بازدید 2744

ایران ۶۰ تن طلا از ترکیه وارد کرد

روزنامه وطن ترکیه به نقل از یک مقام رسمی این کشور اعلام کرد ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۲ به عنوان پول نفت و گاز خود حدود ۶۰ تن طلا از ترکیه وارد کرده است.
کد خبر: ۲۵۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲ 10 July 2012

به گزارش فارس روزنامه وطن ترکیه به نقل از یک مقام دولتی نوشت، آنکارا از ماه مارس سال جاری، پرداخت پول نفت و گاز خریداری شده از ایران به طلا را آغاز کرده است.

به نوشته این روزنامه، به همین علت است که صادرات طلا از ترکیه به ایران از ماه مارس 2012 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و صادرات طلا از ترکیه به ایران در فاصله ماه های مارس تا می 2012 به حدود 60 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، پس از قطع ارتباط ایران با شبکه سوئیفت به دلیل فشارهای آمریکا، ترکیه و ایران این روش را برای پرداخت پول نفت و گاز ایران انتخاب کرده اند. گزارش های رسمی حاکی است، ترکیه هر سال 8 میلیون تن نفت و 8 میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می کند.

بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، واردات طلای ایران از ترکیه در ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال 2011، چهار برابر شده است. در آوریل سال 2012، ترکیه 21تن طلا به ارزش 1.2 میلیارد دلار به ایران صادر کرد. ایران در ماه می نیز 1.4 میلیارد دلار طلا از ترکیه وارد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان