بازدید 27957
ادعای منابع صهیونیستی:

برنامه آمریکا برای حمله هوایی به سوریه

یک روز پس از اعلام خبر احتمال به‌کارگیری نیروی نظامی علیه سوریه از سوی انگلیس، منابع اسرائیلی از وجود برنامه مشابهی در دولت آمریکا خبر داده‌اند؛ برنامه‌ای که هرچند انجام آن هنوز مورد تردید است، ولی می‌تواند آغازگر فازی جدید در موضع‌گیری‌های غرب علیه دولت اسد باشد.
کد خبر: ۲۵۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶ 12 June 2012
یک روز پس از اعلام خبر احتمال به‌کارگیری نیروی نظامی علیه سوریه از سوی انگلیس، منابع اسرائیلی از وجود برنامه مشابهی در دولت آمریکا خبر داده‌اند؛ برنامه‌ای که هرچند انجام آن هنوز مورد تردید است، ولی می‌تواند آغازگر فازی جدید در موضع‌گیری‌های غرب علیه دولت اسد باشد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا»، وابسته به محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده، دستور آماده‌سازی واحدهای ارتش آمریکا برای حمله هوایی محدود به سوریه صادر شده است.

به نوشته این سایت، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به نیروهای دریایی و هوایی آمریکا دستور داده، آماده سازی و تدارک خود برای انجام یک حمله هوایی علیه دولت اسد و اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور را سرعت ببخشند.

بنا بر این گزارش، مأموریت آنها شامل ضربه زدن به دولت مرکزی سوریه و مراکز فرماندهی نظامی، به منظور در هم شکستن ثبات دولت اسد و محدود کردن فعالیت‌های ارتش سوریه است.

افزون بر این، بنا بر گزارش دبکا، دو سناریو درباره انجام چنین عملیاتی از سوی آمریکا متصور است:

۱ـ حرکت به سوی کنار زدن اسد با مسلح کردن شورشیان و سازماندهی نیروهای آنان در قالب یک نیروی حرفه‌ای که بتواند با واحدهای نظامی دولتی رو در رو شود. هم‌اکنون شواهد انجام این کار نیز قابل مشاهده است، چرا که چهار روز پیش نیروهای «ارتش آزاد سوریه» به یک گردان ارتش سوریه در دمشق حمله کردند.

۲ـ انتخاب گروهی از افسران عالی رتبه که زیر فشار حمله هوایی محدود، با کنار زدن اسد و یا دست زدن به یک کودتای نظامی علیه او موافقت کنند.

انتشار این اخبار در حالی انجام می‌گیرد که روز گذشته، «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس نیز احتمال توسل به گزینه نظامی علیه سوریه را رد نکرده و مدعی شده بود، در صورت گرفتن چنین تصمیمی، تهاجم به صورت حملات هوایی محدود انجام خواهد گرفت.

با این حال،‌‌ همان گونه که خود دبکا نیز اشاره می‌کند، هم‌اکنون آنچه برای آمریکایی‌ها ایجاد ابهام کرده و دست زدن به چنین کاری را از سوی آن‌ها مورد تردید قرار داده، موضع احتمالی روسیه در قبال چنین عملیاتی است.

روسیه تاکنون چندین بار به طور جدی نسبت به توسل غرب به گزینه نظامی علیه سوریه هشدار داده و مخالفت خود را با این کار ابراز داشته است.

از سوی دیگر، فرضیه‌ای که درباره این موضع‌گیری‌های کشورهای غربی مطرح می‌شود، این است که چنین مواضعی می‌تواند، مستقیم با موضوع مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو مرتبط باشد.

بنابراین، غرب تلاش دارد با افزایش فشار بر متحد منطقه‌ای ایران، به طور موازی فشار‌ها علیه ایران را نیز افزایش دهد تا به زعم خود، تا جایی که می‌شود، ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های خود در مذاکرات کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۲۶
بنظرم منطقه باید منتظر یه درگیری دیگه باشه امان از دست این خاورمیانه خونبار دنیا داره تموم میشه ولی درگیری دراین منطقه همچنان ادامه داره........................
توهم زدی تابناک امریکا بیاد به سوریه حمله کنه که به ایران فشار بیاره.امریکا اگر قراره برای فشار اوردن به ایران به سوریه حمله کنه برا چی نیاد به خود ایران حمله کنه
خدا به اونا صبر عنايت بده
با تهدید روسیه توسط اتحادیه عرب مبنی بر لغو کلیه قراردادهای انرژی و تسلیحاتی، قائدتا روسیه حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. بازار بزرگ تسهیلات نظامی روسیه کشورهای عرب خاور میانه هستند که با چنین تهدیدی از سوی آنها عملا روسیه دست و پا بسته تر خواهد شد
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
غربی ها ابتدا بچه ای رو که داخل افغانستان و عراق زاییده اند بزرگ کنند ، بعد به فکر یکی دیگه باشند .
این حرکت آمریکا به مدد خداوند و همت مقاومت آغازگر شکست بزرگ آن است .
وعده خداوند نزدیک است .
خیلی پیچیده هست. من میگم این مخالف های اسد چندین فرقه هستند ولی اسد هم برا موندن خیلی داره خرابکاری میکنه.
امریکا غلط کرده به اون چه ربطی داره که بخواد تو مسایل یه کشور دخالت مستقیم کنه. مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرایل. مرگ بر ال سعود کثیف شکم پرست
غرب بسردگی امریکا بزعم خودباحذف اسد ودرهم شکستن جبهه خطمقاومت علیه اسرائیل /بقای رژیم صهیونیستی وانتشارویروس القاعده به سوریه ولبنان وجنگ علیه حزب الله وشیعیان راتدارک میبیند /دراین برهه حساس درایت وهوشیاری جهان اسلام ضروری است.واتشائ الله این اخرین میخ تابوت نابودی اسرائیل خواهدبود.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
ببخشید یه سوال دارم پس این شورشیان چند نفر رند که تا الان ارتش سوریه نمی تونسته جمشون کنه . همش میگید شورشیان شورشیان...
از خدا می خواهم این آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها هر چه زودتر به درک واصل شن

آمین
خدا به مردم سوریه رحم کنه. ما که نمیدونیم حق با کیه ولی اینو میدونم مردم بیچاره اسیر قدرت طلبی داخلی و خارجی شدند.
الله و به کل شی علیم.
هر روز يک سناريوي جديد عليه سوريه و هر لحظه هم براي ايران، عجب بي پدر و مادر است اين سياست.
انجام اين اتفاقات از سوي امريكا و متحدانش در مورد سوريه قطعي است تانتايج زير بدست ايد: حذف بشار اسد وقطع دست بلند ايران از سوريه وپس از آن خلع سلاح حزب الله وسپس حمله به ايران
ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون
با ایمان و استقامت در راه حق بار دیگر کلام خمینی کبیر ثابت خواهد شد که گفت: «آمریکا هیچ غاطی نمی تواند بکند.»
در صورتی که ما با استقرار پدافند موشکی خودمان در سوریه به مقابله تما م عیار از ملت ودولت سوریه بپردازیم وهواپیما های جنگی دشمنان مشترک سوریه و درواقع ایران را چه باخلبان یا بدون خلبان در اسمان متلاشی کنیم مطمئنا اقتدار و ابهت کمرنگ شده خودمان را بین کشورهای دوست و دشمن بطور کامل بدست خواهیم اورد .
اینها اول بیایند قبل از حمله به سوریه یک طرح مشخص پدافندی برای دفاع از پایگاه های حساس اسراییل داشته باشند که ماشاءالله کم هم نیست تا لااقل خسارات به دست آمده بیش از عایداتشان نباشد.
آمريكا برد بميرد
اگر از سوریه پشتیبانی مناصبی صورت بگیرد آمریکا هیچ غلطی نمی کند،سوریه هم باید سعی کند دامنه درگیری را به کشورهای دیگر بکشاند تا آنها هم از نا امنی بی نصیب نمانند
اینا تا سوریه را سرنگون نکنند بی خیال نمی شند
امریکا بدنبال تجزیه سوره هست نه کنار زدن بشار اسد بعد از تجزیه سوریه هر دولتی سرکار بیاد صرف نظر از عقایدی که داره تهدید بمراتب کمتری برای اسراییل ایجاد می کنه و سرشون انقدر به جنگ داخلی گرم میشه که زمانی برای فکر کردن در مورد اسراییل ندارن
ای بابا. روسیه کثیف فقط فکر منافع خودشه. دقیقه 90 پشت سوریه رو خالی می کنه. فقظ میخواد سلاح هاشو بفروشه .
در صورت حمله آمریکا به سوریه ما باید مداخله نظامی کنیم
غرب دارد برنامه اي كه براي عراق پيدا كرد (جنگ خليج فارس 1 و2 )... با الگو برداري از همان برنامه يك برنامه دراز مدت براي سوريه و اشغال آن پياده ميكند ... بهتر است سوريه در بحث پدافند هوايي برد بلند و متوسط و كوتاه و البته (بخصوص برد بلند و متوسط ) خودش بسيار قوي كند...وگرنه سوريه را ويران شده ببينيد.
اگربه سوریه حمله شوداسرائیل نابودخواهدشد
بشار اسد رفتنی است ما باید فقط به فکر خودمان باشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار