بازدید 40778

موافقت ایران برای بازدید بازرسان از مجتمع نظامی پارچین

علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به زودی توافقی بین ایران و آژانس برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان دو طرف اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶ 11 June 2012
نماینده دائم ایران در آژانس تأکید کرد که تهران مانع از بازدید بازرسان آژانس از مرکز نظامی پارچین نمی‌شود، به شرط آنکه این امر در چهارچوب سندی اساسی و یک برنامه کاری مورد توافق دو طرف باشد.

به گزارش «تابناک»، علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «به زودی توافقی بین ایران و آژانس برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات بین دوطرف اعلام خواهد شد».

وی در این باره افزود: تهران مانع از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مرکز نظامی پارچین نمی‌شود، به شرط آنکه این امر در چهارچوب سندی اساسی و یک برنامه کاری مورد توافق دو طرف باشد.

بنا بر این گزارش، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه خاطرنشان کرد، ایران به همه پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود پاسخ داده است.

سلطانیه همچنین از مانع تراشی آمریکا و هم‌پیمانانش برای حل مشکل انتقاد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۷۹
پس چراازاول موافقت نشدحالاکه بازغربی هامی گویندپارچین پاکسازی شده وبرای اونااهمیت دیگه نداره واقعاچرا؟ماکه سلاح هستی نداریم چراازاول این اتقاق نشدوتمام مشکلات حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
همین موافقت هم اشتباهه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چون اون ها از اول دنبال اطلاعات نظامی بودند نه اطمینان از فعالیت هسته ای
نتایج مثبت مذاکرات استانبول هم در اثر افزایش قیمت نفت و اثر آن روی انتخابات بود
مسئولین بهتر است یک فکری برای بازی با قیمت نفت کنند مثل استفاده از اوضاع در هم بحرین یا یارگیری از کشورهای تولیکننده یا ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چه سئوالهایی میپرسی!!!!!!!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اینان دشمنان قسم خورده ی ملت ایرانند. قبلا هم از پارچین بازدید کرده بودند. این حرف ها بهانه است برای این که هر روز به یک نحوی مانع تراشی کنند.
-یک روز می گویند طبق مدالیته جواب بدین. بعد از تکمیل جواب بهانه می آورند که از یک لب تاپ چیز جدیدی کشف کرده اند
-یک روز می گویند به مطالعات ادعایی(فاقد سند) جواب بدین بعد از جواب می گویند ....
-در آستانه توافق کلی بهانه می آورند که در جایی 20٪ شده 27٪ وا ویلا شده و امنیت جهانی به خطر افتاده (در صورتی که کمترین همکاری فنی را با ایران در این زمینه نکرده اند)
-الان هم که می گویند از پارچین بازدید کنیم فردا که بازدید کردند دوباره می روند سراغ فردو یا نطنز یا هر جا که بتونن انگولک کنن
-خود اینها و سیستم های اطلاعاتی غربی اذعان دارند که ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای نرفته ولی بهانه می آورند تا نگذارند ما به حقوق خودمان برسیم.
ولن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم(قرآن کریم)
جرم ما این است که نمی خواهیم تابع اونا باشیم و الا رسما در خبرها اعلام شد که اسرائیل موشک های هسته ای را روی شناور هایش نصب می کند ولی کسی کاری به کارش ندارد.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
تا همینجاش که از پارچین و امثالهم بازدید نکردند، هرجا رفتند، چند ماه بعد یه دانشمند از اون مرکز ترور شد، وای به این که بخوان تاسیسات نظامیمونم ببینند. معلومه که باید سرسختی می‌کردیم.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اتفاقا الان بهتره چون این بازرسی خیلی بزرگ شده حالا که اجازه میدن، مردم دنیا میفهمن که این ادعای خیلی بزرگ دروغ بوده، پس در آینده اگه باز از این ادعاها بکنن مردم احتمال میدن دوباره دروغه.
بعدش تا اونجایی که من خوندم پاکسازی کامل منطقه آلوده با چند تا کامیون امکان پذیر نیست.
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
تهران مانع از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مرکز نظامی پارچین نمی‌شود، به شرط آنکه این امر در چهارچوب سندی اساسی و یک برنامه کاری مورد توافق دو طرف باشد.
خب این یعنی نمیشه ما امتیاز بدیم اونا ندن. دلیل اینکه تا الآن هم اجازه ندادند اینه که میخوان امتیاز بگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آزمایشات هسته‌ای چیزی نیست که بشه پاکش کرد و از بینش برد. اولین بمب هسته‌ای که آمریکا تو خاک خودش دهه‌ها قبل آزمایش کرد، هنوز هم تشعشعات هسته‌ای رو می‌شه دید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
احد جان پارچین یک منطقه نظامی است و ربطی به آژانس ندارد. قرار نیست که خارجی ها بیان از هر سایت نظامی که دلشون خواست بازدید کنند. ما از کجا بهشون اطمینان داشته باشیم که اطلاعات نظامی ما رو در اختیار دیگران قرار ندهد.
طبق کدوم قانون بین المللی آزانس حق بازدید از تاسیسات نظامی را دارد؟
بازدید از مناطق نظامی برای امنیت کشور خطر داره احد جان!
جلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
ایران از اول هم موافق بود فقط میگفت که این بازدید باید در چهارچوب یک مدالیته برگزار شود تا مشکلات دفعه قبل به وجود نیاد
تابناک لطفا چاپ کن تا نظرات بعضی ها باعث تشویش اذهان عمومی نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
مشكل از تيتر تابناكه. وگرنه مسئله تازه اي رخ نداده. ايران از اول هم مي گفت با بازديد به شرط امضاي موافقتنامه مشخص با آژانس موافقت خواهد كرد و حالا هم سلطانيه همين را گفته!!
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
براي اينكه پارچين يه منطقه نظاميه . دليلي نداره بخوان از يه منطقه نظامي بازديد كنن ، اينطوري استقلال يه مملكت زير سوال ميره !
بعدشم ... فك ميكني چي؟ الآنشم كه اجازه بازديد دارن مطمئن باش يه بازي ديگه ميچينن .
و - ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
عزیزم این محل یکی از مکان های مهم نظامی است و پافشاری غرب برای بازرسی از آن به خاطر مسائل هسته ای نیست.

آن ها می خواهند از این تأسیسات جاسوسی کنند و از پیشرفت نظامی ما و امکانات حفاظتی آن سر در بیاورند.

این قدر ساده نباشید، لطفاً!
ناشناس
| - |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
مخالفت به خاطر جاسوسان آژانس است و ایران باید از نشان دادن چهره ونام دانشمندان خوداری کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اگر از اول هم اجازه مي داديم و چيزي پيدا نمي كدن باز همين حرف رو مي زدند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چون توی پارچین مهم ترین تکنولوژی های نطامی ما داره تولید میشه، نمیشه به همین راحتی برد و به همه مهمترین قسمت نظامی یه مملکت رو نشون داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
واقعا با نظر این دوستمون موافقم، در واقع مسئولان باید پیش بینی این بهانه ها را بکنند و آماده رفع آنها باشند نه اینکه اینقدر طول بدهیم که به قول این دوستمون الان بهانه بیاورند که سایت پارچین پاکسازی شده و از این حرفها
hamidreza
| United States |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
عزیز اونجا یه مرکز نظامیه و هیچ ربطی به اژانس نداره فک میکنی اگه همون اول ایران موافقت میکرد دس بردار بودن نه عزیز من تا به بهانه ی تسلیحات هسته ای کل مراکز نظامی ما رو نمی گشتن ول نمیکردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
این یک تاکتیک از طرف ایران هست اگر الان از پارچین بازدید بشه و چیزی نتونن پیدا کنند،جلوی بهونه گیری های اینها تا مدت زیادی گرفته میشه
سلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
IQ فکر میکنی اونوقت مشکلات حل میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اصلا اخبار رو دنبال میکنی؟ از اول هم گفته بودیم در صورت امضای توافقنامه دوجانبه، حالا هم همین بیان شده!
قاف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
تمام مشکلات که هیچ وقت حل نمی شه
تازه اگه از اول هم اجازه می دادیم ،باز یه چیز دیگه میخواستند
ایراد بنی اسرائیلی شنیدی؟!! اینا هم یه مشت صهیونیست اند
افشار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چقدر زود باورید-خبر را درست تحلیل کنید .ایران میگوید به شرطی اجازه بازدید از پارچین را میدهد که فقط برای یک بار باشد ودر صورتی که نتیجه منفی باشد بصورت گزارش رسمی ومستند در انرژی هسته ای ثبت شود.ولی 5+1 میگوید یک بار برای بازدید کافی نیست و بایستی بصورت مستمر انجام بگیرد چون ممکن است بعد از بازدید اول باز هم فعالیتهایی صورت بگیرد.در این میان ایران میخواهد نظر جوامع بین المللی را با این شرط به سوی خواسته های خود جلب کند.تا چه پیش اید......
باعث خوشحالیه که اینبار حداقل نرمی در مذاکرات رو پیش گرفتیم. مهم گرفتن نتیجه خوب و منصفانه برای مردم ایران باید باشه و نه مخالف با بازدید از چند پایگاه یا نیروگاه فنی یا نظامی، دقیقاً در زمانیکه درون کشور پر از مشکلات ساده و مختلف اما کمر شکن شده. مسئولان باید برای تک به تک مردم گام بردارند. با توکل به خدا و با تکیه به اصول و نصایح بزرگان همیشه حرکت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دانیال جان
بازدید از مراکز نظامی توسط بیگانه برای کشور از نظر امنیتی خطر ناکه و بیشتر از همه خود مردم آسیب خواهند دید.
اما برای اطمینان سازی در این حد می توان ریسک کرد ولی امیدوارم این آخرین مرکز نظامی باشد که اونا می خوان بازدید کنند.
بابا اينا همش بهانس .ادعاهاي آنها حد يقف ندارد
ما ملت هم همین را از دیپلماتها میخواهیم در عین اینکه به حقوقمان برسیم راهی را جلو بگیرند که تنشها کمتر شود اگر از دیپلماسی انعطاف پذیر استفاده شود چنانچه غربیها با هم کوتاه نیایند مطمئنا حمایت 100درصدی ملت پشتوانه مذاکرات است
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دوست عزیز اگر منظور شما از دیپلماسی انعطاف پذیر این است که هرچه اونا خواستن بگیم چشم به گواهی تاریخ مذاکرات هسته ای این روش هم جواب نداده. مگر در زمان اصلاحات ما تا تعلیق کامل رو هم نپذیرفتیم تا مسائل روشن بشه؟ آیا اونا به تعهدات خودشون عمل کردن؟ یا فقط سعی کردن وقت رو تلف کنن.
وقتی می بینیم قصد اونا نتیجه گیری نیست چه نرمشی؟
حالا ببینید بعد از بازدید از پارچین چه اتفاقی می افته!
تو بوق می کنن که یک نفر از ایران به فلان کشور پناهنده شده و گفته در دارقوز آباد 6 تا بشکه رو به هم جوش دادن تا آزمایش بمب هسته ای انجام بدن.
این عوضی ها با انعطاف هم قبول نمی کنن ما فقط باید با اقتدار خودمون رو به اونا تحمیل کنیم
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دوستان این توافقها دادن امتیازبه اونهاست .واقعا فکرمیکنیددیگه غربیها بابازدید ازپارچین ادعای دیگه ای نمیکنند؟؟بااین توافقات اونها بازهم فردا میگن که باید فلان نقطه ازایران روبررسی کنیم..مگه میشه که با یک ادعا زیروبم یک کشور رو بازدید کرد؟؟مطمئنا چند وقت دیگه همین کاررو هم میکنند.
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دوستان مخالف با نظر بنده چند سطر پایین تر نظر دوست گرانقدر وفهیم آقا امید را بخوانید بنده نظر ایشان را شرح کاملی بر نظر خود میدانم
اگر مشکلی در بازدید نبود همون بهتر بود محترمانه اجازه می دادیم
رفتار سیاست خارجی ما نشان می دهد همش رو به عقب هستیم و در دقایق اخر واکنش نشان می دهیم و غرب هم این موضوع را فهمیده
زودتر مردیم از گرونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
بابا تو دیگه کی هستی!
یعنی واقعا فکر می کنی بعد از بازدید همه چی حل میشه؟
مطمئن باش یه بامبول دیگه در میارین.
در ضمن این گرونی ها همش به خاطر تحریم و ... نیست. سیاست های غلط و عدم برنامه ریزی اقتصادی درست باعث تورم میشه.
عزیز من نرمش در مقابل چی ؟؟؟ تهدید !
ما عزت داریم
ما کشته دادیم
پس می ایستیم
هرجا که حق بود
این شد یه کار درست،
ببینید چیزی که الان می خوام بگم شاید به کام خیلیامون و قطعا خود من خوش نیاد ولی یه حقیقته محضه. حکایت ما شده حکایت اون یارو که می خواد یه شبه پولدار شه و به همه آرزوهاش برسه. باباجون باید صبور باشیم و خیلی آروم آروم خودمون رو به دنیا ثابت کنیم. قبول دارم ایران هیچ ضرری به دنیا نرسونده (و قطعا نمی رسونه ان شاء ا...) ولی خداییش چه سودی به دنیا رسوندیم. چه ارزش افزوده ای برای مردم دنیا داشتیم که الان بخوایم خودمون رو محق بدونیم که باید به اندازۀ قدرتهای بزرگ دنیا از این دنیا سهم ببریم. (خواهشا سوء برداشت نکنید، من خودم کلی ملی گرا هستم ولی نباید از حق قافل شد- قدرتهای بزرگ دنیا کم خدمتی به من و شما نکردند، خیلی راه دور نرید یه نگاهی به همین کامپیوتر خودتونم بندازید کافیه). یه نگاه تاریخی به داستان ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم بندازیم - آیا ظلمی که آمریکا با بمب اتمیش به ژاپن کرد کمتر از بلاییه که آمریکا سر مردم ایران آورده (تحریم هارو میگم) ولی رفتار ژاپن چطور بود؟ بجای اینکه با دنیا قهر کنه، ژاپن رو پای خودش ایستاد و با صبر ، پشتکار و البته احساس مسئولیت مثال زدنی مسئولینش تونست الان به جایی برسه که هیچ کس نمی تونه منکر فشار اقتصادی که صنایع ژاپن دارن به شرکت های آمریکایی (همان نارفیقان قدیمش) میارند بشه.

پس نباید عجول باشیم و باید با صبر، درایت و توکل به خداوند متعال تلاش کنیم تا امیدوار باشیم نسل های آینده کشور عزیزمان ایران تاریخی داشته باشند که بتوانند به آن افتخار کنند.
پاسخ ها
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقا امید خیلی گلی الحق که تحلیلت را پسندیدم و این ژاپن بود که در معنای واقعی کلمه شعار مرگ بر آمریکا را به کرسی نشاند نه ما که فقط داد میزنیم و در عمل اکثریتمون دنبال گرین کارت آمریکا هستیم و در تمام لاتاریه شرکت میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
حکایت ما با ژاپن یه مقدار فرق داره.
شما که واقع گرا هستید این را بگید که امریکا از اساس با اسلام مشکل داره و به هیچ وجه نمی خواد یه قدرت اسلامی وجود داشته باشه.
خب ما چکار کنیم که امریکا از اساس با اعتقادات ما مشکل داره؟ ما چه حرف زوری زدیم؟ چه جنگی داریم؟
امریکا از همون اول انقلاب بنا رو گذاشت بر مخالفت و اذیت کردن. خب ما چیکار بایست می کردیم؟
soal injast ke aya vaghean moshkele mardome iran energie hastei ast?
ایران به این اسانی درهای پارچین راباز نمی کند. که بفرمائید بازدیدکنید که ما دراینجا هیچگونه تاسیساتی نداریم به شرطی که بیست درصدغنی سازی ما به رسمیت شناخته شود.ودرغیراین صورت به تعهد خودعمل نمی کنند..باید امتیازبدهند تادرها باز بشود.
khosham miad khoob sare kar gozashtin azhanso.
باز هم عقب نشینی ایران خدا بهمون رحم کند
بعد از بازدیدازمراکز نظامی باید منتظربازدید ازسپاه وارتش هم بود ایران نباید قبول کنه چون ممکن مثل عراق بشه
چقدر ساده اید که فکر میکنید با بازدید از پارچین مشکلا حل میشه!!!اینا فقط میخوان ببینن اونجا چخبره و وقتیکه خیالشون راحت شد برنامه های بعدیشونو اجرا کنن
هیچ کشوری قدرت نظامی خود را به انظار نمی گذارد بازرسان اژانس جاسوسانی هستند که پی مشخص کردن قدرت نظامی ایران هستند این موضوع قبلا ثابت شده است
آن را که حساب پاک است ازمحاسبه چه باک است.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقا رضا!
اونا به چه حقی باید ما رو حساب و کتاب کنند؟
اصلا به چه حقی یه مرکز نظامی باید توسط کارشناسان خارجی (که بعضا دشمن هم هستند) بازدید بشه؟
پس مسائل امنیتی و اطلاعاتی چه میشه؟
فردا میگن باید از تمام اماکن نظامی و موشکی و ... هم بازدید کنیم!
آخه اینجوری که نمیشه ما همه اطلاعات نظامی خودمون رو بدیم به اونا.
کدوم کشور دنیا حاضره از تاسیسات نظامیش بازدید بشه؟
غربیها فقط بهانه تراشی میکنند واهداف بلیدی بشت این مسایل هست وگرنه میدانند ایران دنبال بمب اتمی نیست
بازهم نوش دارو بعدازمرگ سهراب
واقعا" اگر ما در پارچین عملیات ساخت بمب اتم را نداریم پس چرا نمی گذارید آزانس انرزی هسته ای هر زمان که بخواهد برای بازدید بیاید!؟ تمامی ایرادات و بهانه هایی که غری مطرح میکند همین است یعنی بازدید سر زده از پارچین.
بابا موافقت کنید که از این تحریم بیرون بیاییم. ما که آخر موافقت می کنیم پس چرا حالا نه؟ تورم و گرانی به مرز غیر قابل تحملی رسیده است البته برای قشر حقوق بگیر متوسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اولا که پارچین یه مرکز نظامیه و طبیعتا می تونیم اونجا بمب و موشک (البته از نوع متعارف) هم بسازیم و به کسی هم ربطی نداره.
بحث اینه که مراکز نظامی چه ربطی به آژانس داره؟
در ضمن اینقدر گرونی رو به مسئله هسته ای ربط ندین. سیاست های اشتباه اقتصادی باعث گرونیه نه انرژی هسته ای.
خداییش حرف زور میزنن. ما نباید کوتاه بیایم. الان کوتاه بیایم دیگه برده آمریکا میشیم. هیچ ایرانی نمیخواهد استقلال ایران از بین بره. حتما دو روز دیگه هم باید جزایرمونو بدیم به عربا
فرض به اینکه به هسته ایی کامل رسیده باشیم اون موقع جه دردی دوامیشه نهایتامیشیم کره شمالی که نه اقتصاددرستی داره ونه وجه بین المللی.راستی چراباهسته ایی شدن هزنیه برق ها بالاست پس به چه دردمیخوره که به بهانه هسته ایی شدن باتحریم وتورم های لگام گسیخته ملت زجربکشند.یه کم به اقتصادداخلی فکرکنیدکه چه به سرمان اومده .هسته ایی شدنمون که ازنون شب واجب ترنیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقا یا خانم ناشناس!
حرف شما درسته ما اینهمه هزینه برای هسته ای نمی دیم.
ولی در عجبم بعد این همه سال شما چرا اصل قضیه رو هنوز متوجه نشدین؟
تقابل ایران و غرب بر سر مسئله هسته ای در واقع هیچ ربطی به خود موضوع هسته ای نداره.
این مسئله به یک نماد تقابل تبدیل شده بطوریکه هر کدوم از طرفین اگه کوتاه بیاد عملا در دنیا اعلام کرده که من در برابر طرف مقابل کوتاه آمدم که هیچیک حاضر نیست این کار رو انجام بده. چون بعد از هسته ای نوبت به چیزهای دیگه هم می رسه و عملا هسته به یک سیبل یا سپر تبدیل شده.
دوست عزیزی که گفتی چرا از اول موافقت نشد؟ اگر دقت کنی الان بحث سر اینه که ایران خواستار چهارچوب برای گام به گام شدن و به نتیجه رسیدن مذاکرات است اما طرف غربی تاکنون نه چهارچوب پیشنهادی ایران را پذیرفته نه خود چهارچوبی ارائه میدهد. بدون چهارچوب هم مذاکرات هیچگاه به نتیجه نمیرسد چون هدفی ندارد. بخاطر همین ایران بازرسی از پارچین را مشروط به ارائه چهارچوبی یا مدالیته قانونی از طرف غرب میداند وگرنه این بازدیدها و هزاران بازدید دیگر هیچ فایده ای جز هزینه تراشی برای ایران نیست.
به نظر من طرف غربی به دنبال حل مسئله نیست
همونطوري كه اونا با ما بازي ميكنن ماهم بايد باهاشون بازي كنيم و براي اجابت هر خاصشون حتي اگر باري هم برامون نداشته باشه كلي سناريو تعريف كنيم و ...
اینا همش بهونست پارچین نگاه کردن فردا میگن فلان جا باید بازدید کنیم آخرش میشیم مثل عراق که اومدن همه مکانهای نظامیشو سرک کشیدن اخرسر هم با اسودگی بمبارانش کردن
قرار نیست این همه در زمینه هسته ای هزینه شده رو نابود کنیم. حالا یک مدتی متوقف کنیم تا یک نفسی تازه بشه ، تا تحریم ها هم برداشته شود اگر دیدیم دوباره یک بهانه دیگر آوردن به همین کاری که می کنیم ادامه می دهیم. تا اینها بخوان دوباره یک بهانه دیگر بگیرند یکی دو سال وقت نیاز دارند.
این رو که از اول هم گفته بودند مهم این است که آژانس حاضر به ایجاد یک مدالیته جدید و حل مساله نیست و می خواد هر روز به هر بهونه یک سری به ما بزنه
احد شماچراناراحتي?حافظ منافع غربي ها هستي?دانيال تو هم كه مي خواي همه جاي كشورو اسرار نظامي وغيرهسته اي مونو بهشون نشون بديم كه كامل بدونن چي داريم وچي نداريم تا بعدش باخيال راحت به ايران حمله كنند? ميشه تو اين موضوعات پيچيده وحساس دخالت نكنيد بذاريد اهل فن ومسعولان حرفه اي كارشون رو انجام بدن?به من وشما افرادعادي ربطي نداره چون خارج از درك عوام هستش,دليلش هم فوق پيچيده بودن وفوق حرفه اي بودن وفوق حساس بودن اين موضوعات هستش.شمافقط همه چيز روبامعيار شكم بسنجيد,كساني كه بامعيارشكم مي سنجند روميشه باتعدادمنفي هابه اين نظر ارسالي من شناخت.بااين شرط كه از سانسورچي تابناك بتونم رد شم.اگر مثل اين اشخاص همه چيز روبامعيارشكم ميسنجيديم بايد مقابل صدام دستهارو ميبرديم بالاوتسليم مي شديم,اگر مثل اين افراد شكم رو معيار قرار مي داديم الان از افغانستان هم عقب تر بوديم.چون حاضربه دادن هزينه نبوديم وبراي بدست آوردن گنج رنج رو قبول نمي كرديم,بايدآينده نگربود,فقط شكم ملاك نيست,كم شكم شكم كنيدخجالت بكشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آقای خوش تیپ که با باد هوا زندگی می کنی و با وی پی ان میای تو اینترنت! الان فکر می کنی ما داریم به کجا می ریم و افغانستان کجا. ده سال دیگه باید بریم افغانستان کارگری
از بلايي كه سرعراق آوردند درس بگيريم .هي گفتند سلاح كشتار جمعي بعد همه عراق رو زير ورو كردند مطمئن شدن براي دفاع چيزي نداره حمله كردند. حلا هم مارو خوب ميگردند مطمئن شدن خطري نداريم حمله ميكنند . ما تا اجازه بازديد نديم امنيت داريم
تاریخ چقدر زود می خواهد تکرار شود همین چند سال پیش بود که هیئت بازرسی سازمان ملل در عراق دنبال سلاح های کشتار جمعی می گشت و هر روز به یکی از مراکز نظامی سرکشی می کرد و در آخر هم حتی کاخ صدام را جستجو کردند و وقتی خیالشون راحت شد که عراق سلاح کشتار جمعی که برای اونها و اسراییل خطرناک باشه نداره و از توان نظامی عراق هم اطلاعات کافی جمع کردند به راحتی به اونجا حمله کردند الله اعلم
حال که طرف اینقدر تشنه بازدید از پارچین است خوب بود امتیاز قابلتوجهی از آنان در مقابل این بازدید گرفته می شد هر چند این کار بعید به نظر می رسد!!!
حیف که همیشه دیر دست به کار میشن :-/
پارچین هم بهانست بعدش میرن سراغ یه چیز دیگه . مشکل سر چیز دیگه ایه
جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم
امیدوارم کشور های همیشه گله مند از ایران دیگه بهانه ای نداشته باشند
ما همیشه پیروزیم
این کار چراغ سبز نشان دادن به خواسته غربی هاست و قبولش اشتباه محض
اهداف غرب فراتر از این حرفهاست اونا کشورمونو مثل کشورهای دیگه حوزه خلیج فارس مطیع و فرمانبردار میخوان و از قدرت گرفتن شیر خفته هراس دارن
اینا دست بردارنیستن تا خاکمون و نگیرن جونمون و نگیرن
استقلالمون و بگیرن
ما از اول نباید خیلی کارهارو می کردیم و با هاشون چپ می افتادیم و زیرکانه قوی می شدیم الان هم دیر نشده باید عاقلانه قوی شد نه با ساده لوی
دراین شکی نیست که هممون ایران و دوست داریم و در دشمنی اونا هم شکی نیست پس باید بدل خوب زد
اینهمه ایران به این بزرگی همه کاری میشه انجام داد بدون اینکه کسی متوجه بشه
ما باید قوی بشیم
تا کسی بهمون زور نگه
مسئله پار چین یکی از مشکلات است توقف غنی سازی از خواسته های دیگر 5+1 است ان هم مثل پارچین حل نشدنی است.
دوستان عزیزمن خیلی خوشحالم که همه مایک راه پیشرفت کشورعزیزمون ایران روداریم حالانظرات وانتقادات کمی فرق داره ولی همه برای پیشرفت هست وازدوستانی که جواب نظرمنه حقیررودادن بسیارمتشکرم وامیدوارم کشورماازاین راه هم سربلندبیرون بیادمثل صنعت نفت که پدران ماانجام دادن درودبرایران ودرودبرشرف ایرانی
اگر بازديد از پارچين مشكلي ندارد چرا از روز اول اين همه سرو صدا به پا شد مطمئنا بازديدي كه در اين مرحله صورت گيرد ارزش
روز اول را ندارد و با يك شك بي خودي به اين موارد نگاه مي كنند مسائلي كه واقعا
مي تواند از همان اول نباشد اين روشها چانه زني نيست و نمي تواند براي ايران امتيازي محسوب شود
مرگ بر امریکا... مرگ بر انگلیس... مرگ بر اسرائیل... مرگ بر دشمنان اسلام... مرگ بر دشمنان بشریت...که چشم دیدن پیشرفت ایران و اسلام را ندارن.{{{{{{امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند}}}}}}
اجازه بازديد نديد,باور كنيد هيچ كاري نميتونن بكنن اگه نشونش نديد,اگرهم نشان داديد جاهاي حساس ومخفي وسري پارچين رواجازه نزديك شدن بهشون نديد.ماتا غني سازي مي كنيم واورانيوم غني شده انبار كرديم از خطر خارجي مصون هستيم,تااين رو داريم ذره اي نبايد از عكس العمل خارجي ها احتياط كنيم.اين كه نميشه هر بار به يه جايي ترديدوظن ايجاد كنند وهربار بااين بهانه بخوان به مراكز امنيتي ما سرك بكشن.مسخره نيست كه.خب فردا بااين بهانه عمدي رفتند پارچين روديدندبسيار خوب چه بهتر,امااگربعدازمدتي دوباره نشستن نقشه ريختن تصميم گرفتن باجو سازي درباره يه جاي ديگه جاروجنجال كنند اونجارو هم ببينن اونوقت تكليف چيه?تاكي?نه نذاريد,مگراينكه تضمين بگيريدكه بامبول درنيارن وهر دفعه يه خوابي نبينند.بهتره براي بازديداز بخشهايي ازپارچين شرط لغو بخشهايي ازتحريمهارو بذاريد.ايران به عنوان قدرت برترمنظقه و خاورميانه ميتونه امتيازاتي ازغرب درازاي اجازه بازديدبگيره
مثل آن گرگي است كه در قسمت بالاي رودخانه مشغول آب خوردن است بره اي هم در قسمت پايين رودخانه آب مي خورد گرگ به بره مي گويد آب را گل آلود نكن مي خواهم آب بخورم بره مي گويد من كه در قسمت پايين هستم اگر قرار باشد گل آلود شود تو گل آْودش مي كني گرگ مي گويد پدر پدر سوخته ات هم پارسال همين را مي گفت و او را خوردم گرگ به بره حمله مي كند اورا هم مي خورد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح