بازدید 58086

احتمال هجوم میلیاردرها به ایران

کد خبر: ۲۵۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳ 09 July 2012
بایزید مردوخی پیش بینی کرد که با وجود وضعیت کنونی در بازار مسکن احتمال هجوم میلیاردرهای ایرانی خارج از کشور به داخل کشور وجود دارد. وی همچنین این سوال را مطرح کرد که آپارتمان های میلیاردی برای چه کسانی ساخته می‌شود؟
 
به گزارش فرارو،  رئیس سابق هیات امنای صندوق ذخیره ارزی معتقد است که وجود برج های تهران و شهرستان ها نشاندهنده آن است که ما فاقد استراتژی کنترل اقتصادی هستیم. این موضوع کاملا روشن است که واحدهای دویست و دویست و پنجاه متری که در این برج ها ساخته می شود، برای مردم نیست. اکنون نسل جوان و نسلی که شانس پیدا می کند که وارد بازار کار شود، نمی تواند حتی یک متر مربع از این برج ها را اجاره کند، خرید که به جای خود.
 
مردوخی گفت: «هیچ کس نمی داند کسانی که برج های آن چنانی می سازند، برای چه این کار را می کنند. اگر در این کار سودی وجود دارد، این سود کجاست؟ یعنی یک کارگر، دانشجو یا کارمند باید درآمدی داشته باشد که بتواند این واحدها را بخرد یا اجاره کند؛ در حالی که چنین چیزی نیست.»
 
این تحلیل گر اقتصادی در بخش دیگری از سخنانش پیش بینی کرد که با وضعیت کنونی بازار مسکن سرمایه داران خارج از کشور به داخل کشور هجوم بیاورند.
 
وی عنوان کرد: «اکنون تمام ارتفاعات اطراف تهران مملو از واحدهایی است که با قیمت های بسیار بالا ساخته شده است و یقینا این واحدها در وهله اول برای این نوکیسه های داخل کشور است که به پول های عجیب و غریب رسیدند و در مرحله دوم احتمالا پیش بینی هجوم عده ای میلیاردر ایرانی و غیرایرانی خارج از کشور به داخل ایران را باید کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۶
انتشار یافته: ۲۳
مگر دیوانه هستند با این ارقام نجومی در ایران خانه بخرند مگر اینکه با نگاه به گران شدن مسکن باشد.
چرا نه با اين وضع دلار پول شان در اينها دو برابر ميشه
هییییییی ...... چی بگیم والا ........فقط آهشو میکشه آدم.....
چرا می خواین کاری کنید که هیچ ایرانی به کشور نیاد وتازه اینایی هم که اینجا هستن از کشور مهاجرت کنن.
مسلم است که بعضی افراد دارای تمکن مالی زیاد هستند و این واحدهای مسکونی لوکس برای آنها ساخته میشود که مسلما ساخت این واحدها اشتغال زا نیز هست. بد نیست ایشان به آمارها مراجعه نمایند تا دریابند که تعداد اینگونه ساختمانها نسبت به کل ساخت و ساز اینقدرها هم زیاد نیست و ایکاش که بود چرا که نشان میداد قشر مرفه بخش زیادی از جامعه را تشکیل میدهند. راستی حقیر نه نوکیسه است و نه پولدار اما اگر ببینم کسی پولدار است خوشحال میشوم و آرزو میکنم پولش را خرج کند تا گردش مالی و شغل ایجاد شود. نباید با برچسب زدن پولدارها را وادار کنیم که فقط ثروت اندوزی کنند و جرات خرج کردن نداشته باشند.
نه برادر تحلیلگر انقدر مال مفت وحرام در اختیار دارند که در نظر جنابعالی سرمایه گذاری می اید این کار ایشان مثل عشق بنده به قناری است که مطابق درامدم مثلا نا پرهیزی می کنم وعشقی یک قناری را به دویست هزار تومان می خرم حال ایشان هم عشقی چند میلیاردی اپارتمان جهت پز دادن می خرند
بالاخره نفهمیدم میلیاردر های خارج نشین بیان یا نه ؟
مثبت نگاه کنید.این برجهای میلیاردی برای مسکن مهر ساخته شده وطی 100 سال آینده واگذارمی شه.
تابناک چرا با تحلیل های نادرست و آبکی با تیتر اغوا کننده سعی در ایجاد شوک روانی کاذب به بازار مسکن هستید؟ این نوع اطلاع رسانی شما به هیچ وجه درست نیست .
مثل این است که شما نمی دانید پول در کشور چگونه توزیع می شود. شرایط پولدار شدن این نیستکه شما کار خود را خوب بلد باشید. استاد دانشگاه، مهندس یا مدیر خوب و با تجربه و خوشفکری باشید.
شرطش این است که بروید تهران چون 99% درامد دولت آنجا توزیع می شود یعنی حتی برای پروژه های خارج از تهران نیز مقاطعه کار اغلب از تهران انتخاب می شود و پارتی هم داشته باشید وگرنه بنده که یک استاد دانشگاه هستم اولا منزل قدیمی را که دارم با درامدی که قبل از برگشت به ایران داشتم خریدم. ثانیا الان هشت سال است که می خواهم آن را بسازم ولی حتی پول تعمیر آن را هم ندارم چه برسد به ساخت. دلیلش هم این است که حقوق دانشگاه فقط در حد خرج روزمره و حد اکثر یک مسافرت درسال به مشهد است.
یک دلیل بسیار مهم پایین امدن ارزش تومان نسبت به دلار است. یعنی تاجر ایرانی که دلار وارد ایران میکند میتواند به ارزش پولی دو برابر نسبت به سال قبل تومان دریافت کند هرچند که قیمتهای مسکن هم اضافه شده اما نه به نسبت کاهش ارزش تومان.. من سال قبل یک واحد مسکونی در تهران به قسمت 420 ملیون تومان خریدم چیزی در حدود 320 هزار دلار امسال برای همان خانه که با رشد 40 درصدی یعنی 590 میلیون تومان باید 290 هزار دلار پرداخت شود که این یعنی همان هجوم سرمایه های خارجی برای خرید مسکن.
تحلیل در مورد نو کیسه های داخلی درست است چون خرید چنین واحدهایی با قیمت بالای 5 میلیارد تومان برای کسانی که به اطلاعات اقتصادی دسترسی دارند واز بازار ارز برای تامین کالاهای اساسی سودهای هنگفت میبرند بسیار راحت است.ولی سرمایه دارانی که خارج از ایران هستند چون ثروتشان باداورده نیست وشرایط فعلی ایران از دید انها ریسک بالایی دارد روی ملک سرمایه گذاری نمیکنند.ضمنا شرایط اجتماعی ایران برای خانواده انها جذاب نیست . تازه نو کیسه ها هم در این شرایط به دنبال خرید تابعیت کشورهای دیگر هستند .
تا جایی که اطلاع داریم قیمت ملک در ایران سرسام اور واز خیلی کشورهای اروپایی بالاتر است... در نتیجه شک دارم کسی با این قیمتها به این طرف بیاد شما خودتون یک براورد قیمت بزنید متوجه میشید
حالا که میلیلردرهای ایران دارن میرن
بابا به این میلیاردرها بگین برن جای دیگه سرمایه گذاری کنن، بلکه قیمت مسکن یکم بیاد پایین!!! نمیسازن که فقط میخرن!!
سلام اقای مردوخی
به نظر شما بد است پولدارها به ایران بیایند یا نه به دبی و جاهای دیگر بروند؟
خلایق هرچه لایق؟ما بدبختها در حسرت چادریم
این که خیلی خوبه
من عاشق پولدارها هستم
وای خدای من چقدر خوشحال شدم آپارتمان ما 190 متره من هنوز جزو مردمم
توی مملکت ایقدر رشوه ودرامد حرام رواج پیدا کرده که نیازی به سرمایه دارخارجی نیست
خب اگر همین نو کیسه ها را توی ایران نگه نداریم اونوقت با کیسه ها شون از کشور میرن یا خودشودشون میمونن ولی کیسه ها شون رو میفرستن اونور!
من از اين پولها ندارم، نوكيسه هم نيستم ولي يه سوال برام پيش امده: خب چه اشكالي داره؟ مسكن بخودي خود يعني اشتغال حالا چه فرق ميكنه كه چند متري باشه و چه كسي توش قراره بشينه. وقتي ساخت و ساز در كشور رونق داشته باشد بسياري از صنايع وابسته به ساختمان نيز رونق خواهند داشت و اين يعني كمك به قشر محروم كه دنبال كار هستند. خداوكيلي يه قدري بيشتر از نوك دماغ ببينيد. ايكاش كه همه بتونن از اين خونه ها داشته باشن يا ايكاش پولداراي عالم سرمايه شون رو بيارن تو كشور ما ساخت و ساز كنن و از قِبَل اون بازار كار هم رونقي بگيره.
اينها واسه جوانها و مردم معمولي نيست يعني شما نمي دوني !!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی