بازدید 37528

پشت پرده تازه‌ترین کتاب درباره جاسوسان اسرائیلی در ایران

در چند روز گذشته، خبر انتشار کتابی توسط دو خبرنگار اسرائیلی درباره عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، به سرخط اخبار رسانه‌های جهان راه پیدا کرده است؛ اما بررسی دقیق‌تر مباحث مطرح در این کتاب، از وجود سیاستی حساب شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره ایران حکایت دارد.
کد خبر: ۲۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸ 10 July 2012
در چند روز گذشته، خبر انتشار کتابی توسط دو خبرنگار اسرائیلی درباره عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، به سرخط اخبار رسانه‌های جهان راه پیدا کرده است؛ اما بررسی دقیق‌تر مباحث مطرح در این کتاب، از وجود سیاستی حساب شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره ایران حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، دو خبرنگار اسرائیلی به نام «دن راویو» و «یوسی ملمن» در کتابی با نام «جاسوسان علیه آرماگدون: پشت پرده جنگ‌های سری اسرائیل»، به بررسی عملیات تروریستی سری سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، به ویژه ترور دانشمندان هسته ای ایران به دست آنها پرداخته است.

ادعای اصلی نویسندگان کتاب «جاسوسان علیه آرماگدون: پشت پرده جنگ‌های سری اسرائیل»

در این کتاب ادعا شده که یک واحد ویژه موساد به نام «کیدون» به معنای سرنیزه، مسئولیت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را بر عهده داشته است. مؤلفان کتاب در توضیح عملیات این واحد می‌نویسد که نیروهای کیدون، از شیوه‌های عملیاتی منحصر به فردی بهره می‌گیرند که تا اندازه بسیاری ناشناخته است.

اما نکته مهم در این کتاب، طرح این ادعاست که بر خلاف آنچه عموم می‌پندارند، ترورهای رخ داده در ایران، نه به دست عوامل ایرانی آموزش دیده توسط این سازمان، بلکه توسط خود نیروهای اسرائیلی کیدون انجام گرفته است.

نویسندگان این کتاب می‌گویند، عوامل گروه کیدون با شیوه‌های خاص تغییر نام و چهره، می‌توانند به راحتی به درون ایران رفت و آمد کرده و عملیات‌های مورد نظر خود را انجام دهند.

بنابراین، آنها مدعی هستند که افراد بازداشت شده در ایران به اتهام ترور دانشمندان هسته‌ای ـ چه آنها که پیش از این اعدام شده اند و چه آنها که به تازگی دستگیر شده‌اند‌ ـ واقعاً دخالتی در این ماجرا نداشته‌‌اند.


سناریوی پنهان  انتشار این کتاب چیست؟

اما با نگاهی دقیق‌تر به مضمون ادعاهای مطرح از سوی این دو نویسنده، می‌توان به وجود سناریویی منسجم از سوی رژیم صهیونیستی برای بی‌اعتبار کردن جمهوری اسلامی ایران پی برد. در حقیقت، ادعاهای مطرح در این کتاب، می‌تواند از دو راه مرتبط، در راستای اهداف این رژیم عمل کند.

از یک سو، طرح ادعای رفت‌و‌آمد آزادانه عوامل صهیونیستی به درون ایران، با هدف ضعیف نشان دادن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور مطرح می‌شود و هدف از آن، زیر سؤال بردن اقدامات دستگاه‌های امنیتی کشور است.

در این کتاب ادعا شده که مأموران کیدون با تغییر قیافه و پاسپورت‌های جعلی، بار‌ها به ایران وارد شده و پس از انجام عملیات‌های خود، به راحتی آنجا را ترک می‌کنند!

این در حالی است که در این زمینه، کنترل‌های دقیق و حساب شده‌ای از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور انجام می‌گیرد و با توجه به سابقه کنترل و دستگیری عوامل مظنون در موارد اینچنینی، طرح این ادعا، چیزی جز فضاسازی علیه ایران نیست.

از سوی دیگر، طرح این ادعا که افراد شناسایی و دستگیر شده در ایران توسط وزارت اطلاعات، نقشی در ترور‌ها نداشته‌اند، می‌تواند این فرصت را در اختیار رژیم صهیونیستی بگذارد که در هنگام محاکمه و محکومیت این افراد در دادگاه، با بی‌نگاه معرفی کردن آن‌ها، احتمالاً یک موج جدید رسانه‌ای به راه بیندازد و از این طریق، ضمن اعمال فشار بر ایران، از جاسوسان خود نیز دفاع کند.

حتی اگر این دو مورد نیز رخ ندهد، کمترین منفعت رژیم صهیونیستی این خواهد بود که با رد موضوع دستگیر شدن عواملش در ایران، از لطمه خوردن ابهت دستگاه جاسوسی‌اش در سطح دنیا جلوگیری کند.

این در حالی است که جاسوسان دستگیر شده، پیش از این نیز در موارد متعددی ضمن اعتراف به فعالیت‌های خود در ایران، به جزییات دقیقی از ارتباطات خود با رژیم صهیونیستی و عملیات‌های خود اشاره کرده‌اند که جای هیچ شک و شبهه‌ای درباره درستی اعترافات آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

هدف از انتشار این کتاب چیست؟

به این ترتیب، روشن است که انتشار این کتاب، بدون آگاهی و یا حتی بدون فرمان سران رژیم صهیونیستی نبوده و این کار با هدفی مشخص انجام گرفته است. البته در تأیید این مدعا همین بس که نویسندگان این کتاب، خود اذعان دارند در تهیه مطالب خود، با بالا‌ترین مقامات جاسوسی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی مصاحبه و گفت‌و‌گو کرده‌اند؛ کیست که نداند مصاحبه با افرادی در چنین سطح، کاری نیست که از عهده هر خبرنگار معمولی برآید؟!

اما در این میان، نکته‌ای که باقی می‌ماند، این است که مقامات کشورمان باید با هشیاری نسبت به این سناریو، از ابزار این رژیم علیه خود آن بهره گیرند. در حقیقت، حال که دو خبرنگار مدعی هستند با شواهد دقیق، از دست داشتن رژیم اسرائیل در ترور دانشمندان ایرانی آگاه شده‌اند، دولت ایران باید ضمن استفاده از این موضوع و برجسته ساختن آن در مجامع جهانی برای محکوم کردن این رژیم  از آن سود جوید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۴۲
ممکنه بزارن راحت وارد بشن ولی خارج شدنشان با خداست اگر اجنه هم باشند نمیتوانند از دام سربازان گمنام امام زمان رهائی یابند خودشان هم میدانند
واقعا که خیلی بی حیا هستن...اشکارا اذعان به ترور سازمان یافته و دولتی میکنن یکی هم نیست بگه خرت به چند؟حالا اگر ایران چنین کاری کرده بود سریع شورای امنیت جلسه میذاشت و محکوم میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
فکر میکنین واسه چی همه سیاسیون جهان تا وقتی که قدرت دارن از صهیونیستها حمایت میکنن؟ بخاطر اینکه اونا از دچار شدن به سرنوشتی مانند جان اف کندی در هراسند.صهیونیستها بخاطر عدم تمکین کندی به خواسته هاشون ،کندی و تقریبا تمام افراد خانوادشو به انحا مختلف نابود کردند.نسل بنده خدا را منقرض کردند.وبه همین دلیل فوق کسی جرات نداره جیک بزنه.
بنظر من ایران هم باید مقابله به مثل بکند و افراد با نفوذ و تاثیرگذار این صهیونیستهای کثیف را به سزای اعمالشان برساند. هر جند سخت ولی ما می توانیم
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
ترور فیزیکی اشخاص دشمن فایده ای نداره؛ چون اگه یکیشونو بکشی یکی دیگه بدتر میاد سر جاش! ما همین طوری هم به تروریست بودن متهم هستیم وای به روزی که واقعا دست به ترور بزنیم.
خدمت شون می رسیم. انشالله با بد کسایی در افتادن . کاری نکنند به سرنوشت سلمان رشدی دچار بشوند .درست است الان هنوز زنده است ولی تا کی انگلیس مکار می خواهد هزینه های سنگین این مردفاسد را تقبل نماید .
بر اساس آماری که اخیرا در خصوص سطح آموزش و سواد مردم اسرائیل اعلام شده بود. اتفاقا درصد بیسوادی بسیار بالائی را داراست ! در واقع اسرئیلی ها خنگ تر و کودن تر از این حرفها هستن ! فقط از راه تبلیغات و قیل و قال براه انداختن و اینکه خودشان را از هر نظر قوی و توانا نشان بدهند قصد دارند خودشان را خوف ناک نشان بدهند! هدف انتشار این کتاب فقط بزرگ جلوه دادن خودشان هست! چندی پیش هم فیلمی از نحوه آموزش این گروه (کیدون) و اهداف آنرا از شبکه ماهواره ائی تمام بهائی من و تو پخش کردن!! به تعبیر امام راحل اسرائیل غده فاسد و سرطانیست و باید از صفحه روزگار محو گردد.
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
عزیزم اون وقت شما این شبکه های تمام بهایی رو با چه دستگاهی و چرا نگاه میکنین؟
تابناک جان اینکه رژیم صهیونیسمی در ترور دانشمندان ما دست دارد شکی نیست. خیالت هم راحت باشد .سربازان گمنام امام زمان عجج ایران اسلامی فهیم تر از آنند که فریب این بازیها را بخورنند
شما اگر واقعا همچین قدرتی داشتید بعد از 6 دهه جنایت و رو سفید کردن هیتلر مجبور نبودید دور خودتون دیوار 7متری بکشید جاسوسان افسانه ای شما اگر از این عرضه ها داشتن ارتش شما آن فضاحت را جلوی 2 گروه چریکی (حزب الله و حماس) و نه 2 ارتش از 2 کشور به بار نمیاورد امروز مرسی در قدرت نبود و مبارک در زندان اسد نصرالله و مشعل هم در این دنیا نبودند ایران غنی سازی 20 درصد نداشت ماهواره به فضا نمیفرستاد و شهاب 3 لرزه به اندام شما نمی انداخت و از این دست شکست ها مدام به شما کودک کش های نژاد پرست تحمیل نمیشد بهتره بجای این داستان سرایی ها به فکر یک سناریو جدید باشید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
زمانی نه چندان دور اسرائیل ادعای سرزمین نیل تا فرات را می کرد حالا طوری شده دور خودش دیوار کشیده و خود را محصور کرده است
اقدامات اینچنینی صهیونیست ها درراستای جنگ روانی برعلیه کشورمان میباشد ولی درعین حال نباید قدرت این رزیم پوشالی رانیزدست کم گرفت
خدا از سر تقصیرات کسی که خانواده ای را بی پدر کرده و فرزندی را که یتیم کرده نگذرد.
و مکرو و مکرالله واله خیرو ماکرین
خواهش میکنم از دستگاه دیپلماسی که یک هیاهویی راه بندازن شکایت کنن، اینا با کمال وقاحت دارن میگن ما کشتیم و ما فقط کامنت میذاریم
واقعا اسرائیل خوب به حرفهای ارباب خود (شیطان) گوش میدهد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
اگر منظورت ابلیس است شیطان هم از دست اسرائیل گریزان است. کاری که اینها با مردم فلسطین میکنند شیطان در خواب هم نمی دید. شیطان الان خوشحال است که اسرائیلی وجود دارد و در گناهش شریک است. و اگر منظورت آمریکاست دولتمردان آمریکائی غلام حلقه بگوش اسرائیلند بدون اذن آنها آب نمی خورند
این کتاب چرت محض هست . یک فیلم تخیلی کامل و تمام عیار برای فرید افکار عمومی . الحق که صهیونیست ها خود شیطان هستند .
سیستم اطلاعاتی ایران اگر ضعیف بود تا حالا هزاران بار از موساد و ... رکب های سنگین خورده بود .
با سلام .من به شخصه به تمام سربازان گمنام امام زمان و مجاهدین واقعی افتخار میکنم. خدا همیشه در راه حق و مبارزه موفقشان بدارد
این جانیان ادم کش حال که نتوانستند با حربه های واهی چون حقوق بشر و غیره بر ایران قالب شوند دست به این حرکات مزموم زدند هر کس در هر لباسی برای هرگونه خدمت به اسرائیل باید به بالاترین مجازاتها برسد چون اسرائیلیها درنده و وحشی هستند .دلیل مردم غزه.دلیل اعضای کشتی حامل کمکهای مردمی برای غزه . دلیل قتل عام مردم جنوب لبنان. دلیل......
چرا دادگاههای امریکا بابت ترور نظامیان خوداز دیگر کشورها میلیونها دلار طلب خسارت می کنند ولی با وجود ترور و ادمکشی و کودتا و توطئه علیه دیگر کشورها نظیر ایران نیکاراگوئه ویتنام که خود به صورت زسمی اعتراف کرده اندکسی طلب خسارت نمی کند
يادتونه وقتي ترورهااتفاق افتادمقامات آمريكايي مجاهدين رومتهم كردند?هدف ازاين كتاب تازه خارج ساختن مجاهدين ازليست تروريستي هستش,چون اگه اين خبرتروركردن توسط مجاهدين بااين كتاب تكذيب نميشدنميتونستن ازليست دربيارن,حتمأميدونيدكه ادعاميكنن مجاهدين ازسال 2001ديگه خشونت روگذاشتن كنار,اين اتهام جديدكه ميگفتن مجاهدين درتروردانشمندان نقش داشتندميتونست اون ادعاي ترك ترور رو بي اعتباركنه واگه ازليست درمياوردن ميگفتن خودتون چندوقت پيش گفتيددرتروردانشمندان نقش دارندپس چراازليست درآورديد?پس اومدن دارن بااين كارمقدمات خروج ازليست رو فراهم ميكنند.متأسفانه گوياقراره وطن فروشهاروازليست دربيارن.براي آمريكامتأسفم.مسعولان ايران متوجه اين طرح ريزي توسط اين كتاب باشند
اسراییل در حال نابودی است پس دست به هر ترفندی برای نجات خودش میزند
وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الأبْصَارِ شما اهل ايمان] رفتنشان را گمان نمي برديد، و خودشان پنداشتند که حصارها و دژهاي استوارشان در برابر خدا [از تبعيد و در به دري آنان] جلوگيري خواهد کرد ولي [اراده کوبنده] خدا از آنجا که گمان نمي کردند به سراغشان آمد و در دل هايشان رعب و ترس افکند به گونه اي که خانه هايشان را به دست خود و به دست مؤمنان ويران کردند. پس اي صاحبان بينش و بصيرت! عبرت گيريد.
مرگ براسراییل
به امید خدا وبه رهبری امام خامنه ای این دوران تحریم علیه ملت ایران تحمل می کنیم بعدش درس خوبی یه این جنایتکارای فاسدمیدیم انشاالله تاصب چیزی نمونده
غده سرطانی که می گفتند ، یعنی این.
شاگرد و یا شاید استاد شیطـــــان بزرگ.
تحت هیچ شرایطی نباید دشمن را خوار و زبون و احمق شمرد .
با سلام بر سرداران جان بر کف اطلاعات که کاری کردند بعضیا برای بزرگ نشون دادن خودشون در مقابل اونها دست به ادعاهای دروغین زده و چنین ادعایی کنند به قول یارو گفتنی اینا خیلی ادمای احمق و گهگاه با حال برای خندوندن ما هستند ! چرا؟ آخه بدبختا کارشون به کجا رسیده که واسه بزرگ نمایی و جمع آبروی پوشالیشون دست به خودزنی هم می زنند. برو آقای اسرائیلی بدبخت، تو رو چه با موحدان خدایی در افتادن بر عمو ما یه ضرب المثل با حال داریم که می گه گربه دسش به گوشت نمی رسه می گه پیف پیف تو هم زورت نمی رسه به این اطلاعاتیا اینجوری بلوف می زنی به قول بچه ها گفتنی خاک بر سر
شما می دونید پرچم جمهوری اسلامی را در مدرسه دینی خاخام ها در تل آویو برافراشتن یعنی چه؟!!
یعنی ما عمق عمق استراتژیک آمریکا!!
حضور داریم.
صهیونیستها خودشون می فهمند این کار یعنی چه و چه معنایی داره.
این کار نشون داد ایران اگه بخواد برای از بین بردن اسراییل احتیاجی به بمب اتم نداره.
دنیای امروز در تلاطمی سخت بسر میبرد. کشورهایی وجود دارند که در ایجاد این تلاطم سهم بسزایی دارند غافل از اینکه ایجاد این تلاطم در ابتدا وجود انها را تهدید خواهد کرد. اسراییل سردمدار ایجاد ناامنی و شرارت است. ملتهای اروپا بلاخص باین شرارتها پی برده اند و بدولتهای خود فشار میاورند تا با این غده مقابله کنند ولی متاسفانه بدلیل افتادن کلیه موسسات مالی بدست صهیونیستها سران دولتهای اروپایی جرات درافتادن را با این غده را از دست داده اند. اسراییل نمیتواند با نیرنگ وتبهکاری بحیات خود ادامه دهد کافیست نگاهی به سابقه سران این کشور بیاندازید خواهید دید یا بجرم بی ناموسی در زندانند ویا بجرم رشوه خواری و دزدی. تاریخ چنین حکومتی که پر از فساد وحرامزادگی است بچشم ندیده. دولتهای منطقه باید دست بدست هم بدهند وباین کشور فشار اورند که دست از شرارت بردارد و براه انسانیت برگردد.
متن این کتاب دروغ است،درسته از این رژیم جعلی هر کثافتی سر میزنه ولی از اینکه وارد ایران شود و به راحتی خارج شوند دروغ است.صهیونیستها با اجیر کردن افراد بد بخت و نادان مقاصد شوم خود را اجرا میکنند که اگر اعدام شوند چیزی ازشون کم نشود آنها برای یک اسیر خود چندین مبارز فلسطینی را آزاد کردند محال است از ترسشان وارد کشور قوی مثل ایران بشوند ما به دستگاه اطلاعاتی خود ایمان داریم و به سربازان گمنام امام زمان عج خسته نباشید میگوئیم در مسئله ریگی هم همه دیدند و تمام مردم افتخار کردند.
به بهانه پیشگیری از جنگ و خسارت بیشتر مجوز اعمال تروریستی را امضا می کنند ولی دیگران را تروریست می دانند و این قابل پیگیری حقوقی و مقابله به مثل است.
مثل روز روشن است كه انتشار اين كتاب تنها براي ضعيف نشان دادن قواي امنيتي ايران و در عوض نمايش اقتدار طرف اسرائيلي است و كيست كه نداند اسرائيل در برابر قلوه سنگهاي كودكان فلسطيني مستاصل است و اينها همه بازي است. بگفته نويسنده خوب است كه جمهوري اسلامي از اين فرصت استفاده كند براي هر چه بي اعتبار كردن و رسوا كردن غده سرطاني اسرائيل كه در پيكره جهان اسلام رشد كرده است.
نكته ديگر اينكه امريكائيها هم از اين دست كارها ميكنند و در فيلمهايشان سعي در نمايش قدرت پوشالي دارند و غافل از اين هستند كه آن چيزي كه يك امريكا را چنان مي‌ترساند كه مجبور به اعتراف به عجز در برابر سردار سليماني ميشود تنها ايمان به خداي متعال هست كه در سربازان او نيست.
ما بعنوان یه شهروند عادی به راحتی نمیتونیم بریم و بیایم مگه میشه اینا به راحتی ...
ولی بهر حال این یه اعترافه اگه دروغه از مولف و اگه راسته از اسرائیل باید شکایت کرد.
بنام خدا
ایران میبایست در همان سطح از تبلیغات ترور سران موساد رادر دستور کار خود قرار دهد. و انرا اجرا کند .والسلام.
دستگاه دیپلماسی ما در مقابل این اقرار چه واکنشی از خود نشان داده است؟
اسراییل اگه اینقدر که ادعا میکنه زرنگ بود دچار بحران های اجتماعی داخلی و بحران های بین المللی نبود. اگه کشور های غربی حامی اون نبودن تا الان بارها از پا در اومده بود.
حال سوال اینست که ما چرا در بعد رسانه ای و در سطح بین المللی قوی عمل نمی کنیم؟؟؟!!!
آیا ضعفی وجود دارد؟ آیا این ضعف (درصورت وجود) ساختاری است؟ چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ اینها بخش کوچکی از سوالاتی است که هنگام سیاستگذاری در زمینه رسانه باید بر آنها تکیه کرد و به آنها پاسخ داد.
خوب مسئله رو ميتونيم به اين شكل توجيح كنيم.
1- عده اي از ايرانيان كه در سفر برون مرزي هستن توسط اين رژيم انتخاب و ناپديد ميشن .
2- پاسپورت و مدارك شناسايي اين افراد مورد استفاده مامورين يهودي موساد كه ايراني الاصل هستن و در دوره اي به اسرائيل رفتن مورد سو استفاده قرار ميگيره و اونا با ظاهري عوض شده وارد كشور ميشن.
3-رابطين اونا در ايران شرايط لازم رو در طي مدت اقامتشون فراهم ميكنن.
4- شاطين صهيونيست ترور رو انجام ميدن و با همون مدارك از ايران خارج ميشن .
اول خودش رو محکم کرده و با قدرت های جهانی بسته بعدش میره به جنگ دشمنانش... ارزوی ما نابودی ان است ولی ای کاش هم کمی سیاست داشتیم و با کمترین هزینه به اهداف میرسیدیم.. به نظر من کاری که اسرائیل در امریکا کرده و قدرت سیاسی و اقتصادی انجا را در دست گرفته را ما نیز میتوانستیم انجام دهیم. در ان صورت الان امریکا نوکر ما بود..
پس چرا هیچ دادگاهی سازمان بین اللملی این جانیان ادمکش را محاکمه نمی کنند اونوقت ما رو تروریست میدونند
این صهیونیستها اگر عرضه داشتن از این کارا بکنن شالیط بدبخت رو اون همه وقت میتونستند از بغل گوششون توی غزه آزاد کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار