بازدید 14855
۹

افشاگری «نیویورک تایمز» درباره نحوه دخالت آمریکا در سوریه

در روزهای گذشته و با افزایش درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها در میان کشورهای گوناگون جهان درباره امکان و شرایط برقراری صلح در این کشور نیز افزایش یافته است؛ حال آنکه برخی کشور‌ها، سود خود را در ادامه درگیری‌ها در سوریه می‌بینند!
کد خبر: ۲۵۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹ 14 June 2012
در روزهای گذشته و با افزایش درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها در میان کشورهای گوناگون جهان درباره امکان و شرایط برقراری صلح در این کشور نیز افزایش یافته است؛ حال آنکه برخی کشور‌ها، سود خود را در ادامه درگیری‌ها در سوریه می‌بینند!

به گزارش «تابناک»، کشور‌ها و رسانه‌های غربی در حالی در تلاشند با معرفی دولت سوریه به عنوان تنها مسئول کشتار‌ها و ناآرامی‌ها، زمینه را برای همراهی افکار عمومی با خود همراه سازند که همه شواهد، حاکی از پیچیده‌تر و چند بعدی‌تر بودن ماجراست.

بنا بر این گزارش، یک روز پس از آن که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روسیه را به دلیل فروش بالگرد به دولت سوریه مورد انتقاد قرار داد و در مقابل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز با رد هر گونه فروش سلاح غیرقانونی از سوی این کشور، صدور سلاح به منطقه را رویه آمریکا دانست، شواهد جدیدی درباره این موضوع منتشر شده است.

در این مورد، بخش‌هایی از یک مطلب که امروز در «نیویورک تایمز» منتشر شده، در میان برخی مطبوعات بازتاب یافته است:

«بر پایه گفته‌های اعضای شورای ملی سوریه، مهمترین گروه مخالف در تبعید و همچنین دیگر فعالان، نیروهای مخالف در سوریه به تازگی با حمایت‌های مالی عربستان سعودی و قطر، موشک‌های ضدتانک پیشرفته‌تری را از ترکیه دریافت کرده‌اند.

این فعالان می‌گویند، ایالات متحده درباره این نقل و انتقال‌های تسلیحاتی مورد مشاوره قرار گرفته است.

مقامات واشنگتن گفته‌اند، ایالات متحده در تحویل سلاح به شورشیان دخالتی ندارد؛ هرچند، آنان تصدیق می‌کنند که همسایگان سوریه، چنین کاری را انجام می‌دهند».



این در حالی است که خود آمریکا و دیگر کشورهای غربی در روزهای گذشته، با هشدار درباره رسیدن سوریه به مرحله جنگ داخلی تمام عیار، خواستار دخالت جامعه جهانی برای حل بحران این کشور شده‌اند.

از سوی دیگر، اخبار و گزارش‌ها در روزهای گذشته، از برنامه‌ریزی‌های آشکار و پنهان آمریکا و انگلیس برای حمله نظامی به سوریه حکایت دارد.

این موارد در کنار هم موجب شکل‌گیری گمانه‌زنی‌هایی شده، مبنی بر اینکه به احتمال بسیار، غرب در پی آن است تا با دامن زدن به بحران سوریه و قبولاندن شکل‌گیری یک «جنگ داخلی» به جامعه جهانی، زمینه لازم را در افکار عمومی جهان برای مداخله نظامی در سوریه فراهم کند.

به هر حال، آنچه مسلم است، اینکه بدون درگیر شدن همه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حسن نیت نشان دادن آنان برای حل بحران سوریه، زمینه‌ای برای بهبود اوضاع در این کشور وجود نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۹
سوریه درزمان جنگ تحمیلی عراق علیه ما درکنار عربها قرار نگرفت ترکیه درزمان جنگ از صدام حمایت کردماهم نباید راحت بگذاریم که قطرعربستان ترکیه بخواهند نقشه خود را درمنطقه پیاده کنند.
به جای کپی کردن عکس بهتر نیست لینک بدی
همانطور که می دانیم تنها دشمن آمریکا و اسراییل در دنیا فقط و فقط ایران است و این دو کشور برای از بین بردن ایران اسلامی از هیچ کوششی در یغ نکرده اند. سوریه یکی از مهم ترین همپیمانان ایران در خاورمیانه است و نایودی سوریه و کنار گیری بشار اسد از قدرت به نابودی ایران نیز منجر خواهد شد.
در اینکه امریکا وانگلیس دخالت میکنند شکی نیست ولی اگر در سوریه دموکراسی حاکم میشد و بشار قدرت را به مردم واگذار میکرد هیچ قدرتی به خود اجازه دخالت در سوریه را نمیداد
مگه در لیبی همین کار را نکردند؟ در آنجا هم اول مزدوران انگلیسی و فرانسوی رفتند و با سازماندهی تروریست های اعزامی از بعضی کشورهای عربی مثل قطر و عربستان آتش به پا کردند و بعد هم مدعی شدند که جان شهروندان لیبی در خطر است (در آتشی که خود آنها به پا کردند) و باید جامعه بین المللی (بخوان آمریکا و انگلیس و فرانسه) دخالت کنند و مانع کشتار مردم بشوند. بعد هم که دیدیم چطور وحشیانه به لیبی حمله کردند و چه جنایاتی کردند. حالا می خواهند همان برنامه را در سوریه اجرا کنند.
از همه برادران میخواهم که توجه داشته باشند که حمله غرب به سوریه در اینده نه چندان دور قطعی و مسلم است و از همه میخواهم برای مقابله با ان اماده شوند. باشد به یاری خدا شکست خوار کننده دیگری را به غرب وحشی تحمیل کنیم. انشاءالله
سران خودفروخته اعراب اینرابدانیدغرب برای جهان سوم ومسلمانان بالاخص اعراب بدلیل داشتن منابع بکرخدادادی طرحهاو نقشه های زیادی را راروی میزدارندمیدانید برای چه؟چون منابع نفتی آنهادرحال خشک شدن است ویااصامنابع درخورتوجهی را ندارند . آنهاقرارشان دراین کشورهااول ایجاددرگیریهای قومی وقبیله ای است تاپس ازتکه تکه کردن آنهابراحتی وارداین کشورهاشده وبرسرمنابع اقتصادی آنهالنگرانداخته وسیاستهای نظام اقتصادی واحدجهانی رااجراکنندبرنامه آنهاتقسیم عربستان به 2 قسمت (بمانندسودان) ومصروسوریه وآنهاییکه میتوانندبیشتردرآینده موی دماغ آنهاشوندودیگرکشورهای مسلمان است ترکیه نیزاخیرابشدت به تله افتاده است درست است که این کشور جزکشورهای پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است ولی بایدترکیه بداندسالهای متمادی است که غرب باشک وتردید فراوان مانع عضویت ترکیه دراتحادیه اروپا است اینراباید آنهاییکه مدعی عقل کل بودن رادرترکیه دارندبدانندآنها(غرب)درنظر دارندتاحدامکان ازترکیه بهره برده وپس ازاتمام تاریخ مصرفش آنرادوربیندازندترکیه الان نقش جانشینی شاه مخلوع ایران را بعنوان ژاندارم منطقه برای غرب راایفامیکند ساده نباشید مسلمانان جهان به خودآیید وبدانیدکه از یهود و نصارای جهانی برای شما دوستی وجودنخواهدداشت فعلا غرب باشمادرمانور سیاسی است سرنوشت نوکران غرب رادرایران (شاه ) ودیگر کشورهای عرب میتواندبرای شماعبرتی باشدای سران خودراملعون تاریخ وملتهای خودنکنیدوبه خویشتن خویش بازگردیدکه دنیا خیلی کوچک وبیرحم است ودرآن دنیا پاسخگوی اعمال خودنخواهیدشد
ایران باید صراحتاً اعلام کند که درصورت حمله به سوریه وارد جنگ خواهد شد. شک نکنید که درصورت حمله به سوریه ، حمله بعدی متوجه ما خواهد بود. مسلماً موضوع هسته ای را نیز لاینحل نگاه خواهند داشت.
دخالت نظامی آمریکا حتمی است ولی این آخرین دخالت آنها بود و انشا الله شکست سختی خواهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل