بازدید 49304

رئیس‌جمهور شدن سعدی در فرانسه و خواب عمیق ایرانیان!

اینکه زمانی سعدی در فرانسه رئیس‌جمهور شده، به ما چه ربطی دارد و بسیاری دیگر از پرسش‌های بی پاسخ دیگر. کوروش بزرگ، سعدی بزرگ، خواجه نصیر بزرگ، خوارزمی بزرگ، اما مگر زندگی در اینجا مرده است؟
کد خبر: ۲۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵ 10 July 2012

يكي از رؤساي جمهور فرانسه به دليل شيفتگي پدربزرگش «لازار كارنو» به سعدي، نام خود را به سعدي كارنو تغيير مي‌دهد و البته فرزندش را هم سعدي نام‌گذاري مي‌كند.

به گزارش «تابناک»، این جمله، بخشی از ادعاهای پر ابهام یکی از مقامات فرهنگی کشور درباره افتخارات تاریخی ایرانیان است.

بنا بر این گزارش، در قرن نوزدهم میلادی، یک سیاستمدار فرانسوی به دلیل علاقه به سعدی شیرین سخن، نام سعدی را به نام خود می‌‌افزاید. نوه این فرد هم که با توجه به نام پدربزرگش، کلمه سعدی در نام وی هست، در اواخر قرن نوزدهم و هنگامی که ریاست‌جمهوری فرانسه، یک پست تشریفاتی بوده، به ریاست جمهوری رسیده است.

خلاصه این که همه داستان رئیس‌جمهور شدن سعدی همین است که با آب و تاب و در نسخه‌های متعدد برای تخدیر ما ایرانیان به کار برده می‌شود.

اما هدف این نوشتار، یادآوری برخی از همین مخدرهای تاریخی است که به آسانی ما را در انواع و اقسام توهمات فرو برده است، برای نمونه به فرضیه هوش فراوان ایرانی توجه کنید.

بسیاری از ما با نگاهی توهم‌آلود به اوضاع جهانی که گاهی به عقاید و رفتارهای نژادپرستانه هم می‌کشد، مدعی هستیم که مغز ایرانی، چیزی دیگر است و انگار همه بار علم و فن‌آوری جهان را عده‌ای نخبه ایرانی که از کشور هم مهاجرت کرده‌اند، بر دوش می‌کشند.

هدف این نیست که ارزش کارهای علمی افرادی چون علی جوان، فیروز نادری، پروفسور سمیعی و دیگران زیر سؤال برده شود؛ اما حقیقت این است که این بزرگان ما، درختانی معدود در جنگل انبوه علم و دانش هستند.

اگر ما با دانشمندانی که حداکثر می‌توانیم نام ده تن از آنها را به یاد بیاوریم، بتوانیم ادعای باهوشی کنیم، آن‌ گاه غرب با این همه پیشرفت علمی که کرده، باید چه ادعاهایی بکند؟!

به عنوان یک مثال جالب توجه کنید؛ یهودیان که اکنون تقریبا 2 دهم درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، در نیمه نخست قرن بیستم، ۱۴ درصد، در نیمه دوم قرن بیستم ۲۹ درصد و از آغاز قرن جاری تاکنون، بیش از ۳۰ درصد جوایز نوبل را از آن خود کرده‌اند؛ به عبارت دیگر، قوم یهود ۱۵۰ برابر نسبت جمعیتش جایزه نوبل می‌گیرد. همین اقلیت کوچک، نیمی از قهرمانان شطرنج جهان را نیز از آن خود کرده است. 

هدف این نیست که اثبات شود، یک قوم بر اقوام و ملل دیگر برتری دارد، زیرا شواهدی ناقض این ادعا هم وجود دارد؛ برای نمونه ایرانی‌ها، آفریقایی‌ها و یا اهالی خاورمیانه و یا آمریکای جنوبی و یا چینی‌ها در دوره‌هایی از تاریخ شکوهمند‌ترین دستاوردهای تمدن بشری را رقم زده‌اند؛ اما اکنون همین ملت‌ها و کشور‌ها، در برخی موارد، قرن‌ها و گاه دهه‌ها از قافله علم عقب افتاده‌اند و البته باید گفت، کسانی به این عقب ماندگی دامن می‌زنند که همین گذشته‌های تاریخی را چون جنازه‌ای سر دست گرفته‌اند و نمی‌توانند نه آینده که حتی جلوی پای خود را ببینند و همیشه در چاله و چاه اشتباه می‌افتند.

کورش بزرگ، سعدی بزرگ، خواجه نصیر بزرگ، خوارزمی بزرگ؛ اما مگر زندگی در اینجا مرده است که دیگران ایران را از دور مانند یک موزه ببینند؟

تلخ آنجایی است که حتی سعدی هم به ما ربطی نداشته باشد! مگر ما به عدل، احسان، عشق، تواضع، رضا، ذکر، تربیت، شکر، توبه یا مناجات سعدی در بوستان ارتباط چندانی داریم که از رئیس‌جمهور شدن سعدی نامی در فرانسه، آن هم در ۱۲۰ سال پیش به خود ببالیم؟ بیایید خودمان را گول نزنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۲۲۹
یکی از عمیق ترین و زیباترین تحلیل های تابناک بود .واقعا عالی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این تحلیل اشاره به همون غرور کاذبی بود که در مقاله قبلی در مورد خصوصیات ایرانیا همه اذعان داشتند. واقعیت الان ایران را دربیابیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
توانا بود هر که دانا بود
اوون وقت ما دنبال اینیم که چه جوری رقیبای همدیگرو از صحنه خارج کنیم تا این جوری فکر کنیم همین آش و همین کاسه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
کوروش زمانی کوروش بود که در اروپا هیچ چیزی نبود. غرب هر چیزی که دارد برای خودش هست و بس. اگر خیلی مرد هستید این همه دم از غرب نزنید و بجای فرار به غرب میهن خود را بسازید. هر کس در جای خودش تلاش کند. لازم نیست مثل همیشه بهانه بیاورید که نمی شود و... این نوشته ها به صورت هدفمند در چند هفته اخیر در تابناک دیده می شود.
مهمتر ایکه احسان عشق تواضع رضا و... در برخی مناطق نهادینه تر از خاستگاه این بزرگان است و کمتر به این نکات اشاره میشود.....
ای کاش ما هم مثل مردم ژاپن با استفاده از بزرگان در گذشته و تجربیات تلخ و شیرین در تاریخ گذشتمون برای پیشرفت و حرکت رو به جلو بهره می بردیم، اما چه سود که با وجود افتخارات زیاد فقط به خود میبالیم و فقط تا نوک دماغمون رو میبینیم و نه بیشتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
داشتیم داشتیم حساب نیست فعلا چی داریم و چی هستیم
چو ا یران نباشد تن من مباد

همه بزرگان این سرزمین ونوابغ این کشور
در دنیا خود را یک ایرانی با شرف و غیرت ایرانی میدانسته اند حتی رشد دینی
همه ادیان الهی تنها در این سرزمین آ زادانه وبدون تخریب بیان ونگاشته شده

پاینده وجاوید باد ایران ما
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
مثل اینکه نفهمیدید منظور متن امثال شما بود تنها به گذشته می نازند. اون هم به گذشته ای که در افتخارات اون تنها نبوده اند. یه شعر در این زمینه هست که میگه
من آنم که رستم بود پهلوان
در ضمن کسی با شعار آخر شما مخالف نیست
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
هنر نزد ايرانيان است و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این قدر در گذشته زندگی کردین که از واقعیت جهان دور موندین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آقا جمع کن برو ببین دیگران کجان ما کجا. الکی خودمون رو تو 400 500 سال پیش نگه داشتیم داریم توی اون زمان زندگی می کنیم و اصلاً فکر نمی کنیم که حال و آینده ای هم داریم. گذشته ما هم به خاطر این درخشانه که اون موقع ممالک پیشرفته وجود نداشتند و همه جمعیت زمین در مناطق خاصی ساکن بودند .
این ها همه یعنی اینکه ما چه بوده ایم و چه شده ایم . چرا این شده ایم . چرا ادامه ندادیم . چرا باید این باشیم . چرا نباید راه گذشتگان را ادامه بدیم . چرا چرا چرا چرا خودمونو عقل کل میدونیم . چرا تو توهم زندگی می کنیم . ای بابا ...... به این دلایله دوست عزیز
تابناک اگه همین مطلب رو من تو بخش نظرات می نوشتم منتشرش نمی کردی
واقعیت این است که ما ایرانیان اوقیانوسی هستیم با عمق یک سانتی متر، از هر دری صحبت شود ادعائی داریم اما در سطح ادعا و نه بیشتر . جالب این جاست که این مسئله نه تنها در مسائل علمی ، بلکه در مسائل اخلاقی هم مصداق میکند ، ادعای صداقت میکنیم اما سطحی است و در عمق آن دروغگوهای خوبی هستیم ، ادعای معرفت،دین داری ، مرام ، روشنفکری،دانشمندی و .... اما همگی پوچ است . خلاصه کنم سرمون و کردیم زیر برف خود بزرگ بینی، البته لاف زن های خوبی هستیم ، اینیکی عمقش بینهایته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
صد در صد موافقم. ما ایرانیها ادعا زیاد داریم و وقتی صحبت از تمدن و فرهنگ میشه خدا را بنده نیستیم ولی پای عمل که میاد آشغالمونو از پنجره ماشین میندازیم بیرون، رانندگیمون رو هم که لازم به توضیح نیست، صف گرفتن و رعایت نوبت هم که برامون تعریف نشده است، نه تنها به حق و حقوق دیگران احترام نمیزاریم بلکه خودمونو تافته جدا بافته میدونیم، از صبح تا شب سر همدیگه کلاه میزاریم و به هم دروغ میگیم و .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آی گل گفتی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ایول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آشغالمون را از پنجره بنز 500 میلیونی یا بیشترمون میندازیم بیرون.
سینا
| United States |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
امیر جان اگه اشتباه نکنم این صحبتها و اقیانوس یک سانتی متری صحبت های مهندس خرم(وزیر راه دولت آقای خاتمی) بود که سال پیش راجع به وضعیت صنایع گفته بود.. من هم خیلی لذت بردم...
خیلی زیبا بود وحقیقت من روحیه خود بزرگ بینی را نزد ایرانیان خیلی زیاد میبینم مثل هنر نزد ایرانیان است وبس!
الحق که بسیار بجا بود و سخت از زبان ما میگویی. من هم همیشه این فکر رو میکردم که چرا ما ایرانیا فکر میکنیم از همه باهوشتریم. بر اساس چه آمار و معیار علمی ؟! همینطوری که رو هوا نمیشه !
یه ایمیلی جدیدا داره رد و بدل می شه که فرهنگ صحبت کردن ما رو نشون می ده و فردوسی رو که تاسف می خوره که بسی رنج بردم در این سال سی...
همیشه در توهم بزرگی و برتری و خفن ناکی هستیم
اين حرف هاي شما درست ولي اينكه بگوييم ما تو باغ هم نيستيم اشتباه است .مگر هر ساله نميشنويم كه دها نفر از نخبه هاي ايراني در المپياد ها رتبه هاي بالا را كسب ميكنند /مگر نميشنويم كه فلان دانشمند ايراني در ايران يادر ديگر كشور ها فلان رتبه را كسب ميكند يا اختراعي نوين دست پيدا ميكندو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
المپیادیهای ایران یک دوره یک ساله "دوپینگ" میگذرونن با کلاسها و اساتید ویژه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
لطفن بفرماييد برندگان المپياد ها حالا كجان ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بحث برسر وجود نیست بلکه در مورد درصد نسبی آن است. آیا اگر یک انسان در یک جامعه ثروتمند باشد کل جامعه ثروتمند است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
عزيزم نخوندي مگه
چند در صد از كل جهان؟!؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ميدونستيد تو المپيادها تو هر رشته چندين مدال طلا داريم؟ چندين مدال نقره داريم؟ اونجوري كه شما فكر ميكني نيست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
عزیز جان میدونی چه قدر نابغه تو دنیا وجود داره چه قدر تولید علم هست چند درصد مال ما ایرانیهاست؟؟؟؟؟؟ البته منکر نمیشم همه اش هم تقصیر ما مردم نیست وقتی یه دانشجوی نخبه تو مخارج عادیش هم میمونه خیلی نمیشه ازش انتظار داشته باشیم هوشش را در زمینه های علمی استفاده کنه.
گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل
واقعاً راست می گویید.
خیلی خوب بود شگفت زده شدم... همیشه به خودم میگفتم کوروش یه زمانی تو ایران صحبت حقوق بشر و احترام رو میکرد ولی الان وضعیت رانندگی ما ایرانی ها نشون دهنده فرهنگ از بین رفتمونه همه راننده ها وقتی عابر پیاده دیدن فرمون رو کج میکنن.. وقتی میبینیم یه نفر داره سبقت میگیره بیشتر گاز میدیم. ... مقاله کاملا به جا بود ولی کاش فقط یکم از فرهنگ ایرانی باقی مونده بود...
تحلیل بسیار خوبی بود بسیاری از ما مانند کودکی هستیم که خوابی خوش دیده ( گدشته باشکوه ) و مدام آنرا برای دیگران تعریف می کند در حالی که واقعیت چیز دیگری است
اينها درست. ولي آيا كشوري بدون داشتن پيشينه تاريخي و عبرت گرفتن و حتي نفي قبل خويش مي تواند زنده بماند!
اشتباه نكنيد كه اگر تاريخچه را فراموش كنيد همه هستي تان به باد مي رود مهم اين است كه از قبل درس گرفت و آنرا تحريف نشده و درست ديد و تحليل كرد.
همين غربيها و يهود هم پيشينه خويش را به مثابه گنجي گرانبها حفظ مي كنند و از تك تك وقايع ان درس مي گيرند و به آيندگان خويش مي آموزند.
تابی جون اونچا چه خبره؟؟
یه روز می گین ما نژاد برتریم روز دیگه می آیین مقاله به شکل فوق می نویسین؟ گفتم ببینم چیزی به سرتون که نخورده
تحليل بسيار زيبايي بود ولي كو گوش شنوا؟
تجلیل از بزرگان و یاداوری نام انها که موجب مباهات ما ودیگران است چه اشکالی دارد ببین شما می توانید همینافتخارات را هم با تنگ نظری بگیرید
الحق که بسیار بجا بود و سخت از زبان ما میگویی. من هم همیشه این فکر رو میکردم که چرا ما ایرانیا فکر میکنیم از همه باهوشتریم. بر اساس چه آمار و معیار علمی ؟! همینطوری که رو هوا نمیشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اصلا می فهمید چی گفت؟؟؟
جایزه نول را همان کسایی می گیرن که درستش کردن ،این معیاری برای نخبگی آنها نیست وانصاف نیست با این حرفها هویت خودمان را زیر سوال ببریم.
بر اساس چه آمار و معیار علمی ؟! همینطوری که رو هوا نمیشه !
واقعآ عالی بود حرف دل افراد ذلسوز این آب و خاک را زدی
واقعااين تحليل زيبا از تابناك بعيد بود.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
کدام تحلیل صحیح؟ این درست کهنسل فعلی باید جایگاه خودش را داشته باشد ولی با کدام پشتوانه؟ وقتی تمام ارتباط قطع شده وقتی حتی
ی
برای تحقیقات دانشگاهی شرکتهای خارجی
بدلایل سیاسی ا ز فروش میکروسکوپ خوداری میکنند حتی وقتی که استادان ومحققین قادر به ابونمان مجلات علمی دنیا به نشانی ایران نیستند این چه ربطی به کوروش ذکریا و فردوسی دارد نقش و اهمیت انان بجای خود
من آنم که رستم بود پهلوان
تحلیل مختصر و جامعی بود قطعا اساس پیشرفت بر تلاش علمی همه جانبه استوار است چرا که می بینیم کشور هایی مانند کشورهای اروپایی ژاپن و امریکا صرفا از همین مسیر گذشته اند در دوره هایی از تاریخ نیز ایران یونان مصر و ... با تلاش بسیار به درجات عالی تمدن وشکوه جهانی رسیدند تاریخ گواه این مطلب است پس نه معجزه و نه سحر وجادو هیچکدام عامل پیشرفت جوامع توسعه یافته امروزی نیست در این عصر نیز ما هم به اندازه همان سمیعی ها نادری ها و علی جوان ها وامثالهم آنهم در صورتیکه در مملکت خودمان باشند جلو افتاده ایم نتیجه آنکه راهی بس دراز در پیش داریم...
هنر نزد ایرانیان است و بس
توهم آدمو از واقعیت دور میکنه خیلی خطرناکه گربه خودشو تو آینه شیر ببینه!!!...
من خودم ملت ایران را باهوش ترین آدم های دنیا نمی دانم ولی لااقل این اعتقاد را دارم که ملت های دیگر برخلاف ادعای شما، وقتی یک نخبه ی ادبی ، علمی ، ورزشی، هنری یا حتی سیاسی دارند، چنان به او احترام می گذارند و بزرگش می کنند که در تمام دنیا اسم او را بشناسند.

باز هم برخلاف ادعای شما، ما متأسفانه توهم نخبه پروری نداریم و چه خوب بود اگر داشتیم. سال ها مولوی مال ما بود ولی از وقتی که ترکیه او را مصادره کرد و با دار دار و هیاهو از مولوی گفت، همه ی دنیا برای زیارت مقبره اش به ترکیه می روند.

ابوریحان بیرونی صدها سال قبل از کریستف کلمب اثبات کرده بود یک خشکی بزرگ در غرب اروپا وجود دارد، اما هیچ کس این امتیاز را برای دانشمند ایرانی ثبت نکرده است.
هفتصد سال قبل از این که گالیله بگوید زمین به دور خورشید می گردد، دانشمندان ایرانی در رساله های خود این مسئله را اثبات کرده بودند. اما خود شما چه کسی را کاشف این مسئله می دانید؟

فقط در ایران است که مثلث پاسکال را به نام مثلث خیام-پاسکال می نامند. چون بلد نبودیم ثابت کنیم قبل از پاسکال، خیام این مثلث را ابداع کرده است.

و خیلی از موارد دیگر...
به نظر من این مقام فرهنگی کار بسیار خوبی کرده است.

اگر ما در دنیا حرف برای گفتن کم داریم، به این دلیل است که مسئولانی داریم که مشابه شما فکر می کنند و به اهمیت نخبه پروری پی نبرده اند. اگر کسی اختراعی داشت به جای حمایتش، او را سر می گردانند، روی پروژه اش سرمایه گذاری نمی کنند و وعده ی تو خالی می دهند. در نتیجه نخبه ی ایرانی یا در طوفان مشکلات فراموش می شود یا از ایران می رود.

من دست این مقام فرهنگی را می بوسم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بيدار شو عمو
الان چي داري؟؟؟
چه ربطي به مسئولين داره؟
تازه شما همه علما و دانشمندان رو ايراني ميدوني!! كم مونده بگي پيغمبر ايرانيه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دوست عزيز منبع سخنانتان را هم بگوييد تا بيشتر بدانيم. چگونه مي شود كشف قاره آمريكا را از درون ايران انجام داد. كريستف كلمب هم به دنبال كشف قاره جديد نبود و آمريكا را اتفاقي كشف كرد آنهم نه از راه دور بلكه با كشتي به آنجا رفت. لطفا تاريخ را بيشتر بخوانيد نه داستانهاي خيالي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دوست عزیز ومحترم یک سر برو سازمان ثبت اختراعات تا بفهمی چقدر جوان مستعد داریم که بدون حمایت رها شده اند.
در ضمن من نگفتم قاره ی آمریکا را ابوریحان کشف کرد. ابوریحان در رساله اش از وجود احتمال وجود قاره ای بزرگ در میان فاصله ی شرق و غرب حرف زده است.

شما که چیزی را قبول نداری لااقل به خودت زحمت بده و در اینترنت درباره ی کشفیات و رسالات دانشمندان ایرانی تحقیق کن. بزرگ ترین منبع در اختیار شماست.
در تمام دنیا به تقلید از انگلستان به احترام ابوعلی سینا لباس دانشجویان طرحی از لباس اوست ولی در ایران ما به این نتیجه رسیده ایم که اهمیت دادن به گذشتگان بد است.
وخطاب به آن دوست دیگر...پس به نظر شما خیام نیشابوری و ابوریحان بیرونی و مولوی ایرانی نیستند پس لابد گالیله ایرانی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
منظور مقاله ادمایی مثل شما است
تابناک میتونستی بدون تحقیر از این فکر غلطی که وجود دارد انتقاد کنی بله درست است ما و هر انسانی که با توهم زندگی کند دچار این بیماری خود شیفتگی می شود واین هم اغلب زمانی اتفاق می افتد که طرف بار ی از رشد وکمال ندارد به فکر این حرفها می افتد در گذشته غرب هندوانه میداد زیر بغلمان که شما فلانید وبه این کار می گفتیم استحمار اینک خودمان این کار را می کنیم
بيان درد لازم است اما كافي نيست. لطفا" براي درمان شرايط فرهنگي وخيم فعلي راه حلهاي عملي ارائه دهيد.
بحث بسيار خوب و مناسبي مي باشد همين نيز در بحث مسائل ديني و مذهبي نيز فقط به بزرگان ديني خود افتخار مي كنيم و در عمل اصلاً دنباله رو ايشان نيستيم و متاسفانه كفار در مسائل ادبي نيز از ما سبقت گرفته اند و ...
يك توهم ديگر هم داريم دشمن هميشه پايدار فرضي!
نیاز به تحلیل ندارد با یک حساب سر انگشتی و عادات و رفتار و زندگی خودمان و مقایسه آن با سایر کشورها میتوانیم نتیجه بگیریم که با هوش هستیم یا نه .نظر خود من این است که ما در توهم زندگی میکنیم و با علم کردن بزرگان گذشته میخواهیم ضعف خودرا پنهان کنیم .
تو رو خدا یه نگاه به انشاهای دوران بچگی تون بندازین:
به نام خدا
اینجا ایران است، تنها کشور 4 فصل دنیا!! باهوش ترین مردم دنیا!! هنر نزد ایرانیان است فقط !! مهد تمدن بشریت = ایران !! بنیانگذار کلیه علوم ریاضی، نجوم، پزشکی و .... ایران است!!! اصلا همش تقصیر این مغول ها شد که اومدند کتابامونو سوزوندن وگرنه الان تکه دنیا بودیم!!
تو رو خدا بس کنیم بابا، خودمون رو انقدر گول نزنیم، بابا به خدا بقیه مردم دنیا هم آدمند، ما روز به روز با این توهمی که داریم، داریم خودمون رو منزوی تر می کنیم.
من بارها و بارها این حرفا رو تو نظرام نوشتم ولی دمش گرم تابناک !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
خیلی جالب بود . به جز انشاها کتاب های درسی هم از این حرفها پر شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
شما احتمالا از پسر عموهای مغول هستی ..بنده به تاریخ باستانی ایران افتخار میکنم پزش هم میدم تا چشم حسودان در بیاد
الان یهودیان فهمیده اند :
به عمل کار بر آید به سخندانی (سخنرانی) نیست اما ما همچنان داریم همایش و سخنرانی برگزار می کنیم و از هر چه غیر از حال می گوییم! فقط می توونم بگم متاسفم
""یادمه یه مربی اسپانیایی اومده بود برای سر مربی تیم ملی (آخرشم سرمربی نشد) خبرنگار ها گفتن آقای فلانی، ایران رتبه 17 فیفا بوده بالاتر از آلمان بوده + کره رو 4-3 برده+ تو آسیا اول بوده، نظرتون در مورد ایران چیه ؟
طرف میگه : داشتم داشتم مهم نیست دارم دارم مهمه،الآن چی داری 50 فیفا هستی با بحرین مساوی میکنی تو آسیا هم چهارمی""
حالا پور سینا +دکتر حسابی +کوروش(البته با شواهد موجود مشخص شده همچین شخصی وجود خارجی نداشته زاییده تخیلات داریوش کبیر بوده،برای توجیه نیاز به فلسفه هست)+سعدی+و هزاران نفر دیگر ایرانی بودن و نخبه با ضریب هوشی 400!خب الان چی هستیم: جهان سوم +نمی تونیم یه قطره نفت صادر کنیم+فقط حرف می زنیم و به داشته هامون افتخار می کنیم داشته هایی که معلوم نیست آیا اصلا بودن یا در صورت وجود ایرانی بودن؟اصلا کی گفته من یا N نفر دیگه ایرانی هستیم شاید نتیجه یک مهاجرت هستیم مثل آریایی ها، همه مون به اینکه آریایی هستیم افتخار می کنیم:دو نکته رو نباید یادمون بره؛1-اینکه ما اینجارو تصرف کردیم پس در اصل ما متعلق به این سرزمین نبودیم به اینجا مهاجرت(هجوم)آوردیم،2-آریایی ها قومی وحشی و جنگ طلب بودن که با حمله اینجا و قسمت های دیگه رو تصرف کردن (منبع تاریخ شاهنشاهی ایران:ا.ت.اومستد)،از وسعت امپراطوری هخامنشی و ساتراپی ها و کشور های تحت تسلط آنها نیز مشخصه،حالا به چی افتخار میکنیم به کوروشی که اولین منشور رو نوشته منشوری که حدود 70 سال بیشتر نیست کشف شده ولی 70 روز هم ایران نبوده(اونی که اومده بود ایران اصل نبود) وقتی که مثلا پیدا میشه سریعا به خارج منتقل میشه چرا نمیذارن کسی روش تحقیق و آزمایش کنه قدمتش بدست بیاد شاید میترسن همه بفهمن خودشون(منظور تیم تحقیقاتی دانشگاه) درستش کردن ، از این دست موارد زیاد هست در هر زمینه ای نمونه داریم همین هوش ایرانی یا مهمون نوازی و... . بهتر نیست به اینها افتخار نکنیم وخودمون ایرانمون رو درست کنیم تاحداقل آیندگان به ما افتخار کنندنه به دانشمندان ونخبه گان مجهول ،ولی جای شکرش باقی هست که میتونم بگم مسلمون هستمو از همه بهتر شیعه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
چه جالب حرفاتو بلغور می کنی هر کی مطالعه نداشته باشه فکر می کنه راست میگی! از فوتبال شروع کردی به داریوش و کوروش جعلی رسیدی! معلوم نیست کارشناس فوتبال هستی یا کارشناس تاریخ؟! اولاً وجود کوروش کبیر طبق کتیبه های باستانی و منشور مشهورش و مقبره ی پاسارگاد اثبات شده و هیچ شکی در اون نیست. ... دوماً ما در خیلی از موارد در جهان جزو کشورهای برتر هستیم از جمله تولید علم ، فناوری هسته ای ، پزشکی، نانو و صنایع فضایی. سوماً کی گفته ما نفت رو به راحتی صادر می کنیم و تحریم اروپا فقط 18 درصد باعث کاهش صادرات شده که بعلت افزایش قیمت تاثیری در درآمد نفتی ما نداشته چهارماً منشور کوروش در عراق کشف شده و متعلق به ما نیست که اونو در اختیار داشته باشیم بلکه جزو دارایی های انگلستان هست که کشفش کرده و آزمایشات دقیق هم انجام گرفته و ابهامی در این منشور وجود نداره و لزومی هم نداره تیم تحقیقاتی انگلستان سند تاریخی و افتخار برای ایرانیان درست کنن که بعداً نخوان روی اون آزمایش کنن! ما اگه چند تا هموطن(که مطمئن نیستم هم وطن باشی) مثل تو داشته باشیم نیازی به دشمنانی مثل انگلستان نداریم چون طبق ادعای تو اونها برای ما سند افتخاری مثل منشور کوروش درست می کنن ولی تو افتخارات تاریخی کشورت رو لگد مال می کنی پس اون دشمن از تو که ادعای دوستی داری بهتره!
ما به گذشته و دانشمندان و بزرگان خودمون افتخار می کنیم و تصمیم داریم راه اونها رو به بهترین روش و با نخبگان فعلی خودمون ادامه بدیم و روزی خواهد رسید که پرچمدار علم و فن آوری در جهان خواهیم شد.
ايران منش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
تحليل از اين آبكي تر ديده بودين.
عجب خار چشمي شده كورش بزرگ براي بعضي ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
واقعاً اوج توهم رو میشه توی بعضی بخش های این نظر دید!
از قدیم گفتن بهترین راه برای تخریب یک حرفِ درست حمله به اون نیست، دفاع احمقانه از اونه؛ لطفی که جنابعالی در رابطه با این ایده درست انجام دادید همین بود.
کاش یک نفر جرات می کرد و راجع به واقعیت دکتر حسابی هم یک تحقیقی انجام می داد تا همه بفهمند این بزرگوار علیرغم حق بزرگی که به گردن جامعه علمی ایران دارد هرگز در حد و اندازه یک دانشمند جهانی نبوده اند و هرگز شاگرد برتر انیشتن نبوده اند و یک جستجوی ساده در گوگل اسکالرز نشان می دهد که مقاله جهانی مهمی هم ندارند و اگر ارجاعی به مقالات ایشان بوده است هم از طرف سایر محققان ایرانی بوده است.
پاسخ ها
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بابا یه موضوعی که مطرح میشه گرفتار افراط و تفریط فجیع نشید. معنای این مقاله هم این نبود که ما فاقد بزرگان علمی و فرهنگی در دوره معاصر بوده ایم که بخواهیم در ادامه یه جوری همین نخبگان موثر معدود رو هم لجن مال کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
برادر من مرغ همسایه همیشه غازه!!!
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
یاسر راست میگوید. این داستانهای تخیلی که میسازید و به دکتر حسابی نسبت می دهید تن ایشان را در قبر میلرزاند. چرا دروغ میگویید ؟
حالا چرا ناراحت شدی؟
تمدن از ایران بوجود آمده اختراع شهر نشینی ، چرخ و آتش از ایران بوده
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
به فرض تمدن از ایران شروع شده باشه اما بقیه موفق شدن بیش از ما تمدن رو به پیش ببرند.
سلام

حرف دل من است.
کاش واقع بینانه تر باشیم
ممنون از تابناک به خاطر این متن درست
نبوغ وادعای ایرانی رو میخواهی ببینی بروتولیدات سایپا وخدمات پس ازفروش ان راببین ازایرانی بودن خود پشیمان میشوی
Harf-e moft boud!!
Baraaye pishraft niazi be dour rikhtan-e eftekhaaraat nist.
همینه همینه واقعیت همینه
خيلي تحليلي خوب و بجا بود.
اي كاش به اين توهماتمان، توهم با فرهنگ بودنمان را نيز اضافه مي كرديد.
همه جا بخصوص در رسانه ها هميشه ادعا مي شود كه ايرانيان با فرهنگ ترين مردم دنيا هستند در حالي كه خيابان هايمان پر آشغال است.
رانندگيهايمان افتضاحه.
دروغ و ريا همه زندگيمان را فرا گرفته.
رشوه خوري تا سطوح بالاي مديريت كشور رسوخ پيدا كرده.
حقي براي هيچ كس الا خودمان قائل نيستيم. و .....
كافي است سري به بسياري از كشور هاي كفر بزنيد و ببينيد داراي چه فرهنگ غني هستند.
تا زمانيكه هميشه ادعا كنيم با فرهنگ هستيم، هرگز عيبهاي خودمان را نخواهيم ديد و وقتي هم كه عيبي ديده نشود، دليلي براي رفع آن نيست. پس بايد با صداي بلند به مردممان بگوييم كه داراي چه ايراد هاي بزرگ فرهنگي هستند و چگونه بايد اين عيب ها را رفع كنند.
مقاله "اشک تمساح" نوشته صادق هدایت در اولین شماره روزنامه رهبر ، دهم بهمن 1321

باید تصدیق کرد روزی که هوش و قریحه را قسمت می کرده اند همه اش را به ایرانیان نبخشیده اند.

فردوسی و مولوی و حافظ و خیام (که امروزه مدعیانی پیدا کردهاند!) البته نام بزرگی در ادبیات بین المللی دارند اما اگر تنها دلمان را خوش بکنیم که این شعرا خاتم ادبیات می باشند بسیار ابلهانه است. آیا انگلیس با شکسپیر و آلمان با گوته و روسیه با پوشکین، در ادبیاتشان را تخته کردند و دست روی دست گذاشتند و نشستند یا صدها نابغه دیگر در دنیای علم و ادب به وجود آوردند؟ ملتی که سر دوراهه گیر کرد و در جهل مرکب ماند یا باید در جا بزند و یا به قهقرا برگردد.
"داشتم ، داشتم" حساب نیست "دارم ، دارم" حساب است. باید دید امروزه چه داریم و چه می خواهیم بکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
در مسائل ملی و میهنی این جمله شما که میگید (داشتم ، داشتم" حساب نیست "دارم ، دارم" حساب است) یک مغلطه و رد گم کردن است .گذشته چراغ راه آینده است و بنده به ان افتخار میکنم تا چشم حسودان در بیاد
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند
سعدی همیشه زنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بزرگی داشت با دست چیزی رو نشون می داد، یه بابایی جای اینکه به حرف این بنده خدا گوش کنه نگاه می کرد به سرانگشتش.
حالا حکایت شماست!
ما ایرانی ها عادت کردیم که در رویاها و توهمات خودمون زندگی کنیم.
جالب، سخنهایی ست که مدتی ست از زبان کوروش و دیگر بزرگان نقل میکنند و پیامک به پیامک میچرخد. آن بنده خدا کوروش فکر نمیکنم بیش از چند جمله معدود داشته باشد که روی لوح حک شده و همه ازش خبر دارند. اما تازگی ها جملاتی بیرون می آید که آدم فکر میکند کوروش یک جایی همین نزدیکیها نشسته و با لپ تاپش دارد جمله تایپ میکند!!
تحلیل جالبی بود . فقط یک مساله رو هم باید درنظر داشت که ایا در چند صده اخیر اجازه نخبه پروری به ایرانیها داده شد یا نه حتی الان هم با توجه به مسائل سیاسی برخی علوم مثل علوم هسته ای یا ژنتیک که حربه تبلیغاتی سیاسیونه مورد توجه هست وگرنه بذارن انوقت معلوم میشه که استعداد هست یا نه . حسرت اینه که مثلا در صنعت خودرو واقعا اجزه داده شده یا انحصار و منفعت بعضیها نذاشته استعداد رو بشه .پرداختن به پسشینه تاریخی حسنش اینه که نشون میده توانایی هست وباید بهش رسیدگی بشه
سلام
من با نگاه نژادپرستانه به هر قومی از جمله ایران و تحقیر اقوام دیگر مخالفم. حتی اگر بپذیریم که ایرانیان باهوشترین افراد عالم هستند - که دلیلی بر آن نداریم، البته در این شکی نیست که از متوسط هوش مردم جهان بالاتر هستیم - تفاوتی نمی کند چرا که بهترین نوابغ دنیا هم اگر از هوش خود استفاده نکنند و آن را به کار نگیرند و یا برای بیگانگان خرج کنند وضعیت همین خواهد بود که شاهد آن هستیم. اما دوستان نه از این طرف غش کنیم و نه از آن طرف. همانطور که خود بزرگ بینی بد و مانع پیشرفت است، خود کم بینی نیز بد و حتی اثرات مخرب تری دارد و موجب یاس و نومیدی می شود.
تحلیلگر عزیز اگه یهودیا 150 برابر نسبت به جمعیتش جایزه نوبل میگیرن به خاطر باهوش بودنشون نیست بلکه به خاطر لابی فوق العاده قوی یهودیت در جهانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
و ثروتشون و استفاده از تمام روشهای نامشروع.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
لابی گری چه ربطی به جایزه علمی وداره.نکنه میخواستی به تو جایزه نوبل بدن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
باز همه چیزو بی خودی و باخودی ربط دادین به توطئه و صهیونیزم جهانی ؟؟؟؟ بابا جون ! ملتی که اتحاد ، یکپارچگی و احساس مسئولیت و کاردانی داره همه جا برنده است . چه نوبل و چه هر جای دیگه
منم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دمت گرم خیلی خوب گفتی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
نباید مسائل رو با هم قاطی کرد.به نظر من به علت اینکه یهودیان فقط با هم ازدواج می کنن باعث ایجاد افرادی با ژن های نادر می شه ممکنه افرادی با بیماری ها و عقب ماندگی ایجاد شوند(کما اینکه تعدادی بیماری ژنتیکی وجود دارند که در بین یهودیان شایعه) اما تعداد زیادی هم با هوش بالا ایجاد می شن که همین افراد دانشمندان یهودی رو تشکیل می دن.یکیش هم مایک زوکربرگه طراح فیسبوک که دانشجوی هاروارد بوده و پدر و مادرش هر دو پزشک هستن و خودش هم یه میلیاردر شده . از طرف دیگه به نظر میاد انسجام خاصی بین یهودیان هست. همونطور که در سرزمین های اشغالی افراد زیادی با ملیت های مختلف هستن اما همشون خودشون رو اول یهودی می دونن تا از ملیت اولیه ی خودشون. در مناسک و جشن هاشون انسجام و همبستگی پیداست(هر چند خیلی جنایت مرتکب شدن)
کاملاً صحیح است. یکی از گرفتاری های ما این است که کودک از بدو تولد نابغه است و خانواده همواره او را یک مورد خاص می داند و کودک همواره به یک توهم وابسته می شود که این توهم به بزرگی فاصله بین سطح توقعات و توانمندی او است.
ای کاش ذره ای هم پشتکار اهمیت داشت. بکله همت و پشتکار در پیش زمینه فکری مردم نتنها خوب نیست بلکه بعنوان مثال شخصی که خیلی درس میخواند را ... خون می دانند.
کدام دانشمند نامی را میشود نام برد که روزانه کمتر از 10 ساعت مطالعه و کار داشته است.
از متن نوشته ها به این نکته مهم پی می بریم که ما ایرانیها
1- نیمه خالیه لیوان رو می بینیم
2- عزت نفس پایینی داریم
3-مرغ همسایه غازه و ...
بزرگی را گفتند نسب شما به که می رسد؟
گفت: از نسب کسی به جایی نمی رسد!
آبلومويسم درد مردم ايرانه. مردمي كه به ضعف نفس و بي ارادگي مبتلا شدند.ملتي كه داره روز به روز در خودش فرو مي ره. چه انتظاري ميشه داشت اينجا زندگي نمرده مردمش مردن.
واقعا عالي بود
آخه ما الان اخلاق داريم , که نداريم (به بد اخلاقي راي مي ديم)
مديريت و برنامه ريزي داريم , که گشتم نبود نگرد نيست(فقط يه نمونه اش اينه که چند سال انگشت مردم توي اين مملکت قطع بشه واسه نبودن پل !!!! )
انسانيت داريم , که واقعا کم داريم (.....)
.
.
.
نمي دانم چطوري مي خواد درست بشه ...
مسلما نظر من را منتشر نمیکنید اما حسب انجام وظیفه میخواستم بگویم زمانی که در دانشگاه و در رشته مدیریت درس میخواندم یکی از اساتید ما که اتفاقا از طیف اصولگرا هم بودند اظهار داشتند که مطابق بررسی ها هوش درسی ایرانیان یا همان IQ در رتبه 82 ملل جهان قرار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
احتمالن این استاد شما جزو برنامه ریزانی بوده که برنامه ریزی کردن که هوش ملت به رتبه 82 جهانی نزول کنه
یکی ازبهترین تحلیلهای تابناک بود.واقعا جای تشکرداره.امیدوارم تابناک بتونه فرهنگ واقع بینی وکنارگذاشتن خودبزرگ بینی وتوهمات رو بتدریج درجامعه گرفتارما جابندازه.تابناک همین که قدم اول روبرداشتی دمت گرم.
گذشته و بزرگان نامی میتواتند باعث اعتماد به نفس بیشتر نسل فعلی برای حرکت به جلو کشور گردد، این روش در اغلب کشورها اجرا میگردد و نتایج مثبتی هم دارد.
در یک کلمه اقرار کنیم که بسیاری از کا فر ها از ما مسلمان ترند زیرا هم عالم تر اند هم صادق تراند هم متواضع تر اند هم بی آزار تر اند هم ....
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
من هم کاملا موافقم
خواستم چيزي بنويسم ديدم همه چيز نوشته شد بسم الله وبالله الحمدالله
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
صحبت ایران بود عزیز شما عربی بلغور فرمودی
تابناک با اینکه من ناسیونالیستم اما واقعا خوب گفتی
ما نباید توهم برداریم
به قول آقا راضی به وضع موحود نباشیم وگرنه شکست می خوریم
و اینگه توصیه دیگه آقا علم اندوزی بود
کی مسولان از توهم قدرت بیدار می شوند
جواب تاریخ؟
هیچ وقت
هیچ وقت
هیچ وقت
هیچ وقت
...........
من المومنین رجالا"صدقو ما عاهدالله علیه و.. راه نجات وفلاح هر فرد ویاملت صداقت وراستی با خدا و مردم است وبس (منظور من ترجمه ایات نیست بلکه فقط اشاره است).
حالا یاد از گذشته پرافتخار بد نیست قوت قلب به جوانان می دهد ولی باید گفت همچون گذشتگان کمر همت باید بست تا ایرانی اباد بسازیم و فرهنگ وتمدن ما مایه مباهات باشد
تابناک خیلی ها گفته اند که درست نوشته ای شاید می خواستی درست بنویسی ولی خیلی موارد رو در نظر نگرفته ای .... تمام اون دانشمندان خارجی که داری میگی در رفاه کامل فکری کار می کنند و دانشمندان هسته ای ایران الان باید با هزاران خطر دست و پنجه نرم کنند و همیشه در تهدید باشند .....
از همه بدتر این که مثالتان را با یهودیان کثیف آورده اید آنها که دیگر با نظم نوین جهانیشان همه ما ایرانی ها را به بدبختی های بسیاری مجبور کرده اند و بلایی نمانده که بر سر ما نیاورده باشند ..... از کشتار و جنگ و قحطی راه انداختن در ایران بگیرید تا منکر شدن امام زمان (عج) که برای اسلام هراسی هر کاری دارند می کنند .... ایران هراسی هم که چند سالی است شروع شده است ..... بدبختی است که برای ایرانی یهودیان و صهیونیست ها را مثال بزنید ...... خدا کند ندانم این مقاله را چه کسی نوشته که خرخره اش در امان نمی ماند از دندانهای درنده شیر های ایرانی .....
لعنت بر تمام آنها که نعل به اسبانشان زندن و بر پیکر اسلام واقعی تاختند .... لعنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
یعنی اگر بهودیان به چشم ما مسلمانان کثیف هستند و بدبختی های زیادی به وجود آوردند و...، معنیش این است که در توسعه علم نقشی نداشتند؟ یا اگر یک نفر که در توسعه علم نقش داشته یهودی باشد، باید این نقش او را انکار نمود و از او حرف نزد؟
چرا اگر دشمن ما در چیزی موفق تر از ما باشد باید چشممان را ببندیم و رگ غیرتمان به غایت توپ فوتبال باد کند؟ مگر کسی در این متن ترویج یهودیت کرده یا ضداسلام حرفی زده که شما میخواهید خرخره اش را با دندانهای درنده شیرهای ایرانی (!!!) بجوید!؟
از شما ممنونیم که باعث شدید "تعصب کور" و "توهم خود بزرگ بینی" را هم از لیست معضلات فرهنگی ما ایرانیان جا نیندازیم.
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ايكاش متن و بادقت ميخوندي نه با تعصب! در ضمن سگي كه همش بلند پارس ميكن و دندون نشون ميده ، هرگز نميگيره ، اگه راست ميگي لاف نزن و عمل كن ، آدمهائي مثل تو موقع دفاع از دينشون هم فقط داد و بيداد ميكنن و چون مطالعه كردن باد نيستند با يه پيشته همه هم مسلكي هاشون و ميفروشندو فرار ميكنن!
الان كه حرفي واسه گفتن نداريم اگه از گذشتمونم نگيم كه ديگه خيلي....
ز گذشتمون با افتخارمي گيم شايد يك اعتماد بنفس كاذبي بوجود بيايد و مبنايي بشود براي آينده بهتر
مابايد با برنامه ريزي از گذشتگانمون درس بگيريم
يك ايراني هميشه بايد درست فكر كند درست بگويد و درست رفتار كند
آفرین تابناک واقعا شوکه شدم احتمالا مدیرتون عوض شده یا واقعا یه چیزی به سرتون خورده یا یه چیزی شنیدین که ما نمی دونیم این گونه مقالات برای اولین بار که در سایتهای خبری ایران نوشته می شود.
هاااا تابناک کی پا رو دمت گذاشته آتیشی شده، این چند روز مقاله های ملی گرایانه زیاد می نویسی، دمت گرم، دارم حال می کنم. مخصوص از آخرش :"بیایید خودمان را گول نزنیم"
سعديا مرد نكونام نميرد هرگز
مرده آنست كه نامش بنكويي نبرند
سلام؛
خوب بود ممنون، ولی من در مورد قوم یهود وموفقیت آنها این نظرات رو قبول ندارم چون قضیه یهود و صهیونیست وفراماسونری ارتباط عمیقی با هم دارند وکسب جوایز نوبل وپیشرفت های معنادار علمی که از ین قوم دیده ایم کم ضرر نبوده اند. وبه نظر من این قضیه از جای دیگری آب می خورد.
در مورد ایران وایرانی هم به نظر من اگر میانگینی از رفتارها، فرهنگ و خلق وخوی ملل مختلف را بررسی کنیم آنقدرها هم کشور ما ومردم ما بد نیستند؛ برای مثال افتخارات قوم عرب با این همه سرزمین های گسترده واقوام مختلف یا هندیان یا بخش عظیمی از اروپا یا کشورهای آمریکای لاتین که ما هیچ وقت نفهمیدیم واقعا دین آنها چیست؟، چه بوده که کشور ما حالا شده مثل بدبودن!.
اینها همه صحبت از این دارد که بحث فساد و ناهنجاری های فرهنگی و رذایل اخلاقی در کل مربوط به قشر خاصی نیست وهیچ کشوری قابلیت الگوی مطلق شدن را ندارد، برای مثال همین ژاپن که مدینه ی فاضله ای برای مثال زدن ما ایرانی ها شده در گذشته برای خود استعمارگر ی بوده ودر زمان حال هم از نظر ارزش های انسانی واقعا در وضعیت بدی هستند به طوری که در خیلی موارد نگاه ابزاری به انسان ها دارند.
به نظر من اخلاق واخلاقیات حلقه ی گم شده ی بشر در روابط وزندگی اجتماعی است و این قضیه با توسل به یک منبع قوی و لایزال از معرفت واخلاق که به نظر من امروزه تنها دین اسلام است، امکان پذیر می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
حاج حبیب این "به نظر من" ها که جنابعالی ارایه دادید متکی بر هیچ مبنای علمی و آماری قابل اتکا هم هست یا نه؟
درست است که افراد باید در بیان افکارشون آزادی داشته باشند، اما اینکه کسی بیاید و مثلا بگوید "به نظر من قضیه خیام و اسلام و شیعه ارتباط عمیقی با هم دارند و به نظر من کسب المپیادهای علمی توسط ایرانی ها از جای دیگه ای آب می خوره" چندان قابل پذیرش نخواهد بود.
همینطور در مورد میانگینی که از رفتارها، فرهنگ و خلق و خوی ایرانی ها و بقیه مردم جهان هم گرفتید! لازم به ذکر است که یکی از پایه های تاریخی توسعه علمی را در جهان نه ایرانی ها، که تمدن اسلامی می دانند که بخش عظیمی از آنها عرب بوده اند. ممکن است من و شما دل خوشی از قوم عرب نداشته باشیم، اما این دلیل بی انصافی نمی شود. جالب است که نقش هندی ها را هم در حوزه فرهنگ بالکل نفی کرده اید. معنای "بخش عظیمی از اروپا" را هم به خوبی درک نکردم، نمی دانم از حیث فرهنگی و رفتاری چه معضلات بزرگی در اروپایی ها دیدید که مابه ازایش را به همان گستردگی ما در ایران نداریم. از حیث توسعه علمی هم -که شاید هدف اصلی این نوشته باشد- قطعاً نمی تواند منظورتان غرب، جنوب، مرکز و شمال اروپا باشد چون نقش انها در توسعه علمی اظهر من الشمس است. اگر هم در تاریخ علم مطالعات کافی داشته باشید می بینید بسیاری از دانشمندان اروپایی از شرق این قاره برخاسته اند.
ضمناً متاسفانه نفهمیدم رابطه دین مردم امریکای لاتین با مطالب این مقاله چیست. ضمن اینکه به واسطه فاصله جغرافیایی و عدم ارتباط تاریخی ما با مردم این بخش از جهان و عدم استیلای آنها بر بنگاه های خبرپراکنی جهانی و خیلی دلایل دیگر طبیعی است که ما اطلاعات چندان زیادی از بسیاری از وجوه علمی-فرهنگی-اجتماعی مردم امریکای لاتین نداشته باشیم، اما ندانستن دلیل بر نبودن نیست.
ممنون از بیان فساد و ناهنجاری های فرهنگی و رذایل اخلاقی که در مورد ژاپن گفتید و مثالی نزدید جز نگاه ابزاری به انسان ها که این مثال شما خیلی هم پایه های علمی ندارد؛ تا وقتی نمونه های عینی ارایه نشود با این طرز صحبت شما من هم میتوانم بگویم "مردم لبنان/کره/شیلی/گواتمالا/کنگو و... نگاه ابزاری به انسان ها دارند"!
ضمناً اگر تعریف شما از استعمارگری حمله به سایر اقوام و ملل و تصرف خاک آنها است خواهشمندم یک بار دیگر به تاریخ درخشان خودمان در کشورگشایی نگاهی بیندازید تا مشخص شود کداممان استعمارگرتر بوده ایم.
متاسفانه عارضه ذکر شده در این مقاله اینقدر ریشه دار است که بعضی هایمان در مخالفت یا حتی موافقت با آن هم دچار همان عارضه ای شدیم که موضوع این مقاله بوده است!
در پیروی از معرفت و اخلاق اسلامی برایتان صبر، انصاف و عدم تعصب آرزومندم.
احساسی بودن ایرانیان و ظهور رفتاری آن همیشه بلای جانش بوده است تاجاییکه این برخورد حساب نشده در طول تاریخ بسیار وبسیار به ضررش شد و زمینه سوء استفاده ملل دیگر را برای کولی گرفتن از ایرانی مهیا ساخت . ایرانی زمانی بایستی به بزرگانش افتخار نماید و ببالد که سلف خوبی برای آنها بوده و در پی آن باشد که فرزندانی را در هر دوره و تاریخ همچون کوروش ، داریوش،بوعلی ،حافظ،سعدی و....پرورش داده و به جوامع بشری عرضه دارد که در اینصورت میتواند به خود ببالد و بر جهان فخر فروشد و لا غیر
آفرين تابناك
عالی بود این مطلب!!!!!مرسی.
آری!زندگی در اینجا مرده است..
حقیقت این است که ما بیگانه پرستیم. هر وقت خارجی ها، کسی یا چیزی رو بزرگ دونستن ما یهویی بهش افتخار می کنیم. این سایتهای خبری رو یه نگاه بندازی یا به سیاستهای مملکت نگاه کنی میبینی مهمه خارجی ها چی میگن نه مردم بیچاره خودمون. کلا زندگی ما بسته به دهن اوناست.

اینه که تا بوده مرغ همسایه برا ما غاز بوده بس
واقعا" تبریک میگم بهتون با این واقعگرایی و حقیقت گویی کاملا" به جا و دست تحلیل کردید.
نوبل همون نیست که جیزه صلحش به اوباما داده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
جایزه صلحشو به اوباما و تنها جایزش به ایرانیا چایزش به عبادی بود
به نام خدا
این مطالبی که در بالا گفته شده توهمات تابناک است که گفته میشه یهودیان جایزه ی نوبل بیشتری برده اند / اینها حرف های بی بی سی فارسی است /معلوم که غرب و به خصوص آمریکا و اسرائیل با نفوذی که در تمام سازمان های جهانی دارند جایزه ای بیشتری از نوبل هم بگیرند شما حرف های خود را اصلاح کنید زیرا اگر هم بخواهند جایزه ای به دانشمندان ما بدهند چون ایرانی هستیم مطمئن باشید که از آن صرف نظر میکنند/ این افکار خراب شما نشئت گرفته از ضد انقلاب و رسانه های غربی است و این حرف ها به ضرر ملت بزرگ ایران است / وقتی تولید متوسط علم در ایران 12 برابر میانگین جهانی است یعنی چه / زمانی که اروپایی ها نمی دانستند حمام چیست ایرانی ها از حمام استفاده می کرده اند / و اگر عقب افتادگی ای در ایران هست به خاطر افراد بی لیاقتی است که در زمان قاجار و پهلوی بر ایران حکمرانی می کرده اند و این مطالب گفته شده ی بالا نشان دهنده همان گفتار و افکاری است که افراد بی لیاقت قاجار و پهلوی میگفته اند.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
از این مقالات تولید علمی که شما می فرمائید منم کیلو کیلو می نویسم ولی تولید علم کجا و مقاله نوشتن کجا شما هنوز خوابی برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
باز هم که می گید وقتی ما چنین بودیم آنها چنان بودند. همش از زمان گزشته استفاده می کنید. بابا الان چی هستی؟ باید تلاش کنی تا به جایی برسی. لاف زدن فایده نداره. عمل کن برادر من.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دلت به چی خوشه اون مقالاتی که میگی ما مینویسیم و میدونیم چی هستن. تولید علم کجا بود
تحلیل واقعگرایانه ای بود ولی نباید جایزۀ نوبل رو مثال میزدی ؛ چون در اعطای این جایزۀ ملاحظاتی میشه مثلا: 1- اعطای جایزۀ صلح نوبل به اوباما!
2- اعطای همین جایزه به دالایی لاما.
3- اعطای همین جایزه به یکی از سران گروهک گمراه بهایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
مشکل بیشتر از توهم خود بزرگ بینی عدم آگاهی است با توجه به کامنتها مشخص میشود که بسیاری از مردم هنوز با جایزه نوبل و شرایط اهدای آن آشنا نیستند و فرق نوبل صلح با نوبل فیزیک یا علوم پایه را نمیدانند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
شما که آگاه هستی لابد می دونی که برای معرفی یک دانشمند برای دریافت علوم پایه چه حمایتهایی موثر است و بلکه لازم است.
ایرانیها خلاقیت بالاتری نسبت به بقیه دنیا دارند .دلیل ان هم این است که به هر دلیل جامعه ایران بی نظمی بیشتری دارد و مردم برای حل مشکلات مجبورند از قوه خلاقه بیشتر استفاده کنند.
در این آدرس می توانید میزان ضریب هوشی کشورهای مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید. هرچند که ضریب هوشی به تنهایی نمی تواند نشان دهنده برتری باشد ولی نتیجه مطمئنا برای طرفداران برتری ما ایرانیان شوکه کننده خواهد بود. لطفا سانسور نکنید.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
مشخص است كه نقص دارد يعني به نظر شما بالاي 150 كشور عقب افتاده هستند و نياز به مراقبت دارند؟!؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
من این صفحه رو دیدم.
به خدا قسم من آدم متعصبی نیستم . واقع بین هستم . اما این دیاگرام از پایه اشکال داره و بطور منطقی ، چطور ممکن هست که ضریب هوشی ملتی مثل ایران با اینهمه نابغه و صنعتگر و مبتکر ، با ضریب هوشی ملتی مثل عربستان که حتی کوچکترین نیازهایشان را از خارج وارد میکنند و اصولا چیزی بنام ابتکار ندارند ، یکی باشه؟یا من مطمئن هستم که به هیچ وجه پاکستانی ها و هندی ها ضریب هوشی پایین تر از کویتی ها ندارند.
بهتر هست یاد بگیریم که هرچی میبینیم باور نکنیم
کاش فقط کوروش و سعدی و خوارزمی بود!!! برادر من ما الان میخوایم تو یک سایت علمی بریم فیلترش کردن چرا چون تو سایت علمی که هستیم از کلمه سکس استفاده شده ..عقب ماندگی ما فقط بخاطر این نیست که تو توهم بزرگان هستیم..کمی فکر کنید عقب ماندگی ما بخاطر تعصبات فکری و دینی هم هست ..میدونم این کامنت رو از ترستون نمیگذارید..همین فیلتر کردن کامنت ها هم یک نوع عقب ماندگیه فکری هست که مخالف عقیده و نظرات دیگر هم بر نمیتابید
نمیدونم این نوع روشنفکری عچیب از کجا اب میخوره داشتیمو بیخیال هستیمو بچسب!مدتیه ماهواره ها و تریپ روشنفکرامون اینو میگن.به نظرم داشتیم برای اعتماد به نفس یه ملت خیلی مهمه
یه یادداشت رو برداشتین اولش نوشتین به گزارش تابناک؟ این مطلب نویسنده نداره؟ نویسنده اش هویت نداره؟ شما هر نوشته ای رو گزارش می دونید؟ شما روزنامه نگارید؟
نمیدونم این نوع روشنفکری عچیب از کجا اب میخوره داشتیمو بیخیال هستیمو بچسب!مدتیه ماهواره ها و تریپ روشنفکرامون اینو میگن.به نظرم داشتیم برای اعتماد به نفس یه ملت خیلی مهمه
یادتان بماند بزرگترین استادان دانشگاههای اروپاوامریکا نوابغ ایرانی هستند که که بدلایل زیادی اکنون در خدمت جامعه امریکاو اروپا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
در برابر هر دانشجو یا استاد ایرانی در دانشگاههای آمریکا، بیش از ده نفر چینی و ده نفر هندی حضور دارند و اینقدر هم ادعا ندارند.
Iraniha migan, Beh : Koor =Nor Ali//. Kachal=Zolf Ali //Kolah bardar=Zerang, Anoshirvan Zalem=Adel// va....tahe jadval =Avalin va....
زنده باد تابناک افرین به تو با این متن بسیار زیبا لذت بردم
اینجاست که شاعر میگه
گیرم پدر تو هست فاضل
از فضل پدر ،تو را چه حاصل.........
جمعیت ایران 1 درصد کل جهان است . و از نظر منطقی حداقل یک درصد انتشارات, جوایز علمی, سرمایه جهان, تولید تکنولوژی جهان و ... بایستی توسط ایران تامین شود تا بنوانیم خود را بعنوان یک عضو فعال و مثبت در دنیا ینامیم. آیا واقعا ما در جامعه بین الملل و با حتی در کشور خودمان سهم مثبت خود را ادا کرده ایم؟ میدانم الان پاسخ من را به سادگی خواهند دادو خود را از هرگونه تحلیل راحت خواهند کرد... قدرتهای بزرگ نگذاشتند!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آلمان و ژاپن رو با خاک یکسان کردند.دیگه از این بیشتر؟؟؟!!!
اگر داشته های گذشته حساب نیست چرا آنها که حقیقتا نداشته اند و ندارند الان دارند تاریخ و شخصیت های گذشته ی دیگرا ن را مصادره می کنند.
باید هم به گذشته و هم به حال توجه کرد شما همیشه از یک طرف پایین می افتید با یک مقاله و تحلیل همه جوگیر شده اید و به گذشته پشت پا می زنید .
ملتی که تاریخ خود را فراموش کند آینده ای در پیش رو ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
آفرین آفرین.....امثالی مانند شما به ادم امید میده که هنوز ایرانیان هوشیار و فهیم هنوز هستند ..1000++++
همه ايرانيان مثل سعدي شاعري را خوب بللدند وهمه نخبه وبي همتا در جهانند
حالا این سعدی که میگید کی هست؟ یعنی از استیو جابز و بیل گیتس گنده تره ؟ ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
سعدی در زمان خودش تا همین چند دهه قبل که استیو جونز و .. نبودند تاثیر زیادی روی اخلاق و فرهنگ مردم می گذاشت و نصایح او انسان سازی می کرد متوجه شدی مهدی کوچولو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد
با ادب باش تا بزرگ شوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
بیسواد استیو جابز که اینقدر بزرگش کردید یک فروشنده بیشتر نبوده ..به هر حال خدا بیامرزدش ولی در حد قیاس با غولی مثل سعدی نیست
ناشناس
| United States |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
چو خواهی که نامت برند در جهان
مکن نام نیک بزرگان نهان

مرد حسابی طرف به اندازه دقیقه های سن تو شعر و حکایت آموزنده گفته در زمانه ای که کسی نمی تونسته هیچی بگه و همه فقط چاپلوسی بلد بودن.
واقعیت اون چیزیه که وجود داره نه اون توهماتی که ماهادوست داریم. سرگذشت ایرانیان اینقدر تاریک ودردآوره که همیشه سعی کردیم به همش نگاه نکنیم.متاسفانه کار ایرانیان این بوده اون مختصرنقاط روشنشو خیلی زیادبزرگ کنن طوری که بتونه صفحات تاریکشوپوشش بده ومتاسفانه فرارازواقعیت خودش باعث بدبختیهای زیادی میشه.نه دوستان چه خوشتون بیاد چه نیادایران تخت جمشید تنها میراث یادآوره دوران شکوه وعظمت ایرانه ودرطول این هزاره هابخاطرفجایع زیاد نتوتسیم بهش چیزی اضافه کنیم وبا این رویه وطرزفکرخودخواهانه نخواهیم توانست.
پیامبر ص فرمودند: ای اعراب همانا بدانید که زبان اهل بهشت فارسی دری است.باشد روزیکه عجمان شمارا با شمشیر بزنند زیرا از اسلام خارج می شوید.اگر ایمان و دانش د ر ثریا باشد مردمانی از ‍سرزمین ‍‍پارس بر ان دست خواهند یافت
پاسخ ها
ممی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اگر علم در ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت. تا کور شود چشم اون کسانی که تاب دیدن این جمله رو ندارند
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
یه سوالی برام پیش اومد : از کجا معلوم "مردمانی از سرزمین پارس" مردمانی از دوره زمونه ما باشن؟
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آقا منبع رو هم ذکر کن .
برادر عزيزبعضي نكات را در توضيح علل واسباب پيشرفت غربيهايا حتي يهوديها ناديده گرفتيد.اين پيشرفت هاي تكنولوژيك اروپاييها وامريكاييها همه نتيجه هوش ودرايت وهمت انها نيست بلكه علت اصلي ان كاربي مزد بردگان است. بردگان افريقايي كه در مزارع مجانا كار ميكردند وحاصل كار انها صرف تحقيق ،تحصيل وازمايشات علمي وفني وصنعتي در امريكا واروپا ميشده است. اما در ايران برده داري و خريدوفروش برده بخصوص پس از اسلام كاري بشدت مذموم شمرده شده است.ما ايرانيان تا همينجا هم كه خودمان را رسانده ايم عليرغم همه دشمنيهايي كه با ملت وانقلاب ما شده واقعا شاهكار است ودشمنان ملت ايران تحمل همين را هم ندارندوسعي دارند مارا از جاده پيشرفت وترقي منحرف كنند.اگر هم تك ستاره هايي درجهان علم وصنعت در ايران ظهور كرده اند مطمئن باشيد نتيجه هوش واستعداد وتلاش خودشان بوده است وكسي انطورها انهارا حمايت نكرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آقا شما یک مقدار تاریخ بخوانید و ببینید که پیشرفت علمی آمریکا چندین ده سال بعد از جنگهای داخلی آمریکا که منجر به لغو برده داری شد، حاصل شده است.
تحلیلی واقع بینانه ، درست ، ریزبینانه بود.
شاید اولین بار بود که میبینم ، کسی پیدا میشه و مقاله ای میده و هندوانه زیر بغل مردم نمیگذاره
اگر افرادی مانند نویسنده محترم مقاله ، در پایگاههای تولید علم و صنعت مملکت دست بر آتش بگذارند ، ایران ظرف بیست سال ، گلستان میشود .
ایران مشکل هوش ندارد بلکه مشکل پرورش استعدادها را دارد. استعدادها در ایران تلف میشوند و منابع انسانی به هدر میروند که هزار علت دارد ولی از مهمتر ضعف اساسی و جدی در سیستم آموزش عالی ایران است و یک علت مهم دیگر هم تجاری نبودن علم و دانش در ایران است.... درغرب دانش سود آور است و فقط دولت ها سرمایه گذاری نمیکنند بلکه شرکت های خصوصی هم سرمایه گذاری میکنند... یک عامل دیگر هم که در همه بخش ها در ایران دیده میشود عدم همکاری های بین المللی و بعبارتی ایزوله بودن ایران است...
بچه های این سرزمین از تاریخ ایران همین چند تا اسم را بلدند بیایید کاری کنیم نام بردن اینها هم جرم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
این بهترین کامنتی بود که از بین خیل این کامنت ها که مثل خواب آشفته و اضغاث احلام است خواندم. موجز و مختصر ولی مفید.
البته که سعدی کارنو وجود داشته و ماشین گرمایی او در ترمودینامیک مبحث مهمی است. اما با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود. گذشت آن قرون که علم واقعی بها داشت و آنسان دانشمندانی در این سرزمین پروریدند. اکنون در میان مردم ما مدرک مهم است و کلمات دهان پر کن. حتی اساتید دانشگاهی ما فقط لبه علم غرب را گرفته اند آن را کنگره دار و تزیین می کنند. علم مدتهاست که در اغلب مراکز علمی ما به طور بنیادی یا کارراهبنداز پیش نمی رود. به آشپزی شبیه شده که فقط مواد اولیه و روش پخت را تغییراتی می دهند و به صورت مقاله علمی چاپ می کنند و به به و چه چه غربی ها هم اساتید ما را به طرز احمقانه ای شاد می کند.
در خارج از محدوده علوم انسانی که واقعا مغفول مانده، حوزه های کار راه بندازی مثل مواد (شیمیایی و آلیاژی و ...) و انرژی و مدلسازی های اقتصادی داریم که اصلا به صورت مدیریت شده و هماهنگ و تقسیم وظایف شده در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی انجام نمی شود.
اگر میخواهیم به گذشته خود زیاد افتخار کنیم همین بس که بدانیم تنها کشوری در جهان هستیم که در 196 سال گذشته بیش از 5/3 میلیون کیلومتر مربع از کشورمان را جدا کردند و ما آخ هم نگفتیم
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اگرآخ میگفتیم ممالک تجزیه شده از کشورمان را جدانمیکردند؟یااگر چندبارآخ آخ میگفتیم آن ممالک را پس میدادند؟البته هنوز هم برای کسب افتخار دیرنشده واگر یاد بگیریم بموقع درد را احساس کنیم وآستانه حساسیتمان را کمی پایین بیاوریم میتوانیم برای حال وآینده خود واخلافمان بهانه هایی برای افتخار ایجاد کنیم.زمان فتحعلی شاه قاجار(196سال پیش) روسها از ضعف ما استفاده نموده وممالک وسیعی را از کشور ما تجزیه کردند.این طمع دشمن به آب وخاک ما همچنان ادامه داشته ودارد.پس از انقلاب نیز وضع کشور را آشفته پنداشته وباز برای تجزیه کشورما اقدام نمودند.اما اینبار تیرشان به سنگ خورد وبا کسانی مواجه شدند که فقط افتخار را میشناختندوتن به ذلت نمیدادندوبرای این ملت افتخاراتی آفریدندکه تا دنیادنیاست بیادها خواهندماند.امروز هم بفکر سدکردن راه ملت ملت ما دردستیابی به انرزی هسته ای هستندوبهانه تراشی میکنند
،تحرم وتهدیدوترور میکنند،معیشت را برای مردم سخت میکنند،میبینید دشمن کار خودرا میکندو هدفش در نهایت به بردگی کشاندن ماست،پس باید با ایستادگی برای خود وآیندگانمان افتخارآفرینی کنیم.
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
خب چرا به اینجا رسیدیم که به این همه ذلت تن در دادیم. امثال صفویه و قاجاریه "با چه ابزاری" توانستند عامه مردم را بفریبند و خودشان آن طرف حرمسراهای آنچنانی درست کنند که برخی از آنها نزدیک به 3000 زن داشته اند؟
این مقاله کاملا مزخرف است به تمام معنا..1-شکوه گذشته افتخاری است که دیگران و حسودان و حقیران در حسرت ان هستند2-یحث مغز ایرانی یا نژاد نیست آقایان بیسواد ..بحث فرهنگ ایرانی است که در علوم و ادبیات یک سر وگردن بالاتر از دیگران است 3-کسانی که منفی میدهند و مدافع این مقاله هستند یا خود باخته هستند یا کم دانش 4- اکثر این دانشمندانی که جنابعالی از کشورهای دیگر طوطی وار نام بردید همه به فرهنگ و تمدن ایرانی مهر تایید زدند و از ان وام گرفته اند 5-به نظر من نویسنده این متن و کسانی که نادان وار جو گیر این مزخرفات شدند و هورا میکشند سوار بر موج ضد ایرانی شدند و مشکل ما در تمام طول تاریخ اکثریت نادان بوده است و عظمت ایرانیان بر دوش اقلیت نخبه هایش است نه اکثریت کخه بیشتر بیسواد یا پرفسور نما هستند
پاسخ ها
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
یه نفس عمیق بکش شما اول ...هرچه می کشیم از امثال تفکر شما است...تندروی و برگرفته از احساس کور و بسط دادن او نظر به بقیه و اینکه دیگران هم حتما باید هم نظر من باشن و حتی منفی هم ندن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
فرهنگ ایرانی ...دمت گرم اینا درکشون نمیرسه
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
کاملا با شما موافقم. خیلی از ایرانی ها متاسفانه غیر پرست هستند و همین غیر پرستیشان بوده که ما را به اینجاها رسانده که گذشته خودمان را هم نفی کنیم و در سفارتخانه مان زبان یک کشور دیگر را آموزش بدهیم.
تحلیل بسیار درستی است زیرا در جامعه ازخور راضی نه تنها پیشرفتی اتفاق نمی افتد بلکه جلوی پیشرفت هم گرفته میشود همینی که امروز در جامعه شاهد هستیم
سعدی کارنو
در مکانیک درسی هست به اسم ترمودینامیک که یکی از مبحث های آن سیکل ها است که یکی از سیکل های الگو سیکل کارنو هستش که به افتخار آقای کارنو که ایشان این سیکل را طراحی کردند نام گذاری شده
و بدلیل علاقه پدر نام او سعدی کارنو نام گذاری شده
ارزش مقاله به انتشار آن نیست به پشتوانه ی فکری آن است.
یعنی نویسنده ی مقاله اینقدر بی اطلاع است که بیشتر از ده را بلد نیست بشمرد.
همین الآن که نخبه های ایرانی را انکار می کنید، بعضی از کشورها به دلیل کمبود نخبه، نخبه های ایرانی را به نام خودشان ثبت کرده اند.
همین الآن که شما نخبگان را انکار می کنید، در بزرگ ترین آزمایش فیزیک جهان، حداقل 20 ایرانی حضور دارند.

واقعا دوست دارم بدانم هدف تابناک از گذاشتن این مقاله در تیتر یک چه بوده است؟چند روز قبل هم که مقاله ای با عنوان ایرانیان چه ویژگی‌های شاخصی دارند؟ منتشر کردید و مردم را وادار کردید تا علیه خود سخن بگویند. قبول دارم ایرانی ها خصلت های بد زیادی دارند ولی این طور رسانه ای و غلیظ کردن آن چه منفعتی دارد؟ این کار شما مصداق ضرب ال مثل تف سربالاست.
همین دیروز همسایه تاجیک ما که برای تقویت زبان فارسی مطالب تابناک را می خواند، با طعنه گفت " شوما ایرانی ها همه خلاف کارید....
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اگردیگران از ما انتقادکنند که صد جور انگ واتیکت دشمنی و.. به آنها میزنیم وخود را از دماغ فیل افتاده میدانیم.بگذار اقلا خودمان به زشتیهای اخلاقی خود اعتراف محدودی بکنیم. آنهایی هم که واقعا خوب شده اند مطمئنا روزی این تجربه را داشته اند که به ویزگی های شاخص خود از بیرون ودرون وجود خود نظری بیفکنندتابتوانند به خود فرصت اصلاح بدهندواین درک واحساس خجالت درونی تلنگری به وجدان آنان زده وباعث زدودن زشتیها از وجودشان شده است .شمردن رفتارهای زشت فردی واجتماعی توسط کسانی که خود مرتکبین آن هستند آیا وجدان را تحریک نمیکند؟
ممنون تابناک،تحلیل واقعاً خوبی بود ازابن نوع تفکر ، که شاید تفاخر و غرور بیش از حد راجع به یک مسئله، ذهن رو از توجه به سایر مسائل دور کنه.دست مریزاد و پاینده باشی.
تحليلتان عالي بود.دوستان بياييد از پشت تاريخمان بيرون برويم . پنهان شدن دنبال داشته ها و تاريخ و ...كافي است
تحلیل درستی بود اما یه مقدارم زیاده روی داشت اولا اون همه پیشرفت غرب !!!! که گفته شد سهم عمدش رو دوش جونای شرقی بود (ایران، چین، هند،...) اینم اگه یه مقدار تو سایت های دانشگاه های بزرگ دنیا چرخ بزنید میبینید
در اینکه کلا قوم یهود!! از لحاظ ذهنی قویه شکی نیست، ولی زیاد به جایزه هایی که بهشون داده میشه نباید اعتنا کرد
در اخر اون دوست عزیزی که راجه به پروفسور حسابی اظهار نظر کرد فقط کافیه بگم "لطفا بیشتر تحقیق کن"
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دکتر حسابی شاگرد انیشتین نبوده اند. تمام. این داستانهای تخیلی را به ایشان نسبت ندهید. عکس انیشتین و گودل را میگذارید به نام دکتر جسابی
وقایع موجود پیچیده تر از اونیه که ما فکرشو می کنیم.چرا هیچ چیز بی دلیل نیست. و دلیل هر چیز بقاست. گذشته بقایی ندارد. چیزی که بی حیات است لطفی ندارد.
آیا نویسنده مقاله فکر میکند که واقعا ایرانی ها مغرورند !؟!!!!!!!!!! یا متوهم ؟!! یا خودپسند و و دارای اعتماد به نفس؟! اگر ایرانیها دارای عزت نفس بودند که این همه کامنت در جهت تخریب خودشان نمی نوشتند و چند صد نفر هم به ان مثبت نمیدادند!!! ایرانیها اتفاقا عزت نفس پایینی دارند و شما با این مقالات مزخرف دارید این یک ذره اعتماد به نفس ایرانیان راستین را تخریب میکنید مقالات زرد باید خوانندگان زرد داشته باشد که برایش هورا میکشند ..یا مغرصید یا نادان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
صد در صد با شما موافق هستم.
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اتفاقا ایرانیها عزت نفس بالایی دارندوچون وجود برخی ذمائم اخلاقی در اجتماع خود را میبینند به وجود آن اعتراف میکنند بلکه باعث نهیبی تربیتی برای کسانی شود که مرتکب آن ذمائم هستند.اگر وجود مشکلات رفتاری واخلاقی در جامعه را انکار میکردند ویا با بی تفاوتی از کنار آن میگذشتند این نشانه ضعف ودون همتی آنان بود.
عنی شما وخوانندگانتان خبرندارند که جوایز نوبل دربسیاری موارد باغرض به افراد داده میشوند یهودیها باید هم ازطرف طبقه ممتاز حمایت بشوند این سیاست اونهاست
عموی همین رئیس جمهور، یعنی نیکولا سعدی کارنو پدر علم ترمودینامیکه. متاسفانه ایشون در 36 سالگی فوت کردن. در 26 ! سالگی با معرفی چرخه کارنو تحول بسیار بزرگی در علم ترمودینامیک ایجاد کرد. روح همگیشون شاد باشه.
تابناک منفی نباف چرا اعتماد به نفس جوانا را نشانه رفتی به خودت بیا
تابناک منفی نباف چرا اعتماد به نفس جوانا را نشانه رفتی به خودت بیا زیر بیرق کی سینه می زنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
تا یکی میاد یک حرف درست بزنه زود بزنید تو دهنش که داری زیر بیرق کی سینه میزنه!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آقا بحث علمی و ملیه شما از بیرق و سینه زنی حرف میزنی؟
سعدیا! چون تو کجا نادره گفتاری هست؟
یا چو شیرین سخنت نخل شکرباری هست؟

یا چو بستان و گلستان تو گلزاری هست؟
هیچم ار نیست، تمنای توام باری هست

مشنو ای دوست! که غیر از تو مرا یاری هست
یا شب و روز بجز فکر توام کاری هست »

لطف گفتار تو شد دام ره مرغ هوس
به هوس بال زد و گشت گرفتار قفس

پایبند تو ندارد سر دمسازی کس
موسی اینجا بنهد رخت به امید قبس

« به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس
که به هر حلقه‌ی زلف تو گرفتاری هست »

بی‌گلستان تو در دست بجز خاری نیست
به ز گفتار تو بی‌شائبه گفتاری نیست

فارغ از جلوه‌ی حسنت در و دیواری نیست
ای که در دار ادب غیر تو دیاری نیست!

« گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست
در و دیوار گواهی بدهد کاری هست »

دل ز باغ سخنت ورد کرامت بوید
پیرو مسلک تو راه سلامت پوید

دولت نام توحاشا که تمامت جوید
که به گفتار تو دامان قیامت شوید

« هرکه عیبم کند از عشق و ملامت گوید
تا ندیده است تو را، بر منش انکاری هست »

روز نبود که به وصف تو سخن سر نکنم
شب نباشد که ثنای تو مکرر نکنم


منکر فضل تو را نهی ز منکر نکنم
نزد اعمی صفت مهر منور نکنم


« صبر بر جور رقیبت چه کنم گر نکنم؟
همه دانند که در صحبت گل خاری هست

هرکه را عشق نباشد، نتوان زنده شمرد
وآن که جانش ز محبت اثری یافت، نمرد

تربت پارس، چو جان جسم تو در سینه فشرد
لیک در خاک وطن آتش عشقت نفسرد

« باد، خاکی ز مقام تو بیاورد و ببرد
آب هر طیب که در طبله‌ی عطاری هست »

سعدیا! نیست به کاشانه‌ی دل غیر تو کس
تا نفس هست، به یاد توبرآریم نفس

ما بجز حشمت و جاه تو نداریم هوس
ای دم گرم تو آتش زده در ناکس و کس!

« نه من خام طمع عشق تو می‌ورزم و بس
که چو من سوخته در خیل تو بسیاری هست »

کام جان پر شکر از شعر چو قند تو بود
بیت معمور ادب طبع بلند تو بود

زنده جان بشر از حکمت و پند تو بود
سعدیا! گردن جانها به کمند تو بود

« من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود؟
سر و جان را نتوان گفت که مقداری هست »

راستی دفتر سعدی به گلستان ماند
طیباتش به گل و لاله و ریحان ماند

اوست پیغمبر و آن نامه به فرقان ماند
وآن که او را کند انکار، به شیطان ماند

« عشق سعدی نه حدیثی است که پنهان ماند
داستانی است که بر هر سر بازاری هست »
عالی بود تابناک- واقعا یکی از مشکلات ما ایرانیها افراط و تفریطه. یا از اینور بوم میوفتیم یا از اونور. یا دچار عدم خودبائری هستیم یا غرق در توهم خود برتر بینی.
عالی بود تابناک- واقعا یکی از مشکلات ما ایرانیها افراط و تفریطه. یا از اینور بوم میوفتیم یا از اونور. یا دچار عدم خودبائری هستیم یا غرق در توهم خود برتر بینی.
برو گمشو با این تحلیل مزخرفت
انسان تاریخی انسانی مرده است...
انسانی که از تاریخ بیاموزد همیشه زنده است....
راست گفتی تابناک . چپ وراست همه تو همین سایت میگن " من به ایرانی بودنم افتخار میکنم." آخه مگه تو تاریخ ما تنها بودیم . الان کجا هستیم و چی رو ثابت کردیم که به خودمون ببالیم . حتی همین الان هم حمایت دانشمندانی مثل آقای علی جوان تو کشور نمیشه ... عوض اینکه قدم رو به آینده برداریم داریم پشتمون نگاه میکنیم.
تابناک تر از این ندیده بودم
مرحبا
سعدی کارنو، که اسم یه دانشمنده، توی ترمودینامیک، یه چرخه هست که اگه یه ماشین گرمایی روی اون کار بکنه، بیشترین بازده(راندمان) رو داره...
ای کاش دوستان ما در تابناک خیلی پیشتر از این به این مقوله می پرداختند!
ما ضمن اینکه به مفاخر علمی گذشته میهن سربلندمان می بالیم؛ همچنان به افزایش مفاخر علمی کنونی خود نیز چشم امید داریم!
درست است که ستاره های علمی گذشته ما و درخشش برخی از آنها بیشتر از اکنون ماست، اما با تدابیر مسئولین بلندپایه ما این امید وجود دارد که تعداد کنونی ستارگان علمی ما بیشتر از پیش شود و درخشش آنها نیز!
گمان میکنم این پدیده هنگامی رخ میدهد که مسئولین عملاً-نه تحت الفاظ-گام بردارند! هنگامی میشنویم که کل بودجه تخصیصی پژوهشی یکسال کشور ما به اندازه خرج عمل زیباسازی فلان هنرپیشه هالیوودی هم نیست؛ این حس غالب به من ایرانی دست میدهد که:
" من آنم که رستم بود پهلوان "

به امید برگشت ایران بزرگ به جایگاه علمی شایسته اش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
اتفاقا ای کاش که نپردازند با این نحوه پرداختنشان!
هميشه گفتن ايول دممون گرم چه مفاخري داشتيم ولي نگفتن واي بر ما چرا الآن نداريم.
هميشه گفتن ايول دممون گرم چه مفاخري داشتيم ولي نگفتن واي بر ما چرا الآن نداريم.
آآآآآآآآآآآآآآآآآخ گفتی!من نمیدونم با علم کردن این پرچمای بیرنگ و رو به چی میخوان برسن؟
بعد طرف اومده میگه اعتماد به نفس جوونا رو نشونه رفتی.اتفاقا این جور حرفا که، مثلا من جوون ایرانی دلمو خوش کنم به اینکه یه فرانسوی اسمشو گذاشته سعدی اعتماد به نفس آدمو که هیچی عزت نفس من جوون رو هم خرد میکنه.
ای کاش دوستان ما در تابناک خیلی پیشتر از این به این مقوله می پرداختند!
ما ضمن اینکه به مفاخر علمی گذشته میهن سربلندمان می بالیم؛ همچنان به افزایش مفاخر علمی کنونی خود نیز چشم امید داریم!
درست است که ستاره های علمی گذشته ما و درخشش برخی از آنها بیشتر از اکنون ماست، اما با تدابیر مسئولین بلندپایه ما این امید وجود دارد که تعداد کنونی ستارگان علمی ما بیشتر از پیش شود و درخشش آنها نیز!
گمان میکنم این پدیده هنگامی رخ میدهد که مسئولین عملاً-نه تحت الفاظ-گام بردارند! هنگامی میشنویم که کل بودجه تخصیصی پژوهشی یکسال کشور ما به اندازه خرج عمل زیباسازی فلان هنرپیشه هالیوودی هم نیست؛ این حس غالب به من ایرانی دست میدهد که:
" من آنم که رستم بود پهلوان "

به امید برگشت ایران بزرگ به جایگاه علمی شایسته اش!
چه عجب ! یه تحلیل غیرمغرضانه ...
میشه‌ اسم یهودیانی که جوایز نوبل را از آن خود کرده‌اند بگویید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates
h.r.h.m
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
چه جالب!! بعضیا منتظرن فورا بعضی آمارای خاص رو بدن
أحسنت بارو كنيد من چند سالى بود كه اين حرف مى زدم ولى كسى دوست نداشت واگر باز بكسى بر نخورهههههههههه مطلب دوم كه بين ايرنهامرسوم و هزار سال گفته ميشه((((( هنر در نزد ايرانيانيان است دوبست دوبست )))))))يكى پيدا شه درمورد اين هم بنويسه ما از توهم ؟؟؟؟؟؟؟؟
تحليلتان جالب بود اما يك نكته كه در اين مورد وجود دارد وآن اينكه چرا ما ايرانيان اكنون افسوس گذشته را ميخوريم دليل بر اين است كه اوضاع واحوال يك قرن اخير ما خوب نبوده چرا كه انسان زماني افسوس گذشته را ميخورد كه وضعيت فعل وحال ما بدتر از گذشته باشد اگر وضعيت كنوني ما خوب واز گذشته بهتر باشد نياز به يادآوري گذشته وافسوس خوردن براي آن معنا ندارد.بهرحال با توجه به عقب ماندگي ما از برخي كشورهاي دنيا ما را به اين نكته وا ميدارد كه چه عواملي باعث شده كه كشور ما كه زماني پيشرو در علم ودانش بود عقب بيفتيم واين عقب ماندگي زماني در حود 100تا 150سال زمان ميبرد؟پاسخ روشن و واضح ميباشد
بيايم بدون اينكه به ديگران گير بدهيم خودمان را درست كنيم پيشرفت يك جامعه بستگي به ترقي وپيشرفت همه افراد جامعه در تمام سطوح ميباشد.
چه حقیقت تلخی
روزی ابن سینا درب دکان نانوائی بود پسرکی آمد و از نانوا درخواست قدری آتش نمود که مادرش در خانه اجاق بیافروزد نانوا به پسرک گفت کو وسیله ای که آتش را ببری و پسرک اندکی تامل کرد و قدری خاکستر در کفت دست ریخت و آتش را به روی آن گذاشت و عزم رفتن کرد و ابن سینا که متحیر شده بود گفت که این نونهالان مغز های متفکر ایران فردا خواهند بود و پسرک رو به ابن سینا کرد و گفت البته اگر امثال شماها فرصت و مجال بدهند این چنین شود . موضوع مشکل مغز های متفکر ما بیشتر همین است که اجازه رشد و تعالی واقعی را نمیدهند. والسلام
اگه شما واسه ایران و ایرانی بودنت افتخار میکنی واسه خودت ارزش قائل شو!! پراید نخر!! نزار کسی ماشین 7 میلیونی رو 70 بهت قالب کنه؟! اعتراض کن که چرا باید از عرش به فرش برسی؟ اعتراض کن اما از راهش نه این که همین یک ذره احترامتم از بین ببری
بسم الله
بله اگر ما ایرانی ها بعضی از این خصلت های ناجور یهودی را داشتیم و عذاب وجدان هم نداشتیم نوبل و المپیک و جام جهانی و سرزمین کی هیچ تو خدایی هم (نعوذ بالله) یکه تاز بودیم شما اگر میخواهید مشکلات و عقب ماندگیمان را گوشزد کیند راه های بهتر و موثر تری هم بود
سلام
وای خدایا، همیشه همینو میگفتم که دارن گولمون میزنن. خوشم اومد تابی جون.
دوستان شاید کسی دیگه نظر من را نخونه ولی همونطور که دوستم ابوالفضل دانشجوی ریاضی دانشگاه تهران می گفت: اینها همه دسیسه دشمن هست ایرانی می گه من بهترم افغانی میگه من فلانی،آلمانی میگه من بهمانم و....ما را با این چیزا مشغول می کنن بعد هر غلطی که می خوان می کنن، می خوان ما را به جون هم بنذازن و ......
اگر علم در ثریا باشد عده ای از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.
در حالی که به گذشتگان پر افتخار خود، ملیت، وطن، دین، مذهب و زبان خود باید ببالیم و برای همه آنها ارزش قائل باشیم، باید از آنها درس گرفته و الگو قرار دهیم و حرکتی از خود نشان دهیم. در برخی از زمینه ها و رشته ها عالی می درخشیم و به سرعت پیش می رویم اما در زمینه های دیگر نه تنها در جا می زنیم بلکه عقبگرد می کنیم.
با سلام موضوع درستی است ولی...
باید گفت نوبلیست ها اگرچه از لحاظ دینی یهودیند ولی از لحاظ قومی اینچنین نیست
من یکی از طرفداران سر سختتان هستم . امکان ندارد که روزی یکبار به سا یت تابناک سری نزنم . ممنو نم بسیار تحلیل عالی وبی عیب و نقصی بود . تابنا ک دوستت دارم همیشه پایدار و موفق باشی.
هموطن گرامیکه انگاراصلامطالب بالارونخوندی.منظورتابناک اینستکه ازگذشته تاریخی درخشان وفلان شاعرودانشمندوپادشاه(که مثلا زمانی بردنیاحکومت میکرد)براخودمون یک دلخوشکنک بزرگ ساختیم تامثلا دلمون به اینخوش باشه که درسته کشورهای کوچکی مثل سنگاپوراقتصادش صدبرابرازماقویتره ولی مافلان تاریخ دههزارساله درخشان ودانشمندوشاعروداریم که اونهاندارن پس بریم بخوابیم ودلمون به اینچیزهاخوش باشه وبخودمون زحمت کارشدیدوپیشرفت روندیم چون لااقل دراینزمینه ازاونهابالاتریم.درجواب سئوالت بایدبگم بلی عزیزم میشه بدون دلخوشکردن بفلان پیشینه تاریخی زندگی کرد.نمونش همون سنگاپورکه بااینکه تاریخش هزارساله هم نیست وابداتاریخ درخشان وفلان دانشمندشاعروپادشاه جهاندارمارونداشته ونداردوقبلایک جزیره کوچک دورافتاده بامردمانی بدوی بودولی بیمن ومبارکی قدوم مهاجرین چینی(که انگلیسیاآوردنشون)الان یکی ازقویترین اقتصادهای جهان ومرفهترین مردمان روداره ومردمانش بمراتب ازمردم مادرنزدجهانیان مقبولترهستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
حرف شما بسیار درست و منطقی است ولی منظور نویسنده ی مقاله سخن شما نبود و ای کاش بود.
عالییییییییییییییییییییییییییییییی بود .
چرا ما این قدر با خودمون تعارف داریم؟این قدر خودمون رو بالا می بریم در حالی که اگه واقع بین باشیم یه حباب توخالی هستیم که فقط از خودمون تعریف می کنیم و دقیقا چیزهایی که به عنوان حسن در خودمون می بینیم به صورت عینی در رقیبامون وجود داره.
نخست منظور فلاني سعدي كارنوت ، فيزيكدان و سياستمدار نامي فرانسوي بود كه بعدا نخست وزير فرانسه نيز شد و اما در مورد يهوديان ، يهوديان به آموزش و پرورش خود بسيار بهاء مي دهند و از همان روزهاي نخست اموزش يك نسل يا فرد هدف كسب دانش واقعي و پيشرفت شخص و همچنين اثبات نظر خودشان در زمينه ي برتر بودنشان است ؟ و حتي تشويق و ترغيب دانش اموز براي بهدست اوردن جايزه ي نوبل يك هدف غايي در اوزش و پرورش اسراييل و حتي خانواده هاي يهودي در ساير كشورها ( هرچند كه داراي مدارس خاص خود هستند ) مي باشد اما در كشور ما تنها چيزي كه بهاء ندارد است دانش است واقعا ما كدامين آزمايشگاه يا كارگاه را در مدارسمان ساخته ايم آيا زبان انگليسي كه دسترسي دانش آموزان به منابع علمي را آسان مي كند هيچ اهميتي براي ما دارد ؟ و ..... پس نبايد توقع داشت نابرده رنج به جايي رسيد چون ژاپن و ...
اين تحليل خيلي خوبي بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار