بازدید 7917

پرداخت وام بانكی برای خرید سهام

کد خبر: ۲۵۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷ 30 June 2012
مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی با وثیقه كردن سهام خود نزد بانك ها و دریافت وام می توانند نسبت به تامین نقدینگی برای خرید و فروش سهام اقدام كنند.   
 
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،' محمودرضا خواجه نصیری' با اشاره به اینكه موضوع مذكور از مصوبات شورای عالی اصل 44 است، اظهار داشت: بر این اساس برای سرمایه گذاری بانك ها در بازار سرمایه محدودیت هایی وجود دارد كه با این مصوبه ، این محدودیت ها كاهش می یابد.

وی با تاكید بر اینكه سرمایه گذاری در سهام بانك ها برای سهامداران حقیقی و حقوقی دارای محدودیت هایی است، خاطر نشان كرد: بر این اساس سیاست های انقباضی وجود داشت كه سقفی را برای سهامداران تعیین كرده بود.

وی با بیان اینكه طبق این مصوبه سقف سهامداری در بانك ها 10 درصد افزایش می یابد، تصریح كرد: از سوی دیگر برای تامین نقدینگی در بازار سرمایه طرحی تدوین شده است كه مطابق با آن ، بانك ها با قراردادهایی در قالب وثیقه كردن سهام به سهامداران برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه وام می دهند .

**حقوقی ها در مرحله اول

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اشاره به اینكه چنین روشی در سایر كشورهای دنیا به اجرا درمی آید، خاطرنشان كرد: بر این اساس سهامداران با وثیقه كردن سهامشان در بانك ها بخشی از ارزش سهام خود را وام می گیرند.

خواجه نصیری با تاكید بر اینكه این برنامه ابتدا برای سرمایه گذاران حقوقی به اجرا درمی آید، گفت: با توجه به اینكه ارزش سهام در بازار سرمایه نوساناتی را شاهد است، مقرر شده تا 50 درصد ارزش سهام ، وام پرداخت شود .

وی با بیان اینكه هنوز جزییات این برنامه مشخص نیست ، افزود: بر این اساس سودی كه قرار است به این وام تعلق بگیرد یا قراردادهایی كه مقرر شده در قالب آن وام پرداخت شود ، مشخص نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار