بازدید 43078

بالا گرفتن جنگ لفظی مقامات آمریکا و روسیه

ماجرا از آنجا آغاز شد که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، پشت تریبون رفت و گفت که روسیه باید هزینه کارهایش را بپردازد و همین باعث شد که مقامات روسیه، بلافاصله واکنش نشان دهند.
کد خبر: ۲۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰ 06 July 2012
ماجرا از آنجا آغاز شد که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، پشت تریبون رفت و گفت که روسیه باید هزینه کارهایش را بپردازد و همین باعث شد که مقامات روسیه، بلافاصله واکنش نشان دهند.

به گزارش «تابناک»، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در پایان نشست موسوم به نشست دوستان سوریه در پاریس، با انتقاد از دو کشور چین و روسیه با لحنی تهدیدآمیز گفت: روسیه باید هزینه کمک‌هایش برای تداوم حکومت بشار اسد را بپذیرد.
آمریکا و هم‌پیمانانش خواستار توسل به فصل هفتم منشور ملل متحد علیه سوریه هستند. فصل هفتم درباره اقداماتي است كه در موارد تهديد عليه صلح يا بر هم زدن صلح و اقدام به تجاوز به عمل خواهد آمد. مواد مهم این فصل ماده 39، 40،41 و 42 است. ‌

ماده 39 ـ شوراي امنيت وجود تهديد بر عليه صلح، يا بر هم زدن صلح يا اقدام به تجاوز را تشخيص داده و توصيه‌هايي مي‌كند و يا تصميم مي‌گيرد‌ كه براي حفظ يا استقرار صلح و امنيت بين‌المللي چه کارهایي بايد بر پایه ماده 41 و 42 به عمل آورد. ‌

ماده 40 ـ براي جلوگيري از اين كه وضعيت وخيم نشود، شوراي امنيت مي‌تواند، پیش از آن كه طبق ماده 39 مبادرت به توصيه يا تصميم به انجام کاری کند، طرف‌هاي ذينفع را دعوت كند كه بر پایه اقدامات موقتي كه شورا لازم و يا مطلوب مي‌داند رفتار نمايند. اين اقدامات موقت نسبت به‌ حقوق يا ادعا و يا وضعيت طرفين به هيچ وجه خلل وارد نمي‌آورد. در صورت اجرا نشدن اقدامات موقت شوراي امنيت اين قصور را كماهوحقه منظور‌نظر مي‌دارد.

ماده 41 ـ شوراي امنيت براي عملي ساختن تصميمات خود، مي‌تواند تصميم به اقداماتي كه مستلزم به كار بردن نيروي مسلح نیست، بگيرد و‌ اعضای ملل متحد را دعوت کند كه آن کارها را بموقع انجام دهند. این اقدامات، شاید شامل قطع همه يا بخشي از روابط اقتصادي و يا‌ ارتباط راه‌آهني، بحري، هوايي، پستي، تلگرافي باسيم يا بي‌سيم و دیگر وسايل ارتباطي و همچنين قطع روابط سياسي باشد. ‌

ماده 42 ـ هر گاه شوراي امنيت تشخيص دهد كه اقدامات پيش‌بيني شده در ماده 41 ممكن است نامتناسب بوده و يا در عمل غير متناسب بودن آن‌ معلوم شود، مي‌تواند، به وسيله قواي هوايي يا دريايي و يا زميني، عملياتي را كه براي نگاهداري يا برقراري صلح و امنيت بين‌المللي لازم بداند، انجام‌ دهد ـ اين عمليات ممكن است شامل تظاهرات نظامي و يا اقدامات محاصره‌اي و يا عمليات ديگري كه به وسيله قواي هوايي يا دريايي و يا زميني‌ اعضای ملل متحد انجام مي‌گيرد،  باشد.

بلافاصله این سخنان با واکنش وزارت خارجه روسیه روبه‌رو شد و معاون این وزارتخانه، پاسخ اظهارات تهدید آمیز کلینتون را داد و اعلام کرد که سخنان وزیر خارجه آمریکا سخنان نادرستی است. 

بنا بر این گزارش، «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اینترفاکس اعلام کرد که سخنان هیلاری کلینتون در مخالفت کامل با نتایج اجلاس ژنو برای پایان دادن به خونریزی‌ها در سوریه است.

این مقام روسی همچنین ادامه داد: روسیه نسبت به دخالت در امور دولت‌های مستقل حساس است و در اجلاس ژنو کوشید تا علیه هر طرحی که مبنای آن حضور نداشتن بشار اسد در دولت آینده سوریه باشد، مقاومت کند.

وی همچنین افزود: این مقام آمریکایی نگرانی‌های ما را افزایش داده است، چرا که وی سخنانی بر زبان می‌راند که دقیقا بر خلاف توافقنامه نهایی اجلاس ژنو است که خود این فرد (کلینتون) در آن شرکت داشته است.

ذکر این مهم لازم است که کلینتون همچنین با اشاره مسأله تسلیم‌ نشدن بشار اسد در برابر فشار‌ها برای کناره‌گیری از قدرت تصریح کرد که هیأت ناظران سازمان ملل، بدون مکانیسم فصل 7 منشور نمی‌تواند از عهده مسئولیت خود در سوریه برآید.

جنگ لفظی آمریکا و روسیه در روزهای آینده هم احتمالا در بالاترین اخبار قرار خواهد گرفت؛ هرچند هنوز زود است که از ظهور بلوک‌های متضاد قدرت در سطح جهان یاد کرد، ولی مسأله سوریه این پتانسیل را دارد که مرزهای جدید موازنه قوای جهانی را روشن تر از پیش کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۶
چه میکنه این شوراي امنيت بین المللی
روس هاهميشه كركهاي درپوست ميش بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
نصف جمعیت ایران توی جنگ جهانی دوم از گرسنگی مردن چون روسیه و انگلیس تمام آذوغه ایرانو واسه مقابله با آلمان بردن.
روسیه همیشه از ما بعنوان سپر استفاده کرده. الانم واسه مقابله با آمریکا ما رو سپر بلا میکنه و خودش اون پشت منافعشو کسب میکنه....میدونم نظرامو نمیزاری اما مینویسم تا از رو بری
اتفاقا بر اساس همین اصول باید آمریکا را به عنوان جنگ افروزی و تهديد بر عليه صلح يا بر هم زدن صلح و اقدام به تجاوز و ... به شدت تنبیه کرد.
روسیه درحد واندازه ای نیس که روبه تقابل بیاره بلکه ناز می کنند تا بهای بیشتری داشته باشند ولی دیگر بها هم نخواهندداشت
روسها در ماجرای سوریه با غربی ها وارد جنگ نخواهند شد
تا جایی که بشه سعی میکنن از حمله نظامی غرب به سوریه جلوگیری کنند اما وقتی ببینن غربی ها تصمیم قطعی برای حمله به سوریه گرفتند به شرط حفظ منافعشون از بشار اسد خواهند خواست که قدرت را ترک و به معاونش واگذار کند و در صورتی که اسد سرباز زند پشت سوریه را خالی خواهند کرد
اینا همه بازی هستن شما چقدر ساده اید .
روسیه و امریکا دستشون تو دست هم.
منافع اونا الان اينطور اقتضا ميكنه
هرچندكه بمب هايشان هراس انگيزاست
ازعشق بشر وجودشان لبريزاست!
يكروز وفا ومهر و يك روز عتاب
همزيستي مسالمت آميزاست!
جهانیان حساسیت روسیه به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را در مداخله نظامی روسیه در امور داخلی گرجستان به العینه دیده اند . همین روسیه با دخالت نظامی و جنگ با گرجستان سبب تجزیه این کشور نو پا شده است و وجهه ای برای گفتن این جملات دهن پر ندارد .
جنگ زرگریه
تابناک جون من و سننه ! بابا خسته شدیم بس که حرف های خاله زنکی این کشور های اروپایی رو به خورد ما دادید حالا نمیشه یک کمی از پیشرفت یا جاهای با حال این کشور ها رو نشون ملت بدید فقط بدبختی اینا رو به رخ ما می کشید
مقامات ما هم باید یکم از این روسیه ی ملعون یاد بگیرن و سریع و جدی به چرندیات خارجیها جواب بدن .
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين
به خدا قسم دست روسیه امریکا تو یه کاسه است.
اولا هر دو کشور فراماسونی هستند
دوم اینکه روس ها عادت دارن هر زمانی امریکا برنامه ای برای کشوری دارد از ان برنامه تا می توانند ایراد بگیرند بعد در بشته برده از امریکا امتیاز بگیرند.
اگر روس ها راست می گن چرا موشک های S-300 که کاملا جنبه دفاعی دارد به ایران نمیدند؟؟
چرا همیشه با قطعنامه های امریکا علیه ایران تو اخرین لحظه موافقت می کنند؟؟
چند ساله قرار برای ما نیروگاه بسازند هنوز که هنوز یه جای نیرو گاه اتمی بوشهر می لنگه.
باید قبول کرد روسیه امروز از شوروی دیروز درس گرفته و با حیله بیشتر کارهاشو بیش می بره
امریکا هم کاملا حساب شده علیه روسیه حرف زد.
وگرنه محال بود امریکا یکدفعه این طور ناگهانی بعد از دیدار اخیر دو وزیر خارجه با هم. علیه روسیه جبهه بگیره
روسيه قبلا هم بخاطر گرفتن امتياز از غرب در برابر آنها ايستاد،فراموش نكرديم كه روزهاي پاياني رژيم بعث حتي موشك ورادار در اختيار صدام قرار داد بعد كدهاي اونارو به غربيا فروخت ،ليبي،تونس، ... و حالا سوريه!
چند روز ديگه روسيه دست از حمايت سوريه برميداره ونوبت به معامله بر سر ايران بدبخت ميرسه وباز از ايران حمايت حمايت وآخر...
اگر آمریکا به سوریه حمله کنه روسیه هیچ کاری نمی کنه چون نه توانش رو داره نه جرآتش رو
عجب حکایتی شده خداییش. روسیه واسه حفظ پایگاه خودش داره از سوریه حمایت میکنه و آمریکا برای از بین بردن پایگاه روسیه ضد سوریه عمل میکنه. کسی دلش نه به حال بشار اسد سوخته نه مردم سوریه.
راستی این ماده های شورای امنیت که همش ختم میشه به همین آخری. همین ماده 42 کافی بود.
روسیه بدلیل نرم بودن در برابر سیاستهای حمایت آمریکا از به راه اندازی تروریسم و در پس آن پیش برد نفوذ خود و فروپاشی دولتهای نزدیک خود، هزینه سنگینی در آینده باید به پردازد.
لطفا اصلاح شود...هیلاری کلینتون گفت روسیه و چین باید هزینه حمایت از اسد را بپردازند. البته ایشان چشم بسته غیب گفتند..هر رویکردی هزینه ای دارد که باید پرداخته شود فقط باید دید که پرداخت آن صرف دارد یا نه.
شما بچسب به شرق کمونیست! ابرقدرتی آمریکا روبه زواله! باور کن. ببین کی گفتم! زنده باد روسیه ابرقدرت!!
من واقعا تعجب ميكنم از اينكه چندتا كشور اروپائي و غربي جم شدن اسم خودشونو گذاشتند شوراي امنيت و بعدش توي هر كشوري كه ديدند اوضاع به نفع خودشون نيست بيانه ميدن كه داره صلح جهاني رو به هم ميزنه و بعد طبق منشوري كه فقط خودشون قبول دارن حمله ميكنند به اون كشور و ... ولي انگار خود اين كشوراي انگشت شمار كارشون كاملا درسته و هيشكي حق بررسي اونارو نداره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
آی کیو!! روسیه و چین _که اعضای دایم شورای امنیت هستد_کشور غربی محسوب نمیشوند
از این که روسیه کشور خیلی مرموزی هست هیچکدوم شکی نداریم اما روسیه و آمریکا اگر باهم دعوای لفظی میکنن دلیلش سر قطب شماله نمیدونم تا چه حدی اطلاع دارید اما قطب شما بیشترین منابع گاز و نفت دنیارو داره حالا یونایتد استیت میگه قطب شمال مال منه درحالی که کانادا بالای خاک آمریکاس و چون کانادا هنوز مستعمره آمریکاس،آمریکا کانادا رو جز خاک خودش میدونه بنابراین میگه قطب شمال از آن منه ولی روسیه بیشترین مرز رو از سیبری داره تا قطب شمال بنابراین همه ی دعواهای لفظی رو نمیشه گفت که باهم دست دارن از طرفی اوباما گفته همه ی کشورهایی که با غرب مخالفن باید نابود بشن بنابراین میشه گفت روسیه هم خودشو تهدید شده میبینه این نکته هم قابل تامله که روسیه از 25سال پیش خودشو برای جنگ با آمریکا آماده کرده.این نکته رو یک روزنامه نگار انگلستانی توی یه مصاحبه ی تلویزیونی با شبکه خبر گفت.
همه دنبال منافع خودشون هستن
اصلا هم پيچيده نيست .
لا حول و لاقوه الا بالله العلي العظيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی