بازدید 29137

110 سکه هم برای مهریه زیاد است؟

کد خبر: ۲۵۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳ 15 July 2012
رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه 110 سکه هم برای مهریه زیاد است، گفت: باید دفترخانه ها را مجبور کرد تا مهریه های بالای 14 سکه را ثبت نکنند.

اسدالله جولایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دستور رئیس قوه قضائیه برای آزادی زندانیان مهریه و مبحث اعصار بسیار پسندیده بود گفت: این طرح خوبی است و امیدوارم بزودی ابلاغ شود اما باید تلاش کنیم ضرب المثل "مهریه را کی داده و کی گرفته" از زبان خانواده های ایرانی برچیده شود.

وی افزود: در دو سال گذشته حدود 20 هزار کانون خانواده به دلیل شکایت زوجه علیه زوج برای دریافت مهریه از هم پاشیده و این آمار هر روز در حال افزایش است. به نظر من قبل از این کارها باید فرهنگ مهریه بالا را درست کرد. ما 4 سال است که در تلاشیم این موضوع را فرهنگ سازی کنیم و در مجلس هم تلاشهایی در این زمینه انجام داده ایم.

جولایی در مورد لایحه ای که در آن مهریه بالای 110 سکه زندانی ندارد، گفت: با این افزایش قیمت سکه 110 سکه هم زیاد است و باید دفاتر اسناد را مجبور کرد که بیشتر از 14 سکه را ثبت نکنند.

وی افزود: پیشنهاد کمیته حقوقی ستاد دیه این بود که در عقدنامه ها از کلمه عندالاستطاعه استفاده و ثبت شود تا زوج در صورت داشتن استطاعت و توان مالی مهریه زوجه را پرداخت کند. البته این پیشنهاد است و باید در مجلس توسط کارشناسان راهکارهای جلوگیری از فرار قانونی افراد سودجو هم در نظر گرفته شود تا زوجه دچار مشکل نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶۳
انتشار یافته: ۱۴۱
اصلاً دلیل دریافت مهریه را بفرمایید تا به شما بگوییم 110 سکه کم است یا زیاد. پسری که تازه سر کار رفته علاوه بر خرج عروسی و خانه و ماشین و ... 110 سکه که بالغ بر 80 میلیون می شود از کجا بیاورد؟ با این کارها پسرها ازدواج نمی کنند و آمار دختران مجرد بالا می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
با کم بودن مهریه هم دخترها ازدواج نمی کنند چون امنیت تداوم زندگی ندارند!!!
عدالت!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شما هم دلیل چند همسری آقایون که میتونن 4 زن عقدی و بینهایت زن صیغه ای بگیرن بگو و دلیل حق حضانت فرزندان تا دلیل مهریه هم گفته بشه !!!!! همه چیز نمیشه که به نفع آقایون باشه ! اگه اونا قانون اسلام هست اینم قانونه اسلامه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
به بخشيد دختري كه خانواده اش با هزار اميد و آرزو بزرگش كردن و با اين همه بدبختي و گروني يك زندگي رو براش فراهم ميكنن(جهيزيه ) به چه اميد و امنيت و اطميناني بدن به دست شما آقايون .؟مگه دارين خريد و فروش ميكنيد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
محمد جان دلبندم توجه بفرما كه قرار نيست شما مبلغ مهريه را نقدا در روز عقد كنان به عروس خانم بپردازي؟ لذا با خيال راحت ازدواج كن!! اگر هم كه خيالات ديگري در سر داري، اشكال ندارد ولي غصه مجرد ماندن دخترها را نخور باباجان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
زني كه با سكه زندگيشو حفظ ميكنه در واقع خودش رو فروخته.
قديما زنها هنر داشتند و زندگيشون رو جور ديگه حفظ ميكردند.
اگه مرد بخواد به زنش خيانت كنه يك ميليون سكه هم نميتونه جلوشو بگيره.
ضمن اينكه همين تعداد سكه هم كه ميزنن هيچ تضميني براي خانمها نيست.هيچكس نيست كه زندگيشو با سكه عوض كنه.
هر مردي ميتونه كاري كنه كه زن مهريه اش رو هرچي كه باشه ببخشه.
مگه اينكه زمان عقد خل شده باشه و حق طلاق رو به زنش داده باشه كه اون ديگه هرچي سرش بياد حقشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
در پاسخ به افرادی که میگن مهریه باعث تداوم زندگی هست هم باید بگم مگه ملاک ازدواج باید مادی باشه؟؟ اگر واقعا دوست دارین زندگی کنین این بحث ها نباید باشه. پسرها تا خونه و ماشین و موبایل و کامپیوتر و حقوق بالا و این موارد رو نداشته باشن که شماها سراغشون نمیرید... از طرفی باید کار کنن و پول بیارن خرج آرایش و هزار چیز دیگه بکنن... از طرفی میگن خب بذار خانمت کار کنه... اون موقع کی تربیت بچه رو داشته باشه اونم حتما بچه بره پیش اینو اون و یا در مهد بزرگ بشه... این شده که وضع ما به اینجا رسیده و بچه های بی تربیت داریم تحویل میدیم... کلا ازدواج نکنه آدم بهتره... طرفداران ازدواج و کلا هرگی میگه خوبه بیاد جواب بده که داره زندگی خودش رو میبینه فکر میکنه همه الان همونن... ول کنین بابا بخدا خسته شدم از همه چی... از همه چی...
فقط حرف . کی عمل میکنید؟ مردها و خانوادهاشان دارند نابود میشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
به بخشيد دختران و خانواده هايشان چي ؟
با سلا خدمت آقای رییس ستاد دیه و قدردانی از ایشان ,خواهشمنداست این سخنان را عملی کنید .باتشکر
پاسخ ها
زن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
هر وقت مسئله حق طلاق، حق حضانت بچه و هزاران حق ديگه كه فقط به آقايون داده شده، حل شد، اونوقت مهريه را هم زوركي كم كنيد.
اصلا مهریه رو حذف کنین ولی هر دو طرف حقوق کاملا مساوی داشته باشند. ما خانم ها کاملا موافق خواهیم بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خيلي مطمئن نباش كه اگر اين پيشنهاد اجرايي بشه وضعيت بهتر ميشه .آقايون هميشه راههاي دررو رو خوب پيدا ميكنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مگه الان حقوق مساوی ندارن تازه حقوقشون بیشتره تو این زمون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
من به عنوان یه پسر کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
افرین...اگر حقوق ثل حضانت و حق طلاق مساوی باشد..مهریه لازم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نیست که خانم ها همیشه بیگناهن... یا اصلا راه در رو بلد نیستن... از طرز حرف زدن خانم های این دوره میشه تا ته زندگی 200 سال شایدم بیشتر این مملکت رو دید....
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
من پیشنهاد دادم همه حق و حقوقمون مثل حضانت و حق طلاق به همسرم هم داده بشه اونم مهریش رو ببخشه ولی اون قبول نکرد.هیچ خانمی هم قبول نمیکنه
مهریه نباشه عروسی هم ساده برگزار بشه ولی جهیزیه و سیسمونی خیلی هم باید تجملاتی باشه حق طلاق با مرد باشه بچه مال پدر باشه اگر پدر نبود مال پدر برزگ باشه مرد اگر احساس کرد که زنش رو دیگه خیلی دوست نداره می تونه بره یکی دیگه بگیره نه می تونه 3 تای دیگه بگیره دلش نخواست بگیره می تونه صیغه کنه که مثلاً برای یک هفته بره خوش بگذرونه و زن .......... همچنان زن است به قول شریعتی عزیز زن بودن سخت است
پاسخ ها
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چرا واسه خودت حرف میزنی؟ کو این چیزایی که میگی؟ کدوم صیغه؟ مگه چندتا زن دیگه تو ایران وجود داره که مردا برن صیغشون کنن؟ جهیزیه و سیسمونی سنگین هم واسه چشم و هم چشمی دختر خالتون هست که سنگین میدید. حق طلاق هم با وجود امثال شما که احساستون با توجه به سمت نوک دماغتون عوض میشه باید هم با مرد باشه. مهریه واسه امثال شما وسیله انتقام و تجارت هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
به نظر شما با مردی که از ترس دادن مهریه، به زندگی در کنار همسرش ادامه می ده، میشه زندگی کرد؟
مم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
با مـراد عزیز خیلی موافقم... مرسی از شما عزیز... خیلی خوب گفتی...
110 سکه الان میشه 77 میلیون تومن من ماهی 700 تومن حقوق میگیرم . بر فرض محال ماهی 300 تومن هم پس انداز کنم حالا شما بگیر ماهی 500 تومن . 12 سال طول میکشه تا بتونم این پول رو بدم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
با این وضع واسه چی میخواهی زن بگیری . بشین خونه بابات راحت تری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اشكالش كجاست .اگر اين بدهي مربوط ميشد به كارت هم اينجوري حساب ميكردي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ناشناس جانم عزيز دلم، خيلي برات ناراحت شدم اشكام سرازير شد از اين ظلمي كه از سوي همسرت بر تو روا فته. حالا چرا در زمان ازدواج توجه نكردي! شايدم شيطوني كردي و عروس خانوم رو مجبور به تقاضاي دريافت مهريه كردي، اي كلك راستش رو بگو !!!!
این حرف خلاف شرع اسلام چون شرع اسلام مهریه از یک تا بی نهایت طبق نظر دختر و خانواده اش باید از سوی مرد پذیرفته یا رد شود و هر دو طرف بدون هرگونه اجباری باید انتخاب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
دوست عزیز این چه استدلالی است، مگر قدیم که مهریه کم بود زندگی مشترک مستحکم تر بود یا الان؟مهریه باید کم شود تا قبل از ازدواج خانم ها در انتخاب بیشتر به عقل خود رجوع کنند، مهریه بالا برای خانم ها یک تقالای بیخود بیشتر نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نه خیر مهریه کادویی است که از طرف مرد اهدا می شود
در جامعه ای که اسما ،زن ها صاحب ارزش هستند!!! ولی در واقع با هر بهانه ، حق طلاق و کلی حقوق غیر اخلاقی و غیر انسانی ،به مردان داده می شه... خوبه کلا به حذف مهریه هم فکر کرد تا هر مردی هر وقت خواست با تصاحب فرزندان یک زن با ارزش!!! جدید داشته باشه
پاسخ ها
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
این حرفتو قبول دارم اما تقصیر خود زنها هم هستند. اگر هزینه ای که صرف خرید لوازم آرایش میشد صرف احقاق حقوق خودشون میشد هم الان به یه جایی رسیده بودن هم ایران از لحاظ مصرف مواد آرایشی مقام دوم نداشت. زنهای جامعه ما خیال میکنن هرکاری که مرد کرد زن هم باید انجام بده، نه جونم اینجوری یه چندتا مرد دیگه به مردای جامعه اضافه میشه که جنسا فقط متفاوت هستند.
بايد يه قانوني بذارن اونايي كه با مهريه بالا عقد كردن،ميزان مهريه به 14 تا سكه كاهش پيدا كنه
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بزن اون دست قشنگه رووووووووووووووووو
چند هزار خانواده به خاطر چند همسری از هم یاشیده؟؟؟؟؟؟؟
چرا برای اون کاری نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
همیشه به نفع مردا کار میشه...!!!!!!1
مهريه به عنوان كادو و چشم روشني از طرف داماد به عروس است.مقدار آن بايد با رضايت قلبي داماد و در حدي باشد كه در روز اول ازدواج قابل پرداخت باشد.110 سكه مي تواند حداكثر و نهايت مهريه در وضعيت كنوني جامعه ما باشد.بايد فرهنگ سازي شود كه همه مهريه 14 سكه ثبت كنند.بايد فرهنگ سازي و كار بيشتري صورت گيرد تا مردم آگاهتر و روشنتر گردد.
چرا نميگين به جاي مهريه حق وحقوق معنوي زن مثل حضانت و طلاق ومسكن و ... رو از آقايون بگيريم. چرا فقط دارين سنگ اقايونو به سينه ميزنيد كه 99% حقوق عقدنامه براي اوناست. چرا اين وسط هيچ كسي به فكر اون زن بدبخت بيچاره نيست كه حتي بچشم ازش ميگيرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
والا به خدا من مهريه ام 1000 سكه است و خدا رو شكر زندگي خوبي دارم. به شوهرم مي گم بيا بريم به من حقوق مساوي با خودت بده من مي بخشم مهريه رو قبول نمي كنه. مردها خودشونم مي دونند چي مي دند و چي مي گيرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
کی گفته بچه مال زنه؟یه جور میگی بچش انگار بچه مال مرد نیست؟
ای ول
مهریه ی بالا خانم های با وفا را به طلاق ترغیب می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
واقعا زشته یعنی چی مهریه بالا خانم های با وفا را ترغیب به طلاق میکند پس با این طرز فکر مهریه پایین هم آقایون بی وفا و خیانت کار رو صد در صد ترغیب میکند که خیانت کنند و زن دیگه ای اختیار کنند و بعد هم زن خودشون رو طلاق بدن این همه تفکر مسموم برای چی هست نمی دونم فکر کنم شما معنی یک زندگی مشترک واقعی رو نمی دونی اگر بنیان یک ازدواج درست بنا شده باشه این اتفاقها نمی افته.
دمت گرم خدایش حسابی اطلاع رسانی کنید جوون ها گول این حرف (( کی داده کی گرفته)) رو نخورند!!!
2 ساله چوب این رو دارم میخورم
بزرگترین حماقت زندگیمه
پاسخ ها
واقع بین باشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
زرنگی شما برای دستاویز قرار دادن این جمله باعث چوب خوردن 2ساله شما نیست؟ اگر مهریه بالا را نمی پذیرفتید و از ازدواج با این دختر خانم منصرف میشدید آسمان به زمین نمیامد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
فكر نميكني اگر درست زندگي ميكردي كارت به چوب خوردن نمي رسيد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بزرگترین حماقتت این بوده که این حکم گیوتین ازدواج رو امضا کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اولین حماقت زندگیت ازدواج بود با کسی که نمی شناختیش (اگر می شناختی که به طلاق نمی کشید)
دومین حماقتت هم رفتن زیر بار مهریه ای بود که می دانستی نمی توانی بدهی .
مشکل باید ریشه ای حل بشه. وقتی فرهنگ جامعه زن رو دست دوم میدونه و یک زن مطلقه نمیتونه از نظر فرهنگی و اقتصادی امرار معاش کنه، زن دنبال این میره که از طریق مهریه آیندش رو تامین کنه!!! در صورتی که در شرایط امروز جامعه به هیچ وجه مرد این توانایی رو نداره که بار این مشکل اجتماعی رو به دوش بکشه. در نتیجه این مسئله باید حل بشه نه میزان مهریه. اصلا قرار نیست زن موجود دست دوم باشه، اصلا قرار نیست زن اونقدر ناتوان بمونه که نتونه امرار معاش کنه که بعدش محتاج مرد یا خانواده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آينده زن با پرداخت تمام دار و ندار و اعلام ورشكستگي مرد پرداخت و تامين شود اونوقت اين مرد بدبخت رو كي از زندان آزاد بكنه و آينده مرد چي ميشه
در ازای حقوق برابر زن و مرد اعم از اموال دارایی هایی که پس از ازدواج حاصل میگردد/حق حضانت فرزند /اشتغال/مسکن/تحصیل
مهریه را حذف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
یه وقت سردی نکنی؟
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آقای ناشناس شما ها یه عمره سردیتون شده و دارید حال میکتید. حالا که خانما حق و حقوقشون و میخوان ناراحت مزاج خانما شدی؟من اگه همسرم تمام شروط عقدنامه رو امضا بکنه همون 14 تا رو هم نمی خوام.چون از نظر مالی مشکلی ندارم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
باشه همه چیز برابر چرا یه خانم املگی نمیکنه مثل اقایون بدبخت واسه یه لقمه نون تو بازار چرخ دستی هل میدن و یا تو شهرداری اشغال جمع میکنن نیروی نظامی لب مرز هستن یا کنار کوره های ذوب اهن و.... مشغول نیست.هر چی شغل شیک و راحت و پر درامد مثل کار بانکی اداری و...خانما قبضه کردن.برابری فقط تو راحتی نیست تو سختی هم هست.یه قدم بردارید بعد از جامعه انتظار داشته باشید
شماهایی که این حرفا رو می زنید خودتون حاضرید با چهارده تا سکه خواهر یا دختر خودتون رو شوهر بدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بله خواهر من اصلا سکه ننداخته.کلا 2 میلیون پول نقد و سفر مکه الانم بعد از 8سال زندگی راحتی داره
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ادم حسابی باشه مهریه 1چرا نه و برای اینکه ببینم ادم حسابیه میرم در مورد خودش و خانوادش تحقیق میکنم.
مهريه بعد از تصويب اين طرح :چهارده تا سكه همراه با يك واحد آپارتمان و يك سفر يك ماهه به اروپا و يك اتومبيل 50 ميليوني و ....
پاسخ ها
فریده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نگران نباشید تجربه نشان داده زن ها ته مانده های حقوقی شان را هم دارند از دست می دهند.نگران نباش شهروند درجه 1
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
و دخالت خانواده زن در زندگی؛
مهریه ای که توان پرداختش وجود نداشته باشه خود به خود عقد رو باطل میکنه
پاسخ ها
فریده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
راضی نبودن یک زن به ادامه زندگی چطور؟ خود به خود عقد رو باطل نمی کنه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چند همسری چی؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من همون 14سکه هم باید بصورت عندالمطالبه نباشه
مهریه زن ما 1000 تا است ، تا کم و زیاد می شه 1000 سکه را یکی یکی تو سرم می کوبه و ما را تهدید به بیچارگی می کند!!!!
من ساده و زن با تجربه!!!
مهریه مفهومش را از دست داده بهتره زوجین بر اساس توانایی های خود و روی پاهای خودشان بایستند.
اصلا قبول ندارم
مهریه جز قوانینی اسلامه
پسر هین هدیه رو باید بده به همسرش
من فردی را میشناسم که یک خانم بیوه به او گفته بود دوهزار سکه مهریه اش کند و او عاثبت دویست سکه و دوتا آپازتمان بنامش کرد کرد و حالا خانم داره طلاق میگیره وبرای شوهر یعدی ثروت میلیاردی میبره . بابا مهریه بالا حماقته و باعث طمع خانمهای کم جنبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اون مردي كه به خاطر هوس با زني ازدواج ميكنه و چشمش رو ميبنده بايد حواسش باشه . چرا اين مساله رو به همه خانم ها تعميم ميدين؟
به جای این ننه من غریبم ها بهتره پسرها و آقایان لقمه را به اندازه دهانشان بر دارند تا اینطور گرفتار نباشند کسی به زور که به آنها زن نداده که به راحتی میخوان از دستش خلاص شوند اول باید فکر این روزها را هم می کردن.
یه زن بعد از جدایی اجباری باید از کجا زندگیش رو تامین کنه؟ حتما به آسیبهای اجتماعی بعدش هم فکر کردین دیگه؟ آقایون هم که هر وقت تمایل داشتن و حوصله شون از زنشون سر رفت با 14 تا سکه سر و ته قضیه رو هم بیارن و برن سراغ یکی دیگه. حالا عمر و جوونی زن تو این بین از بین رفت واسه کی مهمه؟ خسته نباشید از اینهمه مرد سالاری و حق به جانب بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مگه ازدواج مغازس که زن از طریق اون آیندش رو تامین کنه؟
قبل ازدواج هر طور تامین می کرده بعدش هم همینطور
چرا مجتهدین و مجلس بادر نظر گرفتن وا قعیات اجتمایی وتطبیق قوانین فقهی با این واقعیت ها ونیز قوانین و تدبیر هایی که رفاه زن را بعد از طلاق تضمین کند مثلا بیمه مستمری زنان مطلقه و سیستم های تامینی دیگر مسیله را حل نمیکنند تا با ترغیب جوانان به ازدواج جامعه سالم تری داشته باشیم.
من با عندالاستطاعه موافقم. 14 تا سکه هم کمه دیگه انصافا. اما ماشالا ما فقط با سکه کارو تموم نمیکنیم من که اصفهانم باید چند دونگ از خونه پدری بندازه پسر از خونه آیندشم همینطور تازه کلی مثقال ساخته شده و نشده طلا هست و کلی مزخرفات دیگه.
چه با مهریه وچه بدون مهریه مردها اخر شیطنت می کنند این وسط زنه که عذاب میکشه
این مشکل رو باید قبول کرد که در این جامعه ازدواج شبیه یک معامله شده. اجناس این معامله دختر و پسر هستن و قرداد معامله هم همین سکه و جهیزیه پول مقام و . ....
اصلا" مگه بیشتر این زنان تا آخر عمرشون خونه پدرشون هم که بمونند و ارث ببرند و یا تا آخر عمر کار کنند بالای سی میلیون گیرشون میاد پس چه انتظاریه که با یک عقدنامه بالای صد میلیون کاسب بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چشماتو وا كني، اطرافت دخترها و زناني رو مي‌بيني كه با تحصيلات و توان بالا و با عرضه كار مي‌كنند و دارايي هاي چند صد ميليوني دارند، سي ميليون كه فقط پول وسيله زير پاشونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اره عزیزم بعضیا مون خونه پدرمون 30 میلیون که هیچی 300 میلیون هم تو حسابمونه
قانون وضع شود که مال به یک اندازه بین زن و مرد تقسیم گردد و مهریه از قانون جدا و ربطی به دادگاه نداشته باشد. اگر مرد زن دوم گرفت از نصف مال قبلی باید نصفی (یک چهارم) حق زن دوم باشد. اگر مرد دارایی خود را پنهان کرد و یا برای فرار به دیگری واگذار کرد ، تمام آن مال حق زن خواهد بود
حقو ق مساوی یعنی مرد کار کنه زنخانه داری وبچه داری یابرعکس زن کار کنه مرد خانه وبچه داری ومهریه صفر باشد وهمه چیزهای دیگر نصف مرد نصف زن از جمله دارایی و.....
من نمیدونم اخه زن در برابر مرد از چه حقی برخودار میشه که این مهریه رو هم باید ببخشه وقتی تو دادگاه زن باید از تمام حق و حقوق خودش بگذره این به معنای تساوی حقوق بین زن و مرده
اخه اون مردایی که میگن 14سکه کافیه چه کاری برای زناشون انجام میدن که همچین ادعایی رو دارن
وقتی تونستین زن رو با مرد تو یک سطح ببینین که امضای یک زن یا شهادت دادن یک زن تو دادگاه به یک اندازه یک مرد محسوب شد اون موقع از این قانونها حمایت کنین
زنان جامعه ایران اینقدر بدبخت هستن که یارانه ای که برای برق و گاز و اب پرداخت میشه به عنوان نفقه زن هم محسوب میشه
کمی هم به درد دل زنهایی که مهریه رو اجرا گذاشتند گوش کنید.این زنها همه مال همین مملکت اند.همشون که دلال و کاسب نیستند که فقط به خاطر مهریه ازدواج کنند.بپرسید که آخه دردت چی بود که رفتی مهریه رو گذاشتی اجرا؟بعد ببینید که چه راه حل های قانونی برای او وجود داشته.بعد در مورد مبلغ مهریه تصمیم گیری کنید.
وقتی کم کردن مهریه درست است که حق حقوق زن در نظر گرفته شود تو جامعه ای که حق زن یک هشتم است و نسبت به هیچ چیز حتی فرزند خود حق و حقوقی ندارد چرا باید تنها پشتوانه ان هم ازش گرفت
زن ها تو ایران هیچ حق و جایگاهی ندارن فقط مهریه دارن اونم بگیرید فکر کردی اون زنی که شوهرش بخاطر هیچ و پوچ و الکی و بخاطر کارهای خلاف خودش زنش رو طلاق میده اگه مهریه کم باشه اون زن آیندش چی میشه؟ چون قانون مشکل داره مرد بدون هیچ دلیلی میتونه زنشو هر وقت خواست طلاق بده بش فکر کنید؟؟؟!!!!!
مهریه را با توجه به درآمد و کارو زندگی زوج بین یک تا صدده سکه تعیین نمایند تا ازدواجها بیشتر و طلاقها کمتر شود.
من نميدونم چرا جاهايي كه حقوق آقايان ضايع ميشود اصلا كسي صحبتي نميكنه؟و ظاهرا در ايران آقايان طرفدار زن ها هستند و زن ها هم طرفدار زن ها.مثلا چرا بايد فقط آقايان 2 سال در خدمت سربازي از برنامه ها عقب بافتند اما اينجا هيچ زني اعتراض نميكنه؟چرا جاهايي مثل نصف شدن دارايي بعد از طلاق يا مهريه يا نفقه هيچ اعتراضي نيست؟اينجور مواقع زن ها ادعاي برابري با آقايان ندارن و ميشوند جنس ضعيف؟اين زن پرستي ها همون نشانه هاي آخر زمان هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
دوسال سربازیتون را ببخشید به یه عمر بچه داری و شب بیداری و عقب افتادن از برنامه های فردی. منتی سر کس دیگه نیست.فقط این سربازیتون رو به رخ نکشید. بعد هم نصف شدن دارایی ها رو از کجا آوردی و اساسا چه ربطی داشت؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نصف شدن دارايي مربوط به همون پرچميه كه شما زيرش زندگي ميكني . سربازي شما 2 ساله نه يك عمر تحمل هوسهاي ترش و ملس شما آقايون.
نه مبلغ مهريه تضميني برايه خوشبختي هست نه اين شرايط عقد. متاسفانه اين قوانين باعث بدعت هاي بدي بين مردان و زنان شده. اسلام حقوق مساوي بين زن و مرد رو قائل هست. اما در قوانين ما نه اين هست و نه آن. جوانان برايه ازدواج بايد سخت ترين شرايط رو بگذرونن. كجاي اين عدل و انصاف هست. مهريه رو بر دارين. حقوق مساوي بدين. چرا بايد ديه زن و مرد برابر نباشه؟ آيا وقت اون نيست كه در قوانين اصلاحاتي بشه. قوانين موجود باعث سو استفاده مردان و زنان شده.
این آقایون خیلی رودار تشریف دارن

خانما با هزار علاقه زندگی رو شروع میکنند دست کم با این گرونی 30میلیون جهیزیه میارن /سر کار هم میرن /بعد آقایون اینا رو نمیبینند / چون خودشون فکر میکنن شاید بخوان شلوارشون 2تا شه میخوان راحت بدون دردسر همسراشون رو با یک اردنگی بندازن از زندگی بیرون اما با 110تا سکه باید برن زندان /مهریه سرمایه یک زنه درک کید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مهریه بالا= زورگویی زن وخانواده زن به مرد؛ وقتی به زنت میگی وخانواده تو زندگی ما دخالت میکنن بهت بگه تا چشمت در بیاد خودت امدی خوستگاریم.
دو نفر را مي شناسم که خانمهايشان مهريه نداشتند. تقي به توقي مي خورد مي گفتند طلاقشان مي دهيم.
عندالاستطاعه را شوخي مي فرماييد ديگه؟ الان که عندالمطالبه است همه چيز را اقايان به نام خانواده و غيره مي کنند و جلوي قاضي مي شوند يه کارگر با ماهي 500 تومان حقوق چه برسه به وقتي که عندالاستطاعه بشه!!
14 سكه را قانوني كنيد بعد خواهيد كه چقدر ازدواج زياد شود و اخلاق هم در جامعه گسترش يابد!
پاسخ ها
فریده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ذاریم می بینیم چقدر اخلاق در جامعه گسترده شده. اخلاق یک مساله مشروطی نیست که شما وصلش کنید به مهریه.
به نظر من بايد عنوان هاي تضمين ، پشتيبان و ضمانت آينده را از نفس مهريه برداشت و عنوان هديه اي از جانب مرد به زن را به مهريه بدهيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نظرتون در مورد هدایای حق حضانت ، حق مسکن ، حق طلاق ، ... اینها رو هم می فرماییددر جریان قرار بگیریم؟
من سال 88 با سیصد سکه عقد کردم،پدر دختر و خود دختر گفتند بعد عقد اقامت کانادا رو میگیریم و میریم اونجا،ولی زدند زیر حرفشون.منم با اجازتون با تهدید همسرم و مادرشو دو بار بردم دفاتر اسناد رسمی و بار اول 200 تا از مهرش رو کم کردم.بار دوم هم 80 تا.یعنی کاملا این 280 تا رو باطل کردم.الان مهریش 20 تا هست.تازه ممنوع الخروجشم کردم و هنوزم باهاش زندگی نمیکنم.تا اونا باشن دیگه دروغ نگن.پس پسرها عاقل باشین فریب نخورید.دیگه خود دانید.من که عرضشو داشتم جبران کنم.از همون اول بیشتر از چهارده سکه زیر بار نروید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
به خاطر امثال شماهاست که دخترا از آیندشون وحشت دارند و مهریه رو کردند چماق آقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اونوقت به خودت افتخار میکنی که مردی؟ اون آدمهایی که میان میگن زنها مقصرند بیان اعترافات یه به ظاهر مرد را هم ببینن. چه بیچاره بودن اون خانواده دختر که به امثال تو باج دادن. به این نمیگن با عرضه بودن میگن کلاهبرداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خوب بگو به خاطر اقامت كانادا زن گرفتي بينوا. تو كه از اول معيارت براي ازدواج اشتباه بود بي زحمت تجربياتتو در اختيار بقيه قرار نده.
منم با مهريه موافق نيستم

اما به جاي اون بايستي اموال نصف نصف

حق طلاق و غيره

اگه مهريه رو برداريم و مثل كشورهاي پيشرفته بشه اين قضيه خيلي عالي ميشه

چون مهريه رو ميتونن ندن و زن بيچاره هيچي به هيچي
با تمام این امتیازاتی که دارین برای اقایون میزارین .اقایون را دارین تبدیل میکنبن به یک دراکولای خون اشام .بیچاره ما زنها .
به نظر من پرداخت و یانپرداختن مهریه باشرایط فعلی کاملا دراختیار مرد است (قانون کاملا دست مرد را باز گذاشته) کمی باید منصف بود و به خانمها سخت نگرفت هرچی باشه درجامعه مااونها ضعیفتر ازمردهاهستند
باتشکر
براي افزايش ازدواج و جلوگيري از فرو پاشي خانوده و هزاران مشكل ديگه كه بشدت داره رشد ميكنه بايد مهريه را كاهش بدند وفقط به اندازه يك پنجم ديه يك انسان را قانون پيگيري كند و مابقي از نظر قانوني قابل پيگيري نباشد
با این همه بی تعهدی پسرای امروزه و دردسرها و ضجرهایی که خانومها باید بعد از طلاق تحمل کنند و با این هزینه های سرسام آور زندگی مگه میشه مهریه که (تنها) پشتوانه دخترهای امروز برای حداقل تضمین زندگی آیندشونه رو هم به این سادگی ازش چشم پوشید جای این حرفا تورم و بیکاری رو اصلاح کنید و سطح رفاه جامعه رو بالا ببرید و پسرا رو با دل گرم به ازدواج ترقیب کنید تا انقدر از زور بی پولی و بیکاری و ترس از شکست در زندگی آینده کابوس پرداخت مهریه رو نداشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چرا حرف بی مورد می زنید؟مگه فقط زنا از طلاق آسیب می بینن
این پیشنهاد را دادند چون کسی از نزدیک هاشون گیر یک آدم نامرد کلاهبردار افتاده
اصلا حرف خانما درست.مهریه شون بشه 10000تا سکه.اما عزیزان میدونید که اکثر مهریه ها عندالمطالبه هستند؟یعنی دختر خانم هر وقت اراده کرد باید آقای داماد اونو پرداخت کنه و اگه پرداخت نکنه یعنی زندگی حرام در حرام.
مگه مهریه برای این نیست که زن بعد از طلاق بتونه یه سرپناه برای خودش دست و پا کنه ؟ حالا توتهرون چطور می شه با 110 تا سکه یه خونه خرید ؟ برفرض هم که بشسه پایین شهر یه خونه خرید نباید یه سرمایه برای امرار معاش داشته باشه ؟
با میانگین حقوق 600 تومن و اجاره خونه بالا و هزینه عقد و عروسی و حلقه و انگشتر و سرویس طلا این مهریه بالا هم میتونه عاملی باشه واسه ترغیب آقایون واسه افتادن تو چاه بلا ...!!!!!! خیلی دوست دارم ببینم خانمهای محترم بهد از سن 30 سالگی هم همینقدر سخت گیرن ؟!؟!؟!؟!
معلومه که زیاده !
مهریه دیگه آخر آخرش 14 تا سکه .
واقعا متاسفم واسه اون پسرهایی که این مهریه ها رو قبول میکنن !
من نميدونم چرا جاهايي كه حقوق آقايان ضايع ميشود اصلا كسي صحبتي نميكنه؟و ظاهرا در ايران آقايان طرفدار زن ها هستند و زن ها هم طرفدار زن ها.مثلا چرا بايد فقط آقايان 2 سال در خدمت سربازي از برنامه ها عقب بافتند اما اينجا هيچ زني اعتراض نميكنه؟چرا جاهايي مثل نصف شدن دارايي بعد از طلاق يا مهريه يا نفقه هيچ اعتراضي نيست؟اينجور مواقع زن ها ادعاي برابري با آقايان ندارن و ميشوند جنس ضعيف؟اين زن پرستي ها همون نشانه هاي آخر زمان هست.
مشکل جامعه ما شاید یکی همین باشد که یک مسئول فکر می کند 20 هزار کانون خانواده به دلیل شکایت زوجه علیه زوج برای دریافت مهریه از هم پاشیده، و نمی داند که 20 هزار کانون خانواده از هم پاشیده و بعدش زوجه رفته علیه زوج برای دریافت مهریه شکایت کرده.
فقط مونده مردا از این بابت خیالشون راحت بشه .دیگه هر کار میخوان میکنن زنم بدبخت جرات نداره حرف بزنه .بیچاره زنا. تو این جامعه به همه اهمیت میدن غیر از زنا
مردي كه ماهي 2 بار زنش و ميزنه نفقه نميده از تمام حقوق قانوني و طبعي و شرعي همسرش و محروم ميكنه از چي غير از يه مهريه بايد ترسوندش تا سر عقل بياد.تازه اونم مرد تحصيل كرده!آخه چقدر ظلم در حق زن در ايران ميشه؟
پدر شراره به برادر من گفت ۱۰ سال پیش دخترهان دیگرم را ۵۰۰ تا مهر کردم. تورم زیاد است. قیمت ها بالا رفته. تو باید برای دختر آخرم ۱۳۶۶ تا سکه بدهی. مادر و پدرم گفتند چه خبره آخه. این همه؟
گفت من توقع چنین حرفی از شما رو نداشتم. توقع داشتم شما حاج آقا ۱۰۰ تا بزاری رویش، حاج خانوم ۱۰۰ تا دیگه. خواهر و برادر داماد هم یکی ۱۰۰ تا. نه اینکه بگویدد زیاده
من نمیدونم این آقا که ۴۵ ساله با پر من دوست صمیمیه و تا دینار آخر پولهای پدر من رو میدونه، چطوری فکر کرده. پدر من پول ۵۰۰ تا سکه رو هم نداره، چه برسه به ۱۳۶۶ تا رو . تازه برادرم که پول ۱۴ تا بیشتر رو هم نداره.
هیچ ایرادی از برادر من نگرفتند و بعد از ۶ ماه نامزدی و رفت و آمد، بهم زدن. پدر عروس رک به پدرم گفت: من اشتباه کردم، اول باید مهریه رو با پسرت تموم میکردم، بعد اجازه خواستگاری میدادم. دوست ۴۵ ساله که با هم رفت و آمد فامیلی داریم بعد از ۶ ماه سر مهریه نامزدی رو بهم زد. گفت دخترش خواستگار دیگه ای داره که پول مهریه رو داره
اعسار درسته
من از روز یکه سکه جهش یافت زنم هر جا که می نشت به شوخی می گفت من رو با یه اشاره اگر به حرفهایش گوش نکنم به زندان می اندازد و هر کاری دلش می خواست می کرد دیگر تحمل نکردم انقدر بی شخصیتم کنند شش ماه هست بچه ام رو نگذاشتن ببینم در حال طلاق گرفتن هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شما فكر كن ببين چيكار كردين كه مهرشون رو گذاشتن اجرا وگر نه كه زني كه بخواهد با مهريه اش تجارت كند بچه دار نميشود اگر هم بچه دار شد نگهش نميدارد . پس برو ببين چيكار كردي كه طاقتش طاق شده و رفته.
مهریه یعنی چه ، در حد بسیار کمش برای تبرک را قبول دارم (حداکثر 5 سکه) اما بیشتر از آن نه .
نه می خواهی کلفت خانه ببری و نه خدمتکار .
حق طلاق و حق کار کردن را به زن بدهید و بعد بدون حرف و حدیث و البته مهریه با هم زندگی کنید ،
با مهریه 14 سکه خوب میشه ، میتونیم چند تا زن بگیریم ، 110 تا هم بد نیست یه دو سه تایی میتوان گرفت ولی من خواهر و دخترمو با این مهریه ها شوهر نمیدم !
پاسخ ها
مادمازل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
به امثال آقا محمد میگن بی جنبه
پس ببینید خانوما با چه مردایی طرف هستن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خانوم محترم؛ اونی که بخواد زن دوم بگیره با 1 میلیون سکه مهریه هم این کارو میکنه. ولی مهریه کم باعث میشه زن و خوانواده زن کمتر به داماد بدبخت زور بگن و زندگی محل اجرای خواسته های اونها نباشه.
اونی که 14 سکه عندالمطالبه نمیتونه فراهم کنه ازدواج نکنه بهتره چون حتما تو نون زن و بچه هم عاجز میمونه.
پسر اگه قابل اطمینانه مهریه لزومی نداره اگه قابل اطمینان نیست بهتره ازدواجی صورت نگیره.
داغ دلمو تازه کردین ! دختر خانواده ای رو میخوام مادرش میگه 700 تا کمتر مهر قبول نمی کنم. گیر کردم شب و روزم یکی شده ! دیونه شدم از بس فکر کردم. خدا به همه کمک کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نگیرش مادرش بدبختت می کنه باید حسرت هوای بیرون زندانو بخوری
خودم زنم ولی دارم میبینم بساط کاسبی یه عده خیلی براهه.انگار ازدواج فرمالیته شده.مهریه بگیرن وحالا نفر بعد.خدا ازشون نمیگذره که اینجوری زندگیارو داغون میکنن.
به نظرم باید مبنای محاسبه مهریه و تعداد سکه طلا بر اساس تاریخ وقوع عقد باشه من که 7 سال پیش با سکه صد هزارتومانی زن گرفتم چه گناهی کردم که باید امروز مهریه رو با سکه 700 هزار تومانی به زنی ناسازگار بدم که تو این هفت سال هر کاری که از دستم می اومده کردم که خانوم راضی بشه .یا مگه ما چقدر درآمد داریم که تا ]خر عمر باید با نوسانات دلار ،طلای جهانی ،اقتصاد بیمار و سفته باز به خانوم مهریه بدیم به خدا زور داره ،من موافقم حقوق زن ومرد یکسان بشه که اگه هر طرف اذیت کرد راه فرار داشته باشه .
چرا نمیگویید هنگام طلاق هر آنچه زن و مرد در زندگی دارند باید نصف شود با اینکه مردان همیشه اموالشان را به نام مادر و پدر و دیگران میکنند که مبادا زن بینوا بتواند حقش را بگیرد هرگز به خود نگویید که نیمی از ویران شدن زندگی ها مربوط به آقایان هوس بازی است که اتفاقا توانایی پرداخت مهریه را هم دارند اما الی ماشااله قانون چنان دست و بالشان را باز میگذارد که هر کار میخواهند انجام دهند بی انکه بخواهند پاسخگو باشند
از سايت تابناك انتظار بيشتري داشتم. آخه اينم شد آمار كه 20 هزار شكايت مهريه در 2 سال!!! خوب براي تشديد موضوع مي فرمودين 100 هزار تا در عرض 10 سال يا يك ميليون در عرض 100 سال گذشته!!!!! اينجوري خيلي گنده تر به چشم يم آد. مرد حسابي سالي حداقل 500 هزار ازدواج ثبت مي شه و بنا به آمار ثبت احوال 30% ازدواج ها به طلاق مي انجامه، حالا شما اون 28% كه زنها آسيب مي بينن رو ول كردي و چسبيدي به اين 2%. تازه اونم اگه بررسي بكني در 90% موارد مرد باعث اين شده و زن عليرغم ميل باطني مجبور به احقاق حق از اين روش شده است.
110 تا زیاده ولی 14 تا هم کمه باید با توجه به تورم حساب کنند و هر سال اعلام کنند. امروزه مهریه شده ابزاری برای رو کم کنی و فخر فروشی و اسباب تهدید و ..... کمتر کسی میدونه اصلا چرا مهر تعیین میکنند!
این روز ها خیلی از دختر ها شرط حق طلاق را در برابر مهریه برای ازدواج می گذارند و کمتر پسری قبول می کند.اگر آقایان فکر می کنند خیلی دارد بهشون فشار می آید می تواند بادادن حق طلاق این تعهد سنگین رو هم از سر خودشون بازکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خانومها با ازدواج مثل Business برخورد میکنند و هم حق طلاق میخواهند هم مهریه بالا.
بهترین راه جهت جهت حذف مهریه تساوی همه حقوق ازجمله حق طلاق ، حق حضانت فرزند،حق مسکن ،حق سفرو.......میباشد
وقتی پسر ها مهریه بالای 14 سکه رو قبول میکنن حکم گیوتین رو برا خودشون امضا میکنن و در زندان رفتن با یه جانی و قاچاقچی برابر میشن به جرم نداشتن توان پرداخت مهریه و سکه ی 800 هزار تومانی
می خواهید قبول کنید می خواهید نکنید . بنده زنی دارم که هر موقع ریگی زیر دندانش می اید حرف از اجرای مهریه اش می زند . تازه بین فامیل ضرب المثل شده که فلانی شناسنامه و عقدنامه اش همراهش است تا اگر گذارش به دادگاهی خورد سر راه یک عریضه ای هم بنویسد.
مهریه از حقوق اصلی زن است و در قرآن نیز بدان اشاره شده است. ولی نکته ای که مورد غفلت قرار گرفته این است مهریه باید در حد توانایی مرد باشد و بلافاصله توسط مرد پرداخت شود. به عنوان مثال در هنگام خواستگاری حضرت علی از حضرت زهرا، پیامبر میزان دارایی علی را از او پرسید و نگفت که مهریه زهرا فلان مقدار است و ان شاء الله می ری کار میکنی و پرداخت میکنی. در قران صحبت از پرداخت مهریه در هنگام ازدواج است نه هنگام طلاق
مهریه حق الناس است و با گفتن کی داده کی گرفته این حق از بین نمی ره و حتی در صورت فوت مرد به عنوان حق الناس به گردنش باقی می مونه
بنابراین با توجه به توضیحات فوق مهمترین دلیل بالا رفتن میزان مهریه نسیه بودن آن است که با شعار کی داده کی گرفته به صورت غیر معقول و با یک حس رقابتی و ارزشی کاذب بین دخترها افزایش یافته است.
حالا اگر مهریه نقد باشد و دختری مهریه بسیار بالایی را طلب کند (که هرچند در روایات نهی شده ولی حق اوست) می تواند منتظر شوهری باشد که توانایی پرداخت مهریه بالای او را داشته باشد.
اگر تقاضای مهریه بالا شرطی برای جلوگیری از ازدواج مجدد مرد است می تواند ضمن عقد شرط کند و نیاز به مهریه بالا نیست. اگر زن مهریه بالا را شرطی برای جلوگیری از طلاق می داند چرا از همین اول زندگی به فکر طلاق است و می خواهد با مردی ازدواج کند که احتمال می دهد او را طلاق دهد و با فرض اینکه مرد در ابتدا خوب بوده و به مرور عوض شود می تواند از شروطی مثل تقسیم دارایی مرد در هنگام طلاق استفاده کند. هر چند در قرآن نیز تاکید شده که در هنگام طلاق زنان را با متاع مناسبی بهرمند سازید که این علاوه بر مهریه ای است که در هنکام ازدواج پرداخت شده است.
اگر میزان مهریه بالا جهت استفاده ابزاری و به کرسی نشاندن حرف خود (البته ناحق) در زندگی مشترک است. آن زن در این طور زندگی خیری نخواهد دید زیرا شخصیت مرد در پیش چمش خرد و کوچک می شود و برای زن که به دنبال یک تکیه گاه می گردد از لحاظ روحی بسیار خطرناک خواهد بود و همچنین مرد نیز به زن به دید یک طلبکار نگاه می کند و نه یک آرامشگر و کم کم باعث سردی روابط می شود که در این شرایط زنان بیشتر آسیب پذیرند از طرفی در خود قرآن نیز تاکید شده است: الرجال قوامون علی النساء (مردان سرپرست و نگهبان زنان هستند)
با توجه به توضیحات فوق کلماتی مانند عند الاستطاعه و عند المطالبه بی معنی است و احتمالا افرادی بوده اند که به علت خیر خواهی و افزایش میزان ازدواجها مهریه را از حالت نقدی به نسیه تبدیل کرده اند که این کار به مرور زمان ضربه بزرگی به کانون گرم خانواده وارد کرده است و باعث شده روابط عاطفی و مسایلی مثل گذشت و فداکاری در بین زوجین بسیار کم رنگ شود.
درود بر روان هر کسی که این مهریه را کم کنه و خدا تمام اجدادشو بیامرزه
تنها کاربرد مهریه تو ایران فقط اینه که زنا می بخشن تا زودتر از شر مردا خلاص شن و حق سرپرستی بچه را بگیرن.مهریه تنها وسیله دفاعی زن در برابر مرد تو ایرانه اگه واقعا میخواین بحث مهریه حل بشه به حق و حقوق زن توجه کنید
دعوا نکنید اصلا هرچی رئیس ستاد دیه کشور گفت همون درسته.
من 2 ساله که ازدواج کردم، خانومم با اینکه از خانواده نسبتا مرفه بودن، موقعی که داشتیم بحث های ازدواج رو میکردیم، به من هزار تا وعده و وعید داد مثلا: تشریفات عروسی نمی خوام، حاضرم باهات هر جایی زندگی کنم و .....
بعد از عروسی، من که باهات نمیام پایین شهر تهران، به دوستام چی بگم، تو که خیلی آس و پاسی، چقدر من بدبختم که با تو ازدواج کردم، خاک تو سرت، تمام هزینه های زندگی با شوهره، برام کلفت بگیر، پولم مال خودمه، پول تو هم مال منه .....
خداییش تو این ازدواجی که به نظرم یه کلاهبرداری بزرگه باید از مهریه هم ترسید؟ هر موقع بهش میگم اگه نمی خوای می تونی بری به سلامت، میگه پس مهریمو بده .... اگه کسی میدونه چطوری می تونم از شر مهریه راحت بشم به من بگین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر