بازدید 9729

کتاب حسن روحانی به چاپ دوم رسید

کد خبر: ۲۵۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴ 13 June 2012
کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای نوشته دکتر حسن روحانی کمتر از پنج ماه از انتشار نخستین چاپ آن، به چاپ دوم رسید.

به گزارش «تابناک»، استقبال گسترده از این کتاب باعث فروش تمام نسخه های آن در نمایشگاه کتاب امسال شد و همین امر سبب شد کتاب مذکور به چاپ دوم برسد..

شکی نیست که موضوع هسته‌ای مهمترین مساله روز جمهوری اسلامی ایران از جنبه‌ها و ابعاد مختلف است. استمرار این مسئله و ادامه مذاکرات هسته ای آن هم با دورنمای نه چندان روشن، بر اهمیت و حساسیت موضوع افزوده است.

پیوند و ارتباط تنگاتنگ این موضوع با امنیت و منافع ملی کشور بر کسی پوشیده نیست. نگرانی صاحبنظران و دلسوزان نظام و کشور از روند تحولات از یک سو، و تاویل‌ها و بهره‌برداری‌های جناحی داخلی همراه با توطئه‌های بیرونی از سوی دیگر، موجب گردیده تا حساسیت عمومی به بحث هسته‌ای دوچندان شود.

در این میان، روایتی صادقانه و موشکافانه از تحولات هسته ای در سال های آغازین آن، آن هم از سوی کسی که خود مسؤل پرونده هسته ای بوده، قطعاً موجب جذب مخاطب و جلب توجه می‌گردد.

چاپ اول کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای با همه ویژگی‌ها و مختصات مثبتی که داشت، خالی از نقص و خطا مخصوصا از نظر پاره‌ای لغزش‌های نگارشی نبود. در چاپ دوم، روحانی تلاش نموده تا نه تنها به رفع نقائص املایی و نگارشی بپردازد بلکه آن طور که خود در پیشگفتار آن آورده، نکات فراوان تشریحی و تکمیلی به قسمت‌های مختلف کتاب اضافه نماید تا ابهامات احتمالی مرتفع شوند.

در یک کلام می‌توان گفت چاپ دوم کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای تا حد قابل توجهی نواقص و ابهامات چاپ اول را برطرف نموده، و همانند سلف خود تصویر روشنی از سابقه پرونده هسته‌ای، نظام و ساختار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور، نحوه گردش اطلاعات در دستگاه‌های سیاست خارجی و امنیتی، پیش داوری‌ها و گرایش‌های جناحی تصمیم‌سازان از داده‌ها، و رویکردهای جناح ها و گروه‌های سیاسی به بحث هسته‌ای، ارائه می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار