بازدید 29980
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های صبح امروز

معاون اول رئیس جمهور: وضع اقتصادی مردم خوب است!

محمد رضا رحیمی گفته است: وضع اقتصادی کشور و مردم خوب است و افزون بر آن به این نکته هم اشاره کرد که خانم‌های خانه‌دار ایرانی، خوب چای دم نمی‌کنند و دولت هم چای «آشغال» می‌خرد که بعدا تبدیل به «پهن» می‌شود. استاندار تهران، عصر روز گذشته به دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد که شخصا هیچ وجه نقدی دریافت نکرده و مبلغی هم که از آن سخن به میان آمده، در عرف به عنوان هدیه رد و بدل می‌شده و او از آن آگاهی نداشته است.
کد خبر: ۲۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲ 10 June 2012
چند روز پس از سخنان آیت‌الله جوادی آملی درباره وضع بد اقتصادی و دشواری‌های زندگی مردم و هشدار ایشان به مسئولان و در روزی که روزنامه‌های صبح امروز در صفحه نخست خود به گرانی قیمت نان پرداختند، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور سخنانی گفت که هر بخش آن برای خود داستانی دارد.

تیتر گران شدن بهای نان در کنار شاه‌بیت سخنان رحیمی که گفت: وضع اقتصادی مردم خوب است، تیتر مشترک بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بود.

روز گذشته، محمد رضا رحیمی در مراسم روز جهانی صنایع دستی، سخنانی به سبک مدیران دولت نهم و دهم گفت مبنی بر این که هم وضع اقتصادی کشور خوب است و هم وضع مردم و افزون بر آن به این نکته هم اشاره کرد که خانم‌های خانه‌دار ایرانی خوب چای دم نمی‌کنند و دولت هم چای «آشغال» می‌خرد که بعدا تبدیل به «پهن» می‌شود.

وی همچنین از تأثیر صنایع دستی بر کاهش ابتلا به سرطان سخن گفت: «همه نان در آوردن آسان نیست. آنچه مفت به دست آید، مفت هم از دست می‌رود. حرام باشد با سرطان خرج می‌شود. در حالی که صنایع دستی، یکی از حلال‌ترین کسب و کارهاست.»

این سخنان در حالی است که روزنامه‌های صبح امروز کشور، با انتقاد از افزایش قیمت نان به بازتاب سخنان رحیمی پرداخته بودند تا در صفحات خود، پارادکس وضع موجود را تصویر درآوردند.

 همشهری از سومین افزایش بهای نان در هجده ماه اخیر خبر داد و تهران امروز با تصویری از رحیمی که با نگاهی به تیتر «نان گران شد» دست می‌زند، سخنان رحیمی و افزایش قیمت نان را در صفحه نخست خود جای داده است. 


اما نکته جالب اینجاست که تنها روزنامه دولت با رویکرد متفاوتی به سراغ خبر گرانی نان رفته و دلیل افزایش بهای نان را تکلیف مجلس هشتم در قانون بودجه امسال در مورد افزایش خرید تضمینی گندم دانست و با تیتر «مصوبه مجلس قیمت نان را گران کرد» به استقبال این خبر رفت و از قول دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم گفت که افزایش بهای نان، ارتباطی به هدفمندی ندارد.

از جنجال‌های افزایش قیمت نان و سخنان رحیمی که بگذریم، باز شدن پای استانداری تهران به پرونده اختلاس بیمه و نامه‌نگاری تمدن به دادگاه در خصوص اعلام برائت از دریافت پول از سوی متهمان هم موضوعی بود که روز گذشته در جریان این دادگاه سر و صدای فراوانی به پا کرد.

استاندار تهران، عصر روز گذشته به دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد که شخصا هیچ وجه نقدی دریافت نکرده و مبلغی هم که از آن سخن به میان آمده، در عرف به عنوان هدیه رد و بدل می‌شده و او از آن اطلاعی نداشته است.

اما روز گذشته در وین مذاکراتی انجام شد که سایه آن بر سر مذاکرات مسکو سنگینی می‌کند. پس از پایان مذاکرات، هرمان ناکارتس، آن را نا‌امید کننده خواند و سلطانیه با امیدواری از اعلام زمان و مکان دور جدید مذاکرات با آژانس خبر داد.

حال آن که روزنامه‌های صبح امروز با دلسردی به سراغ مذاکرات روز گذشته رفتند. ملت ما از «پایان بی‌نتیجه مذاکرات وین» خبر داد و علت آن را اختلاف نظر دو طرف بر سر موضوع سایت پارچین دانست.

روزنامه جوان از «پارازیت آژانس روی خط مذاکرات مسکو» گفت و خراسان اظهارات متفاوت نمایندگان ایران و آژانس را دست‌مایه گزارش خود قرار داده بود.

رسالت از گفت‌وگوی سلطانیه با آسیا تایمز نوشت که گفته بود: ۱+۵ مذاکرات مسکو را با اتهامات غلط آلوده نکنند.

روزنامه کیهان اما صفحه نخست خود را بیشتر از آن که به مسائل داخلی اختصاص دهد با بازتاب رخدادهای کشورهای همسایه اختصاص داده است. این در روزنامه تیتر یک خود از افغانستان نوشته که «عذرخواهی ناتو پس از قتل‌عام سناریوی تکراری ناتو در افغانستان» و در جای دیگر به تظاهرات گسترده ضد حکومتی در شهرهای اردن پرداخته و در یکی دیگر از تیترهای صفحه نخست خود از قول نماینده روسیه در سازمان ملل نوشته که: «قطر و عربستان پول و اسلحه ندهند، بحران سوریه حل می‌شود».
 
مسأله سوریه و بالا گرفتن بحران در این کشور، تیتر روزنامه‌های دیگری هم بود. اطلاعات نوشت، «تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران سوریه» و اعتماد با تصویری از اسد نوشت: «ایران، روسیه و چین پشت سوریه را خالی نمی‌کنند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۸۱۸
انتشار یافته: ۶۷
اگه نون تو سفره نداریم در عوض نفت سر سفره که داریم.
ازگران کردن نان شب مردم مشخص است. مردم ظاهرنگه میدارندتاموردترحم واقع نشوند
تو محله ما روی درب یک نانوایی تابلویی قرار داده ند که روی آن نوشته است " نان نسیه داده نمیشود " الان دیگر کار ملت از ناتوانی در خرید گوشت و مرغ و میوه گذشته است دیگر نمیتوانند نان را هم بخرند.
غیر قابل انتشار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آره برادر من هم غير قابل انتشار!
بنده خدا حق داره اگر ایشان هم هر روز یه سری به بازار بزنه و قیمت افزایشی روزانه اجناس رو ببینه میفهمه گرونی و تورم یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آره ما خيلي خوشبختيم نون و برنج كه ديگه چيزيه كه توي همه خونه ها بايد باشه وگرنه از گرسنگي مي ميريم به اين گروني شده گوشت و مرغ و بقيه چيزا بماند... لبنيات هم كه تزئيني شده... خدايا خودت كمكمون كن
همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیم
آقای رحیمی لطفا آدرس محل خریدتان رابه عموم اعلام نمائیدتااز محله جنابعالی که ارزان میفروشندخریدنمایند
آقای رحیمی درست میگن چون واقعا وضع اقتصادی مردم خوب است
آخه مگه میشه کسی با ماهی حداقل 500000 تومان درآمد و 45500 یارانه وضعش بد باشه
چیزی که این وسط بده و خیلی هم بده وضع قیمتها و تورمه
خيلي خيلي هم جالبه. ديگه مونده ازخوشي و شكم پري غرق بشيم
من هم که جزو مردم نیستم
سیرچه خبرازگرسنه0
این نوشتار به حدی جای حرف داره که آدم نمی دونه کدومش رو بگه و اینجاست که من با تمام وجود درک می کنم که میگن: سکوت سرشار از ناگفته هاست.
دمش گرم ...خیلی وقت بود اینقدر نخندیده بودم!!!!
وقتی همچین اظهار نظرهایی رو می بینم کاملا نا امید میشم به بهبود وضع موجود!
اگه کاری برای ملت نمیکنید لااقل نمک به زخم آنها نپاشید. پدر من یک عمر تو این مملکت کارگری کرد و بازنشست کارخانجات ریسندگی و بافندگی بود. در سن 75 سالگی سرطان پانکراس گرفت و از دنیا رفت......... لابد به تشخیص شما اثر مال حرام بود!
پاسخ ها
بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
اگه یه کارگرزحمت کش که با عرق جبین قوت خانوادشو فراهم میکرده وبا تنفس آلودگیهای پشم وریس سرطان گرفته با دلیل ذکرشده توسط آقای معاون یعنی کسب مال حرام بیمار شده؟ خدايا خودت به فريادمون برس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
هر کس سرطان گرفت یعنی حرام خور بوده؟ کاش هر کس حرام خور بود سرطان میگرفت. ای کاش همین طور بود. دوست عزیز خدا پدرت را بیامرزد میدانم چقدر ناراحت شدی. ما هم چند مورد سرطانی داشتیم.
به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را

اگه یک مدیر حقوق کارگری گرفت و زندگی کرد و جوابگوی خواسته های زن و بچه هاش بود البته با چند ماه حقوق عقب مونده اونوقت گفت وضع اقتصادی مردم خوبه خیلی مرده
آره بابا همه چیز خوبه اصلا عالیه
از شما و دوستانتان هم ممنونیم
موفق باشید
عالیه هیچ مشکلی نداریم ما بهتر فعلا سرگرم رفع بحران جهانی باشیم
مرغ كيلويي 5500 تومان گيلاس 8000 تومان هلو 5000 تومان زردآلو 4500 تومان بچه كارگر ساده گيلاس ميخواد ولي توان بابا نميرسه همه چيز خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
فعلا بچه کارگر ساده غذا میخواد لباس میخواد کتاب میخواد و پدر شرمنده .
س محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بچه کارگرکه نبایدمیوه بخوره بدآموزی داره بایدنون بخوره که یارانه اش واریزمیشه .ازمحل بقی یارانه هم ولخرجی نکنندیدفعه نرندمبل بخرندمبل مال پولداراست که آدمای بدی هستندسعی کنندهمینطورکم پول وخوب بمونند.حقوق روبدن برای اجاره مازادیارانه هم کمی مخلفات سفره رومتنوع کنندتابچه هاکه کمترمی فهمندراضی بشندکمک به محرومین روهم ازمحل مازاددرآمدفراموش نکنند.
یه مازنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آقای ناشناس
اینای که تو می گی مال ما نی که مال اوناست
نباید بچه کارگر هیچی دلش بخواد اصلا بچه کارگر چه به گیلاس و زرد آلو والله
با این نوناشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
ما که خیلی وقته دور این جور میوه های فانتزی و مجلل رو خط کشیدیم
دیگه کم کم مزشون هم داره یادمون میره
دیروز رفتم برای خونه گیلاس بخرم دخترم گفت بابا از اون انگور ریزا برای منهم بخر.
بگذریم گیلاس کیلویی 12000 تومان بود و انگور کیلویی 7000 تومان.
کلی بد و بیراه گفتم و زدم بیرون.
دخترم گفت چرا نخریدی؟
گفتم گرون بود!
گفت گرون باشه!
گفتم پول ندارم!
تا دقایقی بچه با تعجب بهم نگاه میکرد و آخر سر بهم گفت تو که هیچوقت برای خرید پول نداری؟
نمیدونم باید چطوری از خجالت بچه 3 ساله در بیام؟!
((آنچه مفت به دست آید، مفت هم از دست می‌رود. حرام باشد با سرطان خرج می‌شود.))هر كه بيمار بود وبيماري صعب العلاج داشت كه از مال حرام نيست.واقعا جز تأسف چه مي‌توان گفت؟؟؟
میدونید چیه ؟؟ مساله اینجاست که ما جزء مردم محسوب نمیشیم و احتمالا آدم نیستیم . آخه 7-8 ساله همش میگن داریم مردم رو خونه دار میکنیم . ... مردم راضین ... مردم مشکل ندارن ... قیمتها به مردم فشار نمیاره ... مردم در فضای شاد سیاسی هستن ... مردم .. مردم ..
کور خود و بینای مردم - تو اقتصاد خودمون موندیم رفتیم دنبال درست کردن اقتصاد دنیا!! هی راه حل میدیم!!
اینقدر دلم می خواد یه چیزایی بگم!
ولی حیف که تابناک به عنوان "غیر قابل انتشار" میاردشون!
دیگه نون وپنیر هم رفت جز غذاههای اشرافی
مردیم از خوشی یکی نیست بگه حالت چه طوره؟
دلم میخواد فریادی به وسعت تمام کهکشان بزنم تا صدایم تا آن طرف ماورا برود... همه چیز آرومــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
وضع اقتصادی خوبه که با چندتا بیکار توی هر خونه زندگی می چرخه
مثال و حرف و حدیث ایرانی

قبلا وقتی مهمانی را دعوت میکردنند صاحبخانه می گفت

در منزل اگر چیزی نداشته باشیم

یک نان و پنیر گوجه پیدا میشه

اما همین نان و پیاز و گوچه هم کم کم در منازل ها کمیاب و نادر شده
ما که با همه نداریها و بدبختیها ساختیم، و به گرسنگی عادت کردیم .تو رو خدا دیگه اینقدر نمک به زخممان نپاشید
کسی یارانه میگیره دیگه چه مشکلی میتونه داشته باشد!
بابا چرا این قدر شکایت می کنید؟ این جا که خبری نیست !!! همه چیز آرومه اینجا! وضع اقتصادی همه هم خوبه! بنده خداها برید اروپا رو ببنید که این گرونی بنزین چه بر سرشون آورده !! ما که هر روز از تو اخبار داریم در مورد بحران اروپا می شنویم. اگه می گذاشتن ما اروپا رو مدیریت می کردیم .....
ببخشید منظورشون مردم کدوم کشور بوده؟
یعنی هر کی سرطان گرفته نون حرام خورده (تازه ترین تشخیص علت سرطان)
آیا واقعاً وضع مردم خوب است نکند ما اشتباه میکنیم مثال: شاید پنیر را داخل شیشه باید بگذاریم و نگاهش کنیم که تمام نشود اینطوری حتماً بی نیاز میشویم و به درجه خودکفایی میرسیم .....
یعنی من پدرم مال حلال به خوردم داد که دو ساله دارم خرج سرطان میکنم؟ دفترچه بیمه تان هم به مفت نمیارزد.
بعضی کاسب های بیچاره هم دیگه روشون نمیشه قیمت اجناس رو بنویسن یا بگن. یکیشون میگفت خداییش من خجالت میکشم قیمت میوه ها رو بنویسم یا بگم
یکی دیگه نوشته بود نیم کیلو چاغاله بادوم 16000 تومان!!!!!!!!!!!!!
آقای معاون اول رییس جمهور صداش از جای گرم در میاد اگه این آقا هم حقوق 400هزارتومانی میداشت چنين حرفايي مي‌زد؟؟
همین که هنوز از گرسنگی اجسادشون تو خیابون رو هم تلمبار نشده یعنی وضعشون خوبه
مردم:وضع ما توپه...!!!
یادش به خیر نان میخریدیم 1 تومن تازه چه نونی بود الان باید بخریم 250 تومن یعنی تو 25 سال 250 برابر شده تازه بهمون بگن وضع اقتصادیتون خوبه .
آخه اگه نون خالی خوردن دلیل بر وضع اقتصادیه خوبه پس اونایی که نون پنیر میخورن در رفاه کاملن .
اگه حساب کنی یه خونواده 3 نفره برای صبحانه و ناهار و شام نون پنیر بخورن فقط 270 هزار تومن براشون خرج بر میداره .
خوبه دیگه بقیش هم واسه کرایه خونه و پوشاک و تفریح و ......
اصلا" بحث گرانی نان و گوشت و تخم مرغ نیست بلکه بحث درآمد مرم معمولی و یا بهتر بگویم قشر متوسط جامعه است که که هیچ درآمدی ندارد باید فکری برای درآمد کرد تمام درآمد برای قشر متوسل به دولت هست
بابا چرا خدا رو شکر نمیکنید
پس مردم آمریکا و اروپا چی بگن با بحران اقتصادی فجیع در آنجا
هردم از این باغ بری میرسد . تازه تر از تازه تری میرسد
مردم ما چقدر خوبن و دیگر هیچ . . .
من کارمندم ماهی 350تومان دریافتی دارم 2ماه است که گوشت مرغ نخریده و شرمند زن وبچه ام هستم . راستی فیش حقوق شما چقدر است ؟ می دانید حضرت یوسف در هنگام قحطی سیر نمی شد تا به فکر فقرا باشد .
اقای رحیمی بنده یک دانشجوام به خدا روزی 1 وعده غذا بزور میخورم.
گوشت چارکی 4عباسی پنیر سیری 2 عباسی
آدم مفلس را چو من وا میداره به ؟...
تو که نوشم نه ای نیشم چرایی
جراحت بر دل ر یشم چرایی ؟
مرغ كيلويي 5500 تومان گيلاس 8000 تومان هلو 5000 تومان زردآلو 4500 تومان
اينا چي ميدونن ما چي ميكشيم
به حضرت زهرا قسم از فردايمان ميترسيم
فکر کنم شوخی کردن برای اینکه مردم یک کمی خنده به لباشون بیاد !!!!
٢ كيلو ميوه خريدم شده ٢٠ تومن جلوي مهمونامون پيتزا ميزاشتم كه هزينش كمتر بود؟!!!!
آقای رحیمی اصلا وضع اقتصادی به چی میگن؟
حيف شد گل آقا ديگه منتشر نميشه.وگرنه مسرت خنده برلبان مردم بود.
مشتري: آقا لطفاً يه نصفه زردآلو بدين
فروشنده: عمده ببر به صرفه تره ها، يه دونه زردآلوي كامل ببر هسته شم نصف قيمت باهات حساب ميكنيم!
لطفا به شعور مردم توهین نکنید.....
این اقا کجاست که ببیند همان زن خانه دار زحمت کشی که خرج شوهر بیمار خود را میدهد بخاطر پول گاز 3بار سکته مغزی کرده وبا بدن فلج در خانه افتاده است؟
عزیز دل برادر -مردم نون برای خوردن پیدا بکنند بعد سخن از گیلاس و هلووووووووووو بیارین..به خدا من افرادی را میشناسم که بعضی وقتها پول نان هم ندارند.
پدر من جزو بهترین دبیرهای شهرمون بود که دو سال پیش با سرطان پانکراس از دنیا رفت. ما رو با نون حلال تدریس بزرگ کرد هر چند سخت. حالا این آقا می فرمایند نونش حروم بود!!!!!!!!!! باید گریه کرد به همچین طرز فکرهایی.
***گرانی ارزانی است*** اين جمله معروف رو هيچ وقت فراموش نكنيد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر