بازدید 42782

چه خودروهایی بیشترین کشته را دادند؟

دولت پس از مصوبه ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده از اول تيرماه مصوبه‌اي ديگري داشته كه ممنوعيت تردد و دادن تسهيلات به اين دارندگان اين خودروها را تغيير داده است.
کد خبر: ۲۵۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳ 11 June 2012
رييس پليس راهور ناجا گفت: پرايد، وانت پيكان و وانت نيسان بيشترين كشته‌هاي تصادفات سال 90 را داشته‌اند.

به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني امروز در نشستي خبري اعلام كرد: شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي در سال گذشته به ازاي هر ده هزار وسيله نقليه به 8،1 نفر رسيد كه اين ميزان با ميانگين دنيا كه هشت نفر است نشان مي‌دهد ما به ميانگين جهاني رسيده‌ايم.

وي افزود: همچنين سبقت غير مجاز سال در گذشته عليرغم كاهش تخلفات حادثه‌ساز، افزايش يافته است.

مومني با اعلام اينكه نظام آموزش و صدور گواهينامه‌هاي رانندگي از مهرماه متحول مي‌شود، افزود: طرح تابستانه امسال در دو مرحله اجرا مي‌شود و با هشت تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غير مجاز، انحراف به چپ و راست، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، حركت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها، صحبت با تلفن همراه، تجاوز به گذرگاه عابر پياده و توقف دوبله به شدت در طرح تابستانه برخورد مي‌شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در ادامه گفت: تخلفات موتورسيكلت‌ها و نمرات منفي راكبان همانند خودروها از 31 خرداد ماه يكپارچه مي‌شود. لذا نقل و انتقال موتورها نيز بايد مانند خودروها به صورت قطعي انجام شود.

مومني همچنين در مورد طرح خودروهاي فرسوده نيز توضيح داد: اولويت و خواست دولت برخورد با خودروهاي فرسوده و دادن تسهيلات به آنها و در آخرين مرحله توقيف آنهاست. لذا پاك كردن صورت مسئله و جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده بدون ارائه تسهيلات مناسب شايسته نيست.

وي افزود : دولت پس از مصوبه ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده از اول تيرماه مصوبه‌اي ديگري داشته كه ممنوعيت تردد و دادن تسهيلات به اين دارندگان اين خودروها را تغيير داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۲۶
در یک کلام خودروهای ساخت ایران
only iran
برای نخستین بار یکی از جدیترین نقد به تصادفات را دیدم واقعا چه تعداد از این قربانیها حاصل کیفیت خودرو هاست تا کی خطای انسانی_ به جای اهمال در تولید _در رانند گی مقصر اعلام می شود
خدا كنه كه برخوردد بشه .
لطفا در طرح تابستانه قانون حركت بين خطوط را نيز اجرايي كنيد.
با عرض سلام و خسته نباشید به حضور سردار مومنی عزیز خواهشمنداست در صورت امکان مرجع آمار خود مبنی بر میانگین تلفات 8 نفر به ازای هر 10000 خودرو در دنیا را معرفی بفرمایند مزید امتنان خواهد بود.
باتشکر
دقت داشته باشید که این میانگین بالای جهانی حاصل تلاش خودروهای ایران چین و هند است.
ای بابا من اهواز زندگی میکنم همه سطح شهرپرازتریلی وانواع کامیون هستش !
یعنی اهواز پلیس نداره ویا کامیون درسطح شهر آزاده که ما نمیدونیم؟
تابناک خواهشن پیگیری کن!!!
درست است که پراید ماشین غیر استانداردی است ولی رتبه بندی اینچنینی باید بر حسب تعداد ماشینها انجام شود نه تعداد تصادفات.(پراید اینقدر زیاد و همگانی است که اگر یک هزارم آنها تصادف کنند به لحاظ آماری 100 برابر تصادفات زانتیا و ماکسیما خواهند شد! )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
واقعا خوشحال شدم کسی بالاخره به این نکته اساسی توجه کرد. کاش همراه این آمار اعلام شده، درصد استفاده خودروها هم اعلام می شد و با آمار کارشناسانه و بدون غرض ورزی حقایق را اعلام می کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
اصلا کی گفته پراید تصادف کرده. اصلا پراید ضد ضربه و ضد گلوله است ما قدرش را نمی دانیم
خیلی از ما ایرانیان بدبختانه بویی از فرهنگ رانندگی نبرده ایم و با یک اتومبیل تا خرخره زیر قصد فکر می کنیم که مالک تمام خیابان و محوطه اطراف هستیم.اصلاً پشیزی برای حقوق دیگران احترام قائل نیستیم و تا ماموری در کار نباشه خلاف می کنیم بعد هم که سر وکله افسر پیدا شد بسیار وقیحانه به التماس می افتیم
لطفا خبري هم از كشته هاي ناشي از واژگوني سمند بگذاريد اگر بينندگان اين خبر در ذهن خود مرور كنند حتما از اين امر سابقه اي درارند.
مردم به دلیل ارزانی این خودروها و با توجه به مشکلات مالی و گرانی که دارند مجبورند ازین خودرو ها استفاده کنند و مطمئن باشید با وجود این اخبار و اطلاعات باز امار فروش این خودروها بالا خواهد بود. همه میدانند بنز و بی ام دبلیو ماشین های امن و راحتی هستند ولی پولشون به پراید و پیکان میرسه
ببینید بیشترین تخلف هم از سمت همین وانت نیسان ها و وانت پیکانها صورت می گیرد.میگید نه یه سری جاده هراز بزنید وانت نیسانیها رو ببینید که چقدر بد رانندگی می کنند.
سردار عزیز،اینقدر تصادفات رو به گردن خودرو زبان بسته نندازید.درسته براین خودروها اشکالات فنی وارده،ولی دلیل نوددرصد تصادفات عامل انسانی و رانندگی نادرسته.چیزهایی مثل سبقت خطرناک،لایی کشیدن،سرعت زیاد،عدم رعایت فاصله هی طولی و جانبی،عدم محاسبات دقیق در امور رانندگی،عدم بررسی و رفع نواقص بموقع خودرو،ناتوانی جسمانی بعضی رانندگان مسن..و....خیلی چیزهای دیگه..
باید خودروسازان را جریمه کرد وقسمتی از دیه را که خودروی بی کیفیت میسازند ، بپردازند
آیا وقت آن نرسیده که اصول اولیه رانندگی مانند کلاه ایمنی ،زدن راهنما ،توسط راهنمایی و رانندگی کنترل شود و مسئولین راهنمایی و رانندگی گوشه چشمی به رانندگی کشور های دیگر داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
آفرین نکته اصلی رو شما گفتی
باید سهم استفاده نیز محاسبه گردد وگرنه ماشینی که اصلا استفاده نمی شود تصاد ف ندارد
مرگ دست خداست، پراید وسیله است.
لطفا به عزیزان خودرو ساز بفرمایید اگر نصب کیسه هوا برایشان مقدور نیست لطف کنند حداقل کیسه شن روی خودرو هایشان نصب کنند تا مردم اینقدر نمیرند مرسی
هرچقدر راننده ناشی باشه درحالت تصادف خطر مرگ در خودروهای داخلی دهها برابر خودرو خارجی است. ایکاش راننده ها ناشیتر از این بودند ولی خودروها محکمتر
اقا دستتون درد نکنه از ماشینی که گذاشتین تو دست مردم
ماشين خراب، جاده خراب تر، هوا گرفته و .....
اما
افسار مركب كه دست ماست!
مرسی خودروی وطنی
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج