بازدید 3178

چرا پياز بخوريم؟

کد خبر: ۲۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴ 13 June 2012
به گفته يك كارشناس تغذيه، مصرف پياز علاوه بر نقش موثر در رشد و سلامت استخوان‌ها، مقابله با عفونت‌ها و سرطان‌ها، قند و كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب، افزود: پياز حاوي ويتامين c، كلسيم و فسفر به مقادير متوسط است كه مي‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آنها نقش موثري داشته باشد، پياز همچنين حاوي مقداري گوگرد است كه به كاهش عفونت‌ها كمك شاياني مي‌كند.

وي با تاكيد بر مصرف پياز در وعده‌هاي غذايي، اظهار كرد: ميزان انرژي در پياز پايين و حدود 38 كيلو كالري در 100 گرم است.

اين كارشناس تغذيه با اشاره به وجود ماده‌اي به نام گلوكزين در پياز تصريح كرد: اين ماده‌ خواصي شبيه انسولين دارد و مي‌تواند در افراد ديابتي كمك بسيار خوبي در كاهش گلوكز يا قندخون باشد، پياز همچنين كاهش دهنده كلسترول و چربي‌هاي خون است.

وي افزود: پياز همچنين حاوي آنتي اكسيدان‌هاي بسيار موثر و مفيد نظير مواد فنولي و پلي فنولي است كه خاصيت ضد ميكروبي، ضد ويروسي و ضد قارچي دارد و مي‌تواند كمك بسيار موثري براي سيستم ايمني بدن در از بين بردن مواد عفونت‌زا باشد.

اين كارشناس تغذيه در خاتمه خاطرنشان كرد: اين سبزي، همچنين حاوي مقدار كمي آنتي‌اكسيدان از نوع فلاونوئيد مانند آنچه در چاي سبز و سويا وجود دارد، است كه مي تواند از اين طريق خواص ضد سرطاني خود را اعمال نمايد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست