائیل این احتمال را به ذهن می‌رساند که این ویروس با توجه به کدهای فارسی، ساخت ایران باشد؛ افزون بر این، نفوذ آن در سیستم‌های ایران احتمالا حاکی از آن است که این ویروس برای خرابکاری در درون ایران ساخته و بعدها برای مصرف بیرون هم استفاده شده است.

یک احتمال هم این که اسرائیل به نشانه‌ها و کدهای فارسی، این ویروس را برنامه‌ریزی کرده باشند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۲
ایول به ایرانی ها بلاخره جواب حملات سایبری رو دادن
باور کنین دیگه وقتشه که ما هم در عرصه حملات سایبری قدرت خودمون رو نشون بدیم و با آسیب رسانی کنترل شده به سیستم های اسرائیلی بهشون بفهمونیم که هر کنشی واکنشی داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل