بازدید 34724

تحریم های ترکیه علیه فرانسه لغو شد

کد خبر: ۲۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵ 21 June 2012
ایرنا نوشت:

'احمد داود اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت: با گشوده شدن فصل جدیدی در روابط آنکارا و پاریس تحریمهای ترکیه علیه فرانسه لغو می شود.

وزیرامورخارجه ترکیه بااشاره به مذاکرات مثبت'رجب طیب اردوغان ' نخست وزیر ترکیه و 'فرانسوا اولاند'رییس جمهوری فرانسه درباره گشودن فصل جدیدی در روابط دو کشور اضافه کرد: اردوغان دستور بهبود مناسبات با فرانسه را داده است.

وزیرامورخارجه ترکیه با اشاره به اینکه وی درپنجم ماه جولای(15 تیرماه ) از فرانسه دیدار خواهد کرد، افزود: مناسبات ترکیه با فرانسه وارد دوران پر تحرکی خواهد شد.

اردوغان و اولاند در خلال نشست ریو+20 در ریودوژانیرو - برزیل با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند و دوطرف درپایان این دیدار موافقت خود را با باز کردن صفحه جدیدی در روابط دو جانبه، کمک به ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا و گسترش روابط اقتصادی اعلام کردند.

آبانماه گذشته در پی تایید لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه درمجلس ملی فرانسه ، اردوغان اعلام کرد که این اقدام پاریس مغرضانه بوده است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

لایحه یاد شده در دوران ریاست جمهوری 'نیکلای سارکوزی' رییس جمهوری سابق فرانسه به تصویب رسیده بود که با شکست وی درانتخابات اخیرمناسبات ترکیه با فرانسه روبه بهبود گذاشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر