بازدید 41612

اينترنت فردا قطع مي‌شود؟!

چند روزي است كه اف بي آي (پليس فدرال آمريكا) هشدارهاي مختلفي داده و اعلام كرده است كه روز دوشنبه اينترنت كاربراني كه سيستم آن‌ها آلوده به ويروس DNSChanger باشد با قطع 65 ساعتي اينترنت مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۲۵۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵ 08 July 2012
پس از هشدارهاي مختلفي كه از سوي پليس فدرال آمريكا مطرح شده اكنون بيش از 500 هزار كاربر اينترنت در سراسر جهان در اين ابهام هستند كه آيا فردا اينترنت آن‌ها قطع خواهد شد يا خير؟
 
به گزارش ایسنا چند روزي است كه اف بي آي (پليس فدرال آمريكا) هشدارهاي مختلفي داده و اعلام كرده است كه روز دوشنبه اينترنت كاربراني كه سيستم آن‌ها آلوده به ويروس DNSChanger باشد با قطع 65 ساعتي اينترنت مواجه خواهند شد.
 
چگونه از عدم آلودگی DNSChanger مطئن شویم؟
 
با استفاده از ابزار DNS changer Eye chart به سادگی میتوانیم از آلودگی ابزار و یا عدم آلودگی ابزار و مسیرهای مورد استفاده برای اتصال به اینترنت اطمینان حاصل کنیم.
 
اگر با مراجعه به صفحه اینترنتی این ابراز، با یک پنجره بزرگ سبز رنگ مواجه شدید رایانه شما به ویروس DNS changerآلوده نیست. امّا در صورت مشاهده پنجره قرمز رنگ رایانه و یا یکی از مسیرهای دسترسی شما، به اینترنت،‌آلوده به این بدافزار خطرناک است که باید در اولین فرصت نسبت به پاکسازی آن اقدام كنيد.
 
در همین رابطه PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی شرکت پاندا اعلام کرده است که برای پاکسازی ویروس DNSChanger، می‌توانید از انواع نرم‌افزارهای قدرتمند ضدویروس مانند Cloud Antivirus و یا ابزار مکمل ضدبدافزار مانند Panda ActiveScan که با هر نوع ضدویروس فعلی نصب شده در سیستم شما سازگار هستند، استفاده کنید و صحت تنظیمات دسترسی خود به اینترنت را از طریق تماس با شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت، ‌بررسی کنید.
 
اما به هر حال، متأسفانه در برخی موارد به علت شدت آلودگی، برخی از کاربران ناچار به تعویض سیستم‌های عامل خود میشوند.
 
پليس FBI آمريكا از چند ماه قبل وجود اين ويروس در رايانه‌ها را تشخيص داده و از همان زمان از كاربران اينترنت خواسته است كه اين ويروس را از سيستم‌هاي خود پاك كنند.
 
حتي ارديبهشت‌ماه امسال مدتي هم اينترنت افرادي كه سيستم‌هاي آن‌ها آلوده به ويروس DNSChanger بود براي مدتي قطع شد، اما اين‌بار گفته شده است كه اگر كاربران مذكور سيستم‌هاي خود را از اين ويروس پاك نكنند، روز دوشنبه 9 ژوييه اينترنت آنها به مدت 65 ساعت قطع خواهد شد.
 
گفته مي‌شود، در آمريكا حدود 500 هزار كاربر با اين ويروس دچار مشكل شده‌اند و در سراسر دنيا بيش از چهار ميليون رايانه به اين بد‌افزار آلوده شده كه البته بخشي از اين كاربران نسبت به پاكسازي سيستم خود اقداماتي را انجام داده‌اند.
 
اين بد‌افزار كه مدت‌ها پيش از سوي هكر‌ها ايجاد شده است، با ايجاد تغييراتي در سيستم دامنه‌ي DNSChanger مي‌تواند كاري كند كه سرور DNSChanger از كار بيفتد. البته پيش از اين هم اف.بي.آر قصد داشت كه براي از بين بردن اين مشكلات سيستم را براي مدتي قطع كند، اما يكي از دادگاه‌هاي فدرال اين كار را به نهم ژوييه موكول كرد.
 
در حال حاضر نرم‌افزار‌هاي متعددي در آمريكا معرفي شده‌اند تا به تشخيص وجود اين ويروس بر روي سيستم‌هاي كاربران بپردازند. تمام ماجرا به نوامبر سال 2011 میلادی باز میشود که در آن زمان شش نفر در ارتباط با آلودگی میلیونها رایانه توسط DNSChanger در کشور استونی دستگیر شدند.
 
پيش از اين هم اعلام شده بود كه بیش از 100 سرور در نقاط مختلف دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، به علت آلودگی توسط این بدافزار شناسایی و تعطیل شدند که پهنای باند مورد استفاده توسط کاربران اینترنت را به شدت کاهش داد.
 
هرچند از آن هنگام تاکنون، انتشار بدافزار DNSChanger تا حد مطلوبی متوقف شده بود، اما ناگهان در روزهای گذشته مجدداً شرکتهای امنیتی از انتشار گسترده آن خبر دادند.
 
DNSChanger یک نرم افزار تروژان است که با تغییر کامل تنظیمات مربوط به سیستم‌های نام گذاری فضاها و وب سایتهای اینترنتی (DNS)، هرگونه دسترسی به صفحات اینترنتی را به صفحات و سرورهای آلوده و حاوی بدافزار هدایت میکند. بنا براین کاربران آلوده به این ویروس به طور خودکار به سرورهایی هدایت میشوند که کاملاً تحت کنترل هکرها و مجرمان اینترنتی قرار دارند.
 
براین اساس و بنا بر هشدار شرکت امنیتی Panda Security، کاربرانی که به صورت غیرمنتظره به صفحاتی غیر از صفحات درخواستی خود دسترسی پیدا میکنند و یا با پیغامهای مکرر خطا و اختلات پی در پی در اتصال اینترنتی خود مواجه میشوند به احتمال قوی به ویروس DNSChanger آلوده هستند.
 
چندي پيش پس از شناسایی و تعطیلی سرورهای اصلی منتشر کننده DNSChanger و به منظور تعدیل پهنای باند اینترنت برای عدم ایجاد اختلال در دسترسی به شبکه اینترنت، نهادهای قانونی بین‌المللی، تصمیم گرفتند تا به طور موقت سرورهای تعطیل شده و غیرفعال را با سرورهای جدید جایگزین کنند. به همین دلیل به کاربران اینترنت و شبکه‌های سازمانی تا 9 جولای سال جاری میلادی مهلت داده شده تا از عدم آلودگی تجهیزات رایانه‌يی خود به ویروس DNSChanger اطمینان حاصل کنند؛ برای کاربران خانگی روترها و مسیریاب های اینترنتی و برای شبکه‌های سازمانی تمام ایستگاه‌های کاری، سرورها، درگاه‌های اینترنت و کلیه سخت‌افزارهای متصل به اینترنت باید مورد بررسی قرار گیرند.
 
براساس آمارهای فعلی در حدود، نیم میلیون کاربر خانگی و شخصی اینترنت، 94 شرکت از 500 شرکت برتر ایالات متحده و نیز 3 وزارتخانه مهم این کشور توسط DNSChanger، به شدت آلوده شده و اتصال به اینترنت در این مراکز با اختلال مواجه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان