بازدید 82804
تأكيد نامزد اخوان مصر بر حفظ معاهدات با اسرائيل

مرسي: فعلا ایران نه، اول عربستان

محمد مرسی، نامزد احتمالا پیروز انتخابات مصر درباره سیاست‌های دولت آتی این کشور با روزنامه‌ای کویتی سخن گفته است. ظاهرا هنوز ایران در آینده مصر جایی ندارد و نقش اول را برادران عرب آقای مرسی بازی خواهند کرد.
کد خبر: ۲۵۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۹ 20 June 2012
نامزد اخوان‌المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر، با اعلام اینکه به همه توافق‌نامه‌هاي رسمی سابق با رژيم صهيونيستي بر پایه منافع مردم مصر احترام می‌گذارد، تأكيد كرد، همچنان مخالف ديدار با كاردار ايران در قاهره است.

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، «محمد مرسی» در مصاحبه با روزنامه «الکویتیه» در پاسخ به پرسشی درباره «روابط مستقیم اخوان‌المسلمین با ایران و حزب‌الله» و ادعای این روزنامه مبنی بر «تهدید کشورهای عربی و غرب در صورت اتحاد مصر و ایران و حزب الله»، گفت: «این مسائل توهم، افترا و بی‌پایه است. ما به حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل اشغالگر احترام می‌گذاریم و آن را بد نمی‌دانیم، ولی در مقابل هیچ گاه در صف هیچ یک از قدرت‌هایی که کشورهای دوست در منطقه خلیج ع.ر.ب.ی. (خلیج فارس) را تهدید می‌کنند، قرار نمی‌گیریم».

خبرنگار الکویتیه در ادامه مرسی را به چالش کشیده و با بیان اینکه «ایران بار‌ها تلاش کرده روابط خود با مصر را آغاز کند»، از او می‌پرسد: «تأثیر روابط قاهره ـ تهران بر روابط مصر با کشورهای عربی و بالعکس چیست؟».

مرسی در پاسخ می‌گوید: «من دیدار با کاردار ایران در مصر را نپذیرفته‌ام، البته دست‌کم تا هنگامی که موضع آنها درباره سوریه مشخص شود؛ اما در ارتباط با اظهارات شما تأکید می‌کنم، امنیت و ثبات منطقه عربی، نیازمند وجود روابط مثبت بین مصر و منطقه (کشورهای عربی) است، زیرا هیچ کدام از دو طرف بی‌نیاز از یکدیگر نیستند. رهبری طرح سنی بین الازهر و عربستان و بالهای آن‌ها در کشورهای عربی باقی می‌ماند، البته بدون ورود به جزییات درباره طرح دیگر که در مقابل آن قرار دارد. روابط ما با کشورهای منطقه (عربی) ابدی، قوی و راهبردی و برای بقاست».

ادعای مرسی در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران، بار‌ها در مناسبت‌های گوناگون تأکید کرده‌اند که از خواسته‌های مردم سوریه در درون حمایت می‌کنند و مخالف هرگونه درگیری داخلی و مداخله خارجی در این کشور هستند.

رقابت با احمد شفیق و مداخلات نظامیان

مرسی درباره دلیل پیروزی احمد شفیق در دور نخست انتخابات و اینکه آیا وی از حمایت‌های داخلی و یا خارجی برخوردار است، گفت: حامیان شفیق، خانواده‌های محدودی هستند که از رژیم سابق امتیازاتی گرفته بودند و به دلیل احتکار و فساد به ثروت‌های نامشروع بزرگی دست یافته‌اند. آن‌ها نمی‌خواهند ناگهان این امتیاز‌ها را از دست بدهند. به همین دلیل به شدت با انقلاب به جدال و جنگ می‌پردازند و در این راه از سوی برخی رسانه‌ها، عناصر حزب منحل ملی و گروهی از سرمایه‌دارانی که اکنون به اتهام فساد مالی در حال محاکمه هستند، حمایت می‌شوند. این سرمایه‌داران امیدوارند با بازگشت یکی از مهره‌های رژیم سابق به رأس قدرت، بتوانند از این راه آزاد شوند.

اظهارنظر مرسی درباره آینده مصر و نحوه اداره این کشور در حالی مطرح می‌شود که شورای نظامی پیش از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در کودتایی نرم و از پیش برنامه‌ریزی شده، پارلمان را منحل کرده و با گسترش اختیارات خود حتی در زمینه قانون گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان، اختیارات رییس‌جمهوری آینده را به شدت محدود کرد.

مواضع متناقض مرسی درباره اسرائیل و آمریکا

مرسی در ادامه گفت: ما از استقبال گسترده اسرائیل و اظهارات بن الیعازر و دیگر سیاستمداران ارشد اسرائیلی درباره احتمال پیروزی احمد شفیق شگفت زده شدیم؛ این امیدواری‌های صهیونیست‌ها بدون دلیل نیست و مردم باید درباره این مسائل آگاه باشند.

وی با این حال، در اظهاراتی متناقض روابط مصر «جدید» با رژیم صهیونیستی و آمریکا را رد نکرد و درباره معاهده کمپ دیوید گفت: ما به توافقنامه‌های رسمی مصر تا هنگامی که آن‌ها به سود ملت مصر باشند، احترام می‌گذاریم. ملت مصر در تعیین سرنوشت «آشتی» صاحب نظر هستند. در نتیجه، خود ملت درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند؛ توافق‌نامه‌ها به این منظور ایجاد شده که دو طرف به آن پایبند باشند و نه یک طرف، اما درباره گاز مصر، منافع مردم این کشور در اولویت است.

مرسی درباره روابط کنونی اخوان‌المسلمین و آمریکا گفت: روابط ما با آمریکا بر اصل برابری در تعامل استوار بوده و منافع مصر در اولویت است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک حزب سیاسی مصری فعال در صحنه سیاسی، از سفرهای رسمی نمایندگان دولت آمریکا و سفارت این کشور در قاهره استقبال کردیم.

پیدا شدن موبایل مرسی در جیب یکی از خبرنگاران الکویتیه

خبرنگار الکویتیه در ادامه این مطلب نوشت: هنگام مصاحبه با محمد مرسی، میهمانانی برای دیدار با وی آمدند که در جریان آن تلفن همراه مرسی به دلیل تشابه مارک آن با تلفن‌های حاضران ناپدید شد. یکی از معاون‌های مرسی تلاش کرد تا آن را بیابد، ولی تلاش‌ها بی‌فایده بود. هنگام بازگشت یکی از همکاران ما متوجه شد که تلفن همراهی در جیبش است که متعلق به او نیست. پرسیدیم که این موبایل متعلق به کیست و طبیعتا موبایل مرسی بود. ما تلفن همراه مرسی را به او بازگرداندیم.

عربستان اولویت نخست سفر خارجی مرسی

در پی حضور نامزد اخوان‌المسلمین مصر در مراسم ختم ولیعهد سعودی در سفارت عربستان، سخنگوی ستاد «محمد مرسی» اعلام کرد که وی پس از سوگند ریاست جمهوری، به عنوان نخستین سفر رسمی به عربستان سعودی خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، «یاسر علی» گفت: نخستین سفر مرسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سوگند خوردن به عربستان سعودی خواهد بود.

استقبال نامزد اخوان از سرمایه‌های عربی

وی افزود، مرسی توجه زیادی به کشورهای عربی منطقه دارد و همه سرمایه‌گذاران را به افزایش فعالیت در مصر دعوت می‌کند.

حضور مرسی در مراسم ختم ولیعهد سعودی

«محمد مرسی» عصر دیروز پس از آنکه ستاد تبلیغاتی او اعلام کرد، به ۵۲ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری دست یافته؛ برای نخستین بار به سفارت عربستان سعودی در قاهره رفت و در مراسم ختم ولیعهد سعودی شرکت کرد.

افزون بر مرسی، شمار بسیاری از شخصیت‌های سر‌شناس اخوان المسلمین و همچنین ژنرال‌های شورای نظامی با سفیر سعودی در قاهره دیدار کردند و از دنیا رفتن ولیعهد را به او تسلیت گفتند.

گفتنی است، تکاپوی نامزد اخوان المسلمین برای اعلام برنامه‌های خود پس از رسیدن به ریاست جمهوری در حالی صورت می‌گیرد که ژنرال‌های «مبارک» دیکتاتور مخلوع؛ مدت کوتاهی پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، با اعلام انحلال مجلس برگزیده مردم از طریق دادگاه قانون اساسی، اختیارات شورای نظامی حاکم را حتی در زمینه قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان گسترش داده و در مقابل اختیارات رییس جمهور آینده را به شدت کاهش دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸۸
انتشار یافته: ۶۹
هی خدا خدا میکردید مرسی پیروز شود اینم که تو زرد از آب درومد!
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
نمی دنم چی از عربها می خواهید.بابا من چقدر داد بزنم از دست شما به خدا عرب ها دشمن ابدی ایرانند کی می خواهید بفهمید.همش میگید برادران عرب.فردا داخل سوریه هم همین طور میشه.به جای حمایت کردن از عرب ها ملت ایران رو دریابید.تابناک اگه حرفام رو نگذاری دیونه میشم.
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
حافظ اسد به بشار اسد گفته بود به ايراني ها اعتماد كن ولي به برادران عرب منطقه هرگز!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آقا آرش ، حزب الله لبنان هم عرب هست اما برادریش رو ثابت کرده . همه عرب ها رو نمیشه جمع بست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
برخی دوستان انگار هنوز تو توهم هستند هر کشوری دنبال حداکثر کردن منافع ملی خودش هست و نباید این توهم رو داشت که مدافع ما باشند مصر هم مثل هر کشور دیگری دنبال حداکثر کردن منافع مردمش هست مساله به همین سادگی هست
دلواپس جمهوری اسلامی ایران
| United States |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
امیدوارم روزی ایران این واقعیت مهم را بپذیرد که در عالم سیاست هیچ کشوری به صورت مطلق دوست یا دشمن نیست منافع ملی بر هر روابط خارجی ارجح است
ناسیونالیسم عربی همیشه در بین اعراب مقدم بر امت اسلامی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دقیقا" همینطوره. اعراب از قرن ها پیش اسلام را با تمام اصل و فرعش فدای یه گوشه ی تعصب ناسیونالیستیشون کرده اند
آخی! بمیرم برای مصریها که انقلابشون، نوبر انقلابای دنیاست!
این احتمال را بدهید مرسی را در اب نمک خوابانده باشند تا ارام ارام با حرکات روانی حساب شده ریشه تحولات اساسی را خشکانده و منافع خود را در مقابل مخاطرات واکسینه کنند ولی دنیا روی حساب است اگر درست رفتار کنید خودشان ریشه خود را خواهند کند
دولتمردان بدانند با عرب جماعت برادری مشکل است.
همانطور که در جنگ عراق و ایران ثابت کردند
عرب بودن را به بر حق بودن ترجیح می دهند
و در موقع لزوم به خاطر عربیت به همه قول و قرار ها پشت پا می زنند
حواستان جمع باشد.

ما گفتیم ولی کو گوش شنوا؟
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
سلام
وظیفه ما مسلمانان ایران(باقی ادیان محترم را نمیگویم) برادری با همه مسلمان هاست، حالا میخواهد عرب باشند و یامیخواهد غیر عرب.ما به وظیفه ای که پیامبر اسلام بر دوش ما گذاشته عمل میکنیم و مسئول خیانت پیشگی نیستیم.
همان طور که الان وظیفه دارم کامنت بگذارم. حالا میخواهد آپ شود و یا میخواهد آپ نشود. من وظیفه ام را انجام میدهم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
من به قاسم میگم چقدر خوشبین هستی؟ بابا خدا تو قرآن گفته "ان العراب الد الخصام للاسلام". اگه آیه را اشتباه نوشتم ببخشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
صحیحش این است: الاعراب اشد کفرا ونفاقا
یعنی اعراب ( نه همشان)از لحاظ کفر ودو رویی شدیدترینند
این سیاست مصر به نظرم شباهت زیادی به سیاست ترکیه نسبت به ایران داره به نظر همون دیکتاتوریهای سابق سیاست بهتری نسبت به این انقلابی های اسلام آمریکایی با ما دارن مارا بگو که چقد هول برمون داشته بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
عزیز جان اولاً هول برت نداره. ثانیاً اگر کسی بجای اینکه بیاید سنگ ما را بر سینه بزند سنگ خودش و ملت خودش را زد آمریکایی نیست. آیا زمان آن نرسیده که قبول کنیم بقیه بدون آنکه خائن باشند می توانند مثل ما فکر نکنند؟
تا زمانیکه انقلاب مردم رهبر لایق و شجاع نداشته باشه و همه با هم برادر نباشن همین آش و کاسه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
هر انقلابی یک رهبر مقتدر می خواهد
هیچ انقلابی انقلاب ایران نمی شه
انشاالله تا ظهور و انقلاب حضرت صاحب الزمان عج چیزی نمونده
این عرب ها لیاقت ارتباط با ایران رو ندارند
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
مساله رو ناسیونالیستی نکینید. من خودم آذری زبان هستم اما هر چه میکشیم از این ناسیونالیست بازی هاست. انسان انسانه، عرب و عجم و ترک و فارس و غیرو و غیره نداره.
در همه اقوام بد و خوب هست، اگه اونها الان رو طبل ناسیونالیسم عربی میکوبن اشتباه میکنن کار خودشونو خراب میکنن چه ربطی داره به نژاد آدما؟؟؟؟؟
یه مازنی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جناب قاسم
یه وقت اشتباه پیش نیاد که ما نژاد پرست هستیم و با یک قوم رو بخاطر ریشه و زبان و رنگ و ... مخالفیم ما با اعراب به خاطر تفکراتشون مشکل داریم اون ها مخصوصا سیاستمداراشون هنوز در دوران جاهلیت موندن
با فکر عقیده اونا مشکل داریم نه با رنگ و زبان و اصالت شخصی
14 قرن از اسلام گذشته ولی نشانه های جاهلیت هنوز در بین اعراب مخصوصا اعراب شبه جزیره هستش
مثل حق رانندگی نداشتن زنان
فتوا های که ملا های امارات و بحرین می دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جناب یه مازنی
این قدر با این گفته های خود دلخوشکنکت که عربها تو دوران جاهلیت موندن و چه و چه ... چشمهاتو از واقعیت دور نکن!
خب به فکر منافع ملت و کشورشه. چه اشکالی داره؟؟؟
احسنت ... ببین چطوری قدرت انسان را دگرگون میکند !! ببینید این قدرت چه مزه ای میدهد که هنوز سوار نشده , چطوری داره تخت گاز میگیره ... احسنت , واقعا امیدوار شدم
دیکتاتور جدید
مطمئن باشید مصری که حکومتش دست اخوان المسمین بیفته دقیقا مانند عربستان نسبت به ایران عمل خواهد کرد . با دیدگاهای ناسیونالیستی افراطی وسنی گرایانه ی ضد شیعی . اونوفت یه عربستان میشه دوتا !!!! صد رحمت به حسنی مبارک این اوخر داشت روابطش بهتر میشد !!
کاملا درسته !! اول باید هم عربستان باشه ... در اصل باید بگیم که اول پوووووووووووووول
مرسی جان خوش آمدی ... برو یک رقص شمشیر و حالش رو ببر
استكبار مهره هاي(نوكرهاي) خود را براي دهها سال بعد تربيت ميكند تا به موقع ازآنها استفاده كند!!!!!!
باید منتظر انقلاب دوباره مردم مصر بود
این هم شد نامبارک شماره 2
حقمونه بیشترازاین هم حقمونه.تا ماباشیم اینقده مرسی مرسی نکنیم.بخدا این عربها اگه زورشون به ما می رسید خیلی وقت بود نابود شده بودیم.
اینهم از مرسی که اینهمه برای پیروزی او در انتخابات داد بیداد و هیاهو میکردیم!!!!!!!!!!!!!!
مرسی آقای مرسی..
مرسی بیچاره فکر کرده عربستان ریسمان محکمی است و از او حمایت می کنه. خبر نداره که حکومت عربستان داره نفسهای آخرش رو میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Mali |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست عزیز هرچند خودم ازعربستان دل پری دارم اما با نفتی که آنها دارند و پولی که ما هر ساله آنجا میبریم و کمی هوش هم که خود دارند فعلا هستند شک نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
عربستان هست آل سعود ديگر نخواهد بود
حقشون همون ژنرال ها !!!
انقلاب کردند که بنده عربستان بشن
حماقت چقدر دیگه !
به قرآن ایران اگر با اسرائیل رابطه برقرار کنه عربها رو بوی گند بر میداره تو کل عالم .....
حیف که شرف و ناموس اجازه نمیده با یهودیا ارتباط داشته باشیم
امان از جهل عرب
حالا پس فردا همین آقای مرسی با اسرائیل قرارداد امنیتی امضاء میکنه !
میگی نه ! 6 ماه دیگه بهت میگم .
اخی!!! اون از دولت اسلامگرای ترکیه اینم از دولت اسلامگرای مصر!!
کجان اونا که سنگ مرسی رو به سینه میزدن؟؟ هاااااااااا؟
بابا مصر کیلو چنده -مگه تا حالا که باهاشون رابطه ای نداشتیم چی شده بوده که از این به بعد بشه -اگه آدم شدن و خواستن رابطه داشته باشند ما هم طبق منافعمان با اونها رابطه برقرار میکنیم اگر هم که نخواستن که چیزی عوض نمیشه . خیلی این مسئله را بزرگ نکنید .بعضی از دوستان جوری نظر میدهند که انگار ما محتاج مصریم. ایران به گنده تر از اینها که امریکا و ایادیش هستن باج نمیده چه برسه به این جوجه ها.
خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه
هنوززوداست سیاست خیلی پیچیده ترازآن چیزی که بخواهیم الان قضاوت کنیم مرسی الان چاره جز همراهی بااسراعیل وغرب وجهان عرب ندارد دردرازمدت تفکرآنها به رویکردما بیشترنزدیکتر خواهدشد زیراسیاست حاکم برمصر(مالکی)وعربستاان (وهابی)به فاصله شیعه با وهابیت است
عربستان با نفوذ در انقلاب های منطقه ؛ تمام انقلاب ها رو داره به نفع خودش مصادره میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
به این میگن استفاده بهینه از نفت .
صدا سیما رو بگو از تلویزیون حزبیش بیشتر واسش تبلیغ کرد:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
هر چه باشد بهتر از تفاله هاي رژيم مبارك است
حداقلش اينه كه گاهي به ميخ و گاهي به نعل خواهد زد
از کرواتش معلوم بود آبی ازش گرم نمی شه.
چه میکنه این نفت عربستان !!!!
نفت عربستان یه چیز دیگه است .
خدایا توشاهد باش که چقدر شیعه و تبلور آن جمهوری اسلامی ایران در جهان مظلوم است.
عربستانی که اینهمه از مبارک دفاع کرد حالا شده اولین مقصد رئیس جمهور به اصطلاح انقلابی
و ایران مدافع انقلاب مصر؛حتی در سطح کاردار هم برای آنها اهمیت ندارد.
آقا جان! پس کی می آیی؟
تا کی این مظلومیت ادامه دارد....
فعلا باید صبر کرد دید در عمل چطور در میاد. انتظار نداشتیم که از همین اول بیاد بغل ایران.

در ضمن ما برای خدا مبارزه می‌کنیم، نیزی به مصر نداریم، تا کنون که مصر اون طرف بود مگه چه بود که حالا فرقی‌ بکنه
البته يادتون باشه شايد بخاطر اينكه شروع كارشه با يه سياست ضد ايراني شروع كنه تا به اوضاع مسلط بشه بهتره زود قضاوت نكنيم
چرا اینقدر ناراحتید تا حالا فکر کردید که آنها راه خودشان را می روند اما ما به کدام راه بی راه می رویم؟
حالا دوست دارم نظرات اقای شریعتمداری رو بدونم...
نتيجه ميشه گرفت تحليل هاي آقايون كارشناس كه شب و روز مردم رو با خزعبلاتشون سرگرم ميكنن كشكه.تعجبي نداره اونا براساس منافعشون عمل ميكنن.
پس فردا این مرسی ؛ لوله های 36 اینچی انتقال گاز مصر به اسرائیل رو 72 اینچی میکنه !
یکی بیاد جلو صدا و سیمای خودمونو بگیره که با افتخار اونو از 2 روز پیش برنده انتخابات کرده!
خاک بر سرش
چیزی که میخوام بگم نظر شخصی خودمه و نمیدونم دیگر هموطنان چقدر باهاش موافق هستن اما به نظر من محمد مرسی چه قبل از انتخابات و چه الان که رئیس جمهور شده هیچ تغییری نکرده و این مواضع رو قبل از انتخابات هم اتخاذ میکرد اما بنا به دلایلی بسیاری از رسانه های داخلی این مواضع رو منعکس نمیکردن و متاسفانه جو داخلی طوری شده بود که بعضی ها فکر میکردن وقتی مرسی رئیس جمهور شد اولین کاری که انجام میده سفر به ایرانه و دومین کارش هم اعلان جنگ به اسرائیل و عربستان.
به هر حال این آقا اگه فقط کمی عاقلانه فکر کنه میفهمه که منفعت ناشی از ارتباط با ایران خیلی بیشتر از رفقای نیمه راهی مثل عربستان و قطر و اسرائیله.مرسی باید از سرنوشت مبارک درس بگیره و گر نه خودش یه روزی درس عبرتی میشه برای بقیه.
ما هم باید از این قضیه درس بگیریم و بیخودی از سیاستمدارانی که نمیشناسیم بت نسازیم و اونا رو تقدیس نکنیم تا آخرش کار به اینجا نکشه که با یه مصاحبه این افراد همه آرزوهامون و شاید امیدهایی که به این افراد بسته بودیم به باد بره.
ما ز یاران چشم یاری داشتیم/خود غلط بود آنچه می پنداشتیم.
وقتی توی انقلابهای منطقه هزینه میکنیم بعضیا میگن چرا پول ملت رو می برین اونجا، وقتی مثلاً عربستان هزینه میکنه همونجاها میگن کارش درسته!!!
بعدشم شفیق و مرسی چه فرقی برای ما دارن وقتی بخوان هردوشون همینقدر کثیف باشن؟؟؟
مرسي وابسته سي آي اي هستش كه سالها قبل با آمريكا به توافق رسيده بودن.بيخيال مصربشيم بهتره,كلاه بزرگ به سرمصري ها و البته مارفته,بيچاره مصري هاخيال مي كنن انقلاب كردن!! از اول من به اين اخواني هاي مصر مشكوك بودم.تأسف داره كه بعداز انقلاب مصر عربستان تونست منافعش رو نجات بده,ايران هم كه درخواب خوش بود,شمابايد سالها پيش مخفيانه با اخواني ها ارتباط مي گرفتيدو تضمين مي گرفتيدكه اگر روزي ورق برگشت منافع ايران حفظ بشه,مثل كاري كه سياو موساد وآمريكا كرده بود
من نمی دونم این دوستانی که از ناسیونالیسم عربی حرف می زنند چقدر با اعراب دم خور بوده اند و یا چقدر تاریخ سیاسی اعراب را می دانند ولی با تجربه ای که بنده دارم با این دوستان 100% مخالفم و اکثریت اعراب را انسانهایی منفعت طلب و مصلحت طلب و ترسو می دانم و حمایتها از صدام را به حساب اوامر آمریکا و بریتانیا میگذارم نه ناسونالیسم عربی
عجله ممنوع !
تمام حرف ها و حرکات مرسی را بگذارید به حساب شکننده بودن شرایط در مصر .
کودتا ، ترور و ... یقین بدانید یک ایران برای همه غرب بس است چه برسد که مصر هم کنارش باشد . طبیعی است که مرسی از هیچ نظر شباهتی به امام ندارد که بخواهد از روز اول حرف دلش را بزند و ملت مصر هم نباید از نظر دور بداریم آیا فکر می کنید از آندسته از ملت ها هستند که برای معیر باز کردن روی مین دراز بکشند .
عجله نکنید که حضور مرسی از هر جهت به نفع ایران است و به ضرر غرب کمااینکه دقیقا مبارک برعکس این بود . اگر هنوز زودباشد که مصر را متحد خودمان بدانیم لااقل باید خوشحال باشیم که به مانند زمان مبارک دشمن ما هم نیست .
دوستان عزیز دررابط کشورها ودوستی یادشمنی بین آنها برای هیچ کشوری دوست یادشمن ابدی وجود ندارد وتنها منافع ملی کشوراست که دائمی و ابدیست.دشمن دیروز اگر شرایط ایجاب کند میتواند فردا دوستمان باشد وبلعکس.
حالا هي ذوق بكنين الكي
باز هم شما شکست عشقی خوردید؟
آی من دلم خنک شد ... تا شما باشید الکی به این تندروهای خشن و ایادی القاعده و غیره و ذالک دل خوش نکنید
هر چی سرمون بیاد حقمونه
بهتر بود به جای اینکه شاعر مصری و بحرینی دعوت کنیم یه هفته شام و ناهار بدیم یه کم خرج دانشجوهای دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف و امیرکبیر خودمون می کردیم تا به پشتوانه جوونای خودمون اقتدار کسب کنیم نه اینکه بریم گدایی کنیم از سوریه و ونزوئلا و مصر و بحرین

امیر قطر یه عمر اومد تو تهران اون شکم بشکش رو پر کرد آخرشم شد عکس اون چیزی که سیاستمدارای ما می خواستن

تابناک تو که هیچ چی از ما پخش نکردی حداقل بذار این یه حرفو بزنیم تا ما هم مشتری بی بی سی و ... نشیم
بدبخت اون مردمی که سرنوشتشون را به چنین فردی دادن
این همون طرح خاورمیانه جدید امریکاست که خیلی وقت پیش از اون صحبت شده بود دولتهایی وابسته به اسرائیل و امریکا اما با نقاب اسلام مثل ترکیه و لیبی و تونس و اینم از مصر هدف بعدیم سوریه و ایرانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار