بازدید 26349

لطفا این گزارش را نخوانید!

این تحقیق توسط یکی از رابطین فعال و مورد اعتماد خیریه انجام شده است که گزارش ایشان عینا منتشر می شود. همچنین از ایشان صمیمانه سپاسگزاری می گردد.
کد خبر: ۲۵۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱ 15 July 2012
به گزارش تابناک و به نقل از خیریه همت، یکی از دوستان امین موردی را معرفی کردند، برای اطمینان بیشترخودم، بعد از پایان ساعت کار باهم قرار گذاشتیم و سرزده خدمتشان رسیدم. خانم م.س ساکن حومه شهر ری، دارای چهار فرزند که همسرش سه روز مانده به فروردین ۹۱ فوت کرد.
 
پدر مرحوم خانواده وقتی که سلامت بود چند سال راننده پایه یک بود. زمانی برای کسب روزی بیشتر خانه کوچکشان را فروخته بود تا با شراکت یکی دو نفر از همکاران یک ماشین باری بخرد. چندی بعد از خرید ماشین یک روز پلیس ماشینش را توقیف می کند و بعد کاشف بعمل می آید که این ماشین قبل از معامله دزدی بوده ! و دیگر خبری از شرکاء نمی شود.
 
تنها سرمایه اش از بین می رود. او سکته مغزی می کند و تا مدتها بعد از آن تشنج می کرد اما وضعیت برای پدر زمانی غیر قابل تحمل می شود که علی پسر بزرگشان در اثر حادثه ای دچار شوک شد و به کمارفت. او ۳٫۵ ماه در کما بود، همین مدت کافی بود تا عضلاتش خشک شود، ریه و کلیه هایش آسیب ببیند و هوشیاری اش سلب شود؛ شبیه یک مجسمه  زنده که فقط عذاب می کشد.
 
او هفت ماه را در بیمارستان گذراند و با چکاپ هایی ویژه و داروهایی که هر سه چهارماه یکبار حداقل ۹۰۰ هزار تومان بود مرخص شد. هنوز سوراخی را که روی گلویش ایجاد کرده بودند جراحی نکرده اند.
 
وقتی ما به خانه شان رفتیم، علی را روی یک صندلی نشانده بودند، دستهایش که خشک شده با تمرین های خواهرش تا جلوی سینه پایین آمده بود. سرش را مدام بالا و پایین می برد، تمام مدتی که آنجا بودیم فقط یک بار نجوایی غیر قابل فهم داشت. او توان حرکت و ایستادن روی پا ندارد و هم به لحاظ ذهنی و هم جسمی کاملا آسیب دیده است. از خواهرش پرسیدم هیچ عکس العملی ندارد؟ گفت فقط گاهی وقتی من و مادر می آییم خانه خوشحال می شود و نجوایی دارد.
 
پدر هرطور بود با کارگری و مادر با پرستاری در منزل دیگران نمی گذاشتند در درمان علی وقفه ای اتفاق بیفتد، هرچند سفره خانواده خالی باشد و دو خواهر و برادر کوچک دیگر نیز تلاششان را در نگهداری از برادرشان در خانه می کردند.
 
به قول خانم م.س؛ آخر غصه علی باعث بیماری شبیه آلزایمر برای پدر شد، و آخرین بار که خانه را ترک کرد تا سه روز همه را چشم به راه گذاشت و بعد از سه روز خبری از پیدا کردن جسدش یکباره امیدشان را…
 
دو دختر معصوم و پسر جوان خانواده، که چهارماه از اتمام سربازی اش مانده و به خاطر نداشتن کرایه چند روز یکبار به خانه می آید، هنوز غم از دست دادن پدر را در چهره داشتند و با سکوت بغض خشکشان را فرو می بردند.
 
پدرشان هفت سال بیشتر بیمه پرداخت نکرده، بنابراین حقوق و بیمه درمانی ندارند.یک ماه بعد از فوت پدر دوباره جستجوی کار را آغاز کردند،مادر و دختر بزرگتربا آگهی روزنامه در آشپزخانه یک بیمارستان در جنوب تهران کار پیدا کردند، اگر حقوقشان را روی هم جمع کنیم هنوزحقوق۲ الی ۳ماه دیگر لازم است تا بتوانند بدهی دفن و کفن پدر را بدهند!در طول روز دختر کوچکتر پیش برادر بیمارش می ماند.
 
از زمانی که پدر فوت کرده، تزریق های ماهیانه علی به تاخیر افتاده، این برای او بسیار خطرناک است.
 
مشکلی که فعلا همه آنها از آن در هراسند، نگرانی از پایان قرارداد مسکن شان است که صاحبخانه تا ۱۵ مرداد بیشتر نمی تواند صبر کند، چون یک ماه است که موعد اجاره خودش نیز سر آمده است و قصد سکونت در همین منزل را دارد. در محل سکونت فعلی شان ۳ میلیون تومان پیش و سیصد تومان اجاره می دادند، با درنظر گرفتن چهار ماه اجاره عقب افتاده شان ۱ میلیون و هشتصد هزار تومان تا آلان برایشان باقی مانده، در حالی که فراهم کردن بدترین خانه ها نیز اکنون با این پول پیش، به خاطر عدم توان پرداخت اجاره،غیر ممکن است.
 
غیر از موضوع داروهای ضروری علی و نداشتن مسکن، دختر بزرگتر نیز حدود یکسال است که عقد کرده، هرچند احتمالا بخاطر فوت پدر دوست ندارد بزودی به خانه همسرش برود، اما مادر از نداشتن امکان تهیه چند وسیله ضروری برای دخترش نیز بسیار نگران است.
 
برای مشکلات ضروری و فراوان این خانواده چه می توانیم بکنیم؟ برای چشم هایی که تر می شدند و نگاهشان را از حیا می دزدیدند؟ برای  مادر صبور و مهربانی که بنیه کار کردن ندارد و به قول همکارش، هرکاری در آشپزخانه می کند به نفس تنگی می افتد، برای زن آرامی که  بعد از هرچند جمله که می گفتیم، می گفت: توکل به خدا!

من از صبر این خانواده شرمنده شدم  و از سختی هایشان به شدت آزرده شدم، و بسیار نگران، که آیا ما می توانیم برای هیچیک از مشکلات این خانواده کاری بکنیم؛ می گویم: توکل به خدا!

رفقا هــــــــــمـت کنیم…
 
تذکر مهم:
در صورت عبور کمکهای اهدایی از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

از همراهی و همت شما سپاسگذاریم.

شماره کارت
 
7825 4471 9914 6037


شماره حساب
 
010-2396820-008

شماره شبا
 
IR94 0170 0000 0010 2396 8200 08


(به نام : مهدی قمصریان) (بانک ملی)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۲۸
رفقا: بزرگي فرمود: اگر كسي از شما كمكي خواست، به او كمك كنيد و از خدا بخواهيد كه او فرد محتاجي نبوده باشد و به دروغ اظهار احتياج كرده است كه اگر راست گفته باشد واي به حال ما كه كار به جايي رسيده است كه بنده اي از بندگان خدا محتاج بوده و شدت فقر باعث اظهار احتياج او شده است كه آبروي بندگان نزد خدا از همه چيز والاتر است. پس رفقا با توكل بر خدا كمك كنيد. بايد به يكديگر كمك كنيم، بايد به يكديگر رحم كنيم تا خدا هم به ما رحم كند. بني آدم اعضاي يك پيكرند....
هر چی سنگه پیش پای لنگه
اميدوارم با كمكهاي مردمي بخشي از مشكلات و دردهاي اين خانواده تسكين پيدا كنه. اما بسياري خانواده وجود دارند كه وضعيت بدتري دارند ولي به دليل حفظ آبرو كسي متوجه نميشه.
من که کمک به این خانواده را بر خود وظیفه می دونم اما صحت خبر و داستان بر عهده تابناک و همچنین صرف این کمک برای این خانواده محترم
برای انتقال اینترنتی بین بانکی علاوه بر شماره شبا ، کد شعبه هم لازمه - لطفا درج کنید
پاسخ ها
حامد
| United States |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نه بابا كي گفته.انتقال كارت به كارت (بانك ملي ) خيلي راحته .فقط كافيه بري تو سايت بانك ملي و رمز دوم هم البته ميخواد.
تابناك مديوني اگه از اينجور وقايع اتفاق بيفته و به ما خبر ندي!!!
حتما بگو تا كمك كنيم. خودم مستاجر هستم ولي خوب ميشه و ميتونم يه چيزي جمع جور كنم كمك كنم.
خدا به هممون كمك كنه.
من به توان خودم یکصد هزار تومان واریز کردم به امید اینکه یک روزی ،دولت وظایف خودش را انجام دهد
با سلام
ای کاش یک شماره حساب به نام سایت تابناک باز می کردید و در سایت یک درگاه پرداخت الکترونیک ایجاد می کردید تا افرادی که قصد کمک دارند به صورت آنلاین کمک خود را اهدا کنند.
درحد وسع واريز ميكنم خدا خيرتان دهد
سلام
کمک به افراد فقیر وظیفه دینی و انسانی ماست. اما شایسته است این کمک ها از مجرای صحیح و با برنامه صورت گیرد. در حال حاضر کمیته امداد اما این وظیفه را در ایران انجام می دهد. به نظر می رسد باید حسابی از این نهاد یا یک مقام رسمی از این نهاد در این خصوص اقدام کند. این که کسی با مشاهده یک مورد که قطعا نیاز به کمک دارد، حساب خود را در اختیار مردم قرار دهد شایسته نیست. مگر این که تابناک خود شخصا مسئولیت کار را بپذیرد.
یادآوری می شود کمیته امداد امام مکانیزم های متنوعی برای حمایت از این خانواده ها دارد. مساله یک خیر می تواند با مشاوره، راهنمایی و حمایت این نهاد به صورت رسمی، غیر رسمی، اشکار و پنهان کمک نماید.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
باسلام درست که در کنا ر کوشه وخیلی جاها از این طبقه مردم زیادی هستند خود من معلم هستم وبخاطر اشتباه واعتماد بیشار حد تمامی سرمایه ام رااز دست دادم وتمام حقوقم به اقساط میدهم وبایارانه زندگی شش نفری ودر خانه سازمانی زندگی می کنم همسرم افسردگی شدید گرفته پسرم پارسال دردانشگاه قبول شد ولی چون نتوانستم هزینهجور کنم ویک سال فرصت داشت امسال با دخترم شرکت میکند حدود یک سال است در خانه ماگوشت مصرف نشده خودم دچار هزاز بیماری روحی شدهام این در حالی است که چند سال قبل من هزینه صد کار گر را تامین می کردم و تا امکان داست به مردم کمک می کردم ولی حالا دست تقدیر این چنین شده برق خانه ام را سه روز پیش امدند قطع کردند که به دستور فرماندار وصل شد در شهری حاشیه کویر هستم من انروز کرمای کسانی که برق ندارند را حس کردم مردم شریف تا می توانید به خانواده های نیازمند کمک کنید شاید کمک های دیروز من باعث شده با اشتباه های که کردم حالا خدا برام ابرو داری میکند تا حتی همکارانم پی به مشکلاتم نبرند
سلام
خدا توفیقتان دهد
دلم ميخواست اونقدر پولدار بودم كه همه مشكلاتشون رو تنهايي حل ميكردم. چه كنم كه بيشتر از اين از دستم برنمياد!!!!.
بده دستي كه دستي را بگيرم
زخجلت پيش محتاجان نميرم!
ضمن قدردانی از این اقدامات نیکوکارانه دوستان تابناک. انشا الله مشکل این خاوناده عزیز نیز مانند موارد قبلی با همت مردم خیر حل شود.فقط شما را به خدا مواظب سو استفاده احتمالی برخی شیادان باشید که از عواطف مردم سو استفاده می کنند. اخیرا برخی موارد مشابه دیده شده است اگر این سو استفاده ها رایج شود دیگه مردم خیر و نیکوکار اعتمادشان از بین می رود آن وقت افراد واقعا نیازمند نیز به فراموشی سپرده می شوند.
نمیدونم آیا باید کمک کنیم؟من این آقا را نمی شناسم تابناک بیشتر توضیح بده.
من در توان خودم کمک کردم فقط بخاطر رضای خدا . اگه هر کسی که این خبر رو میخونه فقط 1000 تومن کمک کنه مطمئنا این خانواده 1 سال رو بی دردسر میگذرونن. اهای اونایی که هنوز انسانین بسم اله. این گوی و این میدان
سلام
واقعا نمیدونم چی بگم احساس میکنم همه چیز یادم رفته برای تایپ کلمات گیج شدم . امیدوارم دوستان کمک کنند و خدا همه دوستان را عوض دهد .
در ضمن ایکاش سر مقاله خوبی انتخاب میشد.
من که مبلغی اندک انتقال دادم، اما لطف کنید برای اعتماد مردم شماره حسابی را معرفی کنید که اشتراکی باشد و مخصوص چند نفر، نه یک نفر خاص. با تشکر از نیت خیر شما، خدا اجرتان دهد.
ایشالله خدا کمکشون کنه ما هم به امید خدا پول به همین شماره حساب می ریزیم
دوستان عزيز استاد قرآن ما ميگفت درهركارخيري شركت كنيد و انگشتي بزنيد تادرروزقيامت هرپرونده خيري را بازكردند شماهم درآن بتوانيد شريك شويد. انشااله خداازهمه قبول كند.
شما تابناکی ها مثل سگ دروغ میگوئید !
حضرت آیت ال... صدیقی فرمودند ما در کشور فقیر نداریم !!!!
من در حد توانم كمك كردم اگه كمه تو رو خدا منو ببخشيد
خدا قوت کار بسیار خوبی کردید که اطلاع رسانی کردید در حد توانم مبلغی را به کارتتان انتقال دادم.
بهتر است مسئولان سايت تابناك در مورد صحت اين گزارش بصورت شفاف اظهار نظر فوري كنند و ضمنا يك شماره حساب از طرف تابناك بصورت گروهي معرفي شود تا كمك ها از طريق تابناك در اختيار نيازمندان قرار گيرد.
لطفا فوري اقدام كنيد. باتشكر
لطفاً مقدار پولي را که جمع شده باطلاع عموم برسانيد.
این حداثه برای من دردناکتر نیست که بخاطر بیماری پدرم کلیه ام را فروختم. ولی هرگز پدرم نتواسنت زنده بماند و اکنون من مانده ام و یک دنیا حسرت
اي کاش کسانيکه توانش را دارند به اين موارد ماهي گيري ياد بدهند نه اينکه براي چند روزشان ماهي بدهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل